Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:17

MarliesV schreef:
Gisteren de eerste lammetjes al weer buiten zien dartelen. Heerlijk rondje van dik 40 km op de gravel, voordat we een middag in de auto en op een verjaardag moesten zitten.

Tof Maaike, dat is wel een mooi eerbetoon <3

Geeft weer energie he mensen, als het droog is en het zonnetje zich laat zien. Begreep dat het in het westen vandaag beter is, ik zit nu in Zwolle, 50 tinten grijs vandaag.


Genieten he!

Hier de hele dag al zon :D (morgen regen in het vooruitzicht). Vandaag helaas geen tijd om de racefiets te pakken voor een rondje, daar moet het echt langer licht voor blijven. Wel lekker truttig op de e-bike naar de supermarkt gereden en me geërgerd dat dat ding begrenst is hahahaha.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:35

Oh wat is het heerlijk he <3

Gisteren ben ik nog even op pad geweest. Vertrokken in de zon: wat was het warm! Na een kwartier oververhit de been- en armstukken uitgetrokken. Twee uur later aan het eind van de dag was het wel heel fris, toen heb ik verkleumd alles weer aangetrokken. Maar het eerste ritje (deels) in kort-kort was heerlijk.

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:15

Ik ben vandaag voor het eerst weer met de velo naar het werk gefietst. Dat valt tegen net na het ziek zijn geweest. Maar ik ben aan de betere hand. Op het werk ineens leuk nieuws, we hebben er een paard bij en wat voor een. Veel groter gaat het op het werk niet worden betreft paarden.

Zelf heb ik zaterdag weer met schermen(sport) geoefend en heeft mijn zusje mijn paard mee naar buiten genomen. Hij deed het super goed en was super braaf. Onder het zadel over de dijk, dus ik ben trots.

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:18

Nou het is gelukt *\o/* Het eerste officiële ritje van het jaar!

Natuurlijk moet ik weer een dag kiezen dat de wind best pittig is en het gevroren had. De oosterwind was koud en pittig, dus eerst daar maar even tegenin. En daarna de meeste kilometers toch voor de wind gemaakt. Op den duur op een punt gestaan waarbij ik links naar huis kon, maar toch maar gekozen om even doordat gevoel heen te gaan en de route iets langer te maken.


Ongeveer een uurtje fietst met 18,39 km en gemiddeld 17,7 km per uur. Niks mis mee! En dan zie ik toch nog dat ik op een aantal stukken mijn persoonlijk record heb verbroken :') Dat was eigenlijk niet de bedoeling het zou vogeltjes kijken worden. Maar zo voor de wind kon je wel even lekker de benen strekken.

Het bos heb ik nog niet gezien, misschien dat voor de volgende keer. Mentaal ging het de afgelopen dagen even wat minder, daardoor wel flinke moeite om een langere route te pakken. Maar volgens mij mag ik best wel tevreden zijn met mijzelf voor zo een eerste rit.

In ieder geval wel goed warm aangekleed. De winterkleding had ik nog helemaal niet geprobeerd. De handschoenen zweten alleen wel snel. Ik heb neopreen ik dacht lekker warm, maar die zijn wel een beetje te warm eigenlijk :') Maar goed geen koude handen en de voeten bleven ook lange warm met de juiste overschoenen. Maar uhhh kom maar op met die zomer.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:25

Zebrastreep schreef:
Nou het is gelukt *\o/* Het eerste officiële ritje van het jaar!

Natuurlijk moet ik weer een dag kiezen dat de wind best pittig is en het gevroren had. De oosterwind was koud en pittig, dus eerst daar maar even tegenin. En daarna de meeste kilometers toch voor de wind gemaakt. Op den duur op een punt gestaan waarbij ik links naar huis kon, maar toch maar gekozen om even doordat gevoel heen te gaan en de route iets langer te maken.


Ongeveer een uurtje fietst met 18,39 km en gemiddeld 17,7 km per uur. Niks mis mee! En dan zie ik toch nog dat ik op een aantal stukken mijn persoonlijk record heb verbroken :') Dat was eigenlijk niet de bedoeling het zou vogeltjes kijken worden. Maar zo voor de wind kon je wel even lekker de benen strekken.

Het bos heb ik nog niet gezien, misschien dat voor de volgende keer. Mentaal ging het de afgelopen dagen even wat minder, daardoor wel flinke moeite om een langere route te pakken. Maar volgens mij mag ik best wel tevreden zijn met mijzelf voor zo een eerste rit.

In ieder geval wel goed warm aangekleed. De winterkleding had ik nog helemaal niet geprobeerd. De handschoenen zweten alleen wel snel. Ik heb neopreen ik dacht lekker warm, maar die zijn wel een beetje te warm eigenlijk :') Maar goed geen koude handen en de voeten bleven ook lange warm met de juiste overschoenen. Maar uhhh kom maar op met die zomer.


