Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 00:16

@schuur, Zoals gezegd een gravelbike is inderdaad wat handiger voor offroad en afstand. Zelf ben ik verplicht ligfietser en zijn er ook genoeg mogelijkheden. (Maar zou ik afraden als fanatieke fietser omdat je rug wel sneller nat is)

@Maaike, Wat fijn dat het goed gegaan is. Maar die schroeven lijken best groot.

Bedankt voor de felicitaties. Op het werk was het wel gezellig en had ik al wat berichten ontvangen.
Uiteraard heb ik gegeten wat ik graag wilde eten. (Sushi)

In de middag en avond gezellig visite gehad. En wat leuke dingen gekregen. Toch het leukste van mijn zusje en de vriend. Een fiets windjack met voering in mijn kleur groen, en met tekst op de rug.(QV 075 The GreenThing.) Dus in het kort mijn fiets.

Zaterdag zijn mijn plannen al gedeeltelijk veranderd. Ik ga de benen van mijn paard wassen en dan wandelen met hem en een paar anderen. Ik kan altijd met een omweg naar huis fietsen. Maar met mijn paard iets doen nu het mooi weer zou worden is natuurlijk ook fijn.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 06:29

leeslampje schreef:
Hebben jullie de valpartij in de Ronde van Baskenland vandaag gezien? Ik kreeg er de koude rillingen van, hoe een aantal renners er (lang!) raar en stil bij lagen... Gelukkig druppelen de berichten binnen dat de gevallen renners wel bij bewustzijn zijn.

Nee niets van gezien .
Maar ik vind het sowieso altijd eng als ze in zo,n groep dicht op elkaar rijden .
Want als er eentje gaat , is het een domino effect .

@Maaike ; zo zeg , daar ben je mooi vanaf .
Gelukkig is alles goed gegaan en herstel je goed :j

@Gothico ; leuk ..een passende jas bij je fiets !

Zo , nog 1 dagje werken en dan eindelijk weer weekend .
Valencia nadert gestaag , en ik moet nog zoveel doen, voorbereiden .

maaikemuis
Berichten: 5284
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 09:45

Dankjulliewel voor alle lieve beterschapswensen. Ik voel me goed, pijn is goed te managen (zo anders dan de vorige keer) en die lijkt vooral veroorzaakt te worden door enorme spierpijn. Niet raar als ik zag waar mijn arm naartoe gedraaid is geweest, al biedt dat ook toekomstperspectief want boy! Als ik dat ooit zelf voor elkaar krijg, dan ben ik flexibeler dan ooit :') .

Spannend hoor Time, maar ik denk dat je, ondanks een moeilijke aanloop, het evengoed goed gaat doen. Je bent sterker dan je denkt!

En goed te horen dat je een fijne verjaar hebt gehad Gothico. Sushi rules 8-) . Ik denk dat je paard een dagje spa treatment wel kan waarderen. Het is anders dan fietsen, maar tegelijkertijd wel heel rewarding en rustgevend.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:08

Thanks Maaike :o
Fijn om te horen dat het goed gaat !

Zo het is een feit , het eerste ritje buiten na werktijd *\o/*


Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:38

Lekker T2T!

Gothico prima planning met dit mooie weer. Sokken wassen is een beste klus soms.

Maaike top dat de pijn meevalt. Hopelijk herstel je vlot.

Hier heerlijk gravel ritje gehad vandaag bij het Yomad event in Amerongen. Heerlijk weer, prachtige omgeving en super georganiseerd event.

Daarnaast in Maarsbergen geweest voor een sportbril. Mooie Rudy Project bril uitgezocht met contrast verhogende glazen. Drie weken levertijd en een rib uit mijn lijf :+

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:32

MarliesV schreef:
Daarnaast in Maarsbergen geweest voor een sportbril. Mooie Rudy Project bril uitgezocht met contrast verhogende glazen. Drie weken levertijd en een rib uit mijn lijf :+
:(:)

Ach , je gunt je zelfs toch anders niets :D

@Maaike ; hoe is het nu ?

Ik heb gisteren weer in mijn zwemmen geïnvesteerd , een zwemtraining in de endless pool .
Tevens een test of mijn wetsuit nog past , ben nog niet op mijn oude gewicht :=
Maar die paste gelukkig nog , later ook nog zonder gezwommen .


