Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:04

Zebrastreep schreef:
Het zit hier niet mee... zojuist te horen gekregen dat mijn fiets eigenlijk gewoon einde verhaal is. Advies opzoek naar een nieuwe.
Dat ik teleurgesteld ben is nog zacht uitgedrukt maar ik weet ook wel dat de fiets het niet meer waard is.
Ik baal nog meer dat ik dat ding gekocht heb. Achteraf had ik het niet moeten doen.


Ooohh wat zuur :(:) :(:)

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:28

Time2Tri schreef:
Gothico schreef:
Van mijn kant nu slecht nieuws. Rare situatie waardoor ik dit keer over het hoofd ben gezien en dit keer was het raak.

Balen , en beterschap :(:)
Gaat het nu wel beter met je ?

Gothico schreef:
Mijn kruissnelheid is ook 36 a 40 km/u, maar dit is gewoon mijn standaard tempo.


Heel eerlijk ? Dit zijn voor mij snelheden die je niet op een openbaar fietspad moet rijden .Dan vraag je om problemen , ook al heb je voorrang .
Het gaat om zien en gezien worden .

Als ik zelf tempo blokken fiets is het altijd op een straat waar weinig verkeer is.
Ik een goed overzicht heb, en goed ver vooruit kan kijken .
Geen / weinig straten die van links of rechts komen .


Het gaat nu redelijk met mij, vooral veel spierpijn. Ik ga gelukkig vanmiddag ook naar de reumatoloog.
Ik hoop dat ze iets kunnen vinden zodat ik weet wat mijn pijn veroorzaakt.

Het ongeluk zal ik een klein beetje uitleggen. (de locatie is bij jouw ook bekend) De spoorovergang in Zevenaar daar het fietspad. Er stond een wat langere auto te wachten met de kont op het fietspad dus ik rem af en sta te wachten. Met dat die weg rijd en het fietspad vrij is trek ik op en het busje ook. Ik ben er blijkbaar niet gezien ondanks dat ik aan ben komen fietsen en stil stond.

De snelheid rijd ik eigenlijk vooral op de open fietspaden en waar ook de scooters 40km/u (En soms veel harder) rijden. Bij kruisingen rem ik sowieso af omdat ik ook een situatie moet kunnen inschatten.

En natuurlijk ook de wegen waar je met de fiets op rijd. Als ik echt wil trainen rijd ik 50km/u op een 50 weg en heel soms 60km/u op een 60 weg (Maar dat houd ik misschien één km vol) Maar dit kan ook alleen met de velomobiel. Mijn open ligger rijd ik heel makkelijk 30/33km/u mee en de trike tja laat maar 20km/u is prima.

Maar T2T die foto's zijn wel erg gaaf, en je kunt heel trots op jezelf zijn.

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:29

Padoertje schreef:
[ [url=m/eyE2Fp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is binnen! Grote blij.
Ik mis alleen wel mijn dikke velgen met bijbehorende ratel, maar dan heb ik iets om voor te sparen.


Ow, dat is een mooie strakke fiets zeg. Ik snap die grote blij. *\o/*

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:42

Wat een verhaal t2t! Wat jammer van de hoeveelheid stress en onvoorziene zaken wat roet in het eten gooide. Maar toch maar mooi de finish gehaald daar moet je mentaal heel wat doorzettingsvermogen voor hebben! En hoe moeilijk ook top sport heeft nu eenmaal meer downs dan ups , maar de ups maken het helemaal waard om door te gaan.

--

Hier toch nog een beetje goed nieuws na 2 dagen schagrijnig te zijn geweest. Ik heb nu contact met een mevrouw die een fiets te koop heeft staan maar bereid is om de fiets mogelijk langer uit te lenen. Een prachtige Fully en ook nog in de buurt. Ben nog wat aan het onderhandelen dus nog niet helemaal zeker , maar dit zou een fantastische oplossing zijn.

