Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:59

Hier ook al een paar weken hoesten, snotneus en keelpijn. Het wisselt elkaar wel af, maar nu heb ik weer verstopte neus en oorpijn :')

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:23

Yep! Hier ook…

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:46

Hier nu na een ruime 1.5 week weer stuk beter. eindelijk

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:50

Marigold schreef:
Ik nog steeds in huis en dan vooral als ik ga liggen, slijm in de longen, geluiden bij ademhalen, dikke hoestbuien de hele nacht door bij vlagen, dus gebroken nachten.
Ik merk dat het getriggerd wordt als ik sneller dan heel langzaam beweeg, bijv opstaan om te plassen moet helemaal in slow motion, anders hoppa hoestbui.
Verder niet ziek. Wel ook neusverkouden, kan de hele dag wel blijven snuiten. Maar dat is bij mij niet in die zin raar.

Overdag de eerste 2u ofzo wel kortademig (best klote en ook wel beangstigend. Soms weet ik niet meer wat ervan te denken, is het astma ofzo of hyperventilatie?).
Vandaag 20 km gefietst (met elektrische ondersteuning), buiten de stad minder benauwd. Ik heb nu een soort verzorgpaard (extra aandacht geef paard als eigenaresse minder tijd heeft) sinds vandaag, die verzorgd, we hebben buiten gereden, al met al een paar uur daar geweest. Niks meer te merken van mn longen, gewoon normaal ik was het zelfs helemaal vergeten.
Terugfietsen ging prima, fiets de stad in, het begint weer een beetje. Ga mn huis in en gelijk weer een hoestbui.

Super vaag. Ook erg vervelend.
Misschien moet ik wegens gezondheidsredenen maar weer proberen te verhuizen naar het platteland.. :+ zou ik niet zo erg vinden



Schimmels in huis? Te weinig luchten? Lucht veel te droog?
Huisdierenallergie ? Huisstofmijt ( zit vooral in je beddengoed)

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:59

Eloya schreef:
Hier nu na een ruime 1.5 week weer stuk beter. eindelijk


Ik ga gelukkig ook de goede kant op. Het lijkt wel alsof mijn reset van vorige week met een nachtje codeïne en Otrivin Duo echt heeft gewerkt.

Soms heb ik ineens nog wel een idiote kriebelhoest en hoest ik me helemaal het schompus, maar het gaat de goede kant op.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:42

Ik ben er ook een heel eind vanaf, alleen nog af en toe kriebelhoest. Uiteindelijk ook 1,5 week zoet mee geweest.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:57

Nou hopelijk gaat t bij mij dan ook eens opschieten, nog een dichtzittend oor en keelpijn...ben de tel een beetje kwijt hoelang t inmiddels duurt, ook vooral omdat er soms ook betere dagen tussen zitten dat alles normaal lijkt. Tijd voor meer zon denk ik!

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:17

Bij mij is het voor 90% over maar we gaan vrolijk verder met hooikoorts :j

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:20

Zijn er al mensen die er vanaf zijn? Hier inmiddels voor de 4e ronde. Dit keer vooral heel veel snot in m'n longen wat ik de vorige keer niet gehad heb. Lijkt wel alsof alles in fases komt. Ben er helemaal klaar mee.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:28

Wij kregen afgelopen week weer wat last van de keel maar het suddert gewoon verder, wel en dan weer niet :')

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:06

Nee, hier is het hoesten en veel slijm in de keel doodleuk weer terug gekomen. 8)7

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:16

Vreselijk Renee :(:)

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:28

Ik doe gezellig met jullie mee. Begin januari is ons kind gestart bij de opvang en sindsdien zijn we ziek. Eerst kind griep (voelde zich rot en kon niet slapen), toen wij griep met lang (hoge) koorts, kind buikgriep (hele nachten bezig met verschonen en alles uitwassen), vervolgens wij buikgriep. Duurde een week voordat we eraf waren en kind heeft zelfs weken lang niets anders binnen kunnen houden dan borstvoeding.

Laatst had kind een kuchje, vervolgens man een kuchje en ik heb net als jullie de hoest-jackpot. Al een week zit ik het overgrote deel van de nacht op de bank te wachten tot het ochtend wordt, omdat ik verschrikkelijk moet hoesten. Slapen lukt niet en ik maak zoveel lawaai dat niemand een oog dichtdoet. Daarom ga ik maar op de bank zitten. Het duurt nu al een week en ik functioneer niet meer. Doe mij maar 6 baby's, dan slaap ik nog beter dan met de ellende met mijn eigen lijf. Helaas heb ik door de borstvoeding ook niet zoveel opties voor medicatie. -O- Ik durf me niet meer ziek te melden op mijn werk, omdat ik meer ziek ben geweest dan beter sinds ik terug ben van mijn verlof.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:40

N0a schreef:
Zijn er al mensen die er vanaf zijn? Hier inmiddels voor de 4e ronde. Dit keer vooral heel veel snot in m'n longen wat ik de vorige keer niet gehad heb. Lijkt wel alsof alles in fases komt. Ben er helemaal klaar mee.


Hier de 3de ronde..
Begon vorige week zondag met veel niesen en keelpijn. Maandag nog redelijk goed te pas en sinds dinsdag snotteren, hoesten en benauwd.

