Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 20:23

Ik kies vooral wat ik lekker vind maar houd wel rekening met hoeveel ik ervan eet.
Bestel de kleinste portie en friet, rijst etc eet ik weinig van. Een bord hoeft niet leeg.
Mij maak je sowieso het meest blij met een mooi stukje vlees of vis, steak of lam is redelijk mager, zalm niet zo maar wel super gezond dus dat zijn redelijk veilige keuzes. Sausjes ben ik niet zo van dus ook dat is makkelijk.

Net lekker sushi gegeten, gewoon 8 stukjes en een stukje zalm.
Gisteren ben ik het halve land door gereden, bijna 4 uur in de auto totaal, dat vind mijn lijf dus niet zo leuk. Te weinig beweging met een zere heup tot gevolg.
Vandaag toch mijn pony gelongeerd, met bekkenband was het wel te doen, maar lopen is echt veel slechter dan normaal slecht. Morgen de fysio maar even laten kijken.

Gisteren een mini scootmobiel besteld, die past achter in de auto, zodat ik ook buiten mijn woonplaats eens wat leuks kan doen.
Iets waar ik vorig jaar niet aan durfde te denken, nu kan ik weer vooruitkijken en in oplossingen denken.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:24

Wat fijn Tiwi, geeft je toch een stukje vrijheid die scootmobiel dan! Hoe is het nu met je lijf na al dat autorijden?

Hier alles goed; er is ruim een kilo af ondertussen. Dus dat is mooi, dan hoef ik niet verder terug qua eten. Gister ruim 45 km gefietst, maar moet wel zeggen dat de helft daarvan niet superactief. Heb wel een soort nahonger vandaag dus heb wat extra gegeten. Hoop voor de vakantie nog wat af te vallen en daarna maar weer verder en hopelijk niet veel bijkomen :o

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 19:04

Mooi een kg eraf Pallatin! Een teken dat je op de goede weg bent, je bent ook super actief bezig.

Die honger na activiteit herken ik wel, gelukkig lost een bakje kwark dat wel op voor mij.

Lopen gaat langzaam iets beter en de pijn wordt minder, bewegen is toch wel de beste oplossing.

Net de uitslag van mijn jaarlijkse bloedonderzoek gekregen, mijn nuchtere suiker is iets te hoog. Dat vind ik best een tegenvaller omdat ik heel weinig suiker consumeer sinds begin dit jaar.
Morgen heb ik een afspraak met de praktijkondersteuner dus ben wel benieuwd wat dit voor consequenties heeft,
Ik wil juist minder medicijnen, niet meer.

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:33

Hallo, ik kom me ook aanmelden in dit topic. Ik loop al jaren er tegenaan dat ik te dik ben. Ooit woog ik als tiener zo'n 56kilo, toen ik richting de twintig ging zat ik helaas al op 75 kilo. Vervolgens zijn door gebrek aan beweging, teveel lekkers eten, depressie en eten wegens negatieve gevoelens de kilo's echt eraan gevlogen.
Ik ben nu dertig en weet rondom de 110 kg met een lengte van 1.55 zoiets.... Dus ja er moet echt iets aan gaan gebeuren.

Wat ik vooral heel moeilijk vind is dat ik geen partner heb die mijn stok achter de deur kan zijn met betrekking tot eten. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan koken en kan dat dus ook niet echt. En heel veel gezonde voeding is toch al snel duurder dan slechte voeding. Ik krijg ook braakneigingen van voedsel dat opnieuw is opgewarmd, dus een grotere hoeveelheid maken en wegstoppen in de diepvries is niet mijn ding. Ik lust ook gewoon heel weinig wat betreft groenten.

Dus het zijn wel flink wat issues die ik heb.

Door de dag beweeg ik ook te weinig. Ik ben gewoon heel lui en daarnaast werkt mijn lichaam ook gewoon niet meer mee. Einde van de straat doen Mijn voeten en mijn rug pijn en kan ik voor mijn gevoel echt niet meer verder stappen.

Ik wil heel graag afvallen om zelf veel beter in mijn vel te gaan zitten. Ook wil ik in de toekomst gaan mennen en misschien het paardrijden zelf ook weer oppakken. Maar voordat ik van mezelf überhaupt weer op een paardenrug mag klimmen vind ik dat ik maximaal 80 kilo mag wegen.