Betekend wel dat ik mijn huidige fiets niet meer ga laten repareren. Ik ga even in overleg of de reparateur misschien geïnteresseerd is in onderdelen voor nog een klein bedrag.

En ondertussen maar sparen en dan flink ook voor een fiets met alles erop en eraan. Mensen vinden mij echt gek dat ik bereid ben om een monsterbedrag er aan uit te geven maar dan ga ik ook voor de ultieme droomfiets en naar de Canyon store in Eindhoven voor een fiets op maat.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:04

Jullie zijn allemaal zo goed bezig! En veel beterschap aan iedereen die zich momenteel niet zo goed voelt
Ik heb een kleine operatie gehad, maar zorgde wel voor een flink probleem achteraf. Ik heb dus 2.5-3 weken niet op de fiets gezeten. Nu ga ik ook 3 weekjes vakantie vieren (zonder fiets) en precies deze maand heeft mijn werk een fietschallenge :(
Afin, vakantie is leuker :D Ik ben benieuwd naar jullie tochten en avonturen en beterschap en hopelijk nieuwe fietsen in juni!

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 17:33

Wat een mooi verslag Time <3 . Je hebt er echt voor moeten knokken en je hebt die medaille dubbel en dwars verdiend. En de herinnering laat je voorlopig ook niet meer los.

Weet je al iets meer over een eventuele nieuwe/leen MTB zebrastreep? Ik vind het niet gek hoor om te sparen voor iets waar je helemaal gelukkig van wordt. Ik ben dan wel het type dat zoekt naar de mazzeltjes, maar mijn gravel is ook gewoon gekocht omdat het pure luxe was waar ik blij van werd. En nee, mijn wegfiets in combinatie met mijn ambities had ook geen fancy velgen nodig. Maar zolang het mij gelukkig maakt. Ik werk er ook hard voor denk ik altijd maar.

Vandaag van Velp naar Almere gefietst en nu kunnen we de letter V aan ons alfabet toevoegen. Mijn schouder is er 87km helemaal prima mee geweest. Er zit echt vooruitgang in. Deze week ook naar de masseur geweest en naar de MSK-arts (lijkt op osteopathie, maar dan iets gecontroleerder) en ik kan steeds beter bewegen.

En jongens, ik kan mezelf uitrekken. Bijna een jaar niet gekund, dit is echt zo lekker!

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:40

maaikemuis schreef:
Wat een mooi verslag Time <3 . Je hebt er echt voor moeten knokken en je hebt die medaille dubbel en dwars verdiend. En de herinnering laat je voorlopig ook niet meer los.

Weet je al iets meer over een eventuele nieuwe/leen MTB zebrastreep? Ik vind het niet gek hoor om te sparen voor iets waar je helemaal gelukkig van wordt. Ik ben dan wel het type dat zoekt naar de mazzeltjes, maar mijn gravel is ook gewoon gekocht omdat het pure luxe was waar ik blij van werd. En nee, mijn wegfiets in combinatie met mijn ambities had ook geen fancy velgen nodig. Maar zolang het mij gelukkig maakt. Ik werk er ook hard voor denk ik altijd maar.

Vandaag van Velp naar Almere gefietst en nu kunnen we de letter V aan ons alfabet toevoegen. Mijn schouder is er 87km helemaal prima mee geweest. Er zit echt vooruitgang in. Deze week ook naar de masseur geweest en naar de MSK-arts (lijkt op osteopathie, maar dan iets gecontroleerder) en ik kan steeds beter bewegen.

En jongens, ik kan mezelf uitrekken. Bijna een jaar niet gekund, dit is echt zo lekker!


Bedankt voor het vragen!

Ja ik ben eruit gekomen met de desbetreffende persoon over de leenfiets *\o/* Binnenkort gaan we kennismaken en alles even regelen.

Ik ga nu een tijdje verder op een specialized fully , heel erg blij met deze kans want dit zijn natuurlijk ook wel fietsen waar je u tegen zegt. In ieder geval kunnen mijn plannen qua evenementen doorgaan , behalve de bartje 200 vanwege de blessure laat ik denk ik gaan.

