Als het slecht gaat met je partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:45

Ik ga je even per PM benaderen aangezien ik dat in deze situatie iets meer comfortabel vind :)

Waterdicht
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 18:18

Nou vanochtend werd hij gebeld dat hij die middag opgenomen kon worden.
Dat was dus even schakelen 8)7

Toch lastig om hem daar dan huilend achter te laten |(

Maar ze zijn gelukkig heel soepel daar. Dus hij mag elke dag even naar huis als hij dat wil. Ook 1 nacht per week thuis slapen. En er zijn niet echt bezoektijden, je mag komen wanneer je wil. Overdag heeft hij een programma met bv muziektherapie of creatieve therapie. En dan de avond en weekenden niks.

Ik hoop dat het ons de rust kan geven waar we behoefte aan hebben.

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:45

Zo, dat is zeker schakelen...!
(Nu ja, de 'voorpret'/ zenuwen vooraf is ook niet altijd leuk...)

En het is heel erg naar om je lief huilend achter te moeten laten...! :(:)

Uiteraard is het allemaal wennen, maar ik hoop van harte dat deze grote verandering rust gaat geven..!

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:23

'Fijn' dat het zo snel al kon. Grijp dit ook aan om goed voor jezelf te zorgen en aan jezelf te werken.

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 02:53

Inderdaad ''fijn'' dat het zo snel kon ts, de wachtlijsten zijn echt niet leuk, dus op dat vlak even schakelen, maar scheelt wel zorgen denk ik. Even doorbijten, ik hoop dat het rust gunt voor jullie allebei, :knuffel:

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 07:37

Zo jeetje......wat een pittige situatie zeg :(:)

Net het topic doorgelezen en bij de openingspost dacht ik al van oef er lijkt wel veel "zorg" op je partner terecht te komen, ik kan me wel voorstellen dat dat best zwaar voor hem kan zijn.... en dan ook wel vrij hard om de reacties te lezen dat je vooral aan jezelf moet denken en zijn problemen van hem zijn, terwijl hij wellicht al jaren aan het zwoegen is met jouw problemen....

Maar dat maakt het ook zo lastig. Jij hebt nu eenmaal jouw waarschijnlijk vrij lage belastbaarheid, en die kan je niet even zo uit het vuistje omhoog krikken. Ook al zou je het graag willen. Dus het is inderdaad belangrijk dat je op jouw grenzen let en voor jezelf zorgt, want je man heeft er ook niks aan als jij er aan onderdoor gaat.

Ik denk dat zo'n opname en de wetenschap dat anderen voor jou zorgen, zodat hij die verantwoordelijkheid hopelijk even los kan laten, het beste is dat hem nu kan overkomen. Ook al voelt het natuurlijk niet goed in eerste instantie :(:) Maar ik denk dat het hem goed kan doen als hij even op de pauze-knop mag drukken en even zichzelf als prioriteit mag zien.

Op zich denk ik dat het voor jou ook een hele goede mogelijkheid biedt om de schouders er onder te zetten en te zorgen dat je wat zelfstandiger wordt. Dat je leert wat meer jezelf te helpen. Dat is niet alleen voor jou zelf driedubbele winst, maar ik denk dat dat misschien ook de beste manier is om hem te helpen en te ontlasten.

Super goed van je dat je nu manieren aan het uitvinden bent waarop je jezelf kan helpen op moeilijke momenten +:)+ Ik denk dat je hem daarmee echt het beste helpt: laten zien dat niet hij alleen jou boven water moet zien te houden, maar dat anderen dat ook kunnen en dat je zelf stappen zet om hem daar in te ontzien. Op die manier geef je hem ook een lichtpuntje en haal je best wat gewicht van zijn schouders denk ik +:)+

Hopelijk lukt het jullie allebei om met deze hulp je hoofd boven water te houden en er allebei uiteindelijk sterker uit te komen. Dat het begin van het jaar nu een dip is, het laagste punt maar de lijn omhoog snel mag gaan beginnen en eind van het jaar een stuk lichter mag zijn :)

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:43

Hoe is de eerste nacht voor jou gegaan? Lijkt me heel gek om dan ineens alleen te zijn, zeker als je ook nog met angst te dealen hebt. :(:)

troi
Berichten: 17014
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:05

pmarena schreef:
Zo jeetje......wat een pittige situatie zeg :(:)

Net het topic doorgelezen en bij de openingspost dacht ik al van oef er lijkt wel veel "zorg" op je partner terecht te komen, ik kan me wel voorstellen dat dat best zwaar voor hem kan zijn.... en dan ook wel vrij hard om de reacties te lezen dat je vooral aan jezelf moet denken en zijn problemen van hem zijn, terwijl hij wellicht al jaren aan het zwoegen is met jouw problemen....

Maar dat maakt het ook zo lastig. Jij hebt nu eenmaal jouw waarschijnlijk vrij lage belastbaarheid, en die kan je niet even zo uit het vuistje omhoog krikken. Ook al zou je het graag willen. Dus het is inderdaad belangrijk dat je op jouw grenzen let en voor jezelf zorgt, want je man heeft er ook niks aan als jij er aan onderdoor gaat.

