Euthanasie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:21

Misschien gewoon verstandiger dat je op een gegeven moment denkt. Punt gemaakt, niet mijn topic om mee te praten.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 23-02-24 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:23

germie schreef:
Dat zeg ik niet en heb ik ook niet gezegd. Ik heb voor mezelf opgeschreven wat ik ondraaglijk lijden vind en wat ik dus niet wil meemaken. Wat er precies opgeschreven is, dat is prive, maar het woordje zwemmen staat er niet in.


Sorry, niet gehad over ondraaglijk lijden in relatie tot zwemmen? Wat was dit dan:

germie schreef:
Maar ik weet hoe het is om niet alles te kunnen en ik weet ook dat dat voor mij in ieder geval een grote hel is. En ondraaglijk lijden, ook al lig je niet in een ziekenhuis. Ik ben gewoon die zomer kwijt van niet zwemmen en te weinig duiken. Die tijd krijg ik niet meer terug. Ik heb er dus wel van geleerd dat ik harder moet zijn en een einddatum moet hebben. En dat ik meer naar mezelf moet luisteren, dus als ik vind dat het gewoon kan het ook moet doen. Dan was die periode misschien minder zwaar geweest met minder lijden. Maar het was echt een hele zware nare periode. En dan het onbegrip van mensen, dat het wel meevalt als je niet kunt zwemmen. Nee, dat valt niet mee. Dat is echt een ramp. Een ramp voor mij. Als jij het wel wilt accepteren, prima, maar begrijp ook dat het voor mij echt lijden is als het niet kan.
Ik ben door die zwarte periode wel echt gaan nadenken met wat ik wel of niet wil. En dat is dus wat ik nu niet wil omdat ik nog jong ben, en ook wat ik later niet wil als ik wel oud ben. En hoewel ik hoop dat het moment nooit komt, hoop ik wel dat als ik wel de pech heb dat het moment komt dat je dan euthenasie kunt krijgen.


Prima dat jij dit als ondraaglijk lijden ziet. Maar ga er later niet over lopen liegen.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 23-02-24 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:24

Mellow schreef:
Misschien gewoon verstandiger dat je op een gegeven moment denkt. Punt gemaakt, niet mijn topic om mee te praten.


Dat kan je dan zelf misschien ook wel denken :')

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:26

VuurVleugels schreef:
germie schreef:
Dat zeg ik niet en heb ik ook niet gezegd. Ik heb voor mezelf opgeschreven wat ik ondraaglijk lijden vind en wat ik dus niet wil meemaken. Wat er precies opgeschreven is, dat is prive, maar het woordje zwemmen staat er niet in.


Sorry, niet gehad over ondraaglijk lijden in relatie tot zwemmen? Wat was dit dan:

germie schreef:
Maar ik weet hoe het is om niet alles te kunnen en ik weet ook dat dat voor mij in ieder geval een grote hel is. En ondraaglijk lijden, ook al lig je niet in een ziekenhuis. Ik ben gewoon die zomer kwijt van niet zwemmen en te weinig duiken. Die tijd krijg ik niet meer terug. Dat is een feit en dat is iets wat ik altijd bij me zal dragen. Verloren tijd krijg je gewoon niet terug. Ik heb er ook echt geen gelukkige herinneringen aan, maar vooral dat ik dingen niet kon en dat was echt heel zwaar. Ik heb er dus wel van geleerd dat ik harder moet zijn en een einddatum moet hebben. En dat ik meer naar mezelf moet luisteren, dus als ik vind dat het gewoon kan het ook moet doen. Dan was die periode misschien minder zwaar geweest met minder lijden. Maar het was echt een hele zware nare periode. En dan het onbegrip van mensen, dat het wel meevalt als je niet kunt zwemmen. Nee, dat valt niet mee. Dat is echt een ramp. Een ramp voor mij. Als jij het wel wilt accepteren, prima, maar begrijp ook dat het voor mij echt lijden is als het niet kan.
Ik ben door die zwarte periode wel echt gaan nadenken met wat ik wel of niet wil. En dat is dus wat ik nu niet wil omdat ik nog jong ben, en ook wat ik later niet wil als ik wel oud ben. En hoewel ik hoop dat het moment nooit komt, hoop ik wel dat als ik wel de pech heb dat het moment komt dat je dan euthenasie kunt krijgen.
[/quote]

En waar is dan jouw recht om te veroodelen dat dat voor haar niet heel zwaar was..............?? Omdat je het zelf zwaarder hebt?

