Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeslampje

Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:40

Ik heb mijn zwift setup afgelopen weekend opgeborgen :o Echt geen zin meer in nu de dagen al stiekem weer wat langer worden. Lange dagen zijn weer in aantocht!

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 23:09

Zodra het kan dan is het binnenfietsen hier ook klaar. Het heeft zijn nut bewezen tijdens de revalidatie, zo kon ik mooi conditie opbouwen en met het slechte weer is het ook handig.

Maar toegegeven, stiekem is het wel een beetje saai. Ik mis de wind door mijn haren fietshelm.

Stiekem sla ik trainingen in Zwift nu ook over wanneer het buiten mooi genoeg is.

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:41

Ik vind het eigenlijk heel grappig dat ik met hardlopen werkelijk een gruwelijke hekel heb aan binnen op de loopband lopen terwijl ik het met de fiets echt wel wat vind hebben. Misschien omdat ik echt een hekel heb aan fietsen in nat weer, of omdat ik het makkelijker vind om gericht te trainen zo binnen met ERG mode maar het is wel opvallend

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:56

Mag een electrische mountainbiker er ook bij? Ik woon net naast de Jura, op 1.5 uur rijden van de Alpen. Electrische mountainbike zorgt ervoor dat wat anders een volledige dag kost je toch even in een paar uurtjes kan fietsen. Wel zo handig om niet te hoeven kiezen tussen paard & fiets op een dag. Ik kom er dus echt een stuk verder mee, vooral bergop.

Ik heb 2 fietsen, een Cube hard-tail en een Scott full-suspension. Die laatste moet ik erg aan wennen, maar kan daar wel makkelijker mee de stenen nemen.

Op de cube heb ik nu 8000 km in 3 jaar staan, Scott nog maar 1000 in 1 jaar.

Paar foto’s van afgelopen jaren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik prefereer echt paden, geen downhill mountainbike parken.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 07:59

Welkom @Karlijn , klets maar gezellig mee .
Moest even Googlen wat de Jura is :o
Wauw , wat woon je in een mooie omgeving , hoe ben je daar verzeild
gekomen ?

Padoertje
Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:50

Karlijnxxx schreef:
Mag een electrische mountainbiker er ook bij? Ik woon net naast de Jura, op 1.5 uur rijden van de Alpen. Electrische mountainbike zorgt ervoor dat wat anders een volledige dag kost je toch even in een paar uurtjes kan fietsen. Wel zo handig om niet te hoeven kiezen tussen paard & fiets op een dag. Ik kom er dus echt een stuk verder mee, vooral bergop.

Ik heb 2 fietsen, een Cube hard-tail en een Scott full-suspension. Die laatste moet ik erg aan wennen, maar kan daar wel makkelijker mee de stenen nemen.

Op de cube heb ik nu 8000 km in 3 jaar staan, Scott nog maar 1000 in 1 jaar.

Paar foto’s van afgelopen jaren:

[ [url=m/DFEyoX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cXFJVI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Drm9XY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik prefereer echt paden, geen downhill mountainbike parken.



Oh wauw! Jaloers..........wat een uitzichten.

Ik ben zelf ook niet fanatiek met Swift. Buiten vind ik gewoon veel leuker en ipv op de Tacx ga ik dan nog liever naar de sportschool om daar 45 min interval te doen op de hometrainer (kan ik tenminste nog een beetje mensen kijken :D ). Vanaf volgende week blijft het regelmatiger zonnig en droog, dus dan moet ik echt naar buiten om kilometers te maken. Komende maand ook een sportkeuring op de planning, dus dan weet ik ook precies mijn omslagpunt om gerichter te kunnen trainen voor die kale berg straks.

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 16:08

Karlijnxxx schreef:
Mag een electrische mountainbiker er ook bij? Ik woon net naast de Jura, op 1.5 uur rijden van de Alpen. Electrische mountainbike zorgt ervoor dat wat anders een volledige dag kost je toch even in een paar uurtjes kan fietsen. Wel zo handig om niet te hoeven kiezen tussen paard & fiets op een dag. Ik kom er dus echt een stuk verder mee, vooral bergop.

Ik heb 2 fietsen, een Cube hard-tail en een Scott full-suspension. Die laatste moet ik erg aan wennen, maar kan daar wel makkelijker mee de stenen nemen.

Op de cube heb ik nu 8000 km in 3 jaar staan, Scott nog maar 1000 in 1 jaar.