En inderdaad ik ben het met je eens over een nieuwe fiets qua prijs , mensen noemen mij gek maar ik denk de ene staat elke week in de kroeg of gaat elke maand naar een concert of noem maar op. Als ik er plezier uit haal is dat het voor mij helemaal waard.

En fijn dat jij weer lekker actief bezig kan wat moet dat heerlijk zijn na zo'n moeilijke tijd , het is je enorm gegund!

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:30

maaikemuis schreef:
Wat een mooi verslag Time <3 . Je hebt er echt voor moeten knokken en je hebt die medaille dubbel en dwars verdiend. En de herinnering laat je voorlopig ook niet meer los.
Vandaag van Velp naar Almere gefietst en nu kunnen we de letter V aan ons alfabet toevoegen. Mijn schouder is er 87km helemaal prima mee geweest. Er zit echt vooruitgang in. Deze week ook naar de masseur geweest en naar de MSK-arts (lijkt op osteopathie, maar dan iets gecontroleerder) en ik kan steeds beter bewegen.

En jongens, ik kan mezelf uitrekken. Bijna een jaar niet gekund, dit is echt zo lekker!


Oooh wat fijn nieuws *\o/*
Ik ben heel blij voor je dat het yo verloopt _/-\o_

@Zebrastreep aan specialized fietsen hangt idd wel een prijskaartje .
Fijn dat je zo een tussen oplossing hebt kunnen regelen .
Tja , het is ieders keuze wat hij/zij met zijn /haar geld doet !
Als ik het geld zou hebben , wist ik ook wel welke fiets ik zou kopen <3

Zo laatste dagje vrij vandaag , morgen is het weer werken .
Nog 8 weken tot Ironman Westfriesland , relay met collega,s *\o/*

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:33

@Zebrastreep dat is fijn zeg! En zoveel uitgeven aan een fiets die voor jou perfect is, dat snappen alleen de niet- fietsers niet hahaha. Lekker voor sparen als dat jou straks heel gelukkig maakt.

@maaikemuis, dat alfabet komt wel goed zo! Fijn dat het lekker gaat en alles soepeler wordt.

T2T mooi vooruitzicht! Lekker trainen weer de komende weken.

@Karlijnxxx Balen dat je niet zoveel hebt kunnen doen. Hopelijk na je vakantie weer. Geniet ervan!

Wij konden gisteren niet fietsen; rotweer in de ochtend en in de middag met vrienden lekker op pad geweest. Wel op de ebike, maar had graag een rondje gedaan. Vanmorgen wel om 9u de deur uitgegaan en dat was maar goed ook. Het waaide al flink en in de laatste 15 km ook echt wat last van valwind op de dijk (toen was ik wel blij dat ik nog geen dikke velgen heb). Laatste stuk windje mee, dus dat ware weer gratis kilometers :-)
Bijna 60 km en lekker soepel schakelen.

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:16

Oh wat fijn Maaike! Super dat je zulke stappen vooruit maakt.

Gothico goed dat je ook even contact hebt met de reumatoloog, zo'n aanrijding doet veel met je lijf.

Padoertje lekker hoor, wat een wind idd maar mooie kilometers zo.

Karlijn beterschap! En geniet van je vakantie.

Mijn bril is er! Contrast glazen die ook mee kleuren. Net een rondje gewandeld en woensdag ga ik hem testen op de fiets. Had vanmorgen een rondje mtb gedaan maar toen had ik de bril nog niet opgehaald.

Afbeelding
Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 21:43

Wat een mooie bril Marlies! Hij matcht mooi bij je gravelbike met zijn pootjes. En meekleurende glazen zijn echt heel fijn.

En vandaag kon je je fiets mooi testen Padoertje. Als hij je blij maakt terwijl er zo’n puist wind staat, dan heb je de goede fiets uitgekozen.

