Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4240
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:13

Ik meld me hier ook even. Ben ook weer onderweg naar minder kilo's.
Paar jaar geleden goed afgevallen, maar het is er inmiddels weer bij. Dus opnieuw een poging, eten gaat vooral goed als ik plan wat ik ga eten. Zodra ik dat los laat ga ik de mist weer in.
Vooral frustrerend dat het zo lang duurt voordat je resultaat ziet. Zo vaak nee moeten zeggen tegen iets lekkers voordat je het resultaat daarvan ziet.

tiwi1969

Berichten: 7654
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 16:17

Ik woon in Apeldoorn, maar kan helaas niet lang meer lopen.

Ik heb een concept2 roeier, dezelfde als de fysio heeft. Tweedehands gekocht, voor de prijs van een goedkope nieuwe. Die laatste zijn vaak te licht en minder stabiel. Dat durfde ik niet aan, als het niet fijn gaat dan doe ik het niet.

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:34

Ik wil me ook aanmelden. Wil er minimaal 10 kg afhebben.
Alleen door allerhande lichamelijke euvels moeilijk om te gaan lopen, hardlopen.
Ik wil straks meer fietsen en eventueel gaan zwemmen.
Wat ik nu doe let al heel erg op het eten. En geen tussendoortjes meer........

mystery1980
Berichten: 4240
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:10

weet zo langzamerhand niet meer wat ik kan eten. Eet geen brood (ivm darmen) en lust geen yoghurt of kwark en ook geen sla. Op het werk heb ik geen gelegenheid om te koken en veel tijd om iets klaar te maken heb ik vaak niet. Ik ben de crackers en wraps helemaal zat. Suggesties erg welkom!!!

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:16

Ik lees al eventjes mee, maar ik dacht ik plaats ook wat. De laatste jaren was ik behoorlijk aangekomen door medicatie / niet gezond eten. Deze februari was ik er klaar mee en begonnen met bewust afvallen. Ik wil er minimaal 10 kilo af. Ik ben begin februari begonnen en ik heb er nu 6,6kilo af. De eerste weken gingen snel. De laatste loodjes zijn wat lastiger.

Wat me vooral heeft geholpen is het tracken van wat ik eet, waardoor ik beter weet wat er binnenkomt. Ik hoop vooral dat als ik straks op mijn streefgewicht zit, het stabiel blijft. :=

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:24

mystery1980 schreef:
weet zo langzamerhand niet meer wat ik kan eten. Eet geen brood (ivm darmen) en lust geen yoghurt of kwark en ook geen sla. Op het werk heb ik geen gelegenheid om te koken en veel tijd om iets klaar te maken heb ik vaak niet. Ik ben de crackers en wraps helemaal zat. Suggesties erg welkom!!!

Salade (pasta/quinoa)? Omeletwrap? Pannenkoek?
sla is heel breed, ijsbergsla? gewone sla? veldsla?
https://www.ah.nl/allerhande/recepten/k ... arme-lunch

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:52

Wat ik ook wel doe is in de ochtend even wat rijst koken wat kip bakken met wat groente er doorheen wat ik nog heb, sojasaus,, ketjap en eitje bakken en dan in folie heb ik rond de middag eten. het is dan nog wat lauw.

Wat knap Fair in 6 weken 6 kilo eraf.

mystery1980
Berichten: 4240
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:12

Winged schreef:
mystery1980 schreef:
weet zo langzamerhand niet meer wat ik kan eten. Eet geen brood (ivm darmen) en lust geen yoghurt of kwark en ook geen sla. Op het werk heb ik geen gelegenheid om te koken en veel tijd om iets klaar te maken heb ik vaak niet. Ik ben de crackers en wraps helemaal zat. Suggesties erg welkom!!!

Salade (pasta/quinoa)? Omeletwrap? Pannenkoek?
sla is heel breed, ijsbergsla? gewone sla? veldsla?
https://www.ah.nl/allerhande/recepten/k ... arme-lunch


Pasta helpt niet echt bij afvallen dus die sla ik liever over.
Omeletwrap is een goede thanks!
Pannenkoek helpt ook niet echt met afvallen.
Sla is inderdaad breed maar ik lust het geen van allen.

