Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:14

Hebben ze ook aan de ziekte van cushing gedacht?
Dit komt ook voor bij mensen, maar daar is veeel minder over bekend als bij bijvoorbeeld hond en paard.
Heel veel sterkte!!

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:47

quartel schreef:
Popstra schreef:
Het lijkt wel of jij TS een auto- imuun ziekte hebt omdat jou lichaam zo in de verdediging gaat!

Ging ook door mijn hoofd.
Evenals een vergiftiging van de overdoseringen ibuprofen.
Ik nam de liquid 400mg drie maal daags twee stuks de afgelopen zes/zeven maanden vanwege rugpijn.
Nu begreep ik dat drie stuks per dag de maximale dosering is.

Ook dit besproken met verschillende artsen maar hun zien het toch anders blijkbaar

Ik hoop wel dat je hierbij een maag beschermer gekregen hebt dan :=

Ik ga van amoxicilline direct over mijn nek, ook in korte tijd te veel van gehad en mijn lijf herkent het nu direct als iets dat het niet accepteert. Zou het in je achterhoofd houden dat je zoveel genomen hebt en zo lang, en ergens opschrijven.

Misschien sowieso handig om een lijstje te maken wat er allemaal uitgesloten is, door wie/waar, op welke manier en waarom. Zo hou je het voor jezelf misschien een beetje overzichtelijk.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 00:19

quartel schreef:
Paardenfann4 schreef:
Het lijkt op Addison, maar dat zullen ze wel onderzocht hebben neem ik aan. Super naar voor je dat je niet weet wat je hebt, ik hoop dat je snel weet wat het wel is en beter kunt worden. Heel veel sterkte!

Ik heb inmiddels alles nagekeken.
En deze scoort gewoon op 99% !!
Alles behalve de lage bloeddruk.
Zelfs de associatie met de bijnier zit hier bij.
Ik ga een lijstje maken met ziektes die ik graag uitgesloten wil zien.
Want ik kreeg meer tips die 90 % aansluiten.
En dan nog een arts zien te vinden die hier in mee wil gaan.
Ondertussen zullen ze zich waarschijnlijk met de tumor bezig houden......die wil ik er hoe dan ook gewoon uit hebben. Dat hoort daar niet te zitten. Onschuldig of niet.....het moet weg!!
Iets wat goedaardig is kan zomaar omslaan naar kwaadaardig en daar ga ik niet op zitten wachten.

Super bedankt!!! <3
Ik heb voor nu weer even wat handvaten en dat geeft rust :)

Ik ga volgende week nog even terug naar de huisarts om een plan voor al die medicijnen af te spreken want daar wil ik ook zsm vanaf.


Gek genoeg was dit het eerste waar ik aan dacht, zoveel overeenkomsten. Succes hopelijk word je volgende week een stukje wijzer en ik duim nog even door voor jou!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:18

Die tumor op de bijnier, daarvan kunnen ze idd op beeldmateriaal zien of het kwaadaardig is of niet.
Dat hoeft niet met een biopt.
Zo’n tumor komt heel veel voor en wordt meestal toevallig ontdekt bij een scan voor andere problemen. Bij 1 op de 25 scans zien ze er wel eentje.
Er hoort wel uitgebreid bloed en urineonderzoek bij om te kijken of het een hormoonproducerende tumor is of niet.

Ik heb er zelf ook een, ook bij toeval ontdekt bij scans ivm abcessen in mijn buik.
Na bloedonderzoek bleek mijn cortisol gehalte veel te hoog en na een dexamethason suppressietest bijna 8x zo hoog dan normaal.
Dan moet er wel behandelt worden maar bij mij zit ie er nu nog gewoon in. Achteraf bleek hij op scans van 2016 al zichtbaar maar toen was ie niet opgevallen.
Ik heb toch al regelmatig ct scans en nu wordt er ook iedere keer wel even vergelijken of ie groeit of niet.
Tot nu toe is de groei heel traag.

Handige term om te googlen is Bijnierincidentaloom of Bijnieradenoom. Dan kan je veel medische info vinden.

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:30

wat vervelend allemaal quartel. en fijn dat je ergens ook al herkenning hebt gevonden. Ik reageer nog even omdat dit iets is wat niet veel voorkomt maar 2 familieleden van mij er wel mee te maken hebben gehad.. die bulten op je benen.. zou dat erythema nodosum kunnen zijn? wellicht kan je daar ook iets mee.

