Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:26

Zeker Freya voor sportbeha's.
Staan bij mij met stip op 1..
Anita maakt er een uniboob van bij mij..

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:53

Dees schreef:
PrimaDonna juist wel aparte cups. Zelfs zonder beugels "zitten de konijntjes mooi ieder in hun eigen hokje".
Dat hoge sluiten is juist fijn! Bij het sporten wil je ook dat je borsten worden ondersteund bij de opwaartse beweging (zeker bij paardrijden!) Je wilt geen sport-balconette immers :D


Helaas hebben die sport bh’s weer van die smalle bandjes.
Ik zoek afzonderlijke cups maar ook brede bandjes. Uitdaging.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:06

Machie schreef:
Dees schreef:
PrimaDonna juist wel aparte cups. Zelfs zonder beugels "zitten de konijntjes mooi ieder in hun eigen hokje".
Dat hoge sluiten is juist fijn! Bij het sporten wil je ook dat je borsten worden ondersteund bij de opwaartse beweging (zeker bij paardrijden!) Je wilt geen sport-balconette immers :D


Helaas hebben die sport bh’s weer van die smalle bandjes.
Ik zoek afzonderlijke cups maar ook brede bandjes. Uitdaging.


PrimaDonna heeft redelijk brede banden. Breder dan een standaard BH. De voorkant er van is ook niet rekbaar, waardoor deze fijn blijven zitten.
Zelf vind ik smalle bandjes ook niks en deze wel fijn

123_456
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:42


Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:15

Goof schreef:
TS, heb je al iets geschikts gevonden?
Ik heb zojuist de Freya Core besteld, ben benieuwd.


Nou, ik heb hem gepast, maar vind hem niks helaas. Geen fijne stof, geen fijne cups. Niet mijn sportbh helaas, dus ik ga even verder zoeken.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:18

Ik lees even mee.

Ook grote maten, die echt wel steun behoeven. Al was het maar voor rug, nek en hoofdpijn :')

Maar ik zoek expliciet zónder beugel, en iets dat de boel niet plet maar enigszins vorm houdt nog.

Good luck with that, ik vind ze eigenlijk nergens, dus gebruik nog steeds een stel heeeeel oude die inmiddels niet meer verkrijgen zijn :\

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:18

123_456 schreef:
Waarschijnlijk is het dan een kwestie van passen. Als ik naar de foto's kijk, ziet er en namelijk niet uit als 2 aparte cups
https://www.lincherie.nl/nl/lingerie/bh ... OUQAvD_BwE


Op de foto's zie je het niet goed idd. Zijn toch 2 cups.
Zo zie je het wel goed.
Afbeelding


Zag iemand ook iets over Zonder Beugel zeggen. Die hebben ze ook, maar hoe dat model zit weet ik niet.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:54

Ik heb de PrimaDonna The Game met en zonder beugels.
Met beugels is het supergescheiden allemaal. Zonder beugels redelijk goed, maar op enig moment krijg je weer iets meer uniboob. De beha is echt heel goed gemaakt, met duidelijke cups. Maar ik vrees dat je geen betere sportbeha zonder beugels gaat vinden en dat uniboob bij zonder beugels eigenlijk wel een gegeven is....

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:21

Femke_Tweety schreef:
Ik lees even mee.

Ook grote maten, die echt wel steun behoeven. Al was het maar voor rug, nek en hoofdpijn :')

Maar ik zoek expliciet zónder beugel, en iets dat de boel niet plet maar enigszins vorm houdt nog.

Good luck with that, ik vind ze eigenlijk nergens, dus gebruik nog steeds een stel heeeeel oude die inmiddels niet meer verkrijgen zijn :


Hi, ik kan je Anna van Dorp aanraden in Zeist. Hele fijne winkel waar je heel goed geholpen wordt door een van de twee vrouwen. Wel dure bh’s maar met 2 goede kom je een heel eind. Zo’n verademing om eindelijk bh’s te hebben die en lekker zitten en ook nog eens wat voor je figuur doen.