Afbeelding

Afbeelding

Vandaag nog een lange training op de planning , 2 uur fietsen en dan nog 15 km hardlopen .

Jullie nog plannen ?

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:37

Idd T2T investeren in jezelf. Zei ook tegen doe man, liever meer uitgeven en in 1x goed, dan nog best veel geld uitgeven aan een tussenoplossing.

Lijkt me super zo'n endless pool! Hoe heb je het ervaren?
Succes met je trainingen afwerken vandaag.

Wij gaan voor een stevige hike vandaag. Partner heeft gisteren ook gefietst en dat doen we nooit samen. Dus even samen wandelen is dan wel fijn. Hebben de laatste weken elkaar weinig gezien, behalve met eten en slapen.

maaikemuis
Berichten: 5284
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 11:18

Eigenlijk gaat het best aardig. Ja, die schouder is pijnlijk en knijterstijf, maar ik kan er op een basisniveau best mee functioneren. En dat stijve dat gaat ook wel weer goed komen. Iedere dag lijkt ook beter. Al was gisteren 13km wandelen iets teveel van het goede…

Vandaag is mijn vriend vertrokken voor een klimclinic op de Posbank. Er rust een vloek op die clinic. Eerst zou die een week na het ongeval zijn, toen kon het niet doorgaan en nu voor mij precies na het verwijderen van de schroeven. Kan ik weer niet -O- . Vriend heeft wel een zonnetje!

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:31

MarliesV schreef:
Lijkt me super zo'n endless pool! Hoe heb je het ervaren?
Succes met je trainingen afwerken vandaag.


Ooh zo,n endless pool is gaaf , heb er al heel vaak in gezwommen .
Het handige is dat de trainer heel dicht bij je staat , en ook makkelijk video,s kan maken .

Hike ze vandaag !

@Maaike ; niet zo gek dat het pijnlijk is toch , als je ziet wat eruit is gehaald .
Zolang er maar dagelijks een verbetering in zit .
Ach :(:) jou tijd voor de klimclinic komt nog .

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:10

Ben reuze benieuwd naar je bril Marlies. Ik heb afgelopen week een bril bij Ekoi besteld, dus hopelijk komt die deze week binnen. Als die volstaat, dan heb ik geluk en anders wordt het ook maatwerk ben ik bang.

Succes met je trainingen T2T! Ziet er heel gaaf uit!

@maaikemuis hopelijk gaat het met de week beter en soepeler.

Wij zijn net terug van een rondje van 45 km. Flinke wind, maar heerlijk zonnetje erbij. Had gisteren vrijgezellefeest van onze dochter, dus het was lekker uitwaaien na een avondje op stap :-)

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:17

Het is hier even stil geweest ik heb genoten van een week londen / UK. De fiets is stil blijven staan maar heel veel gelopen ( tussen de 90 en 100 km) mijn lijf is vandaag ook wel helemaal op dus maar een rustdag. Morgen weer aan het werk en het fietsen weer oppakken.

Veel sterkte voor de zieken en gewonden! Ik lees de updates zeker mee hopelijk hersteld iedereen weer snel.

En wat een mooie beloning is dit weer na maanden regen. Ik merk alleen nog dat het flink waait.

Ik heb er maar voor gekozen om parijs / roubaix te gaan kijken en mijn knie vooral rust te gunnen.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:27

Rust pakken is ook belangrijk @ Zebra streep :j

@Padoertje , er stond idd best wat wind vandaag .
Ik wilde eerst met de TT gaan , maar heb toch de Langma gepakt .
Maar heerlijk te zien hoe kleurrijk de natuur weer word .
Ik kan het dan ook niet laten wat plaatjes onderweg te schieten.

51 km bike
Afbeelding

15 km run
Afbeelding

En een flink bord met pasta en groenten gegeten vandaag !

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:40

Padoertje, deze is het geworden;
https://www.mijnsportbrilshop.nl/rudy-p ... laser-red/
Maak een foto als ik hem heb!

Wat een leuke reden voor een feestje! Tof dat jullie toch nog gefietst hebben.

Zebrastreep wat fijn even er tussenuit. En rust is niet slecht, soms zelfs nodig.

