Verstandskies laten trekken hoelang last

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Verstandskies laten trekken hoelang last

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 10:20

Ik hoop op wat positieve ervaringen

Ik heb dinsdag ochtend mijn verstandskies laten trekken. De extractie zelf ging allemaal voorspoedig

Maar nu zijn we op dag 5 en kan ik mijn kaak net genoeg open doen voor een paracetamol. Elke keer slikken doet pijn door een opgezette lymfeklier en mijn oor doet ook gigantisch pijn. Ik ben gisteren bij de tandarts geweest en die gaf aan dat dit normaal was en te koelen en pijnstillers te slikken

Momenteel zit ik op 500mg naproxen elke 8 uur en elke 4 uur een paracetamol. Dan is het uit te houden.

Ik kan maximaal 4 uurtjes slapen voor ik wakker wordt van de pijn. Die is na het slapen extra heftig door het iets platter liggen.

Op internet lees je verschillende dingen, van 5 tot 7 dagen voor de wond genezing tot een maand voor het genezen van de kaak spier.

Wat zijn jullie ervaringen bij dit soort klachten?

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Verstandskies laten trekken hoelang last

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:37

Oh jakkes wat naar!

Bij mij zijn beide kanten ook getrokken, boven en onder steeds tegelijkertijd. De rechterkant had ik langer last van, vooral bij veel bewegen en bij bukken bijvoorbeeld, maar dat werd steeds beter en na iets meer dan een week kon ik alles gewoon doen. Ik had nog wel een tijd last van dat ik soms een koude prikkel in mijn kaak kreeg maar dat houdt na een paar maanden ook op.