Ervaringen kdv vs gastouder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kinderdagverblijf of gastouder

Kinderdagverblijf
121 (67%)
Gastouder
53 (29%)
Geen voorkeur
5 (2%)

Totaal aantal stemmen: 179


F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:06

Wat ik ook een nadeel vind van gastouder is dat mocht het oudere kindjes opvangen. Alle kinderen mee moeten dat kindje uit school halen waardoor je kindje dus mischien uit zijn slaap gehaald moet worden of niet optijd naar bed kan.

Ik werk zelf op een kdv en mijn voorkeur gaat ook echt wel daar naartoe mede door het 4 ogen principe. Want weet jij veel wie die gastouder allemaal over de vloer krijgt als je kind er is.
Plus ik heb bij scholen teveel gezien (kinderen die als straf naast de bakfiets mee moest rennen) en gehoord (kinderen die geslagen werden). De echt goede gastouders zitten vaak vol en hebben een wachtlijst omdat dit mond op mond gaat.

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:07

Eleionomae schreef:
Hier bewust voor de gastouder gekozen. Juist om het kleinschalige, het huiselijke en de persoonlijke aandacht. Betreffende gastouder is wel aangesloten bij een grote organisatie die voor vervanging zorgt bij ziekte/vakantie. In vakanties is hij wel eens bij een kdv geweest, maar hij was dol op zijn gastouder en daar echt meer op z'n plek.
De gastouder was ook heel relaxt als ik eens extra opvang nodig had of door omstandigheden te laat kwam om hem op te halen.

Maar ben wel van mening dat wij het echt enorm getroffen hebben met deze vrouw, ze was echt goud waard en we hebben nog steeds contact, ondanks dat hij er al 2 jaar niet meer komt omdat hij inmiddels naar school gaat. Het is dat ze de kinderen niet uit school kon halen, anders was hij daar nu nog steeds :)


Hier dezelfde ervaring. Ontzettend blij met onze gastouder, veel meer rust dan het kdv.

Onze oudste heeft tot 9 maanden op een kinderdagverblijf gezeten en was altijd onrustig, rode billen van te laat verschonen, duidelijk veel gehuild. Ook vaak wisselende gezichten, veel stagiaires. Dus toen we gingen verhuizen hebben we besloten om bij een gastouder te kijken. Twee bezocht. Met de eerste had ik absoluut geen klik, met de tweede voelde het direct goed. Vind het echt jammer dat ze geen buitenschoolse opvang doet en we eind dit jaar afscheid gaan nemen omdat de jongste dan ook naar school gaat.

Wij vullen het vanaf een jaar of 2, 2,5 wel aan met een extra ochtendje peuterspeelzaal om de overgang van 5 kindjes naar een volledige kleuterklas wat minder groot te maken.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:17

Afhankelijk van de regio en de wachttijden, ben ik bang dat je wellicht niet eens de keuze hebt als je al over 3 maanden nodig hebt, en blij mag zijn als je ergens tussen kan komen. Heb je zelf al wat geïnformeerd?


Hier geen ervaring met gastouder maar wel met KVD. We zaten bij een hele grote organisatie maar dat is slecht bevallen, de leidsters en de groep zelf waren heel fijn, maar de organisatie maakte onbegrijpelijk keuzes en we hebben vanwege tekorten en ziekte door corona vaker thuis moeten blijven dan door ziekte van de kleine. Wat een ellende.

Wegens verhuizing zitten we nu bij een kleinere kvd met maar één locatie en daar lopen we helemaal niet meer tegen dit probleem aan gelukkig. Was wel lang wachten voordat er plek was daar, hebben nog een paar maanden op beide locaties een dag moeten afnemen. Verkijk je dus niet op wachttijden, het kan vies tegen vallen.

haffiefreak

Berichten: 1662
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:32

Onze zoon heeft bij allebei gezeten.

Vraag wel na bij de gastouder wat als zij ziek is. Kan ze voor vervanging zorgen?
Nadeel wel vaak veel leeftijden bij elkaar.
Onze gastouder was wel eens ziek. Moesten we nog oma of een andere oppas regelen.