Dat is hetzelfde als zeggen dat de kindjes in afrika zieliger zijn maw wij mogen nergens over klagen. :+

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:26

germie schreef:
ik geloof in zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.


Je mag voor jezelf ook lekker beslissen dat je euthanasie wilt vanwege een ingegroeide teennagel of als je je favoriete sokken kwijt bent, you do you, er gaat alleen niemand die euthanasie uitvoeren. Want het gaat niet om jou en wat je dan ook mag begrijpen onder "wilsbekwaamheid", maar om je medemens die er vervolgens mee zou moeten leven. En je uitspraken over "dood in de ogen kijken" en "ondraaglijk lijden" bewijzen hooguit dat je niet weet waar je het over hebt :')

Denk dat je overigens veel baat zou hebben bij een stempeltje en therapie of coaching :o om dat compulsieve, zwart-witte manier van denken los te leren laten maar he, ga vooral lekker door zonder praatpaal en zonder te kunnen snappen waarom men alles wat je zegt nou "verkeerd" opvat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:28

Fly_high schreef:
germie schreef:
ik geloof in zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.


Je mag voor jezelf ook lekker beslissen dat je euthanasie wilt vanwege een ingegroeide teennagel of als je je favoriete sokken kwijt bent, you do you, er gaat alleen niemand die euthanasie uitvoeren. Want het gaat niet om jou en wat je dan ook mag begrijpen onder "wilsbekwaamheid", maar om je medemens die er vervolgens mee zou moeten leven. En je uitspraken over "dood in de ogen kijken" en "ondraaglijk lijden" bewijzen hooguit dat je niet weet waar je het over hebt :')

Denk dat je overigens veel baat zou hebben bij een stempeltje en therapie of coaching :o om dat compulsieve, zwart-witte manier van denken los te leren laten maar he, ga vooral lekker door zonder praatpaal en zonder te kunnen snappen waarom men alles wat je zegt nou "verkeerd" opvat.


Ik vraag mezelf af of er hier mensen zijn die nog wel kunnen lezen..............er staat wekelijk NIKS RAARS in dat bericht. Puur zoals het is. Er staat niet eens wat de grens is maar er staat dat je het op tijd moet regelen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:29

Zonnetje81 schreef:
En waar is dan jouw recht om te veroodelen dat dat voor haar niet heel zwaar was..............?? Omdat je het zelf zwaarder hebt?

Dat is hetzelfde als zeggen dat de kindjes in afrika zieliger zijn maw wij mogen nergens over klagen. :+


Zo, invullen is ook een vak he! Pfoeh! Ik heb mijn bericht aangepast.

"Prima als jij dit als ondraaglijk lijden ziet. Maar ga er later niet over lopen liegen."

Nu tevreden?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:30

Volgens mij zegt niemand dat ze die mening niet mag hebben.
Enkel dat dat onuitvoerbaar is met de huidige wetgeving, dat zo'n mindset wellicht niet al te gezond is en is gezegd dat de manier waarop ze haar mening geeft anderen kwetst.

Ik snap niet zo goed waarom er steeds geroepen wordt dat een mening niet zou mogen, terwijl niemand dat zegt.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:32

Volgens mij gaat het topic niet over wel/niet uitvoerbaarheid. Jawel ze wordt aangevallen dat ze durft te zeggen dat ze ondraaglijk lijden had of iets in die trant omdat ze een tijd niet heeft kunnen zwemmen door weet ik veel wat er gebeurd is.

Al heeft ze haar voet gekneusd en kan ze de vierdaagse niet lopen en is dat voor haar belangrijk, met het oog op dat het nooit meer zou kunnen dat ze dan het leven niet meer zit zitten. So what dat mag ze vinden maar ze weet zelf ook wel dat dat niet uitgevoerd gaat worden. Dat verkondingd ze voor zover ik al die lappe teksten heb gescand niet. Het is gewoon haar grens.............maar dat mag zij niet zeggen want oh jeej dat is geen ondraaglijk lijden en ze moet maar hulp zoeken als ze zulke gedachtes heeft :+

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:37

Zonnetje81 schreef:
Mellow schreef:
Misschien gewoon verstandiger dat je op een gegeven moment denkt. Punt gemaakt, niet mijn topic om mee te praten.


