Nog meer mensen (buik)griep?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 11:53

Het is voor mij echt al jaren geleden dat ik griep heb gehad, helaas nu met medicijnen is mijn immuunsysteem onderdrukt en hoera, gelijk mijn eerste buikgriep te pakken.

Ik las dat gisteren de griepepidemie is begonnen, dus ik ben mooi op tijd. :+ Al lig ik wel al sinds maandagavond in bed en ik ben er nu wel klaar mee.

Meer mensen die griep hebben?

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:56

Ik ben nu net weer herstellende haha, afgelopen weekend ineens koorts terwijl ik dat echt minstens 15 jaar niet heb gehad... Ging over naar enorme keelpijn wat doorzette tot een keelontsteking en nu ook nog snotverkouden..
Echt vreselijk haha maar het gaat nu gelukkig alweer een stuk beter

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:09

Jep hier ook, maar sinds ik een kind heb, al 5 x buikgriep gehad als het niet vaker is. Dus lijkt nu heel erg mee te vallen deze keer.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:37

Mijn vader ook super ziek. Ligt hele dagen in bed. Steeds koud. Overgeven, diarreee. Koorts. Hoop dat ie zich weer goed voelt

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:47

Ik werd twee weken geleden ook opeens flink ziek, maar vooral heel verkouden. Daar is het gelukkig bij gebleven. Om mij heen is iedereen inderdaad met bosjes aan het omvallen. Op stal ook is de een na de ander ziek zwak en misselijk. Hopelijk blijft me dat bespaard. Ik pik altijd alles makkelijk op. Gelukkig vaker gewone griep dan buikgriep. Eigenlijk tref ik dat niet vaak. Maar ik hoor dat ook vooral in combinatie met kleine schoolgaande kinderen en die heb ik bewust ook niet dus dat scheelt vast een hele hoop.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:03

Brrr buikgriep :brr: emetofoob hier
Ik kom uit een groot gezin dus we hadden jaren achterelkaar buikgriep periodes. Nu al een paar jaar niet gehad dus even afkloppen. Als 1 begint dan is direct het hele gezin aan de beurt

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:11

Jaa net weer beter. Vorige week maandag tot woensdag niet helemaal fit, maar gewoon gewerkt en paard gedaan en donderdag ochtend net voor ik naar m'n werk wilde gaan, 39.6. Ziek gemeld. Die dag helemaal plat gelegen en geslapen en vrijdag ook zo'n dag en vanaf het weekend ging het weer iets beter. Ook 2 dagen geen stem gehad en hele erge zere keel. Toen dat weg was heel m'n hoofd vol met snot en heb nu alleen nog een bijholte en voorhoofd holte ontsteking. Sinds gisteren weer aan het werk maar valt me vies tegen. Snel moe en buiten adem. Hoop ook dat die druk in m'n hoofd snel weg is. Werk in de kinderopvang en veel kinderen en collega's hebben hetzelfde.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:29

Heel mijn gezin is er ten prooi aan gevallen, en ik ben gespaard gebleven :D.
Mijn vriend heeft vorige week van zaterdag op zondag een hele nacht overgeven en de dagen erna nog heel veel buikloop gehad. Ook echt een lamlendig gevoel.
Mijn dochter heeft van maandag op dinsdag een hele nacht overgeven, maar was dinsdag rond 10u alweer kiplekker.
Mijn zoon heeft het nog uitgehouden tot de nacht van woensdag op donderdag en is toen een hele nacht op geweest. Die was donderdag ook nog slap, maar tegen vrijdag alweer flink opgeknapt.
Buiten de 3 slapeloze nachten, ben ik dus gespaard gebleven.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:26

dalena schreef:
Brrr buikgriep :brr: emetofoob hier
Ik kom uit een groot gezin dus we hadden jaren achterelkaar buikgriep periodes. Nu al een paar jaar niet gehad dus even afkloppen. Als 1 begint dan is direct het hele gezin aan de beurt


Hier ook een enorme emetofoob := verschrikkelijk dat buikgriep weer heerst! Zou bijna de deur niet meer uit durven :\

Ik ben zelf al sinds november af en aan ziek helaas, eerst corona, daarna nog 3x een virus met koorts gehad. Nu hoest ik alweer een week of 4 heel erg.

Maar ik heb liever nog 10x zo’n virus en/of griep dan dat buikgriep hier het huis binnen komt %) als m’n vriend moet overgeven raak ik altijd extreem in paniek tot bijna flauwvallen aan toe.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:31

Buikgriep en griep zijn 2 totaal verschillende virussen, dus met jouw maagdarm virus ben je nog geen onderdeel van de griepepidemie.

Wat het niet minder vervelend voor je maakt dat je ziek bent, maar griep (influenza) is een virus dat op de luchtwegen ingrijpt, vaak op de diepere luchtwegen, dus bronchitis of pneumonie, en ook voor algehele malaise kan zorgen, maar dat is wat anders dan buikgriep (vaak veroorzaakt door een norovirus).

En ik heb dan weer geen van beiden, maar ik heb een of ander verkoudheidsvirus, niet zo ziek als bij griep, maar vooral last van voorste luchtwegen (neus en bijholtes).

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:08

(Nog) geen griep, maar wél strondverkouden... ruik/proef bijna helemaal niets meer...altijd zó vervelend...

