Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 22:46

Na meer dan 500 pagina’s in deel in is het nu tijd voor deel 2.
Teruglezen kan je hier:
[MWS] Veel moeten afvallen...

Wat veel is bepaalt iedereen voor zich zelf en we proberen allemaal op een gezonde manier een gezond gewicht te bereiken.

We vieren successen en steunen elkaar als het moeilijk gaat.

Op naar een mooi resultaat.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:22

Thanks voor het aanmaken :)

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:36

Hoi allen, tot mijn verbazing lees ik dat er een topic over (veel) afvallen bestaat. Graag zou ik met jullie mee willen doen want na net wat foto's van een personeelsuitje terug gezien te hebben wil ik over tot actie. Iets wat mijn hele leven mij al bezig houdt; afvallen.
Momenteel weeg ik rond de 120kg en ben ik 1.75m. Veel te zwaar dus. Ik merk dat ik steeds minder sociale activiteiten wil doen door mijn angst om bijvoorbeeld niet in attracties te passen. Ook paste de overall tijdens de schildersessie niet terwijl ik al een niet te dikke trui had uitgezocht vanochtend en ik overall maatje xxl had gekozen. Allemaal van die pijnpuntjes wat steeds meer belemmering vormt om mee te kunnen doen met de rest.
Daarnaast het punt dat ik graag moeder wil worden, bijna 38 ben en het in mijn hoofd 'nu of nooit' is speelt erbij mee om ervoor te gaan.
Ik hoop dat ik welkom ben om mee te praten O:)

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:47

Je hebt in ieder geval mooie doelen om naartoe te werken.
Wees vooral welkom om mee te praten en je verhalen te delen :D

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:26

Ik volg even. Niet omdat ik moet afvallen, maar wel omdat ik van 130 naar 75 kilo ging enkele jaren geleden. Drie jaar over gedaan, alles op basis van 'alles mag, niks moet' en zonder extreem sporten ofzo. Dus voor tips of vragen ofzo, lees ik even mee :-D

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 09:39

Welkom Yfje!
Ik kom van ongeveer hetzelfde punt, ben nu ruim 2 maanden bezig en het gaat gestaag.
Precies weet ik het niet omdat ik niet weeg, de fysio weet het wel maar daar hoor ik alleen maar van dat het goed gaat.
Dit om oud en ongewenst gedrag te voorkomen.

Sporten gaat super en heb inmiddels een nieuwe vriend in mijn slaapkamer en dat scheelt een hele boel.


Spoiler:
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10873
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:41

Ik haak ook aan. Ik "moet" ook minimaal 10 kg afvallen, liefst nog meer. Maar overgang, vreetkicks, dus vooralsnog gaat het de verkeerde kant uit.

Tijdje bij dietist gelopen. Dat scheelde, maar ik hield me er vooral aan voor haar en niet eens zozeer voor mezelf....

Ooit, als ik groot ben, ben ik weer slank, zoals ik vroeger in mijn jongere jaren was. vorige eeuw :+

En om dan in de smoesjes te komen, naast 2 paarden verzorgen en gewoon 40+uur werken en relatief veel reistijd naar het werk, kom ik niet aan sporten toe. overigens hielp sporten in het verleden ook niet bij mij.

Djiezus ik klink als zo'n 600 pound-life-persoon met al die smoesjes |o Ik lig gelukkig niet op bed, kan gewoon lopen en eet eigenlijk nooit Mac - friet - Burger King of KFC ofzo....
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 12-03-24 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:42

Mag ik mij ook melden? Ik lees erg graag mee en wil weer in wat rustiger vaarwater terecht komen met mijn hoofd en daardoor weer wat steviger in mijn schoenen kunnen staan wat betreft het afvallen/aanpassen eetgewoonten.
Ben bijna 45, zwaarder dan ooit (ook zwaarder dan tijdens de zwangerschap) en wil graag weer wat makkelijker in mijn vel zitten. Streven? Toch wel 25-30 kg eraf...

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:45

Ik volg ook. Ik heb al van alles geprobeerd en val dan wel af maar na 5 kilo blijf ik hangen en dan word het moeilijk om de focus te houden. Ik eet zoveel mogelijk koolhydraat arm, ben geen snoeper maar helaas beperkt in het sporten. Heb wel een hometrainer en wandel met de honden. Helaas kunnen we alledrie geen hele lange wandelingen meer maken.