Het kinderdagverblijf bij ons in de buurt heeft een wachtlijst van een half jaar.
Hier zijn vaak (grotere) groepen van dezelfde leeftijd bij elkaar.
En bijna altijd wel oppas. Als een leidster ziek is, is er vaak wel vervanging of genoeg andere leidsters

Ik denk dat je zelf de voor en nadelen van beide moet opschrijven.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:37

Wij hebben gekozen voor een gastouder en vanaf 2 jaar ook naar de peuters. De flexibiliteit en huiselijkheid bij de gastouder vonden we erg fijn. Nog een half jaar en dan gaat onze jongste ook naar de basisschool dan stopt voor ons de opvang. Onze gastouder en haar man zijn als een opa en oma voor onze kinderen. Heel fijn!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:40

Wij zijn heel blij met het KDV. Dochter gaat met veel plezier twee dagen per week heen. Veel vaste en vertrouwde gezichten (en natuurlijk ook wel eens een invaller), betrokken PM’ers, vier ogen principe, veel kinderen uit de wijk en ze doen er leuke dingen. En wij zijn juist heel blij met de grote en professionele organisatie, ik hoor juist minder positieve ervaringen over het kleinere KDV elders in onze woonplaats. Maar ik ben ook blij dat het geen private equity partij is die eigenaar is van de organisatie, volgens mij maakt dat wel uit.
De wachttijd was overigens enorm, we hebben kind twee afgelopen augustus gelijk ingeschreven voor september ‘24 maar we kregen pas na de jaarwisseling bericht dat er daadwerkelijk plek is, tot die tijd konden ze het niet met zekerheid zeggen. En de oudste is destijds op een andere locatie gestart omdat bij onze voorkeurslocatie geen plek was. Als je op korte termijn opvang nodig hebt mag je denk ik blij zijn wanneer er ook maar ergens een plekje beschikbaar is..

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:48

Ben zelf sinds korte tijd weer pedagogisch medwerker (BSO).
Toen ik moeder werd wist ik direct dat ik mijn kleine mannetje juist niet bij een kinderdagverblijf wilde brengen. Dit ivm. de hoeveelheid kinderen op een groep vergeleken de gastouder. Ook gastouders hebben regels en mogen bijv maar 2 baby’s tegelijk opvangen.
Verder is een gastouder voor ons duidelijk goedkoper en veel persoonlijker.
Je moet het alleen wel treffen inderdaad, we zijn zelf ook overgegaan naar een andere gastouder vanwege bepaalde dingen die niet oké waren bij de eerste gastouder.
Soms is dit dan wel lastiger op te lossen, omdat je het met die persoon moet blijven doen.
Echter zul je op een kinderdagverblijf net zo niet alles weten en mee krijgen wat er gebeurd.
Voor nu werkt dit voor ons prima en tegen de tijd dat hij naar school gaat zal het weer anders worden / zijn.
En vanuit mijn werk weet ik wel hoe het op de werkvloer gaat en dat is niet slecht of minder goed, maar bij een gastouder vind ik het toch veel persoonlijker, warmer als je de juiste treft.
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 19-02-24 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:48

Ik hoop dat het je een beetje gaat lukken een keuze te maken TS!

Mijn moeder is gastouder en mijn beide kinderen hebben logischerwijs daarom ook bij haar in de opvang gezeten (jongste zit er nu nog).
Ik ben zelf praktijkopleider bij een grote kinderopvang organisatie dus ik zie ook de andere vorm van opvang, het kdv.

De belangrijkste verschillen i.m.o. :
- kdv is vaak proffessioneler opgezet (denk aan werken in thema's, communicatie naar ouders, volgen en vastleggen van ontwikkelingen)
- De opleidingsniveaus zijn niet gelijk. Voor gastouder volstaat een niveau 2 opleiding. Bij een kdv moet je niveau 3 of 4 hebben. Dit vind ik wel echt één van de meest wezenlijke verschillen.
- Gastouder is veel huiselijker en kleinschaliger waardoor er veel meer 1 op 1 aandacht mogelijk is zie ik in de praktijk
- bij een gastouder heb je ook te maken met het gezin en eventuele huisdieren.

Al met al gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een gastouder, maar dat is makkelijk praten natuurlijk omdat mijn gastouder ook de oma van mijn kinderen is. Ik zou als ik jou was eens gaan kijken bij verschillende gastouders waar plek is en met hen in gesprek gaan en je vragen stellen.

Succes met je keuze!

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:57

Hier KDV gehad, bewust gekozen, met name vanwege het 4 ogen principe.
Een KDV moet aan strenge eisen voldoen, een gastouder wordt amper gecontroleerd en hoeft amper een opleiding te hebben.
Misschien ben ik paranoia maar ik vind een gastouder niet veilig.

