Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:24

Wij hebben echo nog niet gehad en de opvang al geregeld. Voordeel is dat we voorrang hebben omdat mijn dochtertje er al op zit, dus we hebben onze plek al toegewezen gekregen.

Mijn stiefmoeder is planner voor de kinderopvang voor een grotere organisatie in Noord-Limburg en Brabant en zij plant nu al kinderen in voor februari-maart-april 2025. Dus mijn grootste tip; ga er echt snel achteraan als je ervan afhankelijk bent.

Het gaat op moment van inschrijven en daarbij hebben broertjes en zusjes vaak voorrang. Dus ertussen komen is niet super simpel. Mijn broertje kreeg bij meerdere al direct te horen dat hij niet hoefde te komen kijken. Zijn kindje komt in september.

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 22:00

Oh jeetje dan moeten we er maar snel achteraan. Bedankt voor de tip!!

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:21

Wij hebben vanmiddag een rondleiding gehad! Waren zeer ruim op tijd, maar denk dat onze omgeving een uitzondering is. Wel fijn gevoel als het allemaal maar geregeld is.

Eskimo
Berichten: 3040
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:36

Hier inderdaad ook al opvang geregeld. Wat fijn Sannens dat jij al een plek hebt toegewezen! De opvang waar ons zoontje naar toe gaat, gaf al aan dat we ondanks dat we voorrang hebben geen garantie hebben op een plek rond mei/juni 2025. En ik had me direct vanaf week 4 ingeschreven...

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:33

Welkom nog krabburger!
Ik had al vrij snel opvang aangevraagd, ik geloof na de eerste echo rond 7 weken. De kleine mag naar dezelfde groep als waar m'n zoontje nu op zit. Hij is dan tzt wel op een andere (peuter)groep.
Dit is hier trouwens ook met kraamzorg. Als je niet op tijd er bij bent kunnen ze je geen kraamzorg garanderen, dus vergeet dat ook niet op tijd te regelen.. :D

Krabburger

Berichten: 82
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:45

Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december


Heb het lijstje aangevuld :j

Meer die al een vorm van nesteldrang hebben? Merk dat ik in m'n hoofd al bezig ben met, dit moeten we doen en dat moet ook nog gebeuren etc. Denk aan muren verven in de hal en woonkamer dus niks baby gerelateerd :=

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:11

Leuk dat je hem hebt aangevuld krabburger!

En ja, wel herkenbaar. Dingen in en om het huis die ik eigenlijk al jaren wil doen, moeten nu ineens écht gebeuren. En ik ben al flink aan het opruimen boven. :+

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:41

Mijn vriend heeft een gigantische nesteldrang, ik totaal niet. Linksom dan wel rechtsom komt het wel goed.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:52

Wij hadden dinsdag de pretecho met geslachtsbepaling <3

J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Sweetgirl1
Berichten: 4557
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:43

Gister moest ik 3x niezen en werd ineens enorm misselijk. Ging over mn nek.
Weet niet of het door de zwangerschap komt of iets anders ( had gister bhv ) redt van de dag ging t ook wel.

Verder morgen de 13 weken echo ben echt benieuwd. Best naar uitgekeken

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:23

Oh wat leuk J0anieke! Nog een knul! Had je dat ook bedacht na de Nub?

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:29

Sannens schreef:
Oh wat leuk J0anieke! Nog een knul! Had je dat ook bedacht na de Nub?

Ja wel een beetje. Veel getwijfeld, maar bij twijfel is t meestal een jongen heb ik t idee, dus ik zag t al wel aankomen :')
En echt mega blij. Waarschijnlijk met een meisje ook, maar ik vind dit toch ook wel heeeel erg leuk. Ben helemaal in de zevende hemel. <3

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:30

Hebben hier mensen ervaring met gedeeltelijk ziek melden in de eerste weken van de zwangerschap? Ik ben echt intens moe, ik hou mijn werkdagen niet vol en ben deze week al elke dag eerder naar huis gegaan met slechte smoesjes. Ik zit pas om 6 weken, dus ik verwacht dat het niet veel beter gaat worden. Mijn werkgever weet natuurlijk nog niet van de zwangerschap.

Bij mijn eerste zwangerschap hield ik alles veel beter vol dan nu, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:57

Ja ik, beide zwangerschappen rond 6 weken op 50% gezet. Heb nu een andere leidinggevende dan bij m'n eerste zwangerschap. Hadden er beide veel begrip voor en waren ook heel blij voor ons. Ik ben beide keren gelijk eerlijk geweest over de situatie, ze komen er vroeg of laat toch achter en ik ervaarde dus alleen maar hele positieve reacties. Ook als t in een vroeg stadium niet goed zou zijn gegaan had ik graag dat gedeeld, vanwege het begrip.

Mijn eerste leidinggevende vertelde ik ook dat mijn aller eerste zwangerschap (ik ben nu eigenlijk voor de 3e keer zwanger, maar de aller eerste tel ik normaal eigenlijk niet mee) niet goed was gegaan. Ik zat er toen best even doorheen.. :o

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 23:48

Hier ook wel last van nesteldrang op dat gebied. We zijn een half jaar geleden verhuisd en hebben toen het hele huis aangepakt, maar dat betekend dat er nu nog heel veel schilderwerk aan kozijnen en deuren zowel beneden als boven. Dat zit me nu ook wel echt dwars en wil ik liever gister dan vandaag af. Tegelijkertijd kan ik me er niet goed toe zetten. En het andere moment lees je weer dat het niet goed is om te verven in de zwangerschap ivm schadelijke stoffen. Dus nog niet veel verder gekomen haha. O:)

Wat leuk een jongen Joanieke!!

Spannend Sweetgirl. Succes morgen

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:12

Zira1994 schreef:
Hier ook wel last van nesteldrang op dat gebied. We zijn een half jaar geleden verhuisd en hebben toen het hele huis aangepakt, maar dat betekend dat er nu nog heel veel schilderwerk aan kozijnen en deuren zowel beneden als boven. Dat zit me nu ook wel echt dwars en wil ik liever gister dan vandaag af. Tegelijkertijd kan ik me er niet goed toe zetten. En het andere moment lees je weer dat het niet goed is om te verven in de zwangerschap ivm schadelijke stoffen. Dus nog niet veel verder gekomen haha. O:)

Wat leuk een jongen Joanieke!!

Spannend Sweetgirl. Succes morgen

Dit herinnert mij eraan dat ik dat de verloskundige nog wou vragen, dus meteen even gemaild. Wij krijgen komende week de sleutel van ons huis en ik wil heel graag helpen met verven. Dus even gemaild of het kwaad kan als zwangere te gaan verven met verf op waterbasis en als we gewoon goed de ruimtes blijven luchten..

Hier geen nesteldrang maar gewoon verhuisdrukte :')

Veel succes Sweetgirl met de 13 weken echo vandaag!

Wat leuk dat er al een geslacht bekend is, leuk een jongetje Joanieke!

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:48

J0anieke schreef:
Ja ik, beide zwangerschappen rond 6 weken op 50% gezet. Heb nu een andere leidinggevende dan bij m'n eerste zwangerschap. Hadden er beide veel begrip voor en waren ook heel blij voor ons. Ik ben beide keren gelijk eerlijk geweest over de situatie, ze komen er vroeg of laat toch achter en ik ervaarde dus alleen maar hele positieve reacties. Ook als t in een vroeg stadium niet goed zou zijn gegaan had ik graag dat gedeeld, vanwege het begrip.

Mijn eerste leidinggevende vertelde ik ook dat mijn aller eerste zwangerschap (ik ben nu eigenlijk voor de 3e keer zwanger, maar de aller eerste tel ik normaal eigenlijk niet mee) niet goed was gegaan. Ik zat er toen best even doorheen.. :o


Ja zo zit ik ook, stel dit gaat niet goed dan komt mijn leidinggevende dat ook wel te weten.

Bij mij weet familie het nog niet, het voelt raar als werk het wel weet en familie niet. En ik werk bij een enorme organisatie met openbare roosters dus dan krijg je al die vragen. Ik denk er waarschijnlijk teveel over na, maar als dit zo door blijft zetten red ik de dag gewoon niet. Want eigenlijk rij ik nu al als een zombie naar huis. Doodmoe en misselijk.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:50

Bij mij wisten mijn (directe) collega's het om die reden ook eerder dan mijn familie. :j

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:13

Sannens schreef:
J0anieke schreef:
Ja ik, beide zwangerschappen rond 6 weken op 50% gezet. Heb nu een andere leidinggevende dan bij m'n eerste zwangerschap. Hadden er beide veel begrip voor en waren ook heel blij voor ons. Ik ben beide keren gelijk eerlijk geweest over de situatie, ze komen er vroeg of laat toch achter en ik ervaarde dus alleen maar hele positieve reacties. Ook als t in een vroeg stadium niet goed zou zijn gegaan had ik graag dat gedeeld, vanwege het begrip.

Mijn eerste leidinggevende vertelde ik ook dat mijn aller eerste zwangerschap (ik ben nu eigenlijk voor de 3e keer zwanger, maar de aller eerste tel ik normaal eigenlijk niet mee) niet goed was gegaan. Ik zat er toen best even doorheen.. :o


Ja zo zit ik ook, stel dit gaat niet goed dan komt mijn leidinggevende dat ook wel te weten.