Dat kan je dan zelf misschien ook wel denken :')


Grappig hoor!

Niemand zegt dat Germie haar mening niet mag hebben.

Er wordt aangegeven dat wat ze schrijft kwetsend is. En daar mag zeker wat van gevonden worden.

Vervolgens komt er een sorry uit, maar het dekt de lading niet.

Maar vervolgens wel doorgaan over wat het met haar doet...

En dat is precies het punt...

Maar soit, ik ben weg.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:38

Even voor de goede orde: germie is volgens zijn profiel een man. Waarom heeft iedereen het over 'zij' en 'haar'?

Los daarvan ben ik hier wel klaar mee.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:41

Zonnetje81 schreef:
Volgens mij gaat het topic niet over wel/niet uitvoerbaarheid. Jawel ze wordt aangevallen dat ze durft te zeggen dat ze ondraaglijk lijden had of iets in die trant omdat ze een tijd niet heeft kunnen zwemmen door weet ik veel wat er gebeurd is.

Al heeft ze haar voet gekneusd en kan ze de vierdaagse niet lopen en is dat voor haar belangrijk, met het oog op dat het nooit meer zou kunnen dat ze dan het leven niet meer zit zitten. So what dat mag ze vinden maar ze weet zelf ook wel dat dat niet uitgevoerd gaat worden. Dat verkondingd ze voor zover ik al die lappe teksten heb gescand niet. Het is gewoon haar grens.............maar dat mag zij niet zeggen want oh jeej dat is geen ondraaglijk lijden en ze moet maar hulp zoeken als ze zulke gedachtes heeft :+


Ze krijgt wat weerwoord ja, omdat mensen het een bijzondere gedachtegang vinden. Maar daar heeft men toch net zo veel recht op als dat zij heeft om die mening te verkondigen? Als in, anderen mogen hun mening daarover toch ook op een nette manier geven? Vind ik niet per se aanvallen.

Ik vind het wel belangrijk om dit toch te reageren, want zeker in zo'n topic moet iedereen zijn of haar mening gewoon kunnen geven. (maar ook andere meningen over die mening kunnen incasseren, mits beide op een nette manier gegeven...)

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:44

Helemaal eens Mellow. Ik vind dat iemand het goed verwoordde, een prachtig, divers topic is een germieshow geworden. Absoluut niet omdat ze haar mening over lijden of euthanasie niet mag hebben, dat is haar goed recht, maar omdat ze continu een gevoel van onrecht en slachtofferschap op zichzelf blijft betrekken zonder begrip of empathie te tonen naar anderen hun ervaringen of perspectief.

Lekker simpel om dan sorry te zeggen en te vragen of het topic weer netjes gehouden mag worden en vooral ook dat er respect voor haar moet zijn. Terwijl ze op niemand, letterlijk niemand ingaat die uitgebreid de tijd neemt om vriendelijk en oprecht uit te leggen wat haar berichten en woordkeuze met iemand doen. Waar is dan het respect?

En ja, dat germie in niet meer in zulk licht daglicht staat voor sommige mensen dat klopt Zonnetje81, maar ik ben het er niet mee eens dat haar berichten er gelijk zijn uitgepikt om op te fitten. Sterker nog, ik zag vooral bokkers haar serieus nemen, interesse tonen, maar ook zorgen uitspreken. Ondanks dat er gestuikeld werd over haar kwetsende woordkeuze. Op een gegeven moment is er gewoon een grens bereikt.

Edit: Wacht, sinds wanneer is germie een man? Excuus dan voor de 'zij', ik dacht dat ik het wel helder had in mijn hoofd welke bokkers man zijn, maar blijkbaar ben ik in deze niet de enige.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 15:47