Mijn eerste doel is dus ook 30 kilo afvallen. En dit gaat super moeilijk voor mij zijn.

Ik werk nachtdienst in een hotel en ben vannacht de traptreden gaan tellen. Dit zijn er 88. Dus heb me bedacht om al eens te beginnen met een keer per uur naar boven te lopen en weer na beneden. Gewoon op mijn eigen tempo en wat lukt.

Verder wil ik ook meer gaan letten op mijn voeding. Maar dit vind ik denk ik het lastigste.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:49

Welkom Silvericathy! Wat goed en leuk dat je hier mee komt doen! Je hebt met het mennen/paardrijden al een supermooi doel voor ogen. Ik ben ook iemand die uit emotie snel flink gaat snaaien, dat is superlastig.
Is het een idee om eerst eens een klein doel te stellen? Bijv 3 kg? Dat is misschien beter te overzien. Verder is mijn inziens toch de meeste winst te behalen met het (in stapjes) aanpassen van je eetpatroon. Dat neemt niet weg dat extra bewegen mooi meegenomen is natuurlijk, super dat je extra traploopt (ik heb daar dus weer een gruwelijke hekel aan, maar fiets dan wel weer graag). Heb je wel eens hulp gehad via de huisarts oid?

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 17:59

Welkom!
Die trap is in principe een goed streven, maar 88 treden ieder uur is best hoog gegrepen om mee te beginnen. De kans dat je dan helemaal opgeeft is dan wel erg groot.
Beter begin je bijvoorbeeld met 10 treden en als je dat lukt zonder buiten adem te raken dan pak je er 5 bij. Zo meet je ook je vooruitgang en dat geeft je een positief gevoel over jezelf.
De grootste tip die ik je kan geven is een goede coach te zoeken. Bijvoorbeeld via de. GLI traject dat wordt vergoed uit de basisverzekering.
Ik doe dat bij een fysiotherapeut die ook fitness aanbiedt en ik merk in 3 maanden al heel veel vooruitgang. Voordeel van een fysio is dat ze je kunnen helpen met bewegen zonder dat je pijn krijgt van je klachten. Wel spierpijn maar dat is andere pijn en juist positief omdat je in het herstel sterker wordt.

Natuurlijk helpen wij jou ook en moedigen je aan om je doel te behalen.

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:02

Pallatin schreef:
Welkom Silvericathy! Wat goed en leuk dat je hier mee komt doen! Je hebt met het mennen/paardrijden al een supermooi doel voor ogen. Ik ben ook iemand die uit emotie snel flink gaat snaaien, dat is superlastig.
Is het een idee om eerst eens een klein doel te stellen? Bijv 3 kg? Dat is misschien beter te overzien. Verder is mijn inziens toch de meeste winst te behalen met het (in stapjes) aanpassen van je eetpatroon. Dat neemt niet weg dat extra bewegen mooi meegenomen is natuurlijk, super dat je extra traploopt (ik heb daar dus weer een gruwelijke hekel aan, maar fiets dan wel weer graag). Heb je wel eens hulp gehad via de huisarts oid?



Ik heb al veel hulp gehad in het verleden, maar dan deed ik het meer voor die persoon dan voor mezelf. En meestal ging dat dan ook op basis van shakes enzo. Viel dan wel af maar niet op een positieve manier zeg maar. Vorig jaar eens uitgezocht via huisarts wat het mij nu zou kosten voor hulp in te schakelen en toen dacht ik bij mezelf laat maar..doe het wel zelf haha. Alleen dat starten is er nog niet van gekomen.

Uiteraard doe ik het in kleine stapjes maar het doel is wel 30 kilo zeg maar. Ik heb ook een hekel aan traplopen, maar het is voor mij de makkelijke bereikbare weg. Ik zit grotendeels stil in de nacht op werk, en de trap is letterlijk voor mijn neus haha.

Ik ben vannacht al twee keer tot boven gegaan en dat ging me goed af...Alleen uiteraard buiten adem, maar toch ook wel redelijk snel weer bijgekomen. Snap het idee van een paar treden elke keer. Misschien kan ik er ook een soort opbouw in doen, moet even uitzoeken wat voor mijzelf werkt.

