Edelstenen ervaring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:57

Musicolog, ik heb het eerder voor je opgenomen, maar op dit moment ben je erg hard je eigen glazen aan het ingooien. Ik snap oprecht je aversie tegen pseudowetenschap en die deel ik ook met je. Maar dit soort harde scheenschop-acties zorgt helaas voor alleen maar hardere weerstand. Nergens in het topic wordt gezegd dat edelstenen vaccinaties vervangen, vul dat alsjeblieft ook niet zo in. Optreden, zoals je het noemt, kan op veel manieren en met stroop vang je véél meer vliegen dan met azijn. Vijandigheid gaat je alleen maar narigheid opleveren.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:16

musiqolog schreef:
Koper schreef:
Och laat hem toch. Hij is gewoon bang.

Ja, dat klopt. Ik ben bang dat onwetendheid de aarde overneemt.

Nee, bang voor wat je niet kent. Daarom loop je in ieder topic over wat niet over een laboratorium gaat zo te gillen.

Daarmee wordt de hoop dat jij ooit zult gaan snappen dat alle wijsheden complementair zijn steeds kleiner. Ik vind het heel eng zoals jij doet alsof er maar één werkelijkheid en één waarheid bestaat.

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:21

Interessant topic! Ik vind ze zelf ook heel gaaf :) Heb ook wat stenen die ik mooi vind hier liggen. Gebruik ze verder niet, heb ze nu vooral omdat ik het mooi vind. Aantal ook als hangertjes gekocht om die reden.
Wat ik wel merk is dat ik vaak aanvoel welke steen ik mee moet nemen, vind dat toch wel bijzonder :o

Ik heb wel een vraag; kan het zijn dat er een slechte energie in zit als je ze koopt of gewoon hebt voor de leuk?
( voor wat context: Mijn ouders zijn christelijk, ik niet meer, en vinden het niet fijn als ik ze koop i.v.m. dat ze geloven dat satan er slechte invloeden mee op je kan uitoefenen. Zijn er mensen die weten hoe dat precies werkt? Ik hoor wat verschillende verhalen erover namelijk en nu twijfel ik over hoe dat werkt :Y) )

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:24

Die stenen komen uit de aarde. Is de aarde satans werk?

Hoe zijn je ouders tot hun opvatting gekomen?

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:32

Koper schreef:
Die stenen komen uit de aarde. Is de aarde satans werk?

Hoe zijn je ouders tot hun opvatting gekomen?


Dat vind ik wel een goeie :j
Voor zover ik weet hadden ze wat opgezocht erover en kwamen ze uit op filmpjes van christenen die ermee hadden gewerkt en dat die uitlegden hoe het in elkaar zit/zat, wat dus niet goed is ( volgens hun dan hè ). Iets over dat de stenen uit de aarde komen, maar waar komt die kracht vandaan? ))

verootjoo
Berichten: 35649
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:34

PotjeMayo schreef:
Interessant topic! Ik vind ze zelf ook heel gaaf :) Heb ook wat stenen die ik mooi vind hier liggen. Gebruik ze verder niet, heb ze nu vooral omdat ik het mooi vind. Aantal ook als hangertjes gekocht om die reden.
Wat ik wel merk is dat ik vaak aanvoel welke steen ik mee moet nemen, vind dat toch wel bijzonder :o

Ik heb wel een vraag; kan het zijn dat er een slechte energie in zit als je ze koopt of gewoon hebt voor de leuk?
( voor wat context: Mijn ouders zijn christelijk, ik niet meer, en vinden het niet fijn als ik ze koop i.v.m. dat ze geloven dat satan er slechte invloeden mee op je kan uitoefenen. Zijn er mensen die weten hoe dat precies werkt? Ik hoor wat verschillende verhalen erover namelijk en nu twijfel ik over hoe dat werkt :Y) )


Sommige christenen vinden dat je je heil bij God moet zoeken en niet in stenen.

Het kan technisch niet dat er slechte satanische energie in zit. Een steen leeft niet. En een steen is ook niet van de duivel. (Anders zou het zijn as je B.V. Boeddha beeldjes spaart of pentagrammen, dat is duidelijk anti-christelijk. Steen is gewoon van God, die maakte de wereld)
Vertel je ouders gewoon dat je ze mooi vindt en ze daarom hebt en praat niet over het ‘genezende’ of ‘helende’ effect, dan hebben ze er mogelijk minder moeite mee.