Alja

Berichten: 25614
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:02

verootjoo schreef:
Hier KDV gehad, bewust gekozen, met name vanwege het 4 ogen principe.
Een KDV moet aan strenge eisen voldoen, een gastouder wordt amper gecontroleerd en hoeft amper een opleiding te hebben.
Misschien ben ik paranoia maar ik vind een gastouder niet veilig.

Dat was ook altijd mijn stelling maar sinds de kinderen ouder zijn en kunnen praten ben ik daar toch minder bang voor.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:06

Dag TS

Mijn moeder is 10 jaar lang gastouder geweest.
En mijn eigen kinderen zijn altijd naar het KDV geweest.
Ik weet van beide dus de voor en tegens. Jij inmiddels ook.
Wat spreekt je zelf het meeste aan?

Mijn kinderen gingen altijd met veel plezier naar het KDV. Ze vonden het er heel fijn en gezellig.

Maar het moet wel bij je kind passen. Niet ieder kind kan zijn of haar rust vinden op het KDV. Sommige kindjes zijn echt overprikkeld.
Terwijl je bij een gastouder heel afhankelijk bent van de klik die je kind heeft met de gastouder.

Is alles mogelijk in je omgeving?
Hier is het vinden van een gastouder of een plekje bemachtigen op het KDV bijna niet te doen. Ik heb collega's die hierdoor andere dagen of minder uren zijn moeten gaan werken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:08

Hier ook gekozen voor KDV vanwege 4 ogen beleid, professionaliteit van de opvang en continuïteit van de opvang. Onze jongste onlangs overgeplaatst naar een andere opvang bij de school van onze dochter (IKC). Over beiden super tevreden. Hele enthousiaste en betrokken medewerkers, goede communicatie met ouders en afstemming over bijv. eten/slapen of als er bijzonderheden waren.
Mijn kinderen vinden en vonden het ook echt leuk om te gaan. Nadeel zijn wel de personeelswisselingen/vervanging ziekte, zeker in coronatijd speelde dat. Dat werd wel zo goed mogelijk opgelost, maar je merkte wel dat de kinderen daar aan moesten wennen.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:10

verootjoo schreef:
Hier KDV gehad, bewust gekozen, met name vanwege het 4 ogen principe.
Een KDV moet aan strenge eisen voldoen, een gastouder wordt amper gecontroleerd en hoeft amper een opleiding te hebben.
Misschien ben ik paranoia maar ik vind een gastouder niet veilig.


Dit gevoel heb ik ook. Ik lees ook dat sommigen het een voordeel vinden dat een gastouder uitjes doen maar ik zou juist niet willen dat een vreemde mijn kinderen op sleeptouw neemt. Mijn oudste is nogal avontuurlijk ingesteld en er was een periode dat ze zo weg zou zijn als je even niet oplet. Ik zou heel zenuwachtig worden als een gastouder haar dan met meerdere kinderen tegelijk mee zou nemen.

Wij hebben een hele fijn groene kinderopvang waar ze heel veel buitenspelen. Er gebeurt heus weleens wat waar we niet blij mee zijn maar ik ben hartstikke tevreden.

colleen3
Berichten: 322
Geregistreerd: 09-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:19

Hier ook bewust gekozen voor (een groen) kdv in verband met het 4 ogen principe en dat er áltijd iemand op de groep aanwezig is. Vind het geen fijn idee als kinderen zonder toezicht zijn als een gastouder een kindje naar bed of de wc brengt.
Daarnaast was ik met een flesweigeraar en een voedselweigeraar erg blij met de kennis en kunde van de leidsters.

Inspectierapporten van jaarlijkse bezoeken van de GGD zijn digitaal in te zien. Dat helpt wellicht ook mee een keuze te maken tussen de in jouw buurt beschikbare gastouders/kdv'en.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:28

Dat gastouders nergens aan hoeven te voldoen klopt niet hoor…

Mijn moeder is altijd gastouder geweest en ik had daar ook voorkeur voor. Mijn partner had voorkeur voor KDV. We zijn op dezelfde dag bij allebei gaan kijken. KDV had 0 aandacht voor de kleine, was alleen aan het ‘opscheppen’ over hoe geweldig ze waren. Gastouder keek meteen in de wagen, kletsen tegen de kleine en hij leek zich meteen prima te voelen daar. Bij het KDV was hij toch onrustig. Dus we hebben samen de keuze gemaakt voor de gastouder, sta er nog 200% achter. Ik zou gewoon overal kijken en dan naar je gevoel luisteren, wie weet voel je het precies andersom dan wij. Dat kunnen andere mensen niet bepalen.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:36

Wij wilden graag een gastouder, dochter was snel overprikkelt en dat zou meer rust geven. Puntje bij paaltje werd ze overal mee naar toe gesleurd want oudere kinderen moesten naar en van school, boodschappen doen, zwemles enz. Het was echt geen match en dan hebben we het nog niet eens over dat er bij ziekte en vakantie bij de vervangende gastouder af en toe geen ruimte was voor onze dochter.