Lekker! Toch maar mooi gedaan!
Het is indd echt nog koud. Wij gaan rond 10u op de racefiets voor zo’n 50 km, dus hoop dat het zonnetje goed zijn best doet. Gelukkig wel minder wind vandaag :D

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:43

@Zebrastreep *\o/*
Het windje was gisteren idd vies koud vond ik .

@Padoertje ; veel plezier , hier schijnt het zonnetje {:}

Ik heb ook nog wat positiefs te melden :D
Sinds 4 weken zit ik nu aan de hormoon behandeling i.v.m overgangsklachten .
En ik merk een verandering *\o/*
Ik merk dat ik meer energie heb , en daarmee komt ook weer het
plezier in de sport terug .
De opvliegers zijn veel minder , minder lang en minder intensief .
Maar het allerbelangrijkste ...mijn slaap is al heel erg verbeterd .
Waar ik 4 weken geleden van Garmin altijd een slaapscore slecht kreeg , heb ik nu standaard een redelijk score .En deze week zelfs een keer goed !
Waar ik eerst 6 x per nacht wakker was , is dat nu nog maar 2 keer .
De diepe en rem slaap zijn enorm verbeterd , en daarmee ook een beter herstellen en uitgerust wakker worden .
Ik ben hartstikke blij *\o/*

Voor vandaag staat en een duurloop op de planning , maar eerst ontbijten .
Ben namelijk net wakker :)) :O

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:40

Wat fijn dat de behandeling zo goed aanslaat T2T, veel plezier straks met je duurloop, het is heerlijk weer er voor...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:43

Oh T2T wat heerlijk voor je! Niets is zo vervelend als geen energie hebben.

Ah Zebrastreep, dan weet ik wie je bent op Strava! Lekker hoor zo’n stuk. Ik was op dat moment ook aan het fietsen, een groot stuk achter iemand aan met windmee. Alleen op een gegeven moment zijwind en met mijn paar kilo’s had ik er meer last van dan dat hij had en moest ik iets rustiger aan doen. Venijnige windvlagen af en toe. Wilde dertig km fietsen, maar dat werden ruim 40. Morgen ook nog even een flink stuk en dan hopelijk over twee weken de 100km van Zandvoort.

Even duimen dat het dit weer blijft O:)

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 13:22

Wat klinkt het heerlijk dat jullie alweer kunnen beginnen met buiten fietsen. Hier ligt er toch nog sneeuw/ijs op de paden naar boven. Ik kan wel met de weg omhoog maar daar is niet zoveel aan.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:54

Dat is fijn Time2Tri! Ik heb veel baat bij vitakruid agnus cactus. Minder hevige bloedingen en slaap soms gewoon weer een nacht door. Ik slik al 18 jaar geen hormonen meer en wil er liever ook niet meer aan beginnen. Het is echt voor iedereen een zoektocht wat helpt. Gelukkig merk ik met sporten ook echt weer verbetering in conditie.

Sakura; lekker vooruitzicht! Komt vast goed!

Karlijnxxx; hopelijk jij binnenkort ook! Het was echt weer genieten. Uiteindelijk 63km gereden en de beachclub waar we langskwamen was officieel nog dicht, maar boden ons toch een kop koffie aan. Dus ook nog even uit de wind in het zonnetje gezeten. Grote blij :D

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 15:53

Wat fijn Time! Ik ben blij om dat te horen, zeker die nachtrust doet zoveel goed.

En heel langzaam begint het een beetje lenteachtig aan te voelen (al was de oostenwind op de dijk hard en koud :brr: ). Fijn dat iedereen weer een beetje naar buiten kan.

Het was trouwens te merken vandaag dat het goed weer was, heel veel tegenliggers op de dijk. Al waren vriendin en ik de enige idioten die hem 2 keer heen en weer hebben gefietst. Over 3 weken doe ik mee aan de tijdrit op dat stuk en ik had wat hulp nodig hoe je dat nu het beste kan doen. Laten we zeggen dat ik hoop dat er iets minder wind staat dan, want dit was best afzien <:)

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:54

Goedemorgen ,

Ja , ik ben echt blij dat ik weer redelijk kan slapen :j
En als dat lukt , komt de rest vanzelf .
Ik was ook eerst tegen hormonen , maar zoals het afgelopen jaar ging was
ook geen doen .Dan heb je ook geen normaal leven meer .
Qua supplementen / middeltjes heb ik ook al van alles geprobeerd .
Bloedingen heb ik al jaren niet meer .

Het gaat al opschieten met de tijdrit @Maaike .
Succes met de laatste loodjes .Ze hebben het parcours iets veranderd las ik ?
Dit jaar ben ik er niet bij , zit te dicht op mijn Valencia start .