Groetjes Jenay

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:16

Panache heeft volgens mij hun sportbh ook met en zonder beugels. Heb er nooit echt naar gekeken, ik snap echt niet waarom iemand geen beugels zou willen. In de juiste maat en het juiste model is dat echt een verademing, voel je ze amper zitten en bieden ze heel veel steun.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:40

Ik was fan van Shock Absorber, maar die hebben hun model veranderd naar uniboob. Zo jammer want het oude model was echt top. Heb lekker even meegelezen in dit topic want ik ben hoog toe aan nieuwe. Panache ziet er goed uit.

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:30

Toch logisch als de borsten platgedrukt worden in de sport bh´s dat je een soor uniboob krijgt, ze moeten toch ergens blijven? Denk dat dat een oneindige zoektocht wordt. Juist doordat het bij elkaar gedrukt wordt en plat gedrukt ontstaat de steun.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:44

Rizette schreef:
Toch logisch als de borsten platgedrukt worden in de sport bh´s dat je een soor uniboob krijgt, ze moeten toch ergens blijven? Denk dat dat een oneindige zoektocht wordt. Juist doordat het bij elkaar gedrukt wordt en plat gedrukt ontstaat de steun.


Nee, platdrukken en bij elkaar unibooben is echt niet hetzelfde. Mijn sportbeha's hebben duidelijke cups, de beugels liggen in het midden ook keurig tegen mijn borstbeen en ik heb echt geen uniboob. En ze zitten wel strak, goed ingepakt en hooggesloten.

Zoals hier dus:
https://sportbh.nl/panache-wired-sports ... QkQAvD_BwE

Niks uniboobs aan....

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:06

En dat is de reden waarom ik dus liever zonder beugels heb. Beugels in de meeste bh's zullen nooit mijn borstbeen kunnen raken, dus sort of uniboob gegarandeerd, wat ik ook aantrek. Helaas het gevolg van producenten die nauwelijks rekening houden met weinig ruimte tussen de borsten :(

Ik heb de PrimaDonna's even bekeken, en zien er niet verkeerd uit. Zijn die ook echt strak genoeg om alles op z'n plek te houden als je staat te springen of bij paardrijden? Want daar heb ik dus echt een hekel aan, als ze ook maar iets kunnen bewegen.

Enzo_Ollie

Berichten: 785
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:13

Ik had ook shockabsorber maar die zat bij mij ook niet meer lekker, toen op aanraden van de lingergiewinkel (Riets lingerie in Groningen, super aardige vrouw!) naar een Anita gegaan, die heb ik nu een klein halfjaar en ben er heel blij mee.
Zij gaf trouwens als tip dat je sportbh's altijd een cupmaat groter moet nemen dus ik heb nu een G (en bijna een cupmaat verschil). Die van Anita drukt t idd wel plat maar sportbh's met echt een cup erin werkt voor mij niet goed ivm het verschil :')

PrimaDonna heb ik altijd voor mijn gewone bh's en die zitten ook fijn, sport bh heb ik er nog nooit van geprobeerd.

@siamsmeesje ik sta ook altijd te springen in zo'n winkel hahaha. Best wat winkels afgegaan dat ze m zelf heel mooi vonden zitten maar ik vond dat het allemaal teveel bewoog :+

edit: mijn oude instructrice deed met wedstrijden vaak 2 bh's over elkaar aan zodat het nog minder bewoog :')

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:14

Tink89 schreef:
Rizette schreef:
Toch logisch als de borsten platgedrukt worden in de sport bh´s dat je een soor uniboob krijgt, ze moeten toch ergens blijven? Denk dat dat een oneindige zoektocht wordt. Juist doordat het bij elkaar gedrukt wordt en plat gedrukt ontstaat de steun.


Nee, platdrukken en bij elkaar unibooben is echt niet hetzelfde. Mijn sportbeha's hebben duidelijke cups, de beugels liggen in het midden ook keurig tegen mijn borstbeen en ik heb echt geen uniboob. En ze zitten wel strak, goed ingepakt en hooggesloten.

Zoals hier dus:
https://sportbh.nl/panache-wired-sports ... QkQAvD_BwE

Nsiks uniboobs aan....