Faringo
Berichten: 8249
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:01

Je kan ook pannenkoeken maken van banaan/ei/havermout. Erg lekker en gezond.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:11

Faringo schreef:
Je kan ook pannenkoeken maken van banaan/ei/havermout. Erg lekker en gezond.


Inderdaad. Bananenpannenkoekjes.
Of bietjes met appel en kappertjes en een lijnzaad-cracker.
Omelet met groenten.

Ik heb meestal een kleine portie avond eten vaag de avond ervoor mee. Vooral veel groente.

Ik wissel overigens veel af met ontbijt. Zit met wat intoleranties en door vele wisselen hoop ik niet nog meer intoleranties op te bouwen. Mijn favoriete ontbijt (voor de woensdag):
Banaan, avocado, koekkruiden, 2 flinke theelepels cacao, wat (plantaardige) melk. Even de staafmixer erdoor en een heerlijke chocomousse. Vult als een tierelier. Geen suikersuiker maar wel onwijs lekker

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:30

Faringo schreef:
Je kan ook pannenkoeken maken van banaan/ei/havermout. Erg lekker en gezond.


Sowieso is havermout een echte gamechanger, je kan er ontzettend veel mee maken en bakken. Het is echt een aanrader om je daarin te verdiepen. Zeker als je op zoek bent naar een goede lunch.

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:39

Ik heb laatst ook een "brood" gemaakt van linzen en een "brood" van quinoa. Beiden hele gezonde en vullende recepten. Lenna Omrani heeft echt een superboeiende insta wat dat betreft!

Overigens is pasta niet per se slecht als je wilt afvallen. Een volkoren variant en die combineren met wat olijfolie en lekkere groentes kan echt prima :)

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:44

Ik hoef niet veel meer af te vallen, maar wil hier wel af en toe mee praten ter motivatie en inspiratie :D
Ik ben inmiddels 22kg lichter door minder te vreten en meer te bewegen. Ik voel me fitter dan ooit en zit al ver onder het streefgewicht dat ik mij ooit had opgelegd. Echter, ben ik nog steeds niet tevreden en wil ik vooral die laatste kilo’s buikvet verliezen. En ik dacht een paar jaar geleden dat wanneer ik onder de 75kg zou wegen, al mijn onzekerheden zouden zijn verdwenen :').

Mijn lijf stagneert echter enorm, waar ik niet goed weet wat ik nu nodig heb. Afgelopen jaar bereikte ik een gezond BMI, waar ik mijn focus heb gelegd op spieropbouw (bulken). Sinds januari 2024 ben ik hard bezig met vetpercentage verliezen (cutten). Ik eet net iets onder mijn BMR (1500kcal) en ben meer cardio gaan implementeren. Ik doe nu 2x pw krachttraining, 1x pw zwemmen (2km), 3/4x pw paardrijden en tussendoor wat aan het proberen met hardlopen. Ook fiets ik dagelijks zo’n 6/7 km. Ik merk dat met mijn huidige calorie inname mijn lijf veel te moe wordt en deze manier van leven niet volhoudt. Echter, zodra ik wat meer ga eten, stagneert mijn gewichtsverlies of kom ik zelfs weer wat aan. Ennn… Wat nu? 8)7 Ik volg overigens geen speciaal dieet oid, ik vermijd wel zoveel mogelijk bewerkte voeding.

Ik hoop hier wat tips en inspiratie op te pakken

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:02

Eline, wat knap! Ik ben al moe als ik jouw lijst zie :=

Overigens heb ik het opgegeven dat ik ooit een gezond bmi krijg. Ik ben groot, van mezelf al stoer / stevig gebouwd dus blijf al snel boven of nabij die 25. Dat vind ik minder erg. Nu officieel wel obees. Daar vind ik wel erg

tiwi1969

Berichten: 7654
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 22:33

@ Eline, met zoveel sporten moet je je lichaam goed voeden met vooral veel eiwitten en gezonde vetten en daar extra calorieën uit halen. Met de juiste voeding mag je best meer calorieën eten.
Heb je bij de sportschool geen coach die je daarin advies kan geven?
En een gesprekje met een sportpsycholoog kan je helpen om een meer realistische kijk op jezelf te krijgen. W

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:53

Eline_S_S schreef:
Ik hoef niet veel meer af te vallen, maar wil hier wel af en toe mee praten ter motivatie en inspiratie :D
Ik ben inmiddels 22kg lichter door minder te vreten en meer te bewegen. Ik voel me fitter dan ooit en zit al ver onder het streefgewicht dat ik mij ooit had opgelegd. Echter, ben ik nog steeds niet tevreden en wil ik vooral die laatste kilo’s buikvet verliezen. En ik dacht een paar jaar geleden dat wanneer ik onder de 75kg zou wegen, al mijn onzekerheden zouden zijn verdwenen :').

