Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:45

Ja ik heb de onderzoeken in het ziekenhuis dus ze hebben bij mij alles al voor gepland, Ene kant ook wel fijn ivm het werk

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:33

Ik kan zien in m'n vk boekje wanneer ik wat kan verwachten, alleen niet gekeken nog. :')

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:18

Ik heb de volgende echo’s (gehad)
Vitaliteitsecho
Termijn echo
13-weken echo
20-weken echo
Richting het einde nog een echo voor de positie,
Ook doe ik center pregnancy, waar je steeds het hartje kan beluisteren :)
Hier heb ik de box van Prenatal binnen en die van Kruidvat komt dinsdag.

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:36

Kruidvat is echt leuk en best groot

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:15

Mijn kastje is zo goed als klaar!!

Ik ben goede voor foto vergeten te maken, maar het was precies dit kastje.. :D
Afbeelding

En nu dit! <3 Ik wil er alleen nog handgrepen voor halen, maar die moet ik nog uitzoeken.. Twijfel nog of ik brons/goud of zwart wil..
Afbeelding

Ik ga het hoofd en voeteneind van het bedje ook doen. