Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:43

Eskimo schreef:
Welkom iedereeen!

@Sannens: Dat wordt straks een drukke decembermaand voor jou :D . Ik ben nu 5 weken zwanger maar doe nog steeds iedere ochtend een test :D ... Ik heb nog 1 test liggen, daarna moet ik van mezelf even stoppen.

@Zira: Dat is even schrikken! Hopelijk valt het allemaal mee. Gelukkig kon je de kleine even zien bij een extra echo.


Hier de eerste afspraak met de verloskundige gepland, 9 mei pas. Dan ben ik als het goed is bijna 9 weken zwanger. Wat is het moeilijk om zo lang te wachten zeg...

Is het een idee om een lijstje bij te houden met uitgerekende datum en eventueel geslacht baby (of voor nu nog of je dat wil weten)


Ik heb nog 1 test liggen, die mag ik morgen doen voor de oploop. En dan is het even klaar. Geen bloed = goed, daar probeer ik me aan vast te houden.

9 mei pas, dat is wel laat ja. Ik mag 7 mei, met 7+5. Kunnen we samen aftellen tot die week! Lijstje vind ik wel een goed idee.

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:27

@Sannens Zelfs als je een beetje bloedverlies hebt, hoef je je nog niet druk te maken :)

Ik ben ook in voor een lijstje

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:37

Zal ik beginnen?

Eskimo - Uitgerekende datum: 14 augustus (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:48

Eskimo schreef:
Zal ik beginnen?

Eskimo - Uitgerekende datum: 14 augustus (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten


Ik denk dat je december bedoelt? Hahaha, ik pas het meteen aan.

@Pienappel; ja weet ik wel, maar toch zou denk ik wel echt panisch zijn dan.

Lijstje
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Marlou91

Berichten: 445
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:54

Lijstje
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.

En inderdaad, ik heb deze zwangerschap een aantal keer bloedverlies gehad, maar tot nu toe gaat alles nog steeds goed gelukkig. Het is alleen niet heel erg goed voor je gemoedstoestand, maar schijnt vaak voor te komen.

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:17

Sannens schreef:
Eskimo schreef:
Zal ik beginnen?

Eskimo - Uitgerekende datum: 14 augustus (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten


Ik denk dat je december bedoelt? Hahaha, ik pas het meteen aan.

@Pienappel; ja weet ik wel, maar toch zou denk ik wel echt panisch zijn dan.

Lijstje
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december



Haha, ik bedoelde idd december!

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:54

Lijstje
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december


Ik blijk een gevoelige baarmoedermond te hebben (is voor de zwangerschap al vastgesteld) en heb regelmatig wat bloedverlies. Ik weet dat ik dat heb, dus kijk er nu niet zo meer van op. Vooral nu na 2 goede echo’s gehad te hebben
Laatst bijgewerkt door Pieneappel op 13-04-24 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Domi_94

Berichten: 2051
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:57

Lijstje
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 22:51

Ja erg spannend is het wel Eskimo. Maandag moet ik naar de internist en dan horen we meer. Nog 1.5 dag geduld hebben en hopelijk krijgen we dan goed nieuws. Nog even fingers crossed.

Jeetje wat lang wachten tot 9 week voor de eerste echo!! Kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt haha. Ik had de eerste echo met 7+2 wk.

Leuk een overzichtlijstje ! *D
Lijstje:
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Sweetgirl1
Berichten: 4554
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:46

Lijstje:
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:16

Lijstje:
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 13:20

Hebben jullie allemaal het leuke nieuws al verteld aan familie, vrienden, werk en collega’s?
Zo met hoeveel weken heb je het aan wie verteld en zijn er nog mensen met creatieve aankondigingen?
Wij hebben het met 8 weken aan onze ouders en broertjes en zusje verteld, door middel van een foto die we twee weken geleden op vakantie hebben gemaakt.
Verder hebben wij het nog niet verteld.

Marlou91

Berichten: 445
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:30

Wij hebben het toevallig gisteren met 12 weken bekend gemaakt. Een paar goede vriendinnen, mijn moeder en mijn manager wisten het wel al eerder.

We hadden bij aankondiging van de eerste een foto met een loopauto (mijn vriend werkt bij BMW). Nu hadden we de foto opnieuw gemaakt met onze oudste op één loopauto en een tweede auto ernaast.

Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:29

Zira1994 schreef:
Hebben jullie allemaal het leuke nieuws al verteld aan familie, vrienden, werk en collega’s?
Zo met hoeveel weken heb je het aan wie verteld en zijn er nog mensen met creatieve aankondigingen?
Wij hebben het met 8 weken aan onze ouders en broertjes en zusje verteld, door middel van een foto die we twee weken geleden op vakantie hebben gemaakt.
Verder hebben wij het nog niet verteld.


Ik ben natuurlijk nog niet zo ver, maar mijn beste vriendin weet het. Wij waren twee jaar geleden samen zwanger en steunden elkaar met alles. Dus ik vind het heel fijn dat zij het al weet.

Verder wachten wij op de echo, daarna gaan we familie inlichten. Mijn werk komt dan ook, zodat ze me uit de onregelmatige diensten kunnen uitplannen. Twee jaar geleden wachtte ik tot 12 weken, moest overigens ook van de cao. Maar daardoor langer diensten gedaan omdat ze me niet overal uit konden plannen.

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:30

Nog voor de eerste echo aan m’n man zijn beste vriend verteld.(7 wk ongeveer) Na de eerste echo vanaf 9 weken aan een kleine/belangrijkste kring familie/vrienden verteld. Bij 10 weken in ieder geval m’n baas, leidinggevende en roostermaker op de hoogte gebracht aangezien ik de nachtdienst al niet meer trok van vermoeidheid. Daar ben ik nu voorlopig dan ook van af :o

We hebben dinsdag de 13 weken echo en hopen komende week ook de nipt uitslag te krijgen en als dat allemaal goed is, maken we het overal bekend.

Marlou91

Berichten: 445
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:14

Phoe ja die (nacht)diensten lijkt me wel enorm heftig zeg! Ik vind overdag 8 uur werken soms al best een opgave naast het huishouden en een peuter.

Ik kon mijn buik ook echt niet meer verborgen houden dus ik ben blij dat iedereen het nu weet. Ook omdat ik best wel last had/heb van vermoeidheid. En ik ben gisteren begonnen met het (preventief) slikken van medicatie waardoor ik even niet mag autorijden dus dat had het nog extra lastig gemaakt om geheim te houden.

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 15:33

Leuk idee met die auto’s Marlou!

Ah nog meer mensen met onregelmatige diensten dus. Dat maakt dat ik het ook lastig vind wat te doen met m’n werk. Ben zelf verpleegkundige en werk eigenlijk alleen maar late diensten en nachtdiensten. Maar weet nu met de zwangerschap eigenlijk niet hoe ik dat nu verder wil. Gezien het toch niet goed schijnt te zijn. Op zich hou ik m’n nachten nog goed vol, maar merk wel dat ik overdag een stuk slechter slaap.

Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:22

Nachtdiensten zijn inderdaad geassocieerd met verhoogde kans op laag geboortegewicht en miskraam. Maar dat is als je op grotere schaal gaat kijken, misschien kan jij het wel goed volhouden? Goed naar je lichaam luisteren!

Wij doen bereikbaarheidsdiensten na een normale werkdag. Als je pech hebt werk je dan van 8:30 tot 23:00. Dat vond ik niet zwanger al zwaar, dus dat wil ik strakjes echt niet meer gaan doen. Dus na een goede echo gaat dat bericht naar de roostermaker, en als ik het daarvoor al niet meer trek dan maar eerder.

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:45

Pfoe, onregelmatige diensten of diensten van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat... Pittig hoor, zeker als je zwanger bent! Lijkt me geen pretje. Ik vind 8 uur werken soms ook al een hele opgave, zeker met de vermoeidheid van de zwangerschap, het huishouden en een kleine dreumes.

Hier weten de meeste het in mijn familie en vriendengroep wel. Ik ben heel slecht in dit soort dingen voor mij te houden... Na mijn eerste positieve zwangerschapstest stuurde ik al appjes rond :') . Mocht het uiteindelijk toch niet goed gaan, dan vind ik het ook fijn om de steun te hebben. Mijn vriend komt niet uit Nl dus zijn familie vertellen we het als ze weer hier zijn. Hopelijk volgende maand, na ook hopelijk een goede eerste echo.

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 17:51

Sannens schreef:
Nachtdiensten zijn inderdaad geassocieerd met verhoogde kans op laag geboortegewicht en miskraam. Maar dat is als je op grotere schaal gaat kijken, misschien kan jij het wel goed volhouden? Goed naar je lichaam luisteren!