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:02

Ik wil ook graag volgen. Er zou eigenlijk wel 12kg af moeten. Ik ben een (zoete) snoeper en heb af en toe een ruggegraat als een amoebe en dan ga ik weer voor de bijl, vooral als ik thuis werk. Via de zorgverzekering zijn er bepaalde afvalprogramma's die (deels) vergoed worden, maar heb daar nog geen actie op ondernomen. Ooit wel ruim 7kg afgevallen door te gaan hardlopen, maar dat vind ik zoooo niet leuk (dat hardlopen dan).

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:06

Qua kilo’s valt het mee, maar ik heb zo’n stomme overgangsbuik gekregen. Nog maar minder koolhydraten eten, hopelijk helpt dat.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:08

Dankjewel tiwi!! :)

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:52

Mag ik me hier ook melden?
Ik wil er graag 40 kilo af hebben maar met 25-30 ben ik ook al heel blij. Nadeel is alleen dat ik in de medische malle molen zit.
Momenteel gebruik ik een stevige puf voor mijn longen (foster 200/6) en daarmee is afvallen niet makkelijk.

Ook heb ik sinds een half jaar buikpijn met heftige aanvallen van pijn waar ze de oorzaak niet van kunnen vinden. Vanwege die pijn zit ik helaas aan 3-4 keer per dag paracetamol en 1-2 keer per dag oxycodon. Ook moet ik nog meerdere onderzoeken krijgen voordat ze hopelijk de oorzaak kunnen vinden.

Vanwege dit hele gedoe is mijn conditie bijna tot op het 0 punt gezakt. Ik sportte 3 keer in de week waaronder boksen. Veel fietsen enz. Nu beperk ik me tot wandelen, fietsen, banen zwemmen en een beetje dansen. Banen lukt helaas niet meer dan 20 banen per keer. Maar ik blijf ik beweging.

Qua voeding eet ik veel groenten en vrij gezond. Maar ik kan soms ook nog wel wat snoepen. Ik weet dat ik dat wel kan minderen maar door dat hele gedoe met onzekerheid enz over mijn gezondheid is dat wat lastiger.

7 jaar gelden ben ik wel een keer 26 kilo afgevallen maar dat was met cambridge. Dat wil ik nu niet meer doen want daarna begon ik te jojo en. Dus liever niet.

Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:01

Welkom nieuwe mensen! Hopelijk kunnen jullie hier inspiratie opdoen en helpen we elkaar weer verder te motiveren.

Even mijn doel nog samengevat;

Ik kom van 118, zit nu op 105 sinds januari met een combinatie van voornamelijk plantaardig eten en medicatie.

Mijn doel is naar de 79 te gaan dus ik zit nu op 1/3.

Qua bewegen heb ik sinds kort mijn paard in de buurt op een doe het zelf stal dus ik sjouw wat af met kruiwagens. Verder heb ik twee honden waarmee ik wandel.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:10

Leandra schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik wil er graag 40 kilo af hebben maar met 25-30 ben ik ook al heel blij. Nadeel is alleen dat ik in de medische malle molen zit.
Momenteel gebruik ik een stevige puf voor mijn longen (foster 200/6) en daarmee is afvallen niet makkelijk.

Ook heb ik sinds een half jaar buikpijn met heftige aanvallen van pijn waar ze de oorzaak niet van kunnen vinden. Vanwege die pijn zit ik helaas aan 3-4 keer per dag paracetamol en 1-2 keer per dag oxycodon. Ook moet ik nog meerdere onderzoeken krijgen voordat ze hopelijk de oorzaak kunnen vinden.

Vanwege dit hele gedoe is mijn conditie bijna tot op het 0 punt gezakt. Ik sportte 3 keer in de week waaronder boksen. Veel fietsen enz. Nu beperk ik me tot wandelen, fietsen, banen zwemmen en een beetje dansen. Banen lukt helaas niet meer dan 20 banen per keer. Maar ik blijf ik beweging.

Qua voeding eet ik veel groenten en vrij gezond. Maar ik kan soms ook nog wel wat snoepen. Ik weet dat ik dat wel kan minderen maar door dat hele gedoe met onzekerheid enz over mijn gezondheid is dat wat lastiger.