Wispeltuur
Berichten: 1603
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:32

Ik lees al een jaar of twee dagelijks mee in dit topic maar ik reageer eigenlijk nooit.

Hier ook al jaren last van overgewicht en eerder al een keer flink afgevallen maar helaas zat dit er in no time ook weer aan..
Ondertussen ben ik sinds januari weer bezig met afvallen en ik ben in totaal 14 kg kwijt met het plan om naar een totaal van 22 toe te werken.

En ondanks dat ik ontzettend blij met met mijn vooruitgang en de veranderingen van mijn lijf baal ik ook ontzettend. Ik heb namelijk last van loshangend vel en dat is best confronterend met het kijken in de spiegel of passen van nieuwe kleding.

Heeft 1 van jullie hier mee te maken (gehad) en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik sta er voor open om oefeningen te gaan doen maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen..

@Silvericathy: Ik kan je echt aan raden om calorieën te tellen, dit is voor mij samen met een goede mindset echt de trick geweest.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 09:26

silvericathy schreef:
Pallatin schreef:
Welkom Silvericathy! Wat goed en leuk dat je hier mee komt doen! Je hebt met het mennen/paardrijden al een supermooi doel voor ogen. Ik ben ook iemand die uit emotie snel flink gaat snaaien, dat is superlastig.
Is het een idee om eerst eens een klein doel te stellen? Bijv 3 kg? Dat is misschien beter te overzien. Verder is mijn inziens toch de meeste winst te behalen met het (in stapjes) aanpassen van je eetpatroon. Dat neemt niet weg dat extra bewegen mooi meegenomen is natuurlijk, super dat je extra traploopt (ik heb daar dus weer een gruwelijke hekel aan, maar fiets dan wel weer graag). Heb je wel eens hulp gehad via de huisarts oid?



Ik heb al veel hulp gehad in het verleden, maar dan deed ik het meer voor die persoon dan voor mezelf. En meestal ging dat dan ook op basis van shakes enzo. Viel dan wel af maar niet op een positieve manier zeg maar. Vorig jaar eens uitgezocht via huisarts wat het mij nu zou kosten voor hulp in te schakelen en toen dacht ik bij mezelf laat maar..doe het wel zelf haha. Alleen dat starten is er nog niet van gekomen.

Uiteraard doe ik het in kleine stapjes maar het doel is wel 30 kilo zeg maar. Ik heb ook een hekel aan traplopen, maar het is voor mij de makkelijke bereikbare weg. Ik zit grotendeels stil in de nacht op werk, en de trap is letterlijk voor mijn neus haha.

Ik ben vannacht al twee keer tot boven gegaan en dat ging me goed af...Alleen uiteraard buiten adem, maar toch ook wel redelijk snel weer bijgekomen. Snap het idee van een paar treden elke keer. Misschien kan ik er ook een soort opbouw in doen, moet even uitzoeken wat voor mijzelf werkt.


Welkom hier!

Ik denk te horen dat het grote probleem zit in het feit dat je het niet voor jezelf doet. Ben je al eens begeleid door een psycholoog? Door eigen ervaring weet ik wel dat als je het niet voor jezelf doet de kans van slagen echt veel kleiner is.

Wiesje

Berichten: 2919
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 20:24

ik ben bijvoorbeeld wel eens bij een psycholoog geweest voor het afvallen, echter kreeg die ook mijn mindset niet omgezet. echt heel erg balen.
mijn man echter wil wel heel graag dat ik kilo's kwijtraak en is dan ook echt teleurgesteld als het niet gaat. ik vind dat erg lastig ook. alsof ik niet goed ben als ik ben wie ik ben... maar aangezien ik zelf ook erg graag wil afvallen doe ik meer dan mijn best om het allemaal vol te houden.

mijn dochter heeft alvast een foto gemaakt zodat ik hopelijk over een tijd progressie zie in wat ik aan het doen ben. Ik zag dat eerder/hierboven en dat lijkt me echt heerlijk motiverend.

kimberly1995
Berichten: 2426
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:33

Wiesje schreef:
ik ben bijvoorbeeld wel eens bij een psycholoog geweest voor het afvallen, echter kreeg die ook mijn mindset niet omgezet. echt heel erg balen.
mijn man echter wil wel heel graag dat ik kilo's kwijtraak en is dan ook echt teleurgesteld als het niet gaat. ik vind dat erg lastig ook. alsof ik niet goed ben als ik ben wie ik ben... maar aangezien ik zelf ook erg graag wil afvallen doe ik meer dan mijn best om het allemaal vol te houden.

mijn dochter heeft alvast een foto gemaakt zodat ik hopelijk over een tijd progressie zie in wat ik aan het doen ben. Ik zag dat eerder/hierboven en dat lijkt me echt heerlijk motiverend.