Bij mij weet familie het nog niet, het voelt raar als werk het wel weet en familie niet. En ik werk bij een enorme organisatie met openbare roosters dus dan krijg je al die vragen. Ik denk er waarschijnlijk teveel over na, maar als dit zo door blijft zetten red ik de dag gewoon niet. Want eigenlijk rij ik nu al als een zombie naar huis. Doodmoe en misselijk.


Ik was eerst ook deels ziekgemeld voordat ik helemaal ziekgemeld ben. Tegen m’n manager meteen eerlijk geweest en tegen 1 directe collega. Bij de rest wat verhalen opgehangen, dat ik het te druk had gehad de afgelopen tijd, steeds zo moe was, even rustig aan moest doen.
Was toen 8 uur ziekgemeld, van de 32 en kon dit zelf wat verdelen, was heel fijn en manager dacht goed mee.

Edit: na een vragenlijst per mail van het UWV was het ook meteen allemaal goed geregeld. Ging echt heel makkelijk allemaal.

Eskimo
Berichten: 3040
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:02

Vervelend dat velen hier zich zo beroerd voelde dat je niet of deels niet meer kon werken!

Bij mij is het juist andersom... Mijn familie en vrienden weten er allemaal van, maar mijn werk nog niet. Maar ik werk er nog niet zo lang, en ik hoef gelukkig maar 2 halve dagen op het kantoor te zijn. De rest werk ik thuis. Dus dat is wel vol te houden. Ik wil het na mijn eerste echo aan mijn manager vertellen.

Zebraatje
Berichten: 141
Geregistreerd: 27-04-13

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:22

Vervelend dat een aantal zich beroerd voelen en niet hele dagen kunnen werken. Zwangerschap is niet makkelijk en zo oneerlijk dat mannen dat allemaal niet mee hoeven te maken!

Hier heb ik het idee dat de misselijkheid eindelijk wat af begint te nemen (nu 13,5 week, dus mag ook wel). Hopelijk zet dat door. Wel een opgeblazen buik, waardoor mn buik vooral boven bol is en minder laag van de baby :')

Vorige week een goede NIPT uitslag en vandaag een goede 13 weken echo. Dus alles ziet er goed uit. Heel fijn.

Vorige week ook bij een kinderopvang wezen kijken waar ze plek hebben. Wel een beetje een oud gebouw, maar volgens mij wel goed. Allang blij dat we een plek hebben. Verder nergens in de buurt dus garantie. Plan is om deze aan te houden en dan in het najaar maar een rondje te bellen om te kijken hoe we verder op de wachtlijst staan bij anderen.

Gisteren en vorige week ook op werk en de sportclub verteld. Dus nu weten de meeste mensen in de omgeving het. Ook fijn dan hoef ik niks meer te verbergen.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:23

Wat betreft verven, wij hebben vorige zwangerschap een enorm klushuis gekocht (echt heel veel gesloopt en opnieuw opgebouwd), kregen de sleutel toen ik op 16 weken zat en een week voor de bevalling zat net de keuken erin :D Maar toen dus verschrikkeljk veel geschilderd, maar ook gekit etc. waterverf basis was sowieso niet erg volgens verloskundige en bij andere soorten en kitten altijd goed gelucht en dochter is ook helemaal gezond en goed ter wereld gekomen gelukkig.

Overigens zijn we nog steeds aan het klussen maar geloof niet dat we ons ooit "klaar" gaan voelen, beetje ons ding

Hier weet de meeste familie het nu en een deel van werk, volgende week de rest vertellen. Gelukkig nog wel aardig fit maar merk wel dat mijn energie echt op is eind van de dag en ik liever 4 dagen zou werken, maar dat is helaas maar even zo voor nu.

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 19:27

Laat je weten wat de verloskundige heeft geantwoord Pienappel?

Ah fijn dat jij uit de praktijk ook goede ervaring hebt met schilderen tijdens de zwangerschap XladyX. Het lijkt mij ook dat het met verf op waterbasis toch wel moet kunnen….. heb soms ook het idee dat bijna niks meer mag haha. Lijkt me soms wel wat overdreven.

Wat fijn een goede nipt en 13 week echo zebraatje !!

Bij ons weten de vrienden en meeste familie het al wel. Een deel van mijn collega’s weet het ook, maar dat is een select groepje. Maandag hebben we weer een echo. Dan wil ik het indien de echo goed is openbaar maken op werk en het ook aan de eigenaar van mijn bijrijpaard vertellen.

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 20:28

@zira Verf op waterbasis is niet schadelijk en goed ventileren :)

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 20:59

Pieneappel schreef:
@zira Verf op waterbasis is niet schadelijk en goed ventileren :)



Dankje ! Dat is snel :D