7 jaar gelden ben ik wel een keer 26 kilo afgevallen maar dat was met cambridge. Dat wil ik nu niet meer doen want daarna begon ik te jojo en. Dus liever niet.



Welkom! Even inhaken op je puffen stukje.. foster is een middel dat je bijnieren aantast in combi met dat je zoveel moeite heb met gewicht verliezen, laat je regelmatig je cortisol waarde checken? Ik zit zelf in een moeilijk traject en kom helaas heel veel mensen tegen die door astma medicatie erg ziek zijn geworden en dus ook echt lastig afvallen.

Ik voel mij sinds vrijdag weer zo ontzettend naar. Afspraak bij de arts gehad en het is weer helemaal precies zo gelopen als wat ik had verwacht, voor de zoveelste keer was er een meeting niet goed gegaan maar had de arts het niet gezien. De arts dacht dat ik 2x 24 uur urine had ingeleverd maar ik had 1x ingeleverd omdat ik maar 2 bokalen had gekregen en ik eigenlijk altijd meer dan 3L op een dag plas. Ik heb de arts gewezen op de fout waarop ze eerst direct zei nee hoor is gewoon allemaal goed, dus ik zeg nee dat is niet zo. Uiteindelijk was het duidelijk en toen vond de arts het een goed idee om mij naar huis te sturen met ga maar revalidatie/GLI doen om je leven weer op te bouwen. Ik ben ontzettend kwaad en verdrietig, iedere keer hetzelfde liedje je wijs ze op een fout en dan krenken je het ego ofzo. Boze mail na gestuurd en nu mag ik over 3 maanden voor geruststelling nog 4 testjes inleveren en gaan ze dan nog een lab onderzoek laten doen..

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 20:27

Wat naar dat je zo slecht gehoord wordt door de arts TirzaSarah, goed dat je voor jezelf opkomt.

Ik zit zelf ook in een revalidatie en GLI traject bij een Fysiotherapeut/sportschool. Ze behandelen mij voor mijn artrose SI gewrichten en geven mij oefeningen ze zo soepel mogelijk te houden. Daarnaast helpen ze met bewegen zonder pijn.
Vooral de roeimachine is echt ideaal voor mij, daarom heb ik er zelf ook eentje gekocht.

Voor ik begon was ik behoorlijk depressief en vanaf de eerst sportsessie begon ik op te klaren.
Al met al ben ik erg blij met hoe het nu gaat en ik kan jou zo’n traject ook echt aanbevelen.

De groepssessies GLI zijn iets minder geschikt voor mij omdat ik hersenletsel heb en een groep is dan snel te druk.
Dat vangen ze op met extra 1 op 1 gesprekken en coaching.

Vooral zoeken naar een plek waar ze alles in een aanbieden en niet alles los.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:32

Oh ik haak graag weer aan. Want hoef niet heel veel kwijt (zoals al jaren), maar het is toch dezelfde struggle. Iets met overgang, vetverplaatsing en vooral: gebrek aan daadkracht.

En vooral: dit is altijd zo'n positief topic. Zonder lijstjes, maar met steun op de moeilijke momenten. Alleen meelezen geeft al heel veel steun.

Dus voor iedereen: we kunnen het! Niet alleen op korte termijn, maar als lifestyle.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:07

Wat fijn dat ze je daarin tegemoet komen @tiwi, met extra 1 op 1 gesprekken en coaching!

Goed dat je zelf een roeitrainer hebt aangeschaft. Geeft je extra mogelijkheden om op elk moment een klein beetje extra beweging mee te pakken! :j

Mijn winst van vandaag: ik ben gaan sporten! Ik had echt, echt, echt geen zin. Maar ik ben toch gegaan en heb lekker gekickbokst... Dus ik ben trots voor vandaag _/-\o_

Rocamor

Berichten: 10873
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:19

Tiwi wat knap dat je al roeiend je depressie te lijf bent gegaan. *maakt buiging*

Ik had een zwak moment. Apenkoppen gevroten. Wel gewoon bijna 400 gram groenten gehad vandaag. Al begonnen tijdens ontbijt.