Hier 12.5km gelopen. Idd prachtige kleuren in de natuur T2T

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:14

Ik heb zo fijn gefietst vandaag het was echt genieten! Geen gedoe meer met laagjes en met wat je aan moet. Helaas verdween de zon vrijwel direct, maar koud had ik het absoluut niet.

Over de thuisroute en via de verbindingsroute door naar de andere route. Daarna nog een stuk over de hei bij het dorpje waar mijn paarden staan en daar nog even hard voor de wind kunnen rijden.

Het was echt genieten <3 50 km gedaan en het voelde ook goed allemaal. Ik denk nu dat de vele afstanden lopen er zelf aan heeft bijgedragen. Ik denk dat ik het wandelen er wat meer in ga houden.

En van dit mooie weer krijg je automatisch al bakken meer motivatie en plezier, ik heb het echt gemist.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:41

Zebrastreep schreef:
Ik heb zo fijn gefietst vandaag het was echt genieten! Geen gedoe meer met laagjes en met wat je aan moet. Helaas verdween de zon vrijwel direct, maar koud had ik het absoluut niet.

Over de thuisroute en via de verbindingsroute door naar de andere route. Daarna nog een stuk over de hei bij het dorpje waar mijn paarden staan en daar nog even hard voor de wind kunnen rijden.

Het was echt genieten <3 50 km gedaan en het voelde ook goed allemaal. Ik denk nu dat de vele afstanden lopen er zelf aan heeft bijgedragen. Ik denk dat ik het wandelen er wat meer in ga houden.

En van dit mooie weer krijg je automatisch al bakken meer motivatie en plezier, ik heb het echt gemist.


Klinkt goed! Met het zonnetje is de hele wereld gelijk een stukje mooier

Ik heb vanmorgen mijn sportkeuring gehad. Hartslag is perfect, geen rateltjes en loopt netjes op bij het verhogen van het wattage. Hele geruststelling.
Ik kwam uiteindelijk niet verder dan een wattage van 240. Raakte toch soort psychisch in paniek door dat masker over mijn mond en neus en het idee dat ik niet genoeg lucht kreeg. Achteraf was het gemiddelde voor een vrouw van mijn leeftijd, gewicht etc 216, dus ik zat er 10% boven. So far so good.
Wel ligt mijn eerste omslagpunt op 125, wat betekent dat ik eigenlijk lange ritten op lage hartslag moet gaan maken om conditioneel sterker te worden. Tweede omslagpunt ligt gelijk tussen de 146 en 155. (Maximale hartslag 167), dus ik trainde eigenlijk veels te hard. Conclusie; niet meer met mijn man mee willen komen, maar alleen gaan trainen

Enige wat even schrikken was, is dat mijn longcapaciteit net iets boven de ondergrens ligt. Dat kan duiden op een lichte vorm van astma. Nu ben ik ‘voor mijn gevoel’ wel eens kortademig, maar dat gooide ik altijd op mijn bloedarmoede. Heb als kind ook nooit iets niet kunnen doen, en heb ook nog nooit een aanval gehad. Iets om in de gaten te houden en wellicht iedere 3 a 4 jaar longtest afnemen bij de HA om te zien of het stabiel blijft. Advies wat ik kreeg is om toch een keer te testen met een kortwerkend medicijn en dan een nieuwe test afnemen. Als dat verschil maakt, dan zou ik voor het sporten een puffertje kunnen nemen. Maar daar ga ik me eerst eens goed op inlezen. Overall positief advies en in juni lekker die Mont Ventoux beklimmen!

maaikemuis
Berichten: 5284
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 15:59

@Zebrastreep, wat heerlijk joh! En ik denk ook dat wanneer je basisconditie aardig op peil is, dat je je lichaam vrij makkelijk tot grotere afstanden kan trainen. En het weer is fantastisch wanneer ik zo naar buiten kijk. Alleen die wind.... :wow: . Ik word inmiddels echt niet goed van die wind. Nu weet ik dat ik in een enorme windhoek woon (windkracht 3 voorspeld en dan nog giert het er overheen), maar het is echt niet normaal meer. Hopelijk is het in Drenthe iets vriendelijker.

