Nierwaarden. Iemand een idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 18:52

Allereerst ik wordt hier nog over gebeld door de arts natuurlijk maar omdat ik ook weet dat artsen niet overal aan kunnen denken wil ik graag weten of er mensen zijn welke deze waarden kunnen lezen en vertellen waar ik aan zou kunnen denken/navragen bij de arts.

Nog een kleine sidenote.
Ik heb eind juli een nieuw hart gekregen en slik veel medicatie. Elke maand wordt er bloed geprikt om alle waarden te bekijken maar deze waarden heb ik nooit gehad (zo laag/hoog).

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:07

Aan de ene kant fijn dat je alles al online kan in zien maar met zulke uitslagen echt niet chill. Nu ga je je alleen maar druk zitten maken natuurlijk. Weet je al wanneer je door de arts gebeld wordt?
Heb je een te lage bloeddruk?

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 19:14

Nyaleti schreef:
Aan de ene kant fijn dat je alles al online kan in zien maar met zulke uitslagen echt niet chill. Nu ga je je alleen maar druk zitten maken natuurlijk. Weet je al wanneer je door de arts gebeld wordt?
Heb je een te lage bloeddruk?


Meestal bellen ze in de avond (ik wacht nog op meer uitslagen).
Druk maak ik me nog niet hoor maar ik weet uit ervaring dat er niet aan alles wordt gedacht qua mogelijkheid waarom dit zo kan zijn vandaar.

Ik ben bekend met een lage bloeddruk maar zo voel ik me momenteel niet.
Afgelopen weken wel koorts, pijn in flanken en veel hoofdpijn gehad maar toen waren de waarden goed.

lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:23

Ik snap dat je graag wilt weten wat de mogelijke oorzaken zijn van het labuitslag.
Maar gezien je HTX en de daarbij behorende medicatie is het erg lastig voor een ander om redenen te bedenken voor het huidige bloedbeeld.
Vraag vooral veel door bij de arts of vraag een gesprek aan om je gevoel te bespreken.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:00

Hopelijk word je snel gebeld. Deze waardes zeggen iets over hoe goed je nieren hun werk doen.
De eerste waarde is een formule waarbij de kreatine gebruikt wordt. Dus als je kreatine hoog is is je egfr laag.

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:28

Je eerste waarde is een waarde hoe snel je nieren bepaalde deeltjes kunnen filteren, jouw nieren filteren momenteel minder waar door de volgende twee waarden (afvalstoffen) hoger zijn. Maar hoe dat komt, of wat je daar aan kan doen, dat is iets om met een arts te spreken. Hopelijk voel je je snel beter!

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:06

Ben je nog wijzer geworden?

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Nierwaarden. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 23:15

Ik ben einde van de middag gebeld. Er wordt weer gesleuteld aan de medicatie en dan zouden deze waarden weer moeten veranderen dus ben benieuwd. We doen niet anders dan medicatie aanpassen :Y)