Het is toch ook niet aan de psycholoog om je mindset te veranderen? Het is aan de psycholoog om jou handvatten te geven, waardoor jij zelf je mindset kan veranderen. Dat kan je alleen zelf.

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 08:26

Wiesje wat naar dat jij je man zijn “wens” zo ervaart. Daar zou je best eens het gesprek over mogen aangaan.
Hoe hij die wens omzet in steun, ipv je nu het gevoel te geven dat je nu niet goed genoeg bent.
Dat kan heel praktisch, niet met boodschappen doen de kar vol verleidingen stoppen of met je mee doen voor extra beweging.

Met zoiets kan een psycholoog ook behulpzaam zijn.

bcd94
Berichten: 705
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:39

Hier helaas 2 kg aangekomen terwijl gewoon gesport en best goed gegeten op een uitzondering na omdat we uiteten gingen. Balen maar is niet anders gewoon lekker weer verder gaan.

Sporten gaat wel lekker hier, conditie gaat best snel vooruit dus dat valt niet tegen!
Ik merk ook echt dat die betere conditie ook meehelpt met de gewone dagelijkse dingen die gaan gewoon wat makkelijker.
Ik heb zo n sporthorloge met hartslagmeter en merk ook dat mijn hartslag lager blijft en sneller weer herstelt

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:59

Kan ook zijn dat je spiermassa opbouwt of nu met warmere weer wat vocht vasthoudt?

Ik ben nog steeds qua eten hetzelfde aan het doen en voel me goed. Helaas kwam er even een hormoon kuur tussendoor en voel ik me een oempaloempa :') dus maar even besloten niet naar de weegschaal te kijken en hopen dat ik weer afval als ik de pillen op heb

bcd94
Berichten: 705
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:48

@ marjanB ik hoop inderdaad dat het (deels) vocht is. En misschien inderdaad wat spier maar 2 kg in een week gaan die spieren niet groeien haha was het maar zo n feest.
Dat is balen zeg van die hormoonkuur inderdaad een goed plan om dan maar even niet op de weegschaal te stappen. En dat je je goed voelt is sowieso veel belangrijker dan het getal wat de weegschaal aangeeft.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:02

2 kg vet in een week zal ook niet gebeuren, zal vocht zijn dan :)

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 16:19

Inderdaad het is vast vocht, ik heb nu ook dikke voeten ‘s avonds en dan moet ik dus ‘s nachts 3 keer plassen. Dus er zal ook wel 1 a 2 kg verschil zijn tussen ‘s morgens of ‘s avonds.

bcd94
Berichten: 705
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:07

Het zal waarschijnlijk ook vocht zijn inderdaad maar toch altijd een beetje demotiverend vind ik ondanks dat dat getal op de weegschaal natuurlijk ook gewoon niet alles zegt

Eefste

Berichten: 911
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:35

Ik wil me ook graag melden hier..
In de afgelopen jaren regelmatig flink afgevallen (-10 tot -20kg).. Maar steeds weer aangekomen.
Momenteel ben ik "op mijn zwaarst" en nu ben ik het echt heeeeeel erg zat.