@Padoertje, dat klinkt echt als een ontzettende goede keuring. En een wattage van 240, dat vind ik enorm veel. Mijn FTP is maar 183 op dit moment volgens Garmin. Oftewel, ik sta stil vergeleken met jou! Ik vind het knap! Het klinkt echt alsof je ontzettend goed in je vel zit en in conditie bent. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen geeft. Stiekem zit ik er wel eens aan te denken om ook zoiets te doen om te kijken of ik gerichter kan trainen. Want ik doe ook maar gewoon wat.

Ondertussen ben ik gisteren even op de Tacx gaan zitten met het armpje. En dat ging best goed. Ik kan zachtjes afsteunen op het stuur en zolang ik regelmatig even rechtop ga zitten en mijn schouders beweeg, dan valt het ook wel mee met de stijfheid. Dus, iedereen is lekker buiten aan het genieten van het zonnetje en ik zit een uurtje boven op zolder -O- . Fysio was ook tevreden over de schouder, die had het erger verwacht. Wel ben ik enorm teruggefloten, ik doe al veel te veel. Ik mag absoluut niets tillen met die arm, ik mag van hem niet eens denken aan tillen. Fietsen mocht wel, zolang ik maar op de Tacx ging zitten en niet buiten :') . Roger that!

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:54

maaikemuis schreef:
@Zebrastreep, wat heerlijk joh! En ik denk ook dat wanneer je basisconditie aardig op peil is, dat je je lichaam vrij makkelijk tot grotere afstanden kan trainen. En het weer is fantastisch wanneer ik zo naar buiten kijk. Alleen die wind.... :wow: . Ik word inmiddels echt niet goed van die wind. Nu weet ik dat ik in een enorme windhoek woon (windkracht 3 voorspeld en dan nog giert het er overheen), maar het is echt niet normaal meer. Hopelijk is het in Drenthe iets vriendelijker.

@Padoertje, dat klinkt echt als een ontzettende goede keuring. En een wattage van 240, dat vind ik enorm veel. Mijn FTP is maar 183 op dit moment volgens Garmin. Oftewel, ik sta stil vergeleken met jou! Ik vind het knap! Het klinkt echt alsof je ontzettend goed in je vel zit en in conditie bent. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen geeft. Stiekem zit ik er wel eens aan te denken om ook zoiets te doen om te kijken of ik gerichter kan trainen. Want ik doe ook maar gewoon wat.

Ondertussen ben ik gisteren even op de Tacx gaan zitten met het armpje. En dat ging best goed. Ik kan zachtjes afsteunen op het stuur en zolang ik regelmatig even rechtop ga zitten en mijn schouders beweeg, dan valt het ook wel mee met de stijfheid. Dus, iedereen is lekker buiten aan het genieten van het zonnetje en ik zit een uurtje boven op zolder -O- . Fysio was ook tevreden over de schouder, die had het erger verwacht. Wel ben ik enorm teruggefloten, ik doe al veel te veel. Ik mag absoluut niets tillen met die arm, ik mag van hem niet eens denken aan tillen. Fietsen mocht wel, zolang ik maar op de Tacx ging zitten en niet buiten :') . Roger that!



Ja, was echt een eyeopener die keuring! En nu weet ik dat ik gewoon niet meer naar mijn hartslag moet kijken, laat staan vergelijken met die kerel van me. Gewoon conditie verbeteren in een eigen tempo.
Als je aanvullende verzekerd bent, dan krijg je 200,- vergoed. Dus echt wel de moeite om eens uit te zoeken voor jezelf.

En wat fijn dat je al mag fietsen, al is het op de tacx. Kun je toch in conditie blijven voor als je straks weer buiten mag trainen. Nog even geduldig blijven :knuffel:

maaikemuis
Berichten: 5284
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 17:21

Waar ben je eigenlijk geweest? For future reference :)*

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:43

Een losse FTP waarde zegt natuurlijk niet zoveel @Maaike en is niet te vergelijken. Je wil het vermogen per kg gewicht weten. Daarmee zou je kunnen vergelijken ;)

Wel interessant om die informatie te hebben en er dan ook daadwerkelijk mee te gaan trainen en gaan verbeteren. Wat bijvoorbeeld met Zwift veel gedaan wordt :)

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:06

maaikemuis schreef:
Waar ben je eigenlijk geweest? For future reference :)*


In Gouda bij https://www.sportartsgouda.nl/?gad_sour ... fYQAvD_BwE

Dat is voor mij 15 min met de auto. Mijn man is vorig jaar ergens in Hilversum geweest en een keer in Eindhoven. In de basis is ieder onderzoek hetzelfde. Afhankelijk van je doel kun je van tevoren bespreken welke test het beste aansluit bij je.