Ik duim voor je dat er snel verder onderzoek gedaan wordt want wij zijn natuurlijk allemaal geen doktoren maar hopelijk helpen de tips je wel verder!

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:53

Heb je diabetes type 1 of 2 ? Type 1 is auto immuun, en het is niet vreemd dat je er dan nog een auto immuun ziekte naast krijgt. Zeker met koorts die zo lang blijft hangen, dan verwacht je eigenlijk geen virus of bacterie meer. Die tumor kan heel goed zoals MarijR zegt toevallig zijn ontdekt. Fijn dat ze je zo ver als mogelijk onderzocht hebben, dat streept in elk geval veel weg. Deze verzameling klachten doet mij denken aan Lupus, maar ik ben geen arts.

Goede tip trouwens om het gesprek (in overleg) op te nemen!

Heel veel beterschap, hopelijk vinden ze snel wat het is en belangrijker, een remedie voor je klachten.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 09:31

MarijeR schreef:
Die tumor op de bijnier, daarvan kunnen ze idd op beeldmateriaal zien of het kwaadaardig is of niet.
Dat hoeft niet met een biopt.
Zo’n tumor komt heel veel voor en wordt meestal toevallig ontdekt bij een scan voor andere problemen. Bij 1 op de 25 scans zien ze er wel eentje.
Er hoort wel uitgebreid bloed en urineonderzoek bij om te kijken of het een hormoonproducerende tumor is of niet.

Ik heb er zelf ook een, ook bij toeval ontdekt bij scans ivm abcessen in mijn buik.
Na bloedonderzoek bleek mijn cortisol gehalte veel te hoog en na een dexamethason suppressietest bijna 8x zo hoog dan normaal.
Dan moet er wel behandelt worden maar bij mij zit ie er nu nog gewoon in. Achteraf bleek hij op scans van 2016 al zichtbaar maar toen was ie niet opgevallen.
Ik heb toch al regelmatig ct scans en nu wordt er ook iedere keer wel even vergelijken of ie groeit of niet.
Tot nu toe is de groei heel traag.

Handige term om te googlen is Bijnierincidentaloom of Bijnieradenoom. Dan kan je veel medische info vinden.

Dit is fijn om te lezen!!
Helaas hebben ze mij nooit verteld waar ze naar zochten en wat de uitslagen waren.
Dat is gewoon erg vervelend.
Ik was in mijn hoofd ook te ver weg om daar verder op door te vragen op dat moment.
Ik ben daarom ook alles op gaan schrijven nu.
Dan kunnen we daar in het Nederlandse ziekenhuis hopelijk meer duidelijkheid in krijgen.
Daar valt de taalbarrière ook weg, dat scheelt denk ik ook een hoop.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 09:32

__danielle__ schreef:
wat vervelend allemaal quartel. en fijn dat je ergens ook al herkenning hebt gevonden. Ik reageer nog even omdat dit iets is wat niet veel voorkomt maar 2 familieleden van mij er wel mee te maken hebben gehad.. die bulten op je benen.. zou dat erythema nodosum kunnen zijn? wellicht kan je daar ook iets mee.

Ik duim voor je dat er snel verder onderzoek gedaan wordt want wij zijn natuurlijk allemaal geen doktoren maar hopelijk helpen de tips je wel verder!

Dank je wel <3
Ik ga daar zeker ook even naar kijken!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:46

De plekjes op je lijf, zijn dat eerst kleine rode puntjes wat later groter word en op een blauwe/rode/paarse plek lijkt?
En doen je gewrichten zeer?

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 09:46

Ilse_123 schreef:
Heb je diabetes type 1 of 2 ? Type 1 is auto immuun, en het is niet vreemd dat je er dan nog een auto immuun ziekte naast krijgt. Zeker met koorts die zo lang blijft hangen, dan verwacht je eigenlijk geen virus of bacterie meer. Die tumor kan heel goed zoals MarijR zegt toevallig zijn ontdekt. Fijn dat ze je zo ver als mogelijk onderzocht hebben, dat streept in elk geval veel weg. Deze verzameling klachten doet mij denken aan Lupus, maar ik ben geen arts.