Cambionn

Berichten: 781
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:38

anjali schreef:
Het is dan financiele oplichting omdat het fabriceren van de synthetische diamanten maar weinig kost en als je die als echt verkoopt voor de prijs van een echte dan is dat fraude.
Euhm, niet om het 1 of ander maar je weet dat de enige reden dat diamenten duur zijn, is omdat bijna alle mijnen van 1 eigenaar zijn die de prijs kunstmatig hoog houd? Tevens de bedenker van de hele "diamonds are a girl's best friend" campagne die ervoor heeft gezorgd dat ze on verlovings en trouwringen zitten in Amerika. Diamanten zijn niet zeldzaam, en als het niet voor die ene eigenaar was waren ze ook niet zo veel waard. In die zin is de hele diamentenhandel is een grote financiele oplichting met wat ouderwetse Amerikaanse kapitalisiche marketing. Nog afgezien van dat bijna alle diamanten bloeddiamanten zijn.

Prima als je diamanten mooi vind. Heb ze ook in m'n trouwring. Maar om boos te worden dat synthetische diamanten te duur verkocht worden terwijl datzelfde bij natuurlijke gebeurd is nogal hypocriet. Nog afgezien van dat ik geen degelijke juwelier ken die niet eerlijk is over de gebruikte stenen, en diamanten zou ik gezien de waarde (en de complexiteit van hoe die vastgesteld wordt, zo zijn slechte kwaliteit natuurlijke diamanten bijvoorbeeld ook weinig waard en worden vaak veel te duur verkocht aan mensen die denken "echt diamant is gelijk aan waardevol" bij de goedkopere chainstore juweliers en andere sketchy plekken). Sowieso moet je dingen als diamanten daarom enkel bij betrouwbare punten kopen, zelfde met jade.

Overigens zijn goede synthetische stenen soms meer waard dan natuurlijke, mede door bovenstaande. Marktwaarde hangt niet puur af van de mensen die denken dat er krachten aan natuurlijke stenen zitten, voor veel mensen is dat nou eenmaal niet de reden om ze te kopen als het om diamanten gaat.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 07-04-24 20:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49258
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:40

Ik heb mijn edelsteen in een hanger gekocht, een ketting. Ik heb hem zeker een jaar dag en nacht op mijn lichaam gedragen.
Nee, ik ben geen coronawappie en ik vaccineer ook gewoon. Dat staat er echt helemaal los van.

Die stenen hebben helemaal niks met geloof van doen. Ja of je er in gelooft of niet. :')
Maar met God of iets anders hebben ze niks van doen. Een steen moet je ook aanspreken, je moet je er goed bij voelen. Ik heb ooit gezocht op Sterrenbeeld en kwam toen bij de steen uit. En hij heeft precies gedaan wat hij moest doen. Na een jaar heb ik hem afgedaan en heb hem nooit meer gevonden.

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:43

verootjoo schreef:
PotjeMayo schreef:
Interessant topic! Ik vind ze zelf ook heel gaaf :) Heb ook wat stenen die ik mooi vind hier liggen. Gebruik ze verder niet, heb ze nu vooral omdat ik het mooi vind. Aantal ook als hangertjes gekocht om die reden.
Wat ik wel merk is dat ik vaak aanvoel welke steen ik mee moet nemen, vind dat toch wel bijzonder :o

Ik heb wel een vraag; kan het zijn dat er een slechte energie in zit als je ze koopt of gewoon hebt voor de leuk?
( voor wat context: Mijn ouders zijn christelijk, ik niet meer, en vinden het niet fijn als ik ze koop i.v.m. dat ze geloven dat satan er slechte invloeden mee op je kan uitoefenen. Zijn er mensen die weten hoe dat precies werkt? Ik hoor wat verschillende verhalen erover namelijk en nu twijfel ik over hoe dat werkt :Y) )


Sommige christenen vinden dat je je heil bij God moet zoeken en niet in stenen.