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:21

Haha ja klopt, hij is erg matchend bij de gravel, maar daar is ie niet om uitgezocht. Deze kleur stond me gewoon het mooiste in het gezicht. De match met de fiets is een mooie bijkomstigheid!

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:30

Sorry voor het even niet reageren. Ik heb nu best veel aan mijn hoofd.

Ik heb afgelopen vrijdag in het ziekenhuis de diagnose fibromyalgie (weke delen reuma) gekregen.

Dus de dag van de aanrijding dit er nog eens overheen. Ik ben wel heel blij dat ik nu weet wat het is en waar mijn klachten vandaan komen. Echter is er tot nu toe niet iets dat dit verhelpt en ik weet dat het erger gaat worden.
Mijn grootste klachten wat ik er van ervaar op dit moment.
-steken op de borst
-pijn in gewrichten
-zeer snel vermoeid
-zeer slecht slapen
-problemen met eten.(mijn eet patroon is wat raar betreft eetlust en wanneer ik eet.)

Ik kan mij er nog steeds mee redden, maar weet nu wel waar ik rekening mee moet houden.
Langere fietstochten kunnen nog steeds als ik maar de dag of twee dagen erna vrij heb of rustig aan doe.
(Al is een lange tocht bij mij meestal in de vakantie of het weekend. Ik moet soms toch naar Dronten voor een grote beurt met de velomobiel wat 200km is op een dag.)

Maar bij deze voor wie het wilde weten wat er uit het onderzoek zou komen. Ik heb nog een vervolg afspraak in het ziekenhuis voor meer informatie. En wat ik wel en niet moet en kan doen.

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:31

Dat is geen leuke uitkomst @Gothico , vooral omdat er weinig aan te doen is. Andere kant geven ze de diagnose fibro heel vaak dat ik soms nog wel eens twijfel waarom doctoren niet verder kijken. Helemaal met de hoeveelheid klachten die je hebt. Wel fijn dat zoals ik het nu lees je hart goed is! Dat is wel een hele opluchting!

Ik hoop dat er snel meer onderzoek komt naar deze ziekte, ik ken behoorlijk wat mensen die het hebben en het zou tijd worden dat daar een pilletje voor wordt uitgevonden zodat je goed overweg kunt met de klachten.

Wat is nu precies het vervolg? En fijn dat je kunt blijven fietsen, ik denk dat dat ook goed nieuws is.

--

Ik was echt heel jaloers op alle fietsers die ik afgelopen weekend tegenkwam :( Ik had vandaag willen bellen over mijn huidige fiets maar er was dit weekend een noodgeval ontstaan op werk waardoor ik vandaag zo vol met stress zat dat ik dat eerst geregeld wou hebben. Bah wat miste ik mijn fiets dit weekend ik had ook niks om even de kop leeg te maken. Ook vanwege de blessure zit paardrijden er even niet in. Had het er ook echt wel even zwaar mee moet ik zeggen.

Gelukkig voel ik mij nu inmiddels weer iets rustiger. Ik heb een korte wandeling gemaakt van 3 km met de hond. De hond genoot er echt enorm van en bezorgde weer genoeg grappige momenten. Dat was ik wel echt even nodig. Knie gaat langzaamaan wat beter. Ik voelde de knie wel maar wat minder scherp en de pijn neem in rust ook wat sneller af.

Vanaf morgen weer 5 dagen werken dus benieuwd hoe dat gaat. Wel wordt het een drukke volle werkweek met weer veel dingen wat opgelost moet worden. Dus ik hoop dat ik een beetje een alternatief kan vinden voor sporten om zo toch mijn ei kwijt te kunnen.

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:29

Gothico schreef:
Sorry voor het even niet reageren. Ik heb nu best veel aan mijn hoofd.

Ik heb afgelopen vrijdag in het ziekenhuis de diagnose fibromyalgie (weke delen reuma) gekregen.