Ha ha zo hebben veel mensen mij ook als man gezien. :D

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:48

Nou ja, ik denk helemaal tegenovergesteld aan Germie want ik ben helemaal tegen actieve euthanasie vanwege mijn geloof, maar vreemd genoeg begrijp ik haar gevoelens wel en ik vind absoluut niet dat zij zoals iemand hier wil een permanente ban zou moeten krijgen of anderszins de mond gesnoerd zou moeten worden. Zij is een van de weinige Bokkers die mij nog nooit hebben afgekraakt om mijn meningen en mij nooit een OW (een soort waarschuwing, die je tenslotte een ban zou kunnen opleveren) hebben aangeplakt.Zij denkt volkomen tegengesteld aan mij maar ik vind dat zij daar net zo veel recht op heeft als anderen op hun gedachten. Juist fijn als iemand eerlijk is en niet meepraat met de grote groep.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:50

anjali schreef:
Nou ja, ik denk helemaal tegenovergesteld aan Germie want ik ben helemaal tegen actieve euthanasie vanwege mijn geloof, maar vreemd genoeg begrijp ik haar gevoelens wel en ik vind absoluut niet dat zij zoals iemand hier wil een permanente ban zou moeten krijgen of anderszins de mond gesnoerd zou moeten worden. Zij is een van de weinige Bokkers die mij nog nooit hebben afgekraakt om mijn meningen en mij nooit een OW (een soort waarschuwing, die je tenslotte een ban zou kunnen opleveren) hebben aangeplakt.Zij denkt volkomen tegengesteld aan mij maar ik vind dat zij daar net zo veel recht op heeft als anderen op hun gedachten. Juist fijn als iemand eerlijk is en niet meepraat met de grote groep.

Maar Anja, het gaat toch niet om zijn mening? Het gaat om die eeuwige aandachttrekkerij, het moedwillig niet-luisteren en het rücksichtslos op andermans ziel trappen met allerlei kwetsende woorden en opmerkingen.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:53

Maar anjalia, heb je dan überhaupt de berichten gelezen die naar germie zijn gericht? Het gaat helemaal niet om zijn mening. Het gaat om zijn gebrek aan empathie en reflectie naar anderen hun ervaringen en emoties, maar vervolgens door blijven zeuren over dat zijn mening er niet mag zijn en hij geen respect krijgt, terwijl dat nergens gezegd wordt en er ook gewoon interesse naar zijn ervaring wordt getoond.

rien10, ik heb je nooit als man gezien, ik denk wel gelijk rientientientientien in mijn hoofd. :')
Overigens staat me echt bij dat germie een vrouw was, maar goed, haar/zijn/hen genderidentificatie maakt mij verder ook niet uit en mag van alles zijn.

Popstra
Berichten: 13778
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:56

Wel jammer dat een serieus fijn topic nu over ene germie moet gaan en nog erger, dat men haar verdedigd.
Germie is gewoon zoals in zo veel topics al gedaan is uit op rellen!. Lekker dwars liggen, discussie uit lokken. Ze heeft daar kennelijk de grootste lol in..
Echter is dit een onderwerp wat niet lollig is en ook niet bepaald geschikt om er even lekker te gaan rellen en scheentjes schoppen.
Er worden gewoon mensen te kakken gezet!!
De mensen die wel serieus over dit onderwerp zijn. Mensen die het van dichtbij hebben mee gemaakt (incl mij zelf)
Mensen die weten waar over ze praten.

Bij mij moet zo een figuur wel heel diep door het stof gaan wil die ooit nog enig begrip van mij krijgen want dat riedeltje met sorrys en ik ben zo zielig want iedereen is tegen mij is ook iets wat ze uiteindelijk altijd overal neer zet.
Je moet bij een aantal nog door de mand vallen germie! Dat is wel duidelijk

KSHancox
Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:05

germie schreef:
KSHancox schreef:
Wat bedoel je daarmee? Denk je dat je nu kan laten vaststellen dat als je over een tijdje door een gebeurtenis een jaar niet meer kan zwemmen je dan euthanasie kan krijgen? Of snap ik je niet?

Dat zeg ik niet en heb ik ook niet gezegd. Ik heb voor mezelf opgeschreven wat ik ondraaglijk lijden vind en wat ik dus niet wil meemaken. Wat er precies opgeschreven is, dat is prive, maar het woordje zwemmen staat er niet in. Ik hoop ook gewoon echt dat ik nooit zo'n punt bereik, dat ik gewoon gezond oud mag worden. Dat is mijn streven. En dat gun ik anderen net zo goed natuurlijk. Maar ik heb er dus wel over nagedacht en dat kun je beter doen voordat je het niet meer kunt. Dat is wat ik er mee wil zeggen.

Je hoort toch vaak dat als iemand bijvoorbeeld dement wordt of een hersenbloeding krijgt dat familie zegt 'maar dat had die persoon niet gewild', en dat er dan niets meer mee gedaan kan worden. Dan is het denk ik niet verkeerd om er over na te denken voordat het te laat is. En je hoop natuurlijk dat het 'te laat' nooit komt.