Mijn lijf stagneert echter enorm, waar ik niet goed weet wat ik nu nodig heb. Afgelopen jaar bereikte ik een gezond BMI, waar ik mijn focus heb gelegd op spieropbouw (bulken). Sinds januari 2024 ben ik hard bezig met vetpercentage verliezen (cutten). Ik eet net iets onder mijn BMR (1500kcal) en ben meer cardio gaan implementeren. Ik doe nu 2x pw krachttraining, 1x pw zwemmen (2km), 3/4x pw paardrijden en tussendoor wat aan het proberen met hardlopen. Ook fiets ik dagelijks zo’n 6/7 km. Ik merk dat met mijn huidige calorie inname mijn lijf veel te moe wordt en deze manier van leven niet volhoudt. Echter, zodra ik wat meer ga eten, stagneert mijn gewichtsverlies of kom ik zelfs weer wat aan. Ennn… Wat nu? 8)7 Ik volg overigens geen speciaal dieet oid, ik vermijd wel zoveel mogelijk bewerkte voeding.

Ik hoop hier wat tips en inspiratie op te pakken


Dit klinkt vergelijkbaar aan mijn bewegingsschema (wel kleine verschillen), en ik zit op 2000 kcal per dag := eerder 1800 maar toen was ik ook echt te slap en te hongerig, herkenbaar dus..

Wat lastig zeg dat je gewichtsafname dan stagneert. Is het echt nog een kwestie van afvallen, of meer van "in vorm komen"? Het klinkt alsof je best al wel bewust bent van je macro's maar zou daar nog winst in te behalen zijn?

Overigens merk ik dat bij mij de laatste 3 kilo echt bijna onmogelijk zijn :') terwijl de eerdere 17 eraf vlogen. Misschien is het ook een manier van je lijf om aan te geven dat het genoeg is (al wil ik daar zelf ook nog niet aan :') ).

Faringo
Berichten: 8249
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:34

Na een baaldag gisteren (afwijzing nr. 3 na een eerste sollicitatiegesprek) gaat vandaag de knop weer om. Al lekker 5,5 km gewandeld tijdens het opkomende zonnetje. Nu aan het werk en zo m'n ontbijtje oppeuzelen (kwark met fruit en wat gebroken lijnzaad). Om 17 uur nog een rondjes wandelen en tijdens m'n lunchpauze even naar de supermarkt om wat gezonde dingen in te slaan.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:54

Balen zeg van de afwijzing. Het enige wat je daarmee kunt doen is inderdaad focussen op dingen waar je wel invloed op hebt en loslaten waar je verder geen invloed op hebt. Goed bezig dus :j

Faringo
Berichten: 8249
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:02

Precies, uiteindelijk vind ik de perfecte baan _O- . Het scheelt ook dat ik gewoon een baan (al heb ik het niet meer helemaal naar m'n zin) heb dus kan rustig zoeken.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:15

Faringo schreef:
Precies, uiteindelijk vind ik de perfecte baan _O- . Het scheelt ook dat ik gewoon een baan (al heb ik het niet meer helemaal naar m'n zin) heb dus kan rustig zoeken.

Dat scheelt inderdaad een hoop :j er is geen haast. Maar je wil wel graag.
Het geeft wel de ruimte om te zoeken naar iets waar je het echt naar je zin gaat hebben!
Ook jouw plekje komt wel :)

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:59

mystery1980 schreef:
Winged schreef:

weet zo langzamerhand niet meer wat ik kan eten. Eet geen brood (ivm darmen) en lust geen yoghurt of kwark en ook geen sla. Op het werk heb ik geen gelegenheid om te koken en veel tijd om iets klaar te maken heb ik vaak niet. Ik ben de crackers en wraps helemaal zat. Suggesties erg welkom!!!