Wil graag 20 kg afvallen. En dat hoeft uiteraard niet binnen een paar maanden. Wil meer gaan bewegen en gezond (met minder kcal) gaan eten.
Hier meelezen en af en toe posten gaat me vast helpen qua motivatie

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 04:07

bcd94 schreef:
Het zal waarschijnlijk ook vocht zijn inderdaad maar toch altijd een beetje demotiverend vind ik ondanks dat dat getal op de weegschaal natuurlijk ook gewoon niet alles zegt


Heb ik hier ook wel een beetje last van. Nu al een aantal dagen goed op mijn hoeveelheid voeding aan het letten maar helaas ook zwaarder op de weegschaal. Wel wat meer gedronken met deze warmte dus dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ik heb zo'n redelijk ouderwetse weegschaal, geen digitale. Het mooie is dat er vier schuifpinnetjes aan de zijkant zitten, dus heb mijn begin gewicht een pinnetje bij gezet. En dan drie doel gewichten aangegeven. :+

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:11

tiwi1969 schreef:
Wiesje wat naar dat jij je man zijn “wens” zo ervaart. Daar zou je best eens het gesprek over mogen aangaan.
Hoe hij die wens omzet in steun, ipv je nu het gevoel te geven dat je nu niet goed genoeg bent.
Dat kan heel praktisch, niet met boodschappen doen de kar vol verleidingen stoppen of met je mee doen voor extra beweging.

Met zoiets kan een psycholoog ook behulpzaam zijn.

Dit inderdaad Wiesje….ik schrok een beetje van je bericht, afvallen doe je voor jezelf omdat je dat zelf wil, niet omdat iemand dat oplegt oid! Steun is belangrijk maar het kan ook niet zo zijn dat je niks ‘durft’ te eten omdat je man daar wat van vindt. Is het uit zorg om jou? Of heeft het een andere reden?

Ik ben ondertussen op vakantie en zit qua eten in luilekkerland (namelijk Italië :')) dus probeer me in te houden qua eten en drinken, maar met op elke straathoek een Gelateria of Osteria valt dat niet mee. We lopen wel heel veel en ik kan nagenoeg niet snaaien na het eten want die mogelijkheid heb ik niet. We gaan het zien als ik terug ben.

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:18

Italië is heerlijk en ook het land van gezond eten. Het mediterrane dieet staat bekend ervoor te zorgen dat mensen gemiddeld oud worden.
Lekker veel zonnige groente en fruit eten.

Wiesje

Berichten: 2919
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:13

Italie klinkt heerlijk, zowieso hou ik heel erg van het italiaanse eten. lasagna en pasta's zijn hier echt wel favoriet. maar ik wissel het wel heel erg af met de hollandse pot. maar gevarieerd eten doen we toch wel. ook om de kinderen hier te laten proeven dat er veel variaties en mogelijkheden zijn. ze eten hier dan ook wel alles. alle drie. er zijn zeker wel voorkeuren maar alles wordt gegeven.

Over mijn 'moeten afvallen' van mijn man... ik wil zelf ook niks liever dan afvallen. dat voorop.
maar er ligt veel druk op. ook door mijn man zeker. ik ben dan ook wel behoorlijk zwaar he, het gaat niet om 5 kilo...
en gesprekken over steun e.d. die zijn er zeker geweest ook, zelfs samen naar een psycholoog geweest. daar kreeg hij ook vooral te horen dat er geen lastigere 'verslaving' is dan eten, omdat je dat altijd moet ook gewoon. niet mijn woorden hoor, ik denk persoonlijk dat elke verslaving heel lastig is.
wat jullie zeggen, dat werd hem daar ook verteld. me steunen, mee denken, etc.
ik vind het jammer dat hij daar vooral niet veel mee doet. ja, korte tijd... maar dan is er niet voldoende resultaat en dan stopt zijn steun.
maar goed, dat er geen resultaat is, is mijn schuld natuurlijk. elk pondje stop ik er zelf in, dus ik mag de schuld ook niet alleen bij hem leggen.

het is alleen zo verdomd moeilijk allemaal.
voor nu gaat het afvallen gelukkig nog steeds de goede kant op. ik kom er wel

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:54

@Wiesje: _/-\o_ zo is het maar net! Jij komt er echt! +:)+

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 22:32

Net voor de yoga had ik nog even een gesprekje met mijn fysio/coach.
Ik merk dat ik met dat warme weer meer snaaidrang heb en een lamlendig gevoel en hoofdpijn. Na het avondeten is dat weg.
Waar zij aan denkt is dat ik door meer drinken te veel zout verlies, dus vanaf nu een beker bouillon om 15 uur om het zout aan te vullen met weinig calorieën.

Ik hoop dat dat het is. Complimentje voor mijzelf dat ik niet aan de snaaidrang heb toegegeven.