Morgen de teugels maar weer wat aantrekken. Ik wil, net als meerdere hier, trots zijn op (jullie en) mezelf

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 00:42

Musli wat goed, fijn dat je er zo’n goed gevoel van krijgt.
Ik moet mij soms ook naar het sporten toe slepen. Maar de beloning is zo groot.
Ik sport op afspraak dus ik wordt gewoon verwacht er te zijn. Gewoon met een pasje en kom maar als je zin hebt werkt niet voor mij.
Thuis roeien doe ik op dagen dat bewegen er bij in schiet.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:21

Hoi allemaal! Ik weet niet of ik mij hier (nog) mag melden maar ik vind het wel leuk om mee te lezen. Het afgelopen jaar ben ik van 105 naar 85 kilo gegaan en dit jaar zou ik graag naar de 75 willen. Ik heb geen medische ingrepen gehad en ook geen contact met een diëtist. Oftewel, ik heb het echt zelf gedaan en ik vond het traject gemakkelijker dan verwacht (behalve rond kerst :) maar die kilo's zijn er inmiddels ook weer af).

Ik weeg nu 84 kg en dat is het laagste gewicht dat ik in 5 jaar gehad heb.

DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:35

Tip kijk op de site en de Youtube van OPTIMA VITA super veel leuke gerechten en filmpjes.
Ik hoef niets af te vallen maar wou juist fitter en strakker zijn en ben dit ook gaan doen in combinatie met het sporten wat ik altijd al doe (krachttraining) en nu heb ik op mijn 37ste na 3 kinderen in een blokjes 8)7
Terwijl ik dat echt nooit had gezien als iets wat mogelijk was.

En ik eet echt niet weinig (best heel veel en minimaal 6 keer per dag) maar door lekkere gezonde dingen te eten van de site van optima vita is het voor mij echt makkelijk geworden.

En om toch nog is te kunnen snacken doe ik 1 keer per maand een cheatday. Dan hoef je niets te missen en als dat op een vaste datum of dag zit is het makkelijker het bij 1 dag ongezond doen te houden zonder er in te blijven hangen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Succes

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:47

Alle tips zijn altijd welkom @DDDara, wat fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen en er grip op hebt :j
Het is voor iedereen zoeken wat voor diegene werkt. Dat blijkt toch vaak voor iedereen net weer anders.
Het belangrijkste is dat je je lichaam voedt, in plaats van vult. Dat scheelt onwijs in de cravings.

Netjes hoor @HopeMyDay, mooie prestatie al geleverd tot nu toe :j wees welkom om mee te kletsen en naar die laatste kilo's toe te werken. En deel vooral ook de tips die jou geholpen hebben met de eerste 20!! (echt veel he) kilo's...

Vandaag een nieuwe dag @Rocamor, let's go +:)+

Ik zit nu vooral in een fase: het hoeft niet perfect, het moet alleen telkens een beetje beter.
Hopelijk helpt dat me om weer op het goede pad te blijven :)
Ik merk dat ik soms alles TE goed wil doen en dan gaat het me tegenwerken.
Dus hopelijk door de perfectie wat meer los te laten en wat meer te accepteren, dat het makkelijker gaat..

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:05

Mag ik mij ook voorzichtig melden? Ik ben ook te zwaar, zou graag 10 kilo eraf willen (meer is opzich ook prima, maar met 10 zou ik al heel blij zijn!). 3 jaar geleden ook afgevallen, toen was ik zwaarder en is er 15kg afgegaan en zat ik een paar jaar stabiel rond de 70-71 kg. Daar wil ik graag naar terug (2 weken geleden dus 81 kg, intussen hoop ik stiekem al iets minder).

Voor nu probeer ik meer te sporten, gewoon workouts thuis zo’n 3/4x per week (ik probeer om de dag). Daarnaast het paardrijden. Ook probeer ik meer op m’n eten te letten. Ik ontbijt bv een uurtje later (en gezonder), minder tussendoortjes en na het avondeten probeer ik niks meer te eten.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:49

Ik volg ook weer :)

Tijdens het vorige topic ipv afgevallen aangekomen... Nu in deel 2 hopelijk toch de goede kant op! :D

Ik heb nu helaas vast de 3 cijfers voor de komma in beeld. Zou graag weer terug willen naar de 2. Ideaal zou zijn -30kg, maar dat is nog heel ver weg.
Worstel met (chronische) blessures, waardoor bewegen niet altijd er in zit. Dit was wel altijd m'n uitlaat klep.