Goede tip trouwens om het gesprek (in overleg) op te nemen!

Heel veel beterschap, hopelijk vinden ze snel wat het is en belangrijker, een remedie voor je klachten.

Het is een type 2......daar begon het mee.
Maar momenteel neem ik meds en insuline.
Mijn oude meds bleken niet veel meer te doen en met de steroïden er bij ging dat mis. Daarom de insuline denk ik.
Aan de andere kant had mijn oma type 1. Dus het zit ook wel ergens in de familie.
Ik vind dat zeker ook wel iets om even uit te laten zoeken straks.
Ik gebruik nu elke ochtend 12 eenheden insuline met langdurige afgifte en met elke maaltijd spuit ik bij met de korte afgifte. Die varieert per keer tussen de 8-12 eenheden. Daarnaast neem ik elke ochtend dan nog de meds voor de suikerspiegel.......en nog zijn mijn waardes 4-5-6 keer te hoog.
Dus de prednison moet er zsm af, die veroorzaakt nu deze pieken.

Ik heb de arts ook hier mee gevraagt of ik mijn klachten hiervan kon hebben.....maar volgens hem kon dat niet.

Er is dus wel van alles gevonden maar niets kan, volgens de artsen, er voor gezorgd hebben dat ik zo ziek werdt.
Er blijkt wel ook nog reuma te zijn.......

Bizar......ik ben normaal een doorloper.
Pilletje erin en gaan met die banaan!
Niet piepen...... iedereen heeft wel eens wat.
Ik heb hiermee blijkbaar een longontsteking, een maagontsteking en wat reuma gemist :')
Voortaan toch maar ietsje beter opletten :')

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 09:50

kiki1976 schreef:
De plekjes op je lijf, zijn dat eerst kleine rode puntjes wat later groter word en op een blauwe/rode/paarse plek lijkt?
En doen je gewrichten zeer?

Klopt.
Het leken eerst muggenprikken.
Die bultjes zakten in en werden groot/rood....daarna werden het vlekken (leek op ontstekingen) en kleurden naar blauw in de loop van de dagen.
Naast stram stijf en oud :')
Verder geen pijn in gewrichten nee.

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:08

quartel schreef:
Popstra schreef:
Het lijkt wel of jij TS een auto- imuun ziekte hebt omdat jou lichaam zo in de verdediging gaat!

Ging ook door mijn hoofd.
Evenals een vergiftiging van de overdoseringen ibuprofen.
Ik nam de liquid 400mg drie maal daags twee stuks de afgelopen zes/zeven maanden vanwege rugpijn.
Nu begreep ik dat drie stuks per dag de maximale dosering is.

Ook dit besproken met verschillende artsen maar hun zien het toch anders blijkbaar


Hoe reageer je verder op medicatie? Sommige mensen zijn zogenaamde slow metabolizers en breken medicatie erg langzaam af. Hierdoor blijft de spiegel in het bloed te hoog, met nieuwe inname van medicatie wordt die nog hoger, wat gevaarlijk kan worden. Dit is redelijk simpel te testen.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:10

Ik dacht richting Henoch Schönlein. Dat geeft ook plekjes, maar als het op je maag/darm slaat ook de diarree en braken. Daarnaast ook hele hoge ontstekingswaarde.
Maar dat pakt ook gewrichten, dus toch niet denk ik

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 10:21

Pytje schreef:
Popstra schreef:
Het lijkt wel of jij TS een auto- imuun ziekte hebt omdat jou lichaam zo in de verdediging gaat!

Ging ook door mijn hoofd.
Evenals een vergiftiging van de overdoseringen ibuprofen.
Ik nam de liquid 400mg drie maal daags twee stuks de afgelopen zes/zeven maanden vanwege rugpijn.
Nu begreep ik dat drie stuks per dag de maximale dosering is.