Dus de dag van de aanrijding dit er nog eens overheen. Ik ben wel heel blij dat ik nu weet wat het is en waar mijn klachten vandaan komen. Echter is er tot nu toe niet iets dat dit verhelpt en ik weet dat het erger gaat worden.
Mijn grootste klachten wat ik er van ervaar op dit moment.
-steken op de borst
-pijn in gewrichten
-zeer snel vermoeid
-zeer slecht slapen
-problemen met eten.(mijn eet patroon is wat raar betreft eetlust en wanneer ik eet.)

Ik kan mij er nog steeds mee redden, maar weet nu wel waar ik rekening mee moet houden.
Langere fietstochten kunnen nog steeds als ik maar de dag of twee dagen erna vrij heb of rustig aan doe.
(Al is een lange tocht bij mij meestal in de vakantie of het weekend. Ik moet soms toch naar Dronten voor een grote beurt met de velomobiel wat 200km is op een dag.)

Maar bij deze voor wie het wilde weten wat er uit het onderzoek zou komen. Ik heb nog een vervolg afspraak in het ziekenhuis voor meer informatie. En wat ik wel en niet moet en kan doen.


Achhh, dat is geen leuk bericht. Op zich wel fijn dat je nu weet waar het vandaan komt, maar snap dat je dit even moet laten bezinken. Ik heb er geen ervaring mee, dus heb ook geen tips voor je. Hoop dat je met de vervolgafspraak meer duidelijkheid krijgt over hoe nu verder. Sterkte :(:)

@zebrastreep denk je een beetje aan jezelf?

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:25

@Zebrastreep, Voor mij is het vervolg dat ik voornamelijk meer moet gaan kijken wat ik wel en niet kan. Dus waar krijg ik de meeste klachten van. Dit moet ik geleidelijk uitzoeken. (Snoeien in de tuin moet ik dus eigenlijk niet doen weet ik al) En de afspraak in het ziekenhuis hoop ik op meer informatie(daar is het voor) Zelf heb ik natuurlijk ook meteen informatie gezocht.

En Zebrastreep, niet te veel gaan vragen als het niet kan. (Best raar om te zeggen nu ik er zelf mee zit)

@Padoertje, Dank je wel. Mijn moeder heeft het waarschijnlijk ook, die gaat dus mee met de afspraak van mij. Verder ken ik wel mensen die het ook hebben, maar op oudere leeftijd. Zelf ben ik vrij jong om het te krijgen.(Mogelijk zelfs al voor mijn 20ste als ik naar mijn klachten kijk en wat het in zou houden)

Morgen ga ik voor het eerst werken na mijn diagnose dus ga het op het werk proberen uit te leggen wat ik nu weet. En dat ik meer zou krijgen te weten na de afspraak in het ziekenhuis. Het scheelt enorm dat ik daar makkelijk mijn werk kan aanpassen indien nodig.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 06:25

@ Zebra: het zit je niet mee :n Maak je niet te druk over het sporten ook. Voegt alleen maar stress toe. En wandelen met de hond is altijd lekker: ik hoorde eens in een podcast de mooie zin “een wandeling heeft nog nooit iets erger gemaakt”. Misschien is dat (wandelen) even het maximale voor deze week als je zoveel werkstress hebt en dat is ook oké en lekker voor je lijf en geest.

@ Gothico: die diagnose is niet niks… maar wat fijn dat het jou vooral duidelijkheid geeft. En misschien zelfs je moeder ook. Verwacht je op je werk dat er aanpassingen nodig zijn? Succes in ieder geval met het gesprek aan gaan, is niet altijd makkelijk!

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:32

Gothico, wat heftig! Wel goed dat je nu weet waar het vandaan komt, hopelijk leer je er mee omgaan.

Zebra, niet te hard voor jezelf zijn he. Geniet van het wandelen en het zonnetje. Hopelijk kan je vlot weer lekker fietsen.