Het kan technisch niet dat er slechte satanische energie in zit. Een steen leeft niet. En een steen is ook niet van de duivel. (Anders zou het zijn as je B.V. Boeddha beeldjes spaart of pentagrammen, dat is duidelijk anti-christelijk. Steen is gewoon van God, die maakte de wereld)
Vertel je ouders gewoon dat je ze mooi vindt en ze daarom hebt en praat niet over het ‘genezende’ of ‘helende’ effect, dan hebben ze er mogelijk minder moeite mee.


Zeker, dat vind ik een goede :j
Heb ik ook zeker gedaan, het mag wel als ze niet uit een boeddha winkeltje komen. Omdat het dan daarmee geassocieerd word.

Ik weet niet of jij er in gelooft of dit weet: hoe zit het met goede energie in een steen als die niet leeft? Hoe krijgt een steen een bepaalde werking?

Suzanne F.

Berichten: 49258
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:46

Volgens mij heeft dat met de energie trillingen te maken. Alles bestaat uit energie op een bepaald trillingsniveau en edelstenen dus ook. Als een steen bij jou past (bij jouw trillingsniveau) dan kan hij onbalans in je lichaam herstellen. Als ik het goed heb dan.
Maar het gaat er volgens mij vooral om dat je er in gelooft. En dat je intuïtief een steen kiest omdat het goed voelt. Dat zou kunnen komen door die energie trillingen, maar misschien is het gewoon intuïtie.

Ik heb mijn steen gekozen omdat hij bij mijn sterrenbeeld paste maar ook omdat ik het een uitdaging vond op dat moment in mijn leven. Zat in een zeer heftige periode en de steen staat bekend als erg zwaar en heftig en niet geschikt voor mentaal instabiele personen. Ik had zoiets van: oké nou kom maar op dan. Let’s go met die inzichtgevende werking en confrontatie. Dus ja, ik ging er vol voor. En hij heeft echt gebracht wat werd aangegeven.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 07-04-24 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Berichten: 4631
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:48

Wat hebben edelstenen in vredesnaam met corona of vaccinaties te maken? Die snap ik dus niet. Al lang voor dat hele corona gedoe was de werking van edelstenen bij mij bekend, de edelstenen die ik heb, had ik al vele jaren voor ik van corona gehoord had en de Amethist en Rosenquarts staan al vele jaren op mijn nachtkastje.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:48

PotjeMayo schreef:
Koper schreef:
Die stenen komen uit de aarde. Is de aarde satans werk?

Hoe zijn je ouders tot hun opvatting gekomen?


Dat vind ik wel een goeie :j
Voor zover ik weet hadden ze wat opgezocht erover en kwamen ze uit op filmpjes van christenen die ermee hadden gewerkt en dat die uitlegden hoe het in elkaar zit/zat, wat dus niet goed is ( volgens hun dan hè ). Iets over dat de stenen uit de aarde komen, maar waar komt die kracht vandaan? ))

Alles wat massa heeft, heeft straling. Stenen dus ook. En jij ook, want je hebt een aards lichaam. Jouw frequentie (trilling) is niet altijd hetzelfde. Dingen als ziekte en je eigen mentale/geestelijke/spirituele ontwikkeling spelen een rol. Daarom voelt niet elke steen altijd hetzelfde aan. Als een steen prettig aanvoelt of je aantrekt is dat omdat die goed bij jouw frequentie op dat moment past.

Maar ik dénk dat die christenen op die filmpjes een beetje op musiqolog lijken: past niet in hun straatje (laboratorium danwel bijbel), dus deugt het niet.

Wel vervelend natuurlijk dat je ouders heel anders denken dan jij. Mijn grootmoeder zou er zeker op tegen zijn geweest dat ik af en toe wat inzet op de drafbaan. En dat mag, haar (geloofs)overtuiging en haar leven. En ik heb mijn leven. Maar dit soort dingen zijn lastiger als je van iemand houdt.

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:59

Wat interessant! Bedankt voor de antwoorden :)

Ja het kon/kan nogal vervelend zijn, gelukkig begrijpen ze dat ik mijn eigen dingen aan het uitzoeken ben zoals waar ik in geloof etc. Ik mag ze wel kopen, maar ligt eraan waar het vandaan komt!

Suzanne F.