Ook dit besproken met verschillende artsen maar hun zien het toch anders blijkbaar


Hoe reageer je verder op medicatie? Sommige mensen zijn zogenaamde slow metabolizers en breken medicatie erg langzaam af. Hierdoor blijft de spiegel in het bloed te hoog, met nieuwe inname van medicatie wordt die nog hoger, wat gevaarlijk kan worden. Dit is redelijk simpel te testen.[/quote]
Goeie vraag.
Ik neem geen ibu meer sinds ik ziek werdt. Durf ze ook niet meer te pakken.
Ik heb de huisarts om andere pijnstillers gevraagd maar die geeft hij niet.
Volgens hem zijn alle soorten het zelfde.
Maar ik ga deze week nog even terug naar mijn huisarts.
Dan zeg ik hem gelijk ook even dat als hij vind dat hij mij niet helpen kan.....dat ik dan naar een ander ga.
Hij wil mij ook niet doorsturen naar een dermatoloog, hij vind de oorzaak van de witte bloedlichaampjes belangrijker.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:21

Kijk eens op de site van de vasculitis stichting.
GPA, en MPA/PAN veroorzaken ook dit soort klachten.
Is er ook een ANCA bepaling gedaan?

Het zijn allemaal auto-immuun ziekten die ik noem.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 10:39

tienus63 schreef:
Kijk eens op de site van de vasculitis stichting.
GPA, en MPA/PAN veroorzaken ook dit soort klachten.
Is er ook een ANCA bepaling gedaan?

Het zijn allemaal auto-immuun ziekten die ik noem.

Geen idee.....

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:30

Hoi Quartel, ik lees het nu eigenlijk pas.
Maar hoe gaat het nu met je?
Weet je al iets meer?

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:45

Jeetje zeg, ik wil je veel sterkte wensen :(:)
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat?

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 00:17

Dank jullie wel 8-)

Ik ga vanaf maandag de prednison afbouwen met 10mg per week
Ik krijg nu 50mg.
Vanaf maandag 40mg.
De maandag daarop 30mg.....enz....tot de laatste 10mg er ook af gaat.
Ik vind dat erg spannend maar doe dit toch in overleg met de arts op mijn verzoek.

De prednison laat mijn suikerspiegel te hoog pieken, daarom wil ik er zsm van af. Ook de bijwerkingen ben ik graag kwijt dus we gaan het eens proberen ........ hopelijk pakt mijn lichaam het herstel verder zelf op.
Duimen maar _/-\o_

Wat mij ziek maakt is nog steeds niet bekend en dat maakt het allemaal wat spannend.
Wie weet komt het terug......wie weet is het met de medicatie per ongeluk toch behandeld.......maar zo niet, dat trekt mijn lichaam dit geen tweede keer. Maar als het terug komt dan zou ik het herkennen en eerder aan de bel trekken.....

Nou, zo spookt er dus van alles door mijn hoofd.
Ik kan daar eigenlijk niks mee.

Ik begin gelukkig wel te herstellen nu. Eerst met mini stapjes maar vandaag heb ik wel een erg goeie dag **\O/**
Ik heb hier thuis meer kunnen doen dan ik verwacht had en kan nu niet wachten op morgen.

De vlekken zijn nog niet weg maar absoluut wel veeeel rustiger!!
Ik begin de moeheid onder controle te krijgen en mijn hoofd wordt weer wat helderder.
Ik hoop dat dit doorzet........wat fijn om weer een beetje mens te zijn :j

Komende woensdag gaan we voor een nieuwe scan van de nieren voor het Nederlandse ziekenhuis.
Donderdag spreek ik daar de uroloog.
Ik hoop dat deze arts mij de juiste richting kan wijzen naar hetgeen wat er in mijn lijf afspeelt.

Het is dus nog even afwachten.....

Ondertussen ben ik hard aan het werk om mezelf weer als normaal mens te trainen.....nah....voor zover ik "normaal" was dan :')

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 00:29

Hoe lang zit je aan de hoge dosering pred?
Ik vind het afbouw schema best rap, eerlijk gezegd.
Ik heb ooit op dosis van 60 mg gezeten. Volgens mij begon ik pas na halfjaar met afbouwen. Na 12 maanden zat ik op 0 mg.
Ik ben zo ongeveer gelijktijdig ook op de Imuran gezet, die heb ik 10 maanden geslikt. Eerlijk gezegd weet ik niet of daar ook een afbouw schema toegepast werd.

Ik weet wel dat ik mazzel had dat het afbouwen bij me van beide middelen zonder complicaties is gegaan.
Volgens mij ging de dosering vanaf 20 mg met 5 omlaag en onder de 10 mg met 2,5 mg. Maar het afbouwen ging met iedere stap langer dan een week tussen de volgende dosering.