Na een paar maanden thuis is ze naar een kdv gegaan en dat was echt fantastisch. Duidelijke structuur, geen gezeul, leuke groepen en leuke leidsters. De kdv is enorm gegroeid, ze hadden eerst 1 groep en nu hebben ze 4 kdv groepen en 1 BSO groep. Onze dochter is nu 9 en gaat er nog graag naar de BSO.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:42

Nicje87 schreef:
Onze kleine meid is nu bijna 8 maanden, ons ouderschapsverlof raakt op en we gaan over 3/4 maanden weer 1 dag per week meer werken. Ik denk dat het goed is voor onze kleine meid om niet altijd maar met papa en/of mama te zijn en dat het heeeeel goed is om straks met andere kindjes te spelen en ruzie te maken.
Alleen nu zitten in onze omgeving veel kinderdagverblijven vol (we gaan deze week verhuizen naar een andere regio). En we hebben geen opa's en oma's die kunnen oppassen. Wij overwegen nu een gastouder.

Wat zijn jullie ervaringen en daardoor voorkeuren?

Waar letten jullie op en welke vragen stellen jullie bij een rondleiding?



Zet jezelf alsnog op de wachtlijst bij een kdv en stap over zodra er plek is.

Gastouders zijn zo vreselijk onbetrouwbaar. En de gastouderbureau's heel beroerd in vervangende opvang regelen bij ziekte van de gastouders. Los er van dat jij bij sommige gast ouders eigenlijk eten moet meegeven en eigen luiers. Daar heb je bij een kdv geen last van. Zit inbegrepen bij de prijs.

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:45

Alles gaat en staat met kwaliteit en je eigen voorkeur.
Wij hebben echt 2x (verhuist) een fantastische kdv gehad met een prachtig verblijf en schitterende tuin, super lieve begeleiders en biologisch eten. Ze deden ook allemaal leuke dingen.
Echter zijn er vast ook van die vreselijke opvang fabrieken.

Oppasmoeder viel voor mij af omdat degene die beschikbaar waren erg christelijk waren. Tevens vind ik het niet een prettig idee dat er geen back-up is.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:47

Ik denk dat het enorm afhangt van welk aanbod er in je woonplaats is en hoe je kind is. Een grootschalige opvang of niet, de hoeveelheid kinderen en de leeftijden die een gastouder heef, en vooral wel of geen klik.
Hier is mijn dochter naar de opvang en nu naar de BSO in het dorp. Voordeel is dat er 1 school en 1 BSO is, dus geen andere gezichten.
Ze heeft toen ze klein was meermaals een gipsbroek gehad en daar is ook fijn in meegedacht, wij hebben echt prima ervaringen. Maar dat zegt niet dat een goede gastouder niet had kunnen passen.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:00

Kdv,

Gastouder (is inmiddels gestopt hier in dorp) maar die haalde de jongste kindjes uit bed om de oudste van school te moeten halen. Ik vind dat niet fijn. Ook als ze ziek is zit jij gelijk met een “probleem” en vaak kan je alsnog gewoon betalen voor die dag.
Sommige hebben een vervanger, maar hoe vaak zien die de kindjes. Kennen ze ze ? Ken jij ze?

Bij een kdv ken je ze ook niet altijd, maar op de locatie is er wel een bekend iemand (hier althans wel want ze staan altijd met meerdere op de groepen).

Ik denk dat het voor een kind op bso leeftijd wel te doen is, maar ik vind het niet handig met baby’s

Overigens had de gastouder waar wij kwamen kijken óveral klein speelgoed , want ze had ook bso kindjes. Ik zag al het gevaar al in de mond verdwijnen.
Als ze een kindje ging verschonen, nam ze het mee naar boven. Alle kindjes beneden bleven dan alleen. Vond ik ook geen fijne gedachte.