Helemaal klaar mee ;(

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:11

Lorette, is het alleen hoesten zonder verkoudheid?
Er gaat Kinkhoest rond op het moment. Misschien eens aankaarten?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:31

Ik ben ook van de partij. Had al paar weken dat ik af en toe moest schrapen om mijn stem terug te krijgen en sinds deze week volledige verkoudheid (ook waarschijnlijk door een behoorlijke stressvolle week). Ik ga al een week heen en weer tussen keelpijn die doortrekt naar mijn oren, ploppende/dicht zittende oren, soms lichte hoofdpijn, hoesten en nu sinds een paar dagen ook een lichte neusverkoudheid. Gisteren inderdaad ook aan de codeïne gegaan, maar laat genoeg dat ik al weg verschrikkelijke spierpijn heb tussen mijn ribben.
Ook opvallend dat ik 's middags vaak prima voel, maar s ochtends en s avonds echt zwaar beroerd.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:58

Ik ben er eindelijk van af *\o/*.
Afgelopen woensdag was het voor het eerst sinds begin februari dat ik weer energie had en me goed voelde.
Hopelijk blijft dat zo.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:16

Ik doe ook nog gezellig mee, al zeker ruim een maand nu, maar niet meer zo erg. Af en toe keelpijn, regelmatig een dicht oor en veel hoesten. Hopelijk snel eens wat beter weer dat we in t zonnetje kunnen zitten, wat natuurlijke vitamine D lijkt me erg fijn!

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:29

Hier ook al maanden op en af. Begin oktober flink ziek geweest en uiteindelijk aan de antibiotica omdat de voorhoofdsholte ontsteking niet over wilde gaan. Toen klaarde t wel snel op en is het een paar maanden goed gegaan.

Nu echter al sinds begin januari ruk. Ben al zo'n 2-2,5e maand aan het hoesten. Dan is het even een paar weken slecht qua hoesten, keelontsteking en snotteren, klaart het weer een paar weken op, komt het weer terug en gaat het weer en inmiddels is het dus voor de 3e keer dit jaar raak. Nu ook wel echt pijn en slijm dieper in m'n longen en gelukkig lijkt t ook wel langzaam weer wat op z'n retour, maar ben er ook wel een beetje klaar mee inmiddels :=

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 01:41

fique schreef:
Heb ik ook gehad. Met kerst een week corona gehad en 3 weken later griep met zelfde klachten als jou.


Hier ook met kerst corona en op en af.
En al weken tobben hier de buurman ook maar zonder zover ik weet corona.
Mijn ouders hetzelfde: hardnekkig heel raar virus.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 02:07

Hier gaat het redelijk goed. Snotteren is niet meer maar soms heb ik nog wel ineens een nare kriebel in m'n keel en moet ik zowat kokhalzen tijdens het hoesten. Maar dat gebeurt nog maar af en toe.
Ik denk dat het meehelpt dat ik op de Filipijnen zit met veel zon :D

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 02:35

Bij mij inene ook een prop slijm om van te kotsen en half in te stikken…
Al weken het neemt af vorige week 3x denk ik.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 03:02

Ik van verkouden en heel veel hoesten naar verkouden en heel benauwd. Gister zelfs ambu aan huis gehad want ik kreeg echt geen lucht meer, en o wee als ik maar de minste inspanning deed zoals wc of kat voeren.
Hartstikke eng.
Ambu doktoren gaven me prednisolon tegen de astma of allergie reacties die me zo benauwd maakten.
Sindsdien is die hyperventilatie nagenoeg weg, wat een wonder! Echt als je geen lucht krijgt dan doet al het andere er niet meer toe, je kan niks!
Hierdoor ineens een normale dag gehad. Maar nu vanacht lig ik me toch te hoesten..
ik ga er maar vanuit dat het is om de longen schoon te maken. Hierdoor slaap ik wel alweer niet maar ik zit nog helemaal in de opgeluchtheid dat de benauwdheid weg is.
Dat ook mede door de salbutamol die ik ter overbrugging kreeg in afwachting van longfuncietest. Maar dat duurt nog twee weken en zo redde ik het dus niet.

Bigone dank voor je eerdere reactie. Ik denk idd ook aan huisstofmijt of bad building desease. Woningstichting heeft boven mij een complete renovatie gedaan en mijn huis blijft heel stoffig. Echt gedrild en alles hier boven, daar heb ik mn zorgen over.

Morgen naar huisarts, benieuwd wat dat brengt.
Het is nu al maanden aan de gang. Ben sinds mn corona niet meer in orde geweest, dat was tevens ook het moment waarop die verbouwing begon.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:38

Pff hier ook de pineut. Was er sinds begin februari van af dankzij de antibiotica. Toen was ik bijna 2 maanden verkouden. Maarja erg ziek geweest en spoedoperatie gehad, dus hele weerstand naar de tyfus. Alweer 2 weken aan het hoesten. Kriebel in de luchtwegen en soms wat slijm. Nu ook weer neusverkoudheid erbij. Gaat weer lekker. Leuk joh, in de Kinderopvang werken :+

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:44

Hier weer aan de gang. Vorige week dinsdag begonnen met lichte keelpijn en ondertussen hoesten, neus + holtes flink verstopt en niets meer proeven en ruiken. Bah, ik ben het zat! Het weer helpt óók niet mee.