Salade (pasta/quinoa)? Omeletwrap? Pannenkoek?
sla is heel breed, ijsbergsla? gewone sla? veldsla?
https://www.ah.nl/allerhande/recepten/k ... arme-lunch


Pasta helpt niet echt bij afvallen dus die sla ik liever over.
Omeletwrap is een goede thanks!
Pannenkoek helpt ook niet echt met afvallen.
Sla is inderdaad breed maar ik lust het geen van allen.


pasta is niet ongezond! ik zou zelf meestal een portie van 45-55 gram aan, genoeg om wat body te geven aan een gerecht, maar stukker voordeliger dan de standaard van 75 gram.

Ikzelf probeer te varieëren tussen een eiwitbron, groenten en koolhydraatbron? Mogelijkheden zijn eindeloos. Dus bijv:
- aardappels met gebakken kip en paprika
- couscous met kipreepjes en courgette
- pasta met kalkoenbacon, ei en tomaat
- rijst met mexicaanse kip en mais
Komt geen sla aan te pas!

Daarnaast prep ik soms wel eens quiches, volgens het instagram account van fitamin. Een kleine wrap gebruiken als quichebodem is zoveel minder kcal, en vullend!


Eline_S_S schreef:
Ik hoef niet veel meer af te vallen, maar wil hier wel af en toe mee praten ter motivatie en inspiratie :D
Ik ben inmiddels 22kg lichter door minder te vreten en meer te bewegen. Ik voel me fitter dan ooit en zit al ver onder het streefgewicht dat ik mij ooit had opgelegd. Echter, ben ik nog steeds niet tevreden en wil ik vooral die laatste kilo’s buikvet verliezen. En ik dacht een paar jaar geleden dat wanneer ik onder de 75kg zou wegen, al mijn onzekerheden zouden zijn verdwenen :').

Mijn lijf stagneert echter enorm, waar ik niet goed weet wat ik nu nodig heb. Afgelopen jaar bereikte ik een gezond BMI, waar ik mijn focus heb gelegd op spieropbouw (bulken). Sinds januari 2024 ben ik hard bezig met vetpercentage verliezen (cutten). Ik eet net iets onder mijn BMR (1500kcal) en ben meer cardio gaan implementeren. Ik doe nu 2x pw krachttraining, 1x pw zwemmen (2km), 3/4x pw paardrijden en tussendoor wat aan het proberen met hardlopen. Ook fiets ik dagelijks zo’n 6/7 km. Ik merk dat met mijn huidige calorie inname mijn lijf veel te moe wordt en deze manier van leven niet volhoudt. Echter, zodra ik wat meer ga eten, stagneert mijn gewichtsverlies of kom ik zelfs weer wat aan. Ennn… Wat nu? 8)7 Ik volg overigens geen speciaal dieet oid, ik vermijd wel zoveel mogelijk bewerkte voeding.

Ik hoop hier wat tips en inspiratie op te pakken


knap eline dat je al zover bent gekomen! Klinkt inderdaad intensief. Ik zou eigenlijk niemand aanraden (sowieso) om onder zijn/haar BMR te eten. Dan geef je je lichaam echt te weinig. Waarschijnlijk hou je de intensiteit van je training dan ook niet zo hoog als tijdens je bulk omdat je echt te weinig voed. Dus misschien even wat meer ophogen tot ergens tussen je TDEE en BMR (bij zoveel sporten is die best hoog denk ik)? Zijn er op je sportschool mensen met ervaring cutten etc? En eet je elke dag echt zo laag? Of zjin er bijv. wel eens uitschieters in het weekend?

@faringo aah balen zeg, maar idd, volhouder wint!

Spoiler:
Ik las gisteren een quote, niet voor iemand hier specifiek en ik heb mezelf ook wel eens schuldig gemaakt aan de gedachte. En het zal voor een paar procent van de mensen niet gelden vanwege een medische reden. En ja als je maanden jezelf uithongert zal je metabolisme zich aanpassen en krijg je zware tekorten, maar je lichaam gaat niet zomaar in ''starvation mode''

''ik val niet af want ik eet te weinig......om het vol te houden waardoor ik na x dagen/weken weer binge''

Ik merk dit in het mini zelfs door de week. Maandag-di-wo-do gaat het super, en vrij-za-zo ga ik borrelen, uit eten, drinken om het riedeltje weer overnieuw te doen maandag. Mijn valkuil zit dat ik die dingen wel toelaat in het weekend (chips, koekjes, etc) maar doordeweeks niet