Ga gewoon kijken bij gastouders en bij een ander(?) kdv. Je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:09

Wij hebben destijds vol overtuiging voor een KDV gekozen. Ene dochter had meer behoefte aan rust, was gevoelig voor prikkels, andere dochter hield meteen al veel meer van drukte om zich heen. Ze gingen met allebei prima om. De ene had bijv. een vast slaapmaatje (die ook behoefte had aan rust) en ze gingen dus altijd met z'n tweetjes slapen. Degene die van drukte hield, sliep geregeld in de box temidden van de spelende kinderen. We waren echt heel tevreden over het KDV. Na een aantal jaar gewisseld van KDV omdat we gingen verhuizen, ook over het nieuwe KDV en inmiddels ook BSO waren we tevreden. Wel merkte we dat het voor onze oudste heel intensief was, naar school en BSO. Toen één van de leidsters voor zichzelf ging beginnen als gastouder, zijn we met haar mee gegaan. Zij kon zich nog meer aanpassen aan de behoefte van onze meiden, zeker omdat we op sommige dagen voor- èn naschoolse opvang nodig hadden waardoor het hele lange dagen waren. Onze meiden zitten inmiddels al lang en breed op de middelbare school, maar stoppen onderweg naar huis nog geregeld even bij hun voormalige gastouder om bij te kletsen en thee te drinken.

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, ga kijken en kennismaken en luister naar je gevoel. Ik weet dat ik het zelf best spannend vond toen we bij het KDV gingen kijken toen ik zwanger was. Maar zodra we er waren, voelde het goed. Fijn zoals ze met de kindjes omgingen en wat ze vertelden over hoe ze de wendagen deden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34669
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:37

Wij moesten destijds wel naar een gastouder omdat het kdv geen flexibele opvang bood.en je je kind pas na 7.30 kon brengen. Dan begint mijn dagdienst dus ik moest om op tijd op mijn werk te zijn mijn dochter om 7 uur kunnen brengen. Dat kon bij een gastouder wel. Plus flexibele handig met wisselende diensten. Toen de eerste gastouder stopte hadden we via het gastouderbureau heel snel een nieuwe gevonden nog dichter bij huis. Toen dochter bijna een jaar was kreeg ik een andere werkplek had ik doordeweeks geen dagdienst meer en ook geen opvang meer nodig.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:43

Absolem schreef:
Nicje87 schreef:
Onze kleine meid is nu bijna 8 maanden, ons ouderschapsverlof raakt op en we gaan over 3/4 maanden weer 1 dag per week meer werken. Ik denk dat het goed is voor onze kleine meid om niet altijd maar met papa en/of mama te zijn en dat het heeeeel goed is om straks met andere kindjes te spelen en ruzie te maken.
Alleen nu zitten in onze omgeving veel kinderdagverblijven vol (we gaan deze week verhuizen naar een andere regio). En we hebben geen opa's en oma's die kunnen oppassen. Wij overwegen nu een gastouder.

Wat zijn jullie ervaringen en daardoor voorkeuren?

Waar letten jullie op en welke vragen stellen jullie bij een rondleiding?



Zet jezelf alsnog op de wachtlijst bij een kdv en stap over zodra er plek is.

Gastouders zijn zo vreselijk onbetrouwbaar. En de gastouderbureau's heel beroerd in vervangende opvang regelen bij ziekte van de gastouders. Los er van dat jij bij sommige gast ouders eigenlijk eten moet meegeven en eigen luiers. Daar heb je bij een kdv geen last van. Zit inbegrepen bij de prijs.


De informatie in je tweede alinea vind ik nogal generaliserend en je presenteert je eigen mening als een feit.
De gastouders die ik ken hebben enorm hart voor hun werk en zijn alles behalve onbetrouwbaar.
Het klopt dat je bij sommige gastouders zelf luiers mee moet geven, maar vergelijk dan ook even de prijzen van gastouders en kdv's. Een verschil van 4 euro per uur is niks. Tuurlijk krijgen ouders toeslag, maar als een kdv met het uurtarief boven het maximaal vergoede tarief zit betaal je die hogere prijs als ouder gewoon zelf.

Alja

Berichten: 25614
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaringen kdv vs gastouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:52

Ook het kinderdagverblijf bij ons moet je zelf pampers meegeven….

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:55

Het uurtarief doet ons dus helemaal niks. Gaat echt om ons kindje. En daarbij: KDV is dan misschien duurder, maar daar zit bij ons wel alles bij in. Moet je eens omrekenen wat echte Pampers kosten, vers fruit van een lokaal bedrijf, bakkersbrood en dergelijke spullen. Daarnaast is de kwaliteit van de spullen en dergelijke attributen hier ook van hoge kwaliteit. Vind ik ook wat waard :)