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:13

Pfoe, hier ook helaas. Ben er onderhand wel klaar mee. Inmiddels dag 5 in bed doorgebracht. Inmiddels wel iets aan de betere hand. Waar het begon met verkouden, koorts en hoofdpijn, eindigt het met flink hoesten keelpijn en benauwdheid. Gelukkig is de koorts weg en kan ik weer normaal slikken. Nu nog even bovenop de hoest komen, daardoor word ik misselijk en benauwd. Gelukkig zijn we er bijna weer doorheen, althans dat hoop ik!

Hoe is het met de rest? Beterschap allemaal!

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:36

Ik ben sinds woensdag weer "beter" van de griep maar ben nog wel erg snel moe en buiten adem. Daarnaast heb ik sinds vorige week zondag (ik denk) een voorhoofdholte ontsteking wat niet echt minder wordt. Vooral die hoofdpijn wat ik al 8 dagen heb ik vreselijk. En mag eigenlijk de Neusspray niet meer gebruiken maar doe dat nog wel anders kan ik echt niet slapen snachts met zo'n volle neus.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:44

Hier ook! Nooit ziek en nu eigenlijk begonnen met vage keelpijn, heel wisselend. Toen drie nachten mijn bed uitgedreven door koorts (iemand tips wat daartegen helpt?) Nu weer redelijk maar erg moe en wat kortademig. -O-

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:18

Fijn dat je weer beter bent xxxmh. Wel vervelend dat je nog zo buiten adem bent en moe. Echt een nasleep dus!

Beterschap Sunnda. Hopelijk kom je er goed doorheen. Supervervelend die koorts. Helaas geen tips voor behalve goed drinken. Gelukkig ben ik dat voorbij, maar echt niet fijn.

Hier inmiddels weer ietsjes de betere kant op. Maar echt super kortademig en ook benauwd. Dus nog een beetje bankhangen want na een kwartier moet ik weer terug naar de bank.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:39

Ik was vorige week een paar dagen ziek, vooral hoesten en verkouden en spierpijn.
Maar op mijn werk (ggz instelling) is een uitbraak van Influenza A, patiënten en medewerkers vallen met bosjes om.
Waarschijnlijk komen er straks weer maatregelen zoals een mondkapje (op mijn werk).

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 15:36

Nog meer mensen die de hele winter al aan het kwakkelen zijn?

Hier echt nooit nooit ziek. Nu in november even kort ziek geweest, in januari dik een week ziek geweest; ook voor het eerst ziekgemeld op mijn werk in al die jaren. Was er weer goed bovenop en nu lig ik met buikgriep op bed. Wat is dit waardeloos.

chanicha

Berichten: 12165
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 15:40

Sunnda schreef:
Hier ook! Nooit ziek en nu eigenlijk begonnen met vage keelpijn, heel wisselend. Toen drie nachten mijn bed uitgedreven door koorts (iemand tips wat daartegen helpt?) Nu weer redelijk maar erg moe en wat kortademig. -O-


Mijn man en ik ook, begon met wat keelpijn en vervolgens zijn we echt ziek geweest met koorts, hoesten, spugen en de rest.
We zijn nu drie weken verder en zijn nog gesloopt als we iets hebben gedaan, vanmorgen gedoucht en ik was kapot daarna, dit is echt niet grappig meer :n
Ik hoest nog steeds, wel iets minder maar toch.
De HA zegt dat het zomaar zes weken kan duren -O-

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 15:57

Wij hebben als gezin allemaal tegelijk griep gehad (koorts, rillingen, moe, hoesten)
Nu 1.5 week verder, maar alledrie nog moe, je doet echt een jasje uit

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:00

Jaa, griep, of corona, koorts, uitslag (heb ik altijd bij elk virus), verkouden, keelpijn, hoesten en de hele dag slapen. Zodra ik op mijn benen sta word ik kotsberoerd dat is superirritant, als ik lig gaat het wel. Gelukkig gaat het sinds vandaag een beetje beter.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:53

Hier ook gecrasht met een buikgriep...
Lang geleden gelukkig maar leuk echt niet

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:20

Nog een hoop meer dus. Beterschap allemaal. Zo vervelend. Je doet echt een jas uit ook dus.

Mijn vriend heeft spruw gekregen door de antibiotica van afgelopen keer ziek. Is ook aan het overgeven daardoor door de hoeveelheid slijm. Nu heb ik wel goed last van m’n keel maar lijkt ook buikgriep (misselijk, buikpijn, diarree). Arts zei dat spruw in de mond niet besmettelijk is, echter zie ik dat op internet wel. Iemand een idee?

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:00

Is hartstikke besmettelijk! Kijk vooral uit met je tandenborstels..

Herfstblad
Berichten: 790
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:26

Ik ben vorige week een hele week ziek geweest. Ook buikgriep. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst buikgriep heb gehad. Maar wat voelde ik mij vreselijk! Ik heb zitten huilen van ellende. :+ Zondagnacht begon de buikgriep, alles kwam er weer uit en het misselijke gevoel ging tot 12u maandag middag door. Maar natuurlijk kwam er niks meer uit, kon nog geen slok water verdragen. Ik kon niet zitten, niet liggen. Alleen maar misselijk. Daarna nog een flinke week geen eetlust, knallende hoofdpijn, koorts en spierpijn. {:)-:(

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Re: Nog meer mensen (buik)griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:36

Ik heb griep en buikgriep :').

Begon begin van de week met griep koortsen, snotteren, vermoeid, en u sinds gister buikgriep erboven op. Voel me ver schrik ke lijk! Hele buik voelt als een ontplofte olifant