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:52

Zo lekker het maandag ging, zo lijk ik nu toch een blessure te hebben :( Echt totaal niet blij mee.

Tijdens het vele lopen op vakantie begon het al wat te irriteren als in gevoelig en lichte pijn. Maar in de loop der dag nam het dan toe. In de ochtend voelde ik vrijwel geen pijn of irritatie. Ik had het al voor mijn fietsrit. Tijdens het fietsen geen last en het voelde eigenlijk wel beter om te fietsen dan stil te zitten. Paardrijden is ook geen enkel probleem en voelt het ook een stuk meer ontspannen en rustiger.

Sinds twee dagen terug dacht ik een zwelling te zien aan de binnenkant van de knie. Als ik het vergelijk met de andere merk ik toch dat er een verdikking zit. Het doet licht pijn en irriteert.

Toch even balen , ik heb over 2 maanden het eerste evenement waaraan ik deelneem. Echt complete rust pakken is eigenlijk niet mogelijk met mijn werk dat is best vervelend.

Ik kreeg al op mijn donder van mijn leukste collega dat ik niet moet gaan werken met deze klachten. Nu ben ik niet iemand die thuis wil zitten met dit soort zaken. Daarnaast ook een keelontsteking te pakken wat ik wel had verwacht na mijn vakantie in een drukke stad met heel veel hoestende mensen. Gelukkig geen koorts maar gewoon niet helemaal fit. Zit / ligt nu al braaf de hele middag in bed.

Nou genoeg geklaagd, hopen dat het snel beter gaat. Ik ben nu in ieder geval een paar dagen vrij.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:50

Zebrastreep, als het aanhoudt wel langs de fysio gaan hoor. Want hoe sneller je dit soort dingen bij bent, hoe sneller je weer hersteld bent meestal.

Hier deze week de kalm aan gedaan. Zaterdag die gravel rit gereden en morgen vertrek ik richting de Utrechtse Heuvelrug voor 3 dagen mtb-en.

Begin maandag met een nieuwe baan dus deze week zit even er heerlijk tussen. Tijd voor mezelf en het huishouden en dus lekker fietsen.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:26

Lekkere trainingsfoto's Time :D

En balen van je beginnende blessure Zebra. Echt even naar de fysio gaan als het aan blijft houden hoor. Rust is bijna altijd een goed advies. Maar ik zou echt even advies inwinnen als het nog aan blijft houden :) En ik herken het hoor: na mijn knieblessure door de fietsvakantie in Engeland afgelopen zomer, kon ik een tijd niet hardlopen. Daarna veel te hard van stapel gelopen (te snel opgebouwd) en nu mag ik 2 maanden niet rennen vanwege shin splints. Dikke oliebol. Dus neem pijntjes serieus :j

En Marlies spannend, een nieuwe baan! Fijn om dan nog even een weekje niks te hebben om rust te nemen en om te schakelen.

maaikemuis
Berichten: 5284
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 22:36

Oh Zebra, wat zuur! Geef het rust en probeer goed te voelen wat het juiste is om te doen in plaats van doorgaan omdat je een plan hebt. En als rust onvoldoende helpt, dan echt even langs de fysio.

@Marlies, heerlijk om even een weekje te kunnen genieten van de rust. Dan begin je maandag weer goed opgeladen! Waar ga je rijden op de heuvelrug?

Wel dapper dat jullie ook nog rennen. Ik ben juist gaan fietsen omdat rennen niet meer ging. Al vraag ik mijzelf af of fietsen nu zoveel veiliger was _O- .

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:43

maaikemuis schreef:
Wel dapper dat jullie ook nog rennen. Ik ben juist gaan fietsen omdat rennen niet meer ging. Al vraag ik mijzelf af of fietsen nu zoveel veiliger was _O- .

:= :=