Vandaag heb ik nog een rit van 02:37:00 uur en daarna nog een loopje
van 43 minuten staan .

Voor iedereen die vandaag nog op pad gaat ( te ros , of op carbon ) , geniet
ervan .

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:38

Dat klinkt als een flinke training Time2tri! Fijn ook dat de behandeling helpt. Ook Maaikemuis, Padoer en anderen, al jullie ritjes klinken fijn!

Ik heb vandaag een eerste echte rit gemaakt met mijn nieuwe fiets! 30 km over het asfalt (want nog teveel sneeuw en ijs op de gravelwegen) langs de kust. Het was nog vrij koud maar echt stralend weer. Mijn conditie is niet al te best op het moment dus de laatste 5 km waren wel even aanpoten, maar het was zo fijn! Smaakt zeker naar meer.

Afbeelding

Ik loop al meer dan een jaar met mysterieuze scheenpijn, waarschijnlijk opgelopen met hardlopen, maar kreeg er uiteindelijk juist last van met fietsen. Al vanalles geprobeerd (rust, juist wel regelmatig bewegen, fysio...) en hoewel het nu met goede fysio behandelingen al een stuk beter is kwam het toch vaak weer terug, zonder dat er echt een duidelijk patroon te herkennen is. Nu heeft de fysio een paar weken geleden een andere behandeling geprobeerd, en heb er tot nu toe nog geen last van terwijl langere fietstochten dan de paar km van en naar werk toch vaak wel een trigger zijn. Dubbel win dus *\o/*

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:22

Thanks firebug , ik moet ook nog een paar weken bikkelen . Want in 6 weken start ik in Valencia.
En eigenlijk loop ik achter op schema , door mijn overgangsklachten.
Het doel zal dus ook zijn genieten en finishen.

Hoeveel graden is het bij jou nu dan ? :brr:
Succes met je scheenbeen :(:)

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:00

Wow, succes! Heel knap.

Het was gisteren -3, waarschijnlijk wat warmer in het zonnetje {:}

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:25

Oh dat is prima fietsweer Firebug, nu nog weer wat meer begaanbaardere paden en dan kan je lekker opbouwen. Die vage pijn herken ik, al zit het bij mij aan de kuit ipv het scheenbeen.
Kan ook nog uit je heup of rug komen werd mij verteld...

Lekker dames qua ritjes, mooie doelen ook veel van jullie.

Hier slecht weekend, hang tegen een griepje of zo aan. Koortsig gevoel, vieze smaak, wat keelpijn, nul energie. Dus rustig aan gerommeld op stal en in huis en het sporten maar even gelaten voor wat het is. Had gelukkig woensdag nog op de mtb gezeten voor een rondje Markelo.

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:49

De planning was tussen de 25 en 30 km te doen vandaag. Maar het voelde alsof ik gisteren nog op de fiets had gezeten. Ik zat er zo lekker in dat het rondje uiteindelijk 41 km is geworden.

De thuisroute lag er goed bij,viel mij niks tegen na de flinke periode van regen. Daarna nog een flink stuk over de weg.

Alleen het laatste stuk vol tegen de wind in viel mij wel wat zwaar. Toen ik afstapte wel een beetje puddingbenen. Maar goh ik was het wel weer even nodig om lichamelijk even mijzelf af te matten.

Nu moe maar voldaan, en ik denk ook wel spierpijn morgen. Maar wat voelde dit weer lekker en ook helemaal niet zo zwaar als dat ik het normaal heb als ik net begin. Ik denk dat ik vooral sinds vorig jaar wat meer door dat mentale dingetje heen ben. Conditieverlies valt mij dus ook nog reuze mee!

Erg blij! En een goed begin voor het seizoen. Morgen misschien ook nog even op pad aangezien het 16 graden wordt. Maar ook wel weer met wind en bewolkt. De zon heeft zich nu ook niet laten zien helaas.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:24

Mooi plaatje Firebug!

En lekker weer bezig iedereen!

Hier viel het conditieverlies me ook best mee, dus blij mee en lekker weer opnieuw opbouwen. Vanavond proberen we het eerste ritje direct na werk want wát een weer vandaag. Zul je zien dat als ik thuis ben om 5 uur de zon zich weer heeft verstopt. Maar kan dan nog net een klein rondje rijden voor het schemert. Verheug me er al de hele dag op haha :')

Kan niet wachten tot het fietsen na werk weer gewoon elke dag kan.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 17:57

Wild moment vandaag, ik heb in mijn 7/8 broek (of 3/4 breuken waren nooit mijn sterkste kant) rondgefietst *\%/* . De onderkant van mijn benen heeft wat zon gezien.

Maar jongens, wat een feestje vandaag. Ik heb er even heel hard van genoten.