Ik denk dat zo'n opname en de wetenschap dat anderen voor jou zorgen, zodat hij die verantwoordelijkheid hopelijk even los kan laten, het beste is dat hem nu kan overkomen. Ook al voelt het natuurlijk niet goed in eerste instantie :(:) Maar ik denk dat het hem goed kan doen als hij even op de pauze-knop mag drukken en even zichzelf als prioriteit mag zien.

Op zich denk ik dat het voor jou ook een hele goede mogelijkheid biedt om de schouders er onder te zetten en te zorgen dat je wat zelfstandiger wordt. Dat je leert wat meer jezelf te helpen. Dat is niet alleen voor jou zelf driedubbele winst, maar ik denk dat dat misschien ook de beste manier is om hem te helpen en te ontlasten.

Super goed van je dat je nu manieren aan het uitvinden bent waarop je jezelf kan helpen op moeilijke momenten +:)+ Ik denk dat je hem daarmee echt het beste helpt: laten zien dat niet hij alleen jou boven water moet zien te houden, maar dat anderen dat ook kunnen en dat je zelf stappen zet om hem daar in te ontzien. Op die manier geef je hem ook een lichtpuntje en haal je best wat gewicht van zijn schouders denk ik +:)+

Hopelijk lukt het jullie allebei om met deze hulp je hoofd boven water te houden en er allebei uiteindelijk sterker uit te komen. Dat het begin van het jaar nu een dip is, het laagste punt maar de lijn omhoog snel mag gaan beginnen en eind van het jaar een stuk lichter mag zijn :)


Wat mooi omschreven, dit zat namelijk ook in mijn gedachten.

Redder zijn van een ander kan best voor even maar dat houd je moeilijk jaren vol. Dan verdwijn jezelf en raak je in de knoop.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en hier uiteindelijk beide sterker van worden want ik lees ook vooral heel veel liefde!

Waterdicht
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-02-24

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 11:57

Wat een fijne reacties!
Pmarena: bedankt voor je uitgebreide tekst! Ik ben het helemaal met je eens.

Cross95: Ik heb slecht geslapen maar dat was te verwachten. Het voelde ook wat onwennig om alleen te zijn met het ontbijt. (M’n ouders waren er niet vanochtend)

Net wel een heel fijn gesprek gehad met m’n coach. Dat ik ondanks de lastige thuissituatie toch hele mooie stappen zet en het met mij eigenlijk naar omstandigheden best goed gaat.

Ik zie dit inderdaad ook als een manier om te werken aan mijn zelfredzaamheid. Zo ga ik vanmiddag koken voor een vriendin.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:10

Wat doe je dit supergoed! +:)+

Dat je niet in een hoekje weg gaat zitten kruipen, mopperen dat hij je in de steek laat, maar er op deze manier een positieve draai aan geeft. Super knap hoor!

Als je zo een beetje wat (voor) jezelf op kan bouwen en hem wat meer ruimte geeft om even "zijn verantwoordelijkheden los te laten" dan weet ik zeker dat je je man zo echt wat lucht zal kunnen geven om de wereld wat minder zwaar te ervaren en wat spanning weg te nemen +:)+

En als je zelf dan zo ook wat positieve stappen zet dan is dat voor jou zelf natuurlijk ook hartstikke positief +:)+ Kan je dubbel trots zijn op jezelf.

Waterdicht
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 16:50

Hier een positieve update. Hij is nu bijna een week in opname en het gaat eigenlijk vrij goed. Hij heeft minder spanning en als hij het heeft zakt het sneller. Hij heeft vrijwel geen bijwerkingen van de medicijnen. Hij heeft hele mooie en open gesprekken met de verpleging. Dus eigenlijk had hij een vrij goede week (naar omstandigheden dan). Vannacht mocht hij met verlof maar ik heb nog nooit zo slecht geslapen :+ Morgen zie ik onze hond ook weer even, die vermaakt zich ondertussen bij onze vrienden.

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:59

Hoi meis, dank je wel voor de update!
Fijn dat de opname jouw partner goed doet - het was geen kleine beslissing, maar het heeft opgeleverd wat de bedoeling was.

Hoe is de week voor jou geweest...?
Kon jij er zelf iets van maken?

Waterdicht
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-02-24

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 19:25

De week ging wel redelijk.
Op een punt kwamen wel even alle emoties eruit maar dat was wel fijn.
Merk wel dat ik het lastig vind om alleen thuis te zijn. Voelt dan niet als een fijne, veilige plek. Dus slaap toch liever bij m’n ouders.

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als het slecht gaat met je partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:56

Goed om goed voor jezelf te zorgen: als het niet fijn voelt om alleen thuis te zijn is het schitterend dat je bij je ouders terecht kunt.

En alle emoties die er uit komen: van alle stress binnen houden wordt een mens niet blij...
Was je alleen op dat moment, of juist met je ouders of je coach?