Ik probeer even te achterhalen wat je precies bedoelt met:
germie schreef:
En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent.


Dat ga ik zo empathisch mogelijk proberen te doen, maar dat is niet mijn sterkste kant (abnormaal met een stempeltje namelijk :) ).

Ik begrijp dat je hebt opgeschreven wat je ondragelijk vindt/niet wil meemaken. Ik vraag me vooral af wat je daarmee denkt te bereiken. Stel je voor dat er iets vreselijks gebeurt. Iemand zit niet op te letten in het verkeer en rijdt je aan, of zoiets. Je bent bewusteloos geraakt, wordt onder zeil gehouden en je onderbenen worden afgezet omdat ze het niet kunnen redden. (Voorbeeld he, ik gun het je niet, ik gun het niemand).

Als jouw familie dan in jouw huis een briefje vindt met 'ik wil niet meer als...', dan is er geen enkele arts in dit land die op basis daarvan jouw behandeling gaat stopzetten en je niet meer wakker maakt. Als jij wel uit die operatie komt en een week daarna kom je aan met 'kijk, dit heb ik ooit opgeschreven en ik wil dit niet' dan is er ook niemand die gelijk euthanasie voor je gaat regelen. Er is een proces dat daarbij hoort en artsen horen te proberen jou beter te maken. Daar hoort bij psychisch lijden ook een traject bij om je beter te proberen te maken. Dat ga je niet voorkomen door je wens op te schrijven.

Of je in zo'n geval door wil leven of niet is aan jou. Of je euthanasie krijgt is niet alleen aan jou. Daar hebben we toch wel een vrij strenge wet voor en de wil van de artsen zelf.

Ik merk ook dat je het vooral hebt over ondraaglijk lijden. Het is voor de wet ook belangrijk dat het gaat om uitzichtloos lijden. Je hebt in dit topic meermaals verwezen naar een verloren zomer omdat je niet kon hardlopen/zwemmen/duiken. Een tijdelijke blessure gaat je sowieso niet zo snel een akkoord op je verzoek opleveren (helemaal niet zegmaar).

Ik probeer je niet te dissen, maar je lijkt in de veronderstelling te zijn dat artsen het net zo vreselijk voor je zullen vinden als je niet kan hardlopen. Er gaat best wel wat vooraf aan euthanasie voor mensen zonder fysiek terminale ziekte.

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:10

Als opmerking na Popstra's bericht

Toch denk ik dat Germie niet bewust aan het rellen is.
En dan ga ik nu zeggen wat niet netjes is, maar dat is het hele topic al lang niet meer.
Dan denk ik weer aan mijn moeder.
Die zegt en doet ook dingen dat je denkt: hoe kun je!. Hoe kun je dat flikken!
Dat doe je toch niet?! Hoe kun je dat mensen aandoen?
En die heeft werkelijk niet in de gaten dat een groot deel van haar zielige gevoel of dat mensen boos op haar worden komt door haar eigen acties, haar eigen kromme beeld op de wereld. Haar uitspraken.
Geen gezonde kijk.
Maar die gaat ook niet naar een psycholoog/psychiater dus heeft ook geen stickertje.
Dus dan kun je ook keihard beweren dat je niets hebt.
Terwijl de rest van de wereld echt wel ziet dat er geen snars van klopt en er een dikke vette sticker zit.
En die sticker een stuk kleiner kan zijn als je wel hulp zoekt.
Maar ja die hebben ze niet nodig, want ze hebben niks, repeat, repeat

En dat is geen bewust rellen en zien ook niet dat ze dat keer op keer op keer wel doen.
En dus met de beste wil van de wereld ook niet begrijpt dat ze hoe zij zich nu verwoord nooit hulp krijgt bij euthanasie. Door eigen toedoen.
Terwijl ze die waarschijnlijk wel krijgt als ze naar de psychiater gaat, want zo denken dan heb je echt wel een lijdend leven.....
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-02-24 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KSHancox
Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:12

Zonnetje81 schreef:
maar dat mag zij niet zeggen want oh jeej dat is geen ondraaglijk lijden en ze moet maar hulp zoeken als ze zulke gedachtes heeft :+


Van mij mag ze het gerust zeggen, maar bewoording is bij dit onderwerp op zich wel belangrijk omdat het een supergevoelig onderwerp is waar veel mensen heftige ervaringen hebben.