Wij doen bereikbaarheidsdiensten na een normale werkdag. Als je pech hebt werk je dan van 8:30 tot 23:00. Dat vond ik niet zwanger al zwaar, dus dat wil ik strakjes echt niet meer gaan doen. Dus na een goede echo gaat dat bericht naar de roostermaker, en als ik het daarvoor al niet meer trek dan maar eerder.



Pff ja van half 9-23 uur werken is geen doen dat geloof ik graag!!
Ja precies dat is ook zo. Ik ga maar eens kijken wat de verloskundige en gynaecoloog adviseren. Door mijn medicatie heb ik ook al een verhoogde kans op vroeggeboorte dus als hun zeggen stoppen dan is het duidelijk. Anders maar even kijken wat ik ga doen. Ben zelf geen fan van dagdiensten, maar alles voor de kleine als dat beter is.

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:13

Mijn manager wist het al heel vroeg, het lukte me al snel niet meer om op tijd te komen een hele dagen vol te houden. Dat werd eigenlijk alleen maar erger. Daarnaast heb ik denk ik de afgelopen jaren wat té hard gewerkt en me teveel ingezet. Waardoor ik op het werk alleen nog maar een beetje voor me uit zat te staren en te huilen. Toen besloten dat ik even helemaal ziekgemeld ben. Voel me aan de ene kant schuldig, maar het geeft me ook wel eventjes rust en tijd om na te denken. Voel me nu al steeds beter, verwacht er binnenkort wel weer te zijn. Heb mij toen ook direct uit het bereikbaarheidsdienst rooster gehaald. Goed in de gaten houden wat je volhoudt en wat goed gaat. (Ben ik normaal ook niet zo goed in.)

Verder zijn de mensen het dichtste om ons heen nu op de hoogte. Onze ouders in de week na de eerste echo, dus met ruim 7 weken. Daarna rustig uitgebreid met andere mensen dichtbij ons. Nu komen de mensen die we wat minder zien of wat verder van ons af staan. Daarmee hebben we bewust gedacht tot na de termijnecho.

Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:44

Ik wil ook graag meepraten!

Ik ben zelf geen actieve poster op bokt maar eerder een actieve meelezer *D .
Ik ben inmiddels 7 weken zwanger, net vrijdag de eerste echo gehad. De zwangerschap was er heel snel en ik vind alles dat op mij afkomt overweldigend en veel. Hopelijk binnenkort toch wat meer genieten en kunnen loslaten!

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 20:24

Wat heftig San4nie goed dat je op de rem hebt getrapt en nu voor jezelf en de kleine opkomt. Nu even gas terug en dan hopelijk straks weer rustig verder kunnen.

Welkom Nova3!

Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:41

Welkom Nova, en wat heftig San4nie! Maar goed dat je aan de bel hebt getrokken en voor jezelf hebt gekozen. Voordeel van dat nu zo vroeg doen is dat ze door je zwangerschap heen meer op je letten en je hopelijk je grenzen goed kan bewaken de komende maanden. Je hebt de juiste keuze gemaakt! Jij en jouw baby komen op één!

Ik heb vanochtend mijn laatste zwangerschapstest gedaan. Dit was echt een knaller van een streep, dus ik ben heel blij met hoeveel duidelijker is geworden. Als resultaat van al die Hcg heb ik vanmiddag misselijk en doodmoe ene dutje gedaan omdat ik het niet meer trok. Goed begin dit haha!

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:53

Dank Sannens en Zira1994. Het voelt nog niet helemaal oké, maar inderdaad wel verstandig. En m’n manager is heel fijn en meedenkend, stelt zelf voor om ipv elke week om de 2 week contact te hebben, zodat ik echt even tijd en rust krijg. Dus leg me er bij neer.
Morgen ga ik bloedprikken voor algemene onderzoek en nipt. En denk even urine inleveren, sinds vandaag wat pijn in mijn onderbuik.

Welkom Nova3! Ik denk dat, ook als het langer duurt, er na een positieve test heeeel veel op je af komt. Hoop dat je straks wat meer rust kunt vinden en er van genieten.

Sannens, hopelijk geven deze klachten je de geruststelling die je zoekt, hoewel ik voor je hoop dat je er niet te veel last van krijgt. Lekker dutjes doen! Je hebt een heeeel goede reden.