Zebrastreep

Berichten: 9760
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:41

Hebben er nog meer mensen genoten van het mooie lenteweer? :D Dit smaakt naar meer! Helaas als ik nu het weerbericht kijk gaat het weer minder worden.

Heerlijk he @maaikemuis, was het elke dag maar zulk weer!

Ik kon het niet laten om vandaag weer een rondje te doen. Maar au wat een zadelpijn had ik de eerste maar meters, bijna terug naar huis gegaan. Maar na een paar minuten nam het gelukkig af. Eerste stuk voor de wind en maar denken wat kan ik gemakkelijk hard fietsen :')

Doel was de route Zuidlaren, nog wel wat aan de zware kant aangezien ik net weer begonnen ben. Maar goed, zwaar betekend uitdaging en verbeteren van conditie.

Nog bijna over de kop gevlogen, ik zag wel waarschuwingsborden en daar was ik net heel geconcentreerd naar aan het kijken waar ik op moest letten, en opeens zie ik voor mij een enorme greppel. Ik stond echt net op tijd stil. Jeetje plaats die borden even 50 meter van te voren in plaats van 10. Schrok mij echt rot! Kon er daarna wel om lachen, maar misschien wel een stukje feedback voor de mensen die het gemaakt hebben.

Laatste stuk naar huis tegen de wind in. Tegenwoordig heb ik de tactiek om met mijn hoofd naar beneden te fietsen en dan voelt het toch minder erg. Daarna ( geen sportvoeding) lekker patat gegeten om de dag mee af te sluiten :')

Nu wel echt flink moe, bleek ook dat de maandelijkse periode was doorgebroken en dus ook een goede reden waarom ik het zwaar had, dan functioneer ik al een flink stuk minder.

Maar blijf wel een pareltje de route in Zuidlaren, nu niet de combinatie met Dennenoord gedaan, dat was ook nog even te lang geweest.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:12

Een hoera voor iedereen die te fiets vandaag van de zon heeft kunnen genieten *\o/*
Ik moest helaas werken de gehele dag , had eigenlijk een interval training in mijn schema .
Maar door hoofdpijn verschoven naar morgen .
Sowieso is het nog te krap om na mijn werk nog in daglicht buiten te kunnen fietsen helaas .

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:22

Oeh bijna blote benen broek weer! Jaloers…
Gek zat Zebrastreep… gelukkig goed afgelopen.

Ik ging het niet inlopen vandaag. Net wel in de gym korte interval gedaan en rondje kracht. Hopelijk zaterdag de Brienenoordbrug op, dat is een rondje van 90km dus morgen maar rustdag pakken.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:38

Oh jaloers op jullie, zo lekker weer zon op je benen.

Ik ben nog steeds niet fit. Virusje afgeslagen nu hormonen ben ik bang voor.
Daarnaast nog 3 weken volle bak aan het werk bij mijn huidige werkgever. En dan lekker 10 dagen vrij en beginnen met een nieuwe baan.

Wel fiets gerelateerd gisteren mijn woon werk ebike gekocht. Straks 12km en geen zin om elke keer te moeten douchen, dus fiets gekocht waarbij ik altijd wind mee heb
Afbeelding

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:46

Lekker bezig geweest dames.

Ik heb al een week een gekneusde hand, dat werkt niet echt mee.

Maar ik fiets wel naar het werk(en kan daar niet veel)

Gisteren voor het eerst weer overdag met een open velomobiel gereden. (Ik rijd altijd in een T-shirt)
En het was wel lekker fietsen.

Vandaag precies omgekeerd. Ik reed in een hoosbui naar huis. Of eigenlijk naar de markt in Zevenaar.
Eenmaal op de markt klaar was het ook weer droog. Maar ben ik al bijna thuis.

Morgen komt een vriend langs. Die is aan het trainen voor een monster tocht. Namelijk in de vakantie gaat hij in 7 dagen 2100km fietsen. Dus 300km per dag 7 dagen lang. Hij rijd dagelijks op het moment 100km plus ritten. Ik ga dit echt niet na doen, maar ik steun hem wel. Hij gaat dit in Duitsland met nog iemand doen.

Door mijn hand fiets ik het weekend niet echt veel. Maar ik wil ook met de vakantie weer lekker fietsen.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:29

Veel plezier vandaag Padoertje :j

Voel je je al weer beter Marlies ?
En alvast succes met je nieuwe baan *\o/*
Puik fietsje zo <3

@Gothico , vervelend van je gekneusde hand :(:)

Ik ben vandaag in Enschede , jureren bij de winter triatlon .
Kort dag ingesprongen omdat er iemand ziek is geworden .
Het concept , hardlopen , fietsen en dan schaatsten heb ik zelf nog
nooit gezien /meegemaakt .
Daarna mag ik dan nog zelf een duurloop doen