En laten we eerlijk zijn, als je zoon/dochter/neef/nicht/whatever op je afkomt met 'ik kan deze zomer niet zwemmen, dus ik wil niet meer leven' dan is de gepaste reactie toch echt om diegene in de auto naar de huisarts te zetten voor een doorverwijzing voor hulp (en dan bedoel ik niet hulp bij levenseinde). Of zou jij anders handelen?

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:19

DuoPenotti schreef:
Als opmerking na Popstra's bericht

Toch denk ik dat Germie niet bewust aan het rellen is.

...

En dat is geen bewust rellen en zien ook niet dat ze dat keer op keer op keer wel doen.
En dus met de beste wil van de wereld ook niet begrijpt dat ze hoe zij zich nu verwoord nooit hulp krijgt bij euthanasie. Door eigen toedoen.
Terwijl ze die waarschijnlijk wel krijgt als ze naar de psychiater gaat, want zo denken dan heb je echt wel een lijdend leven.....

Weet je DuoPenotti, op een gegeven moment maakt het gewoon niet meer uit. Of germie nou totaal geen benul heeft hoe zijn berichten overkomen of gewoon bewust kijkt hoe ver hij kan gaan met jennen en aandacht trekken - in beide gevallen ontspoort het topic volledig en dat doet schade aan de functie van Bokt als discussieforum. Ik ga graag uit van goede wil, maar als je zo weinig goede wil toont, dan houdt het een keer op...

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 16:20

@KSHancox In dit gval niet, nee. Ik hoef niets met Germie, ik heb niks met hem, ik wil niks. Ik heb een en ander gelezen en dan eet ik nu mijn tomatensoep.

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:32

musiqolog schreef:
DuoPenotti schreef:
Als opmerking na Popstra's bericht

Toch denk ik dat Germie niet bewust aan het rellen is.

...

En dat is geen bewust rellen en zien ook niet dat ze dat keer op keer op keer wel doen.
En dus met de beste wil van de wereld ook niet begrijpt dat ze hoe zij zich nu verwoord nooit hulp krijgt bij euthanasie. Door eigen toedoen.
Terwijl ze die waarschijnlijk wel krijgt als ze naar de psychiater gaat, want zo denken dan heb je echt wel een lijdend leven.....

Weet je DuoPenotti, op een gegeven moment maakt het gewoon niet meer uit. Of germie nou totaal geen benul heeft hoe zijn berichten overkomen of gewoon bewust kijkt hoe ver hij kan gaan met jennen en aandacht trekken - in beide gevallen ontspoort het topic volledig en dat doet schade aan de functie van Bokt als discussieforum. Ik ga graag uit van goede wil, maar als je zo weinig goede wil toont, dan houdt het een keer op...

En dat is nu het precies het punt, ze zien dat niet.
Ook al vertel je dat 100 keer.

Mijn moeder ziet echt niet dat ze ons als kinderen verwaarloosd heeft en dat ze er nog steeds niet voor ons is.
Ze zegt juist letterlijk dat ze het zo goed heeft gedaan wat wij zijn alle 3 goed terecht gekomen...

Nou echt wij zijn alle 3 potentiele klantjes geweest om af te glijden in de maatschappij omdat er geen veilig thuis was, geen ondersteuning en zelfs mishandeling. Wij waren op tijden van huis die niet bij onze leeftijd paste. Maar we deden ook veel volwassenen taken die niet hoorde.
Ik ben een KOPP/KOV kind, zoals daar nu ook mooi een naam aan geven.
En Ace problematiek daar is ook sprake van.
Maar mijn moeder ziet dat niet dat zij daar mede oorzaak in is.
En dan kunnen wij zeggen, hoe dan??? Ja.... zeg het maar. Ze laat zich niet onderzoeken dus er is geen stoornis...... en al zou ze zich wel laten onderzoeken dan weet zo'n arts daar niks van, krijgen we vast iets over wef oid te horen.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:37

Sluit ik me bij aan. Germie doet het niet expres, die zit gewoon zo in elkaar. Is voor ons onbegrijpelijk maar vat het niet persoonlijk of als kwetsend op want dan maak je het jezelf lastig.