Welke gezichts crème is echt fijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:16

Petrichor schreef:
JudithGigi schreef:
Dat hoor je toch niet vaak in de skincare wereld, bewust een product meenemen waar wél parfum in zit :')

Ja dat is toch heerlijk als je in je bedje ligt en een lekkere geur ruikt.... Hoeft niet overdreven of een onnatuurlijke geur te zijn, maar iets een luchtje vind ik wel prettig.

Kun je beter deze aanschaffen. :))

https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... lsrc=aw.ds

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:36

Ik gebruik van Mylene de Detox Face cream
https://www.mylene.eu/nl/dagcreme/201-F ... 00460.html

Mijn gevoelige huid reageert heel gauw op crème, al is het een crème waar zogezegd "niks" in ziet voel ik een branderig gevoel op mijn huid.
Met de detox face cream heb ik dat niet.
Ik doe zo'n 3 maanden met 1 flesje

Xandyandme
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:30

Goede skincare ruikt niet lekker :P . Net omdat die parfums slecht voor je huid zijn.
Misschien nog een leuke om te weten: de ingrediëntenlijst bekijken want hoe hoger de werkzame bestanddelen zoals bv retinol, hyaluronzuur,ea op die lijst staan, des te hoger het percentage van dat bestanddeel in je product.
Ik ben zelf fan van Dermaceutic en Drunk Elephant.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:41


Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 00:02

Ik ben 10 jaar (geen grap) op zoek geweest naar een crème waar ik geen allergische reactie op krijg.
Sinds een jaar of 3 heb ik de zilver crème van Louis Widmer ontdekt en ik kan niet meer zonder.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 00:20

Louis Widmer zweer ik ook bij.

Ik heb een hele droge huid en snel eczeem en gebruik de remederm dagcreme. Die is echt fantastisch voor een droge huid.

Ze hebben voor vele huidtypes geschikte crèmes. Kwestie van uitproberen dus. Niet heel goedkoop, zo’n 25 per potje.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 07:58

Is de Olay 7 in 1 goed volgens jullie? Ik vind hem op de geur na namelijk wel fijn, ik heb de de dagcrème maar als die volgens jullie goed is ga ik er toch ook een nachtcrème van halen. Vind het een beetje raar om een crème met spf ook snachts te gebruiken. :+

Suzanne F.

Berichten: 49224
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 08:38

Petrichor schreef:
Is de Olay 7 in 1 goed volgens jullie? Ik vind hem op de geur na namelijk wel fijn, ik heb de de dagcrème maar als die volgens jullie goed is ga ik er toch ook een nachtcrème van halen. Vind het een beetje raar om een crème met spf ook snachts te gebruiken. :+


Ik heb hem weleens gehad maar ik zweer bij Lancôme Genifique. Als hij niet zo duur was had ik hem elke dag gebruikt. Nu doe ik 2 x in de week en de rest met een goedkopere.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 08:54

De 7 in 1 is prima TS. :j
Al zou ik toch die zonder parfum pakken.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:26

Petrichor schreef:
Is de Olay 7 in 1 goed volgens jullie? Ik vind hem op de geur na namelijk wel fijn, ik heb de de dagcrème maar als die volgens jullie goed is ga ik er toch ook een nachtcrème van halen. Vind het een beetje raar om een crème met spf ook snachts te gebruiken. :+


Er zit niet voldoende spf in om je huid te beschermen tegen zonschade. Je kan de nachtcreme ook als dagcreme gebruiken en apart een spf erover heen doen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:30

Als je trouwens wil kijken of je moisturizer vervelende stoffen bevat kan je altijd de ingredientenlijst hier invullen
https://whatsinmyjar.com/ingredient-list-analyzer




Ik gebruik zelf op het moment de PURITO B5 Panthenol Re-barrier Cream met daar overheen de BEAUTY OF JOSEON Relief Sun : Rice + Probiotics SPF50+ PA++++

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:31

Slmt9 schreef:
Petrichor schreef:
Is de Olay 7 in 1 goed volgens jullie? Ik vind hem op de geur na namelijk wel fijn, ik heb de de dagcrème maar als die volgens jullie goed is ga ik er toch ook een nachtcrème van halen. Vind het een beetje raar om een crème met spf ook snachts te gebruiken. :+


Er zit niet voldoende spf in om je huid te beschermen tegen zonschade. Je kan de nachtcreme ook als dagcreme gebruiken en apart een spf erover heen doen.


Sowieso zal je altijd een gewone SPF moeten gebruiken want in geen enkele moisturizer zit genoeg.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:33

Needje schreef:
Slmt9 schreef:


Er zit niet voldoende spf in om je huid te beschermen tegen zonschade. Je kan de nachtcreme ook als dagcreme gebruiken en apart een spf erover heen doen.


Sowieso zal je altijd een gewone SPF moeten gebruiken want in geen enkele moisturizer zit genoeg.