Paar foto’s van afgelopen jaren:

[ [url=m/DFEyoX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cXFJVI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Drm9XY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik prefereer echt paden, geen downhill mountainbike parken.


Ohhh, wat een prachtige omgeving. Ik kan me voorstellen dat het daar heerlijk mountainbiken is.

Vandaag kon ik het toch niet weerstaan, even een rondje gaan fietsen over de dijk. Wat een heerlijke weer. Eindelijk het zonnetje op mijn gezicht.

leeslampje

Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:34

Prachtig karlijnxxx :~

En lekker nog het mooie weer meegepakt Maaike, heerlijk. Ik hoop dat het morgen nog goed weer is - ik heb een thuiswerkdag zonder afspraken, dus hopelijk kan ik mijn lunchpauze in mooi weer een beetje oprekken voor een leuk fietsrondje.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:54

Zo zeg , met wat kleine aanpassingen zit ik weer lekker op de racefiets .
De voorspellingen voor zondag zijn goed , dus hup lekker naar buiten .
En de praktijkruimte is echt super mooi geworden .
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Padoertje
Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:47

Eerste ritje buiten op de racefiets zit erop! 43 km in 1.50u. Was hier en daar afzien met dat straffe windje in de polders. Denk dat ik alleen de laatste 12 km wind mee heb gehad. Dus de gemiddelde snelheid lag een beetje laag…
Iets met de verkeerde routeplanning en iets andere wind dan dat ik gisterenavond had uitgezocht :')

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 13:32

Heerlijk dat de eerste kilometers er weer opzitten, het is heerlijk weer. Alleen ik geloof dat er inderdaad een straf windje staat!

Mijn gravel is gisteren teruggegaan naar de dealer. Er zaten twee beschadigingen op de lak die mogelijk nog wel te verklaren waren, maar het was wel heel suf. Maar afgelopen week ontdekte ik nog veel meer beschadigingen op de lak, terwijl hij in de schuur had gestaan. Ook op hele rare plekken en ik kan de lak er met mijn nagel vanaf duwen. Daarnaast bleek ik een SRAM groep te hebben die niet tegen water kon >;) . Dat hoort niet! En dat vond de dealer ook, dus hij is nu terug. De beste man zei nog: ‘dat is niet handig voor een gravel’. Wel super service, daar ben ik wel heel blij mee.

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:26

Ik ben nu ook een rondje aan het fietsen :j niet echt sportfietsen gewoon relaxt over de hoge veluwe. Het weer is zo perfect echt een heerlijk zonnetje, helemaal als je niet tegen de wind in moet.

Maar de eerste paar km viel zo tegen was echt niet leuk tot misselijk aan toe en dat in een rustig tempo. Eenmaal daardoor gaat het weer gemakkelijk.

Alleen oef ik mis mijn fietsbroek nu wel :') denk in totaal straks een rondje van 24 km.

Padoertje
Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:46

maaikemuis schreef:
Heerlijk dat de eerste kilometers er weer opzitten, het is heerlijk weer. Alleen ik geloof dat er inderdaad een straf windje staat!

Mijn gravel is gisteren teruggegaan naar de dealer. Er zaten twee beschadigingen op de lak die mogelijk nog wel te verklaren waren, maar het was wel heel suf. Maar afgelopen week ontdekte ik nog veel meer beschadigingen op de lak, terwijl hij in de schuur had gestaan. Ook op hele rare plekken en ik kan de lak er met mijn nagel vanaf duwen. Daarnaast bleek ik een SRAM groep te hebben die niet tegen water kon >;) . Dat hoort niet! En dat vond de dealer ook, dus hij is nu terug. De beste man zei nog: ‘dat is niet handig voor een gravel’. Wel super service, daar ben ik wel heel blij mee.



Oh dat is indd wel raar. Fijn dat het opgelost wordt.

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:04

Zebrastreep, zonder fietsbroek is nooit fijn. Ook niet op een gewoon zadel.

Oh Maaike dat mag niet, hopelijk wordt het goed opgelost.

Hier morgenochtend rondje op de planning staan.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:06

Ik was jullie even kwijt maar hier zijn jullie dus!

Even gekke vraag, er zaten hier wat bokkers uit Assen. Ik heb tickets voor een feestje in Assen vanavond, maar de vriendin waarmee ik zou gaan is door haar rug gegaan. Heeft iemand van hier toevallig zin? #durftevragen

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:33

@T2T, die ruimte ziet er beter uit dan de bikefit ruimte voor ligfietsen. En fijn dat je fiets er weer klaar voor is.