Ik heb wel veel bijwerkingen gehad van de pred, gaten in mijn geheugen en het typische volle maan gezicht.
Gelukkig geen depressieve klachten ervan ondervonden.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 02:20

Ik heb een paar weken......ongeveer vier denk ik.....de prednison.
Ik gebruik het dus nog niet zo lang.
Wellicht dat ik daarom wat sneller af kan/mag bouwen.
De arts wilde nog niet afbouwen totdat hij hoorde hoe mijn bloedsuiker aan het pieken is.

Daarnaast is het ook een actie van mij zelf.
Ik heb hem hier over benaderd.
Ik krijg ook de dikke wangen en romp.
De gaten in mijn geheugen heb ik naar mijn weten van het ziek zijn.
Ik ken de prednison van familie en weet wat voor troep het is.
Nog een reden om er snel van af te willen zijn.

Ik heb nog een flinke pot vol van de 50mg. Ik was niet van plan die leeg te eten.
Mocht het ziek zijn tijdens de afbouw toch weer de kop opsteken......dat is het risico dat ik neem.......dan is dat een goede reden voor de artsen om beter te gaan zoeken wat het is.

De prednison zie ik als symptoom bestrijder......niet als remedie

tienus63 schreef:
Hoe lang zit je aan de hoge dosering pred?
Ik vind het afbouw schema best rap, eerlijk gezegd.
Ik heb ooit op dosis van 60 mg gezeten. Volgens mij begon ik pas na halfjaar met afbouwen. Na 12 maanden zat ik op 0 mg.
Ik ben zo ongeveer gelijktijdig ook op de Imuran gezet, die heb ik 10 maanden geslikt. Eerlijk gezegd weet ik niet of daar ook een afbouw schema toegepast werd.

Ik weet wel dat ik mazzel had dat het afbouwen bij me van beide middelen zonder complicaties is gegaan.
Volgens mij ging de dosering vanaf 20 mg met 5 omlaag en onder de 10 mg met 2,5 mg. Maar het afbouwen ging met iedere stap langer dan een week tussen de volgende dosering.

Ik heb wel veel bijwerkingen gehad van de pred, gaten in mijn geheugen en het typische volle maan gezicht.
Gelukkig geen depressieve klachten ervan ondervonden.

Popstra
Berichten: 13758
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:10

Prednison is niet zo zeer een symtoom bestrijder. Het maakt je lichaam sterker zodat het zeg maar een zetje krijgt om beter te worden.
Ik heb een tijd 30mg moeten slikken en ben daar echt beter door geworden.

( ik kwam niet van een longontsteking af)

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Mysterieuze ziekte, arts weet het ook niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:21

Uhm prednison maakt je lichaam echt niet sterker... het helpt een ontsteking af te remmen / te onderdrukken maar verder is het echt nergens goed voor. En dat zijn ook de woorden van mn arts. Een echt paardenmiddel.

En ik kan dat als ervaringsdeskundige echt zeggen. Ik zit al 2.5 jaar op prednison vanwege zeer instabiel astma waarbij in diezelfde periode al 20 opnames in het ziekenhuis noodzakelijk waren.
Prednison heb ik altijd moet slikken, en mijn lijf heeft alle bijwerkingen gekregen.
Ik heb zo heftige striae dat ik wel een zebra lijk. Mn huidscheuren zijn minimaal een cm breed. Ik ben 30kg aangekomen, ik heb een prachtig vollemaans gezicht, ik houd vocht vast, en op hogere dosis ga ik mentaal echt door het dak, dan is mijn man echt de pineut (boos, chagrijnig, huilen, depressief etc) niets kan hij goed doen. Blauwe plekken alsof ik mishandeld wordt, super dunne huid, en mn zicht is ook slechter geworden. Daarbij vreet prednison je spierkracht en spiermassa op, je conditie wordt echt aangetast. En mn suiker is ook te hoog bij de hogere dosering...

Dus uh nee, sorry, maar prednison maakt je lijf alles behalve sterker.

We proberen het steeds af te bouwen, eigenlijk op dezelfde manier als TS, al bouwen we een stukje voorzichtigheid in door niet per week maar per 2 weken af te bouwen.
Zodra ik op 10mg kom, wordt het spannend en eigenlijk mond het altijd weer uit in een ziekenhuisopname. Toch heb ik laatst 3 weken op 5mg gezeten (en toen ging het weer mis) en dat was bijna reden voor een feestje...