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:19

Ik ben 55 kilo kwijt en heb geen enkel dieet gevolgd of extreem gesport ofzo. Het ging bij mij om het maken van een heel bewuste keuze. Dus:

Van 'ik mag dat niet eten' naar 'ik eet alles met mate en niks is verboden, maar ik bedenk wel of ik hier echt zin in heb of dat ik eet om een andere reden'

van 'ik moet afvallen' naar 'ik wil niet altijd de dikste/langzaamste/zweterigste/minst fitte zijn, ik wil wat fitter worden'

van 'ik moet een betere conditie krijgen' naar 'ik wil een sprintje kunnen trekken om mijn kinderen te leren fietsen of een trein te halen zonder dat ik daarna een kwartier moet uithijgen'

Dus ik ben vooral veel minder gaan moeten van mezelf en meer gaan mogen. En m'n bmi van 42 heb ik omgedraaid naar 24. En hoewel ik tijdelijk wat zwaarder was na de geboorte van mijn jongste, ben ik nu weer gewoon waar ik wil zijn. Zonder weegschaalpaniek, verboden dingen, tijdelijke crashdieeten of andere gekke dingen. Met een leefstijl die ik de rest van mijn leven wil en kan volhouden, met veel lekkers, maar ook met de realisatie dat lekker en ongezond niet synoniem zijn.

Waar ik dan mijn schoonmoeder zie die dieet na dieet probeert en elke keer weer jojoot omdat ze geen idee heeft wat nou eigenlijk gezond en met mate betekent. En die dan tegen mijn 5-jarige zegt dat 'oma geen koekjes mag, omdat oma te dik is'. Dan word ik echt laaiend...

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:54

tiwi1969 schreef:
@ Eline, met zoveel sporten moet je je lichaam goed voeden met vooral veel eiwitten en gezonde vetten en daar extra calorieën uit halen. Met de juiste voeding mag je best meer calorieën eten.
Heb je bij de sportschool geen coach die je daarin advies kan geven?
En een gesprekje met een sportpsycholoog kan je helpen om een meer realistische kijk op jezelf te krijgen. W


Dat klopt zeker! Het zit hem natuurlijk vooral tussen mijn oortjes :7. Ik heb in de afgelopen jaren een gezond voedingspatroon (en natuurlijk de juiste mindset) gecreëerd, wat ik kon blijven volgen tijdens het bulken. Nu heb ik mijn doel veranderd waar ik echt weer opnieuw moet gaan uitzoeken hoe ik moet eten. Mijn theorie is dat wanneer je onder je BMR eet, je afvalt. Dat werkt goed wanneer je bijna 100 kilo weegt, maar hoe zit dat wanneer je net 73 kilo weegt en veel sport?
Ik sport overigens niet bij een sportschool, maar ik heb de luxe dat mijn ouders een sportkamer met apparaten en gewichten hebben :D

VogeltjeM schreef:
Dit klinkt vergelijkbaar aan mijn bewegingsschema (wel kleine verschillen), en ik zit op 2000 kcal per dag := eerder 1800 maar toen was ik ook echt te slap en te hongerig, herkenbaar dus..

Wat lastig zeg dat je gewichtsafname dan stagneert. Is het echt nog een kwestie van afvallen, of meer van "in vorm komen"? Het klinkt alsof je best al wel bewust bent van je macro's maar zou daar nog winst in te behalen zijn?

Overigens merk ik dat bij mij de laatste 3 kilo echt bijna onmogelijk zijn :') terwijl de eerdere 17 eraf vlogen. Misschien is het ook een manier van je lijf om aan te geven dat het genoeg is (al wil ik daar zelf ook nog niet aan :') ).


Het zal met name “in shape komen” betreffen, maar dan niet zozeer gericht op kracht maar op verminderen van vetpercentage. “Gelukkig” ook voor jou herkenbaar. Dat laatste heb ik ook vaak aan gedacht. Wanneer is het dan eindelijk goed? Wanneer ben ik dan tevreden? Een lekkere worsteling met mijzelf :roll:

Faringo schreef:
Na een baaldag gisteren (afwijzing nr. 3 na een eerste sollicitatiegesprek) gaat vandaag de knop weer om. Al lekker 5,5 km gewandeld tijdens het opkomende zonnetje. Nu aan het werk en zo m'n ontbijtje oppeuzelen (kwark met fruit en wat gebroken lijnzaad). Om 17 uur nog een rondjes wandelen en tijdens m'n lunchpauze even naar de supermarkt om wat gezonde dingen in te slaan.


