Heimwee, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 09:19

friezenfan2 schreef:
Heeft de HAS geen lijst met stagebedrijven? En stond dit erop?

Wat zegt je stagebegeleider er van? Mijn buitenland stage was echt 7 weken afzien. Echt maar 2 klasgenoten hadden een leuke stage. en dat waren stages bij mensen die ze al kende. Nou was dit op het mbo. En ik weet van andere die dezelfde opleiding hebben gedaan dat ook hun buitenlandse stage rot waren.

Nu stoppen lijkt me ook een slecht idee. Je zit hoog in je emoties en dan maak je vaak niet de beste beslissingen

Ja het bedrijf stond op de lijst waar eerder studenten hebben stage gelopen, de laatste echter wel in 2017, tijd geleden. Maar ook in haar stageverslag stond dat zij inderdaad voornamelijk thuis heeft moeten werken

Goldwynn schreef:
Als de stage niet voldoet heeft het voor dat stuk geen toegevoegde waarde om te blijven. Eventueel misschien als oefening/ervaring voor jezelf, maar ik snap het als je lekker naar huis wil TS!

Ik heb voor mijn opleiding een half jaar in Zuid-Korea gestudeerd (was overigens niet verplicht), voor mij waren de eerste weken afzien. Had nog geen ervaring met uit huis wonen, en dan zit je daar aan de andere kant van de wereld. Wat mij geholpen heeft, naast doorbijten, was toch wel het contact met andere internationale studenten. Scheelt dat ik een kamergenote had en dat ik de structuur van de lessen had (nadat ik na een meltdown m'n rooster eindelijk rond had, maar dat had dus ook wat voeten in de aarde).

Is het mogelijk dat je bij je volgende buitenland stage, ervan uit gaande dat je niet met je opleiding stopt, je een stage zoekt waar je wat meer mensen om je heen hebt? Of dat nu locals of andere studenten zijn, want alleen voelen en zijn is zo giga naar.. Deze ervaring was niet geslaagd, maar dat hoeft niet te zeggen dat een volgende keer net zo gaat!

Dat is zeker zo, ik zie dit ook als een ervaring. Normaal zou ik echt niet zo snel iets stopzetten oid. Maar ik vind t t niet waard dat mijn mentale en fysieke gezondheid (want amper iets door je keel krijgen doet ook fysiek niet veel goeds) er onder leiden.
Ik ga inderdaad opzoek naar een stage waar er meer sociaal contact is onder werktijd, en zoals in eerste instantie mijn plan was lekker in Europa
Ik ben zelf vrij introvert, dus hoef echt geen giga groep mensen om mij heen. Maar kletsen is wel fijn

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:26

Dat sociale contact zou je onder wat normalere werkomstandigheden ook al met collega's hebben natuurlijk en lijkt me ook veel beter om iets van te leren!

Zo alleen op je kamer de hele dag....daar zou je in eigen omgeving al knettergek van worden!

Geef je groot gelijk!
Goede thuisreis <3

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:20

Ik kon nog geen nacht van huis, ik ging werken in Spanje iedereen dacht dat gaat toch nooit lukken. Nu nog steeds spijt dat ik daar toen niet ben gebleven voor altijd. Het ging echt zo goed, het begin is pittig maar het komt echt goed.