Ik hoop dat je snel van de prednison af bent TS, dat met je suiker geeft toch wel aan dat je lijf er niet happy mee is.

Popstra
Berichten: 13758
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:27

Ja als je er zo lang op zit wellicht wel ja maar bij een korte kuur heb je echt voordeel.

Maar je bepaald zelf wat je slikt, artsen kunnen wel zo veel voor schrijven. Je hoeft het niet te slikken he!?

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 11:46

Ik ben nog maar een paar weken op de prednison gezet.
En zoals Yvi al omschrijft......is dat ook de reden waarom ik er zsm weer vanaf wil.
Zonder de prednison was ik er zeker niet doorheen gekomen dus wat dat betreft is het fijn dat zoiets bestaat.
Maar ik zie het echt als noodgreep, een noodzakelijk kwaad.
Ik heb binnen de familie gezien wat het spul doet op de langere termijn.
Mijn arts had me voor nog 50 dagen 50mg gegeven maar ik wil ze niet.
Vanaf vandaag 40mg en volgende week terug naar de 30mg.
Ik hoop heel erg dat mijn lijf dat pikt.......zo niet, dan sta ik wat eerder voor de arts zijn neus dan de vorige keer.......want de oorzaak is er nog steeds.
Dan gaan ze maar weer andere onderzoeken doen om de oorzaak te vinden.

Ondertussen ga ik proberen om een andere huisarts te vinden.

Ik had vorige week een afspraak daar om de prednison te bespreken.
Er was geen plan voor gemaakt en de arts in het ziekenhuis vertelde mij dat mijn huisarts dat verder op zou pakken.
Maar mijn huisarts was dat duidelijk niet van plan.
Hij wist niet waarom ik prednison kreeg en ook niet wat het plan verder was dus stuurde hij mij terug naar de arts in het ziekenhuis.

Dus wij weer naar het ziekenhuis, en ik was niet van plan om zonder antwoord te vertrekken.
Ik eerst netjes naar de balie, de instructies van daar netjes opgevolgd. Conclusie: GEEN antwoord.
Dus dan maar op mijn manier.
Ik terug naar de afdeling waar ik opgenomen was want ik wist dat de artsen hun ronde aan het doen waren.
Ik ben daar rond gaan lopen en kwam mijn arts vrij snel tegen.
Terwijl hij in bespreking was met andere artsen, trok ik hem aan zijn mouw.
" Ik heb 1 vraagje"
Ik moest heel even wachten maar het duurde niet heel lang voor hij bij me terug kwam.
Nu kon ik dan met hem de prednison bespreken!
Hij luisterde erg goed en nam echt even tijd om dit rond te maken gelukkig.
Er was qua medicatie nog meer gedoe geweest tussen mijn huisarts en mij, dat heb ik allemaal kunnen vertellen.
Ik kreeg nu ook het dringende verzoek om een andere huisarts te zoeken want deze verzaakt zijn verplichtingen als huisarts.......en daar werdt ik de dupe van.

Nou, boel gedoe bij elkaar weer maar......ik heb een waanzinnig lieve buur die mij eerder ook op het juiste pad had gezet om mijn insuline te regelen.
Ik kreeg van haar ook een tip voor een betere huisarts. Die vrouw is haar gewicht dubbel in goud waard!!

Daar waar mensen die je al jaaaaren kent je laten vallen als een baksteen.....niet eens vragen waarom je in het ziekenhuis ligt of gewoon even "beterschap" appen maar wel achter je rug om negatief over je zijn en vinden dat je dingen beter had kunnen doen ipv vragen hoe dingen zitten......
Zelf invullen is natuurlijk ook veel makkelijker.
Ik heb vast iets vreselijks gedaan?
Nou goed......als die mensen een beetje ballen hadden dan hadden ze me er wel op aangesproken denk ik dan weer.
Houdoe, de groeten, flikker maar op.....want ik steek mijn energie liever in mensen die wel oprecht zijn.

En zo leer ik in dit hele gedoe heel veel andere dingen.
De juiste kant op kijken is daar één van.
Beter laat dan nooit......