Wat balen zeg! Mooi dat je er niet in blijft hangen en je prioriteiten kan blijven stellen :). Een wandeling is zo helpend om je gedachten weer even te resetten!

@Aight, hetzelfde als ik hierboven schreef, het is vooral echt een worsteling met mijzelf en het zoeken naar een leefstijl wat voor mij werkt. Ik heb qua kcal inname zeker uitschieters. Ik ga hier en daar heerlijk uit eten of eet ‘s avonds een chippie. Hier heb ik wel grip op, waar het blijft bij wat chippies en niet een hele zak. Het zal dus zeker eens naar 2000/2200kcal schieten, maar echt bingen is geen sprake van.

Tink89 schreef:
Ik ben 55 kilo kwijt en heb geen enkel dieet gevolgd of extreem gesport ofzo. Het ging bij mij om het maken van een heel bewuste keuze. Dus:

Van 'ik mag dat niet eten' naar 'ik eet alles met mate en niks is verboden, maar ik bedenk wel of ik hier echt zin in heb of dat ik eet om een andere reden'

van 'ik moet afvallen' naar 'ik wil niet altijd de dikste/langzaamste/zweterigste/minst fitte zijn, ik wil wat fitter worden'

van 'ik moet een betere conditie krijgen' naar 'ik wil een sprintje kunnen trekken om mijn kinderen te leren fietsen of een trein te halen zonder dat ik daarna een kwartier moet uithijgen'

Dus ik ben vooral veel minder gaan moeten van mezelf en meer gaan mogen. En m'n bmi van 42 heb ik omgedraaid naar 24. En hoewel ik tijdelijk wat zwaarder was na de geboorte van mijn jongste, ben ik nu weer gewoon waar ik wil zijn. Zonder weegschaalpaniek, verboden dingen, tijdelijke crashdieeten of andere gekke dingen. Met een leefstijl die ik de rest van mijn leven wil en kan volhouden, met veel lekkers, maar ook met de realisatie dat lekker en ongezond niet synoniem zijn.

Waar ik dan mijn schoonmoeder zie die dieet na dieet probeert en elke keer weer jojoot omdat ze geen idee heeft wat nou eigenlijk gezond en met mate betekent. En die dan tegen mijn 5-jarige zegt dat 'oma geen koekjes mag, omdat oma te dik is'. Dan word ik echt laaiend...


55 kilo!!!! :wow: Wat knap!
Mooi om te lezen dat jij je heel bewust bent van jouw gedachtegang en gedrag. De mindset is dan echt de sleutel tot succes.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:55

Aight schreef:
pasta is niet ongezond! ik zou zelf meestal een portie van 45-55 gram aan, genoeg om wat body te geven aan een gerecht, maar stukker voordeliger dan de standaard van 75 gram.

Ikzelf probeer te varieëren tussen een eiwitbron, groenten en koolhydraatbron? Mogelijkheden zijn eindeloos. Dus bijv:
- aardappels met gebakken kip en paprika
- couscous met kipreepjes en courgette
- pasta met kalkoenbacon, ei en tomaat
- rijst met mexicaanse kip en mais
Komt geen sla aan te pas!

Daarnaast prep ik soms wel eens quiches, volgens het instagram account van fitamin. Een kleine wrap gebruiken als quichebodem is zoveel minder kcal, en vullend!

Dit precies. Meer in cal maakt niet dat het ongezond is. Het gaat ook om de verzadiging van een product. Als jij een eiwitrijke pasta kiest, (denk aan bijvoorbeeld pasta van linzen) dan werkt dat mee in de verzadiging van jouw lijf. https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... nzen-penne

tiwi1969

Berichten: 7654
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 16:14

Even een ego berichtje: in 5 weken 4,5 kg eraf en 3,5% lager vetpercentage.
Hier ben ik echt blij mee al is de weg nog lang, het motiveert wel om vol te houden.

Ik was al 6 weken bezig voordat ik de eerste keer ging wegen. Dus een totaalscore heb ik niet, het zal op basis van deze resultaten zo’n 10 kg zijn.