Klopt, ik heb dat in mn eerder geplaatste bericht al geplaatst. Ook met een fijne dag/nachtcreme erbij ;)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:37

Ja was ook niet naar jou maar meer als bevestiging van wat jij zei :j

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:39

Ah my bad :D

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:36

Petrichor schreef:
Is de Olay 7 in 1 goed volgens jullie? Ik vind hem op de geur na namelijk wel fijn, ik heb de de dagcrème maar als die volgens jullie goed is ga ik er toch ook een nachtcrème van halen. Vind het een beetje raar om een crème met spf ook snachts te gebruiken. :+

Van wat ik heb gelezen is het een prima dagcrème, maar ik heb het zelf nooit gebruikt. Ik gebruik mijn dagcrème ook 's nachts en voor mij werkt dat prima. Wat Sint9 al zegt, de factor die in de dagrème zit is eigenlijk niet voldoende om je huid te beschermen. Daarvoor smeren we over het algemeen veel te weinig crème en er zit ook te weinig factor in. Ik smeer zelf ook een aparte zonnebrandcrème en ik doe dat bovenop mijn dagcrème.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:08

Ik gebruikte ook een tijd clinique moisture surge zonder spf en all about eyes cream. Ik kan tegen bijna geen enkele creme en spf verwerkt jn cremes en foundations kan ik vaak ook niet tegen. De gels lijk ik beter tegen te kunnen. In een zoektocht naar een iets budgetvriendelijker product ben ik uitgekomen bij neutrogena hydro boost, zowel gezichts als oogcreme-gel. Werkt voor mij erg goed, krijg er geen verstopte poriën of onderhuidse ontstekingen van. Ik heb een aparte zonnebrand voor mijn gezicht gezocht waar ik geen last van heb. Is ook meer op gelbasis dan een dikkere creme.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:17

Ik heb crèmes gehad van Chanel, Louis Widmer, Clinique en Paula’s Choice. Nu een jaar over op de lijn van Cenzaa en ondanks dat mijn gevoelige huid (en contactallergie) op bovenstaande het best prima deed, vind ik de Cenzaa toch echt wel fijner. Niet dik, geen filter laagje, trekt snel in en met een pompje.

Hier overigens ook dat wanneer iemand mijn make up gebruikt, ik het zelf weg kan gooien. Kreeg gelijk uitslag. Ook als iemand met teveel troep op z’n gezicht mij 3 zoenen geeft, dan zit ik ook gelijk onder de rode bultjes.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:59

Padoertje schreef:
Ik heb crèmes gehad van Chanel, Louis Widmer, Clinique en Paula’s Choice. Nu een jaar over op de lijn van Cenzaa en ondanks dat mijn gevoelige huid (en contactallergie) op bovenstaande het best prima deed, vind ik de Cenzaa toch echt wel fijner. Niet dik, geen filter laagje, trekt snel in en met een pompje.

Hier overigens ook dat wanneer iemand mijn make up gebruikt, ik het zelf weg kan gooien. Kreeg gelijk uitslag. Ook als iemand met teveel troep op z’n gezicht mij 3 zoenen geeft, dan zit ik ook gelijk onder de rode bultjes.


Herkenbaar. Zowel de gevoeligheid als zoveel merken geprobeerd te hebben.
Heb je al eens gekeken naar de producten van Face theory? Er is maar een enkel product van hun waar ik niet tegen kan. Maar je mag alles 365 dagen testen en krijgt geld terug als het niet bevalt.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:34

Ik heb laatst vanuit nood even een Kruidvat Natures dagcreme gehaald. En mijn huid doet het hier heel goed op! Dus ik heb de serum en nachtcreme ook gehaald. En ik ben er gezien de prijs super tevreden mee. Mijn huid was overdag wat vettig, maar ik ben nu gestopt met elke dag mijn gezicht wassen onder de douche, en in plaats daarvan enkel even schoon maken met cleansing milk van Kruidvat. En mijn huid is nu echt top!

Afbeelding

Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 23:45

Nou even een updatetje, ik heb zoals ik al had vermeld gekozen voor Olay 7 in 1. Eerst alleen de dagcreme en ik had eerst wat twijfels maar heb iets later ook de nachtcrème gekocht.

Maar wat een fijn product, mijn huid ziet er echt zichtbaar beter uit!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:41

Top!

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:57

Needje schreef:
Slmt9 schreef:

Er zit niet voldoende spf in om je huid te beschermen tegen zonschade. Je kan de nachtcreme ook als dagcreme gebruiken en apart een spf erover heen doen.


Sowieso zal je altijd een gewone SPF moeten gebruiken want in geen enkele moisturizer zit genoeg.


Er zijn wel een aantal mooie spf50 moisturizers. Grotendeels van koreaanse merken zoals beauty of joseon en isntree. Daar zit echt wel genoeg in! Fijn licht spul ook met mooie ingrediënten, lage kans op irritatie.
Laatst bijgewerkt door troi op 13-02-24 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:12

Ik zweer bij Kiehls. In de zomer de spf., in de winter de gewone (icm. eigen spf.)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:22

Ik gebruik al een tijdje Cerave, incl.SPF.
Zodra ik een ander testertje gebruik, krijg ik pukkels dus snel weer terug.
Een tube gaat echt maanden mee en smeert heel zuinig.