Berichten: 49258
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:03

PotjeMayo schreef:
Wat interessant! Bedankt voor de antwoorden :)

Ja het kon/kan nogal vervelend zijn, gelukkig begrijpen ze dat ik mijn eigen dingen aan het uitzoeken ben zoals waar ik in geloof etc. Ik mag ze wel kopen, maar ligt eraan waar het vandaan komt!


Ik zou het niet spannender maken dan het is. Het is gewoon een steen, meer niet.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:07

PotjeMayo schreef:
Wat interessant! Bedankt voor de antwoorden :)

Ja het kon/kan nogal vervelend zijn, gelukkig begrijpen ze dat ik mijn eigen dingen aan het uitzoeken ben zoals waar ik in geloof etc. Ik mag ze wel kopen, maar ligt eraan waar het vandaan komt!

Ze hebben ook vast het beste met je voor, vanuit hun perspectief :)

7ofhearts

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:19

Ik geloof niet in de heilzame werking van een steen. Dat komt ook omdat er handig ingesprongen wordt op de hedendaagse kwalen.
Dus willekeurig welke steen je pakt of aanspreekt……. Er is altijd wel een kwaal bij jou steen die passend is.

Is een half edelsteen mooi? Absoluut
Kan een steen je aanspreken? Absoluut


Maar toch zet ik er ook mijn vraagtekens bij of het niet onder het leegroven van de natuur valt, die eeuwige zucht naar de helende werking van de stenen.
Hun “ beschermende krachten “
Dat stamt nog uit een tijd dat men met een hakbijl in de hand op jacht ging in de hoop niks op te lopen en nog belangrijker niks tegen het lijf te lopen wat meer of scherpere tanden had dan jezelf.

Nyaleti

Berichten: 6221
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:42

Zo joh, Musicoloog. :=
Niemand in dit topic gaat die kant op die jij nu schept. Nog niet bijna.
Er zullen vast mensen bestaan die van de medicatie af willen / kunnen door de geneeskrachtige wijze van een edelsteen. Maar dan zullen ze vast in meer 'alternatieve dingen geloven' dus dat staat ook niet hand in hand met de edelsteen.
Wat een sneue reactie van je, nergens voor nodig.

Ik heb vorig jaar een boekje gehad "edelstenen voor beginners" en zodoende 2 stenen gekocht. Weet alleen even niet meer welke :')
Het is iets waar ik in wíl geloven (tot op zekere hoogte).
Als ik mezelf beter / zekerder / minder angstig / wat dan ook voel door een steen bij te hebben of vast te pakken, dan is dat toch alleen maar mooi? En daar heeft verder niemand last van.

Wat ik wel lastig vind, is dat een steen op een andere website of ander boek weer een net wat andere betekenis heeft. Daardoor wordt het voor mij lastiger om een passende steen te kiezen.
Vanuit het boek bijvoorbeeld, had ik wat stenen gekozen. Gaan googlen waar ik die dan kon kopen en zo zag ik alweer een andere betekenis staan :=

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:56

Suzanne F. schreef:
Volgens mij heeft dat met de energie trillingen te maken. Alles bestaat uit energie op een bepaald trillingsniveau en edelstenen dus ook. Als een steen bij jou past (bij jouw trillingsniveau) dan kan hij onbalans in je lichaam herstellen. Als ik het goed heb dan.
Maar het gaat er volgens mij vooral om dat je er in gelooft. En dat je intuïtief een steen kiest omdat het goed voelt. Dat zou kunnen komen door die energie trillingen, maar misschien is het gewoon intuïtie.

Ik heb mijn steen gekozen omdat hij bij mijn sterrenbeeld paste maar ook omdat ik het een uitdaging vond op dat moment in mijn leven. Zat in een zeer heftige periode en de steen staat bekend als erg zwaar en heftig en niet geschikt voor mentaal instabiele personen. Ik had zoiets van: oké nou kom maar op dan. Let’s go met die inzichtgevende werking en confrontatie. Dus ja, ik ging er vol voor. En hij heeft echt gebracht wat werd aangegeven.


Dit… mbt trillingen en trillingen is energie… is precies waarom ik ze als energetisch therapeut gebruik, ook bij paarden, en nee daar heb je geen placebo-effect bij, bij paarden dus.

Intuitief kiezen kan en voor clienten en paarden pendel ik ze ook uit.