Bij de combinatie kleine cupmaat en grote omvang zal dat wel lukken. Maar kleine omvang en grote cupmaat of sowieso grote cupmaat wordt dat moeilijker. Deze foto lijkt me geen grote cupmaat

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:16

Rizette schreef:
Tink89 schreef:

Nee, platdrukken en bij elkaar unibooben is echt niet hetzelfde. Mijn sportbeha's hebben duidelijke cups, de beugels liggen in het midden ook keurig tegen mijn borstbeen en ik heb echt geen uniboob. En ze zitten wel strak, goed ingepakt en hooggesloten.

Zoals hier dus:
https://sportbh.nl/panache-wired-sports ... QkQAvD_BwE

Nsiks uniboobs aan....

Bij de combinatie kleine cupmaat en grote omvang zal dat wel lukken. Maar kleine omvang en grote cupmaat of sowieso grote cupmaat wordt dat moeilijker. Deze foto lijkt me geen grote cupmaat


Ik draag 70K, kleine omvang en grote cup kan prima zonder uniboob...

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:23

Ik vind platdrukken dus echt vreselijk en heb ook met grote cupmaat en hele kleine omvang hele fijne sportbh's gehad die wel de steun gaven maar geen uniboob gaven en ook niet zo platdrukte dat het gewoon zeer deed. En zonder uniboob en extreem platdrukken alsnog niet bewogen.
Een beetje plat drukken hoort er bij, ja. Maar zo samen pletten niet

En je kan niet zomaar zeggen of iets grote cupmaat is of niet aan een foto.... Bij mij denkt iedereen dat het geen grote cupmaat is, maar het is toch echt ergens tussen de E en G, afhankelijk van het merk en welke omvang ik daar moet hebben. En in een sportbh lijkt het minder door het platdrukken, in een normale bh en strak shirt (wat ook al lastig is want ik moet alleen door borsten een maat groter pakken anders zit het daar te strak en met maar groter lijkt het weer klein) zie je dat het geen kleine voorgevel is.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:05

Siamsmeesje schreef:
Ik heb de PrimaDonna's even bekeken, en zien er niet verkeerd uit. Zijn die ook echt strak genoeg om alles op z'n plek te houden als je staat te springen of bij paardrijden? Want daar heb ik dus echt een hekel aan, als ze ook maar iets kunnen bewegen.


I shake you the hand, ik heb dat ook. En kan je PrimaDonna The Game alleen maar van harte aanbevelen. Een betere sportbeha kan ik iig niet vinden.
(al is de beweeglijkheid van je voorgevel bij paardrijden natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel gewicht jij in de schaal/cup legt - bij een grote cupmaat zal het nooit helemaal onbeweeglijk gaan zijn).

Tip voor bij het bestellen: koop je reguliere maat en volg niet het advies van PrimaDonna op door een grotere maat te bestellen. Juist als je alles goed strak wilt hebben, is je reguliere maat de beste keuze, dan zit het net iets strakker dan bij de adviesmaat.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:39

Ik heb een E cup, en de dames zijn ook nog eens ongelijk, dus fijne bh's zijn altijd al een uitdaging geweest. Inmiddels ook aan het afvallen en hoewel ik nu een 85 heb, hoop ik van de zomer de overstap naar 80 te kunnen maken weer. Ik ben nu eenmaal klein, smal en er is niet veel ruimte op de borst.

En ja, ik spring dus altijd in het pashokje :j Geen betere test of mijn bh's echt lekker zitten.
Tot nu toe Triumph en de laatste jaren ShockAbsorber gehad, hadden beide nauwelijk beweging. Maar het model van Triumph is al jaren uit de handel, en de SA Ultimate Run lijkt er nu ook uit te gaan. Dus kijk nu toch ook maar even verder naar wat andere merken en modellen.
Maar ik wil ze dus wel graag goed strak hebben, en ook niet uitstekend naar de zijkant zodat ze voor mijn armen komen te hangen... Niets vervelender dan dat je eigen anatomie je vrijheid van bewegen belemmert >;)

@Enzo-Ollie, een dubbele bh heb ik als tiener wel geprobeerd met hardlopen, maar wat was dat waardeloos :n , daarna dus ook nooit meer gedaan.