Ik heb een week ziek thuis gezeten nu. Morgen ga ik weer oefenen met schermen. Dus niet echt fietsen voor mij. Hopelijk is het volgende week ook mooi en fiets ik weer meer.

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:23

F_Orumster schreef:
Ik was jullie even kwijt maar hier zijn jullie dus!

Even gekke vraag, er zaten hier wat bokkers uit Assen. Ik heb tickets voor een feestje in Assen vanavond, maar de vriendin waarmee ik zou gaan is door haar rug gegaan. Heeft iemand van hier toevallig zin? #durftevragen



Ik ben een van de bokkers... ik hou wel van een feestje maar vandaag ben ik te moe haha.

@marliesv
Ik had mijn eigen mountainbike mee. Maar inderdaad na 5 minuten voel je het al. Al voel ik het nu op elk zadel en elke fiets.

--
Ben er toch wel flink moe van, ik slaap goed vannacht. Maar dit uitzicht en het mooie weer was het zo waard

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:40

Heerlijk die blauwe luchten en dat uitzicht! Prachtig!

Herkenbaar hoor, ik was even naar stal, 7 km heen en terug en al niet fijn zonder fietsbroek.

Ziek zijn is niet fijn Gothico, gelukkig ben je er weer. Schermen, gaaf!!

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:06

Padoertje schreef:
Eerste ritje buiten op de racefiets zit erop! 43 km in 1.50u. Was hier en daar afzien met dat straffe windje in de polders.


Ach , daar word je alleen maar sterker van :j

@Maaike ; ow , balen zeg . :(:)
Idd wel een super service .

Welkom back @F_Orumster

@Gothico ; Ja , de ruimte is super mooi geworden <3
Beterschap !

Ohh ja , de Veluwe is met dit weer een plaatje .

Hier is het vandaag een voorjaarsdag , het zonnetje laat zich wat zien .
Moet eerst nog ontbijten , dan effe snel boodschappen doen .
De wasmachine aanslingeren , en dan lekker op de fiets stappen .

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 17:23

Gelukkig heb ik er nog eentje staan in de schuur O:) . Twee jaar geleden heb ik, als eerbetoon aan mijn moeder, het alfabet gefietst. En dit jaar ben ik begonnen aan de tweede ronde van het spelletje. De regels zijn simpel:

In de jaren ‘70 had je een stempelboekje en op een fietstocht meldde je je dan bij het postkantoor van je bestemming en kreeg je een stempel. Het doel was alle letters van het alfabet verzamelen. Mams heeft zo een medaille weten te winnen. Nu bestaat dit niet meer: er zijn er geen postkantoren meer, geen stempels en geen medailles. Maar wel plaatsnaamborden, een telefoon en excel. Het alfabet van 2024 is geopend met de N van Nijkerk *\%/* .

Afbeelding

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:57

Wat leuk zeg! Was er laatst niet iemand die te fiets alle dorpen en steden in Nederland bezocht had? Zoiets kan ik me herinneren. Eerst maar eens alle gemeentes fietsen, daar doe ik al een paar jaar over.

Wij hebben ook een iets langer tochtje gemaakt vandaag, even testen. Graag wil ik de toertocht van Zandvoort fietsen vanaf de racebaan. Wat een heerlijk weer was het zeg!

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:09

Yeeeh een nieuw topic!

Vorige week weer t eerste ritje van dit jaar en ook vandaag weer op de racefiets gezeten. Het mooie weer mag blijven :-)

Roihi

Berichten: 2894
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:23

heel leuk idee dat alfabet fietsen

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 07:22

maaikemuis schreef:
Gelukkig heb ik er nog eentje staan in de schuur O:) . Twee jaar geleden heb ik, als eerbetoon aan mijn moeder, het alfabet gefietst. En dit jaar ben ik begonnen aan de tweede ronde van het spelletje.


Dat herinner ik me inderdaad nog , super leuk dat je een tweede ronde doet . :j

Gisteren was het genieten buiten op de fiets .
Ja , het mag natuurlijk nog wat warmer , maar er was een zonnetje . {:}

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:21

Gisteren de eerste lammetjes al weer buiten zien dartelen. Heerlijk rondje van dik 40 km op de gravel, voordat we een middag in de auto en op een verjaardag moesten zitten.

Tof Maaike, dat is wel een mooi eerbetoon <3

Geeft weer energie he mensen, als het droog is en het zonnetje zich laat zien. Begreep dat het in het westen vandaag beter is, ik zit nu in Zwolle, 50 tinten grijs vandaag.