En ik vertel mensen juist dat edelstenen of andere soorten energetische therapie NIET in plaats van reguliere geneeskunde gezien moet worden, maar als aanvulling erop. En nee ik geloof zeker niet dat edelstenen lichamelijke zaken kan genezen…

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:07

Suzanne F. schreef:
Ik zou het niet spannender maken dan het is. Het is gewoon een steen, meer niet.


Vind ik ook hoor :j
Weet ook niet of ik er zelf in geloof. Dat het bij sommige mensen helpt; dat wel. Maar bij mezelf? weet het niet.

Koper schreef:
Ze hebben ook vast het beste met je voor, vanuit hun perspectief :)


Dat geloof ik zeker, aardig wat gesprekken over gehad en ik snap het vanuit hun perspectief ook :j

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:23

Nyaleti schreef:
Als ik mezelf beter / zekerder / minder angstig / wat dan ook voel door een steen bij te hebben of vast te pakken, dan is dat toch alleen maar mooi? En daar heeft verder niemand last van.


Nou ja ik denk dat dit op zichzelf staand geen slecht iets is inderdaad, maar dat het wel goed is om oprecht stil te staan bij wat het de aarde, diersoorten, en inheemse volkeren kost, zo'n steen. En dat daarmee dus een verantwoordelijkheid komt kijken om zo ethisch verantwoordt te 'shoppen'. En het inderdaad niet als vervanging voor geneeskunde te gebruiken, maar dat zie ik hier niemand direct doen.

anjali
Berichten: 15117
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:36

VuurVleugels schreef:
Nyaleti schreef:
Als ik mezelf beter / zekerder / minder angstig / wat dan ook voel door een steen bij te hebben of vast te pakken, dan is dat toch alleen maar mooi? En daar heeft verder niemand last van.


Nou ja ik denk dat dit op zichzelf staand geen slecht iets is inderdaad, maar dat het wel goed is om oprecht stil te staan bij wat het de aarde, diersoorten, en inheemse volkeren kost, zo'n steen. En dat daarmee dus een verantwoordelijkheid komt kijken om zo ethisch verantwoordt te 'shoppen'. En het inderdaad niet als vervanging voor geneeskunde te gebruiken, maar dat zie ik hier niemand direct doen.

De enige plek waar ik edelsteenmijnen in het echt heb gezien dat is op Sri Lanka. Het "inheemse volk" daar leeft ervan voor een heel groot gedeelte. Het is wel mogelijk dat het op andere plekken in de wereld er anders aan toegaat hoor. En wat het de aarde kost, de aarde "leeft" ,daarmee bedoel ik dat het geen dode rots is maar vanbinnen zit een gloeiende kern van magma die geregeld naar boven en naar buiten komt. Waardoor ook nog steeds nieuwe edelstenen of gewone stenen gevormd worden.En allerlei aardbevingen en vulkaanuitbarstingen ,allemaal door de kracht van de aarde.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:35

Voor mensen in Limburg is de Eck Store in Baexem een ongelooflijke aanrader. Heel veel keuze, veel informatie en alle ruimte en tijd om uit te zoeken wat bij je past.

anjali
Berichten: 15117
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:56

PotjeMayo schreef:
Interessant topic! Ik vind ze zelf ook heel gaaf :) Heb ook wat stenen die ik mooi vind hier liggen. Gebruik ze verder niet, heb ze nu vooral omdat ik het mooi vind. Aantal ook als hangertjes gekocht om die reden.
Wat ik wel merk is dat ik vaak aanvoel welke steen ik mee moet nemen, vind dat toch wel bijzonder :o

Ik heb wel een vraag; kan het zijn dat er een slechte energie in zit als je ze koopt of gewoon hebt voor de leuk?
( voor wat context: Mijn ouders zijn christelijk, ik niet meer, en vinden het niet fijn als ik ze koop i.v.m. dat ze geloven dat satan er slechte invloeden mee op je kan uitoefenen. Zijn er mensen die weten hoe dat precies werkt? Ik hoor wat verschillende verhalen erover namelijk en nu twijfel ik over hoe dat werkt :Y) )