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:38

@leeslampje, @Marlies,

Ik heb het vandaag op het werk verteld en ze moeten het laten bezinken. Het is best wel een wat zwaarder bericht natuurlijk. Er zijn zeker een paar aanpassingen die ik zelf moet doen en moet leren nee zeggen als het niet lukt. (Ik ben iemand die toch graag doorwerkt en soms dus te veel)

Zelf ga ik dus ook moeten leren om er mee om te gaan. Het is allemaal nog wat vreemd om mij toch weer aan te passen. Aangezien ik dat al eerder heb moeten doen. (Mijn schouders willen al langer niet meer door mijn mtb ongelukken vandaar ook de ligfietsen) Dus ik zal alles rustiger aan moeten gaan doen als ik wil dat ik minder pijn heb of minder moe ben. (Zo zit ik eigenlijk niet in mekaar)

We gaan het zien of alles gaat lukken. En wetende dat ik op langer termijn minder en minder kan. Zolang ik kan fietsen blijf ik dat uiteraard doen. Ook al heb ik vaker bijna ongelukken en nu zelfs een gehad. Ik stop niet met mijn hobby. (En zo zijn er meer hier, aanpassingen zijn er nog altijd.)

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 19:24

Hè jakkes Gothico, dat zijn geen leuke berichten. Ik weet zeker dat je hier je weg in gaat vinden. Je bent inventief en je gaat hier echt oplossingen voor vinden en je lijf weer meer leren vertrouwen. Daar ben ik van overtuigd.

En Zebrastreep, ondanks dat je graag wilt fietsen en sporten, denk ik dat het ook belangrijk is om naar je lijf te luisteren. En wandelen is ontzettend therapeutisch! Je gebruikt heel veel spieren en je loopt je lichaam er echt losser mee krijgen. Als ik niet kan fietsen, dan ben ik aan het wandelen.

Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste rondje in het kort-kort gedaan. Heerlijk!

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:37

Bedankt voor alle berichte omtrent mijn knie! Uiteraard doe ik ook rustig aan en buiten werk om zit ik veel. Zodra ik de zorg erop heb zitten op werk ga ik braaf eerst op kantoor even zitten. Vandaag is eigenlijk de eerste dag dat het echt beter voelt , weinig pijnklachten gehad. Daarbij wel zeggen dat ik vandaag hulp had op werk ( dat is niet altijd zo , dus als dat er is alleen maar heel fijn) en ik daardoor rustig aan kon doen. Vorige week natuurlijk echt veel gezeten en niet gefietst op paardgereden dus die druk heeft mijn knie nog niet weer gehad.

Vandaag ook even op 'ziekenbezoek' geweest bij mijn kapotte fiets :') kort overlegd en besloten om de fiets te laten voor wat het is en er niks meer aan te doen. Per toeval zijn er nog 2 kopers geweest die interesse hadden. Reparateur heeft mijn fiets toen al maar laten zien. Wat mij betreft mag de hoogste bieder de fiets overnemen. De fiets gaat niet meer gebruikt worden waarvoor die gemaakt is , beide kopers zijn ook op de hoogte van de mankementen maar zaten daar niet mee. De reparateur neemt daarover nog contact op , ik moest geen hoge prijs verwachten maar ik wil er nu ook wel vanaf. Weet anders ook niet waar ik de fiets kwijt moet. Ene kant is het allemaal heel jammer, ik ga dat ding ook wel missen! In een korte tijd er toch heel veel meegedaan en speciale herinneringen gemaakt. Maar het is denk ik toch echt tijd om er afscheid van te gaan nemen. En daarvoor er ook iets leuks voor terug te krijgen.

Nu zijn de ogen gericht op een Canyon Lux Trail CF 6 , maar misschien dat het dan de opvolger wordt omdat het sparen nog wel even gaat duren. En de kleur bevalt mij nog niet helemaal maar ik verwacht dat er wel meer opties komen. Maar qua model en wat ik wil en opties wat eraan zit is deze fiets meer dan compleet.

En andere optie is een fiets overkopen van het Alpacin mountainbike team , reparateur heeft daar contacten. Prijzen vielen daarin nog wel relatief mee , maar daar hoor ik later ook meer over of dat een optie gaat zijn. Ik neig liever naar een nieuwe fiets dan heb ik de garantie nog en weet ik ook zeker dat er niks mis mee gaat zijn.

Iets om over na te denken , maar het wordt in ieder geval sparen , sparen en nog eens sparen.

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:41

@ Heerlijk he Maaikemuis!

Mensen, wat was het zalig weer! Uit het werk snel naar huis, fietsbroek aan en 70km gefietst. Wel wat zeurende hamstrings, maar moet nog beetje wennen omdat deze fiets iets korter staat afgesteld dan de vorige. Daarnaast ben ik op dieet omdat ik 8 kilo kwijt wil ivm bruiloft van onze dochter en het klimmen in Frankrijk gaat dan hopelijk wat lichter. Maar zonder koolhydraten is de motor snel leeg, dus daar moet ik nog even een middenweg in vinden de komende weken.

@zebrastreep hopelijk krijg je nog wat terug voor je fiets en is een andere snel in zicht!

@Gothico kun je wel goede afspraken maken met je werk? Of desnoods andere taken gaan doen?

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:12

Jaaa wat een heerlijk weer he! Ik ben maandag aan het eind van de dag ook even opgestapt, heerlijk om tot een uur of 8 te kunnen fietsen in daglicht en kort-kort :D

Padoertje schreef:
Daarnaast ben ik op dieet omdat ik 8 kilo kwijt wil ivm bruiloft van onze dochter en het klimmen in Frankrijk gaat dan hopelijk wat lichter. Maar zonder koolhydraten is de motor snel leeg, dus daar moet ik nog even een middenweg in vinden de komende weken.
Heel herkenbaar, ik hou me aanbevolen voor tips _O- Ik was maandag tijdens mijn rondje van 75km na 65 ook ineens helemaal leeg. Ik viel gewoon stil, meer dan 23-25km/u kreeg ik er niet meer uit. Ik probeer de komende tijd de avond voor het fietsen wel een bord pasta (of zoiets) te eten en op de dag zelf ook wat steviger te ontbijten of lunchen. Ben benieuwd of ik dan verschil merk. Er moet wel genoeg brandstof in dat lijf om de motor te laten draaien, maar die balans vind ik ook wel lastig.

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 10:34

Als ik lang ga fietsen moet ik iets gegeten hebben van tevoren anders wordt het, wat ik ook doe later, heel vervelend rond de 50 km. En verder hou ik aan de ik na ieder uur sowieso iets moet eten en bij lange ritten wordt dat richting het einde vaak vaker. Ik zet soms alarmen in mijn fietscomputer, dan kan ik het niet vergeten.

Ik heb het probleem wel een beetje de andere kant op, ik verlies eerder gewicht dan dat ik dat aankom. Ik sta bij wat fietsmaatjes dan ook bekend als de rijdende foodtruck. Ik heb repen, gelletjes en bananen mee en reken maar dat ik weet waar we kunnen lunchen of snacken onderweg.

Ik ben erg :x

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 12:02

@Padoertje, Ik kan zeker afspraken maken op het werk. En ik doe al wat vaker andere dingen omdat sommige dingen al minder werden. Heel simpel is bijvoorbeeld koffiezakjes vullen als het slecht weer is.
Wij doen van die kleine zipzakjes klaarmaken met koffie zodat het altijd even sterk is. Dit doen we dan voor de horeca omdat het soms te druk is om alles tegelijk te doen. Nu hoeven ze alleen een zakje leeg te gooien in het apparaat en door. (Het is wel het meest eenvoudige klusje om te doen, maar omdat ik mijn schouders al een paar jaar slecht kan gebruiken en ik vaak teveel doe moest ik soms verplicht even rustig aan doen.XD)