Ik ben ook zwaar Christelijk, wel van de Rooms-Katholieke richting en die hebben hun kerken en liturgisch vaatwerk en misgewaden met edelstenen versierd. Het heeft niets met satan te maken, natuurlijke stenen zijn onderdeel van God's schepping. Satan kan niets scheppen, wel probeert hij God's schepping te vernietigen.Net zoals satan geen leven kan geven, wel de dood. Overigens weet ik dat strenge Protestantse Christenen de Roomsen soms betichten van bijgeloof ,misschien komt het idee van je ouders over edelstenen daar ook vandaan. Maar het is echt niets van satan, dan zou ik ze ook niet gebruiken want van die slechte kracht blijf ik verre.

anjali
Berichten: 15117
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:09

Cambionn schreef:
anjali schreef:
Het is dan financiele oplichting omdat het fabriceren van de synthetische diamanten maar weinig kost en als je die als echt verkoopt voor de prijs van een echte dan is dat fraude.
Euhm, niet om het 1 of ander maar je weet dat de enige reden dat diamenten duur zijn, is omdat bijna alle mijnen van 1 eigenaar zijn die de prijs kunstmatig hoog houd? Tevens de bedenker van de hele "diamonds are a girl's best friend" campagne die ervoor heeft gezorgd dat ze on verlovings en trouwringen zitten in Amerika. Diamanten zijn niet zeldzaam, en als het niet voor die ene eigenaar was waren ze ook niet zo veel waard. In die zin is de hele diamentenhandel is een grote financiele oplichting met wat ouderwetse Amerikaanse kapitalisiche marketing. Nog afgezien van dat bijna alle diamanten bloeddiamanten zijn.

Prima als je diamanten mooi vind. Heb ze ook in m'n trouwring. Maar om boos te worden dat synthetische diamanten te duur verkocht worden terwijl datzelfde bij natuurlijke gebeurd is nogal hypocriet. Nog afgezien van dat ik geen degelijke juwelier ken die niet eerlijk is over de gebruikte stenen, en diamanten zou ik gezien de waarde (en de complexiteit van hoe die vastgesteld wordt, zo zijn slechte kwaliteit natuurlijke diamanten bijvoorbeeld ook weinig waard en worden vaak veel te duur verkocht aan mensen die denken "echt diamant is gelijk aan waardevol" bij de goedkopere chainstore juweliers en andere sketchy plekken). Sowieso moet je dingen als diamanten daarom enkel bij betrouwbare punten kopen, zelfde met jade.

Overigens zijn goede synthetische stenen soms meer waard dan natuurlijke, mede door bovenstaande. Marktwaarde hangt niet puur af van de mensen die denken dat er krachten aan natuurlijke stenen zitten, voor veel mensen is dat nou eenmaal niet de reden om ze te kopen als het om diamanten gaat.

Een synthetische steen is niet meer waard dan de productiekosten. Ook hebben ze geen blijvende waarde. Een goede kwaliteit natuurlijke edelsteen behoudt zijn waarde en kun je over de hele wereld weer doorverkopen. "Ja maar die zijn ergens gemijnd onder misschien niet goede omstandigheden". Echter, nepstenen zijn ook ergens van gemaakt en die grondstoffen komen ook ergens vandaan! Zeker kleeft overal karma aan, en als je dat helemaal vermijdt bereik je eerder de Verlichting, dat is waar. Daarom vermijden de monniken van de Digambara (In lucht geklede) Jains alle bezit, zelfs kleding. Maar niet elke sterveling is al zo ver!

Azmay

Berichten: 17995
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:51

anjali schreef:
Een synthetische steen is niet meer waard dan de productiekosten. Ook hebben ze geen blijvende waarde. Een goede kwaliteit natuurlijke edelsteen behoudt zijn waarde en kun je over de hele wereld weer doorverkopen. "Ja maar die zijn ergens gemijnd onder misschien niet goede omstandigheden". Echter, nepstenen zijn ook ergens van gemaakt en die grondstoffen komen ook ergens vandaan! Zeker kleeft overal karma aan, en als je dat helemaal vermijdt bereik je eerder de Verlichting, dat is waar. Daarom vermijden de monniken van de Digambara (In lucht geklede) Jains alle bezit, zelfs kleding. Maar niet elke sterveling is al zo ver!


De waarde van wat dan ook is een verzinsel toch?

Ik zou ook liever van het kapitalisme af zijn maar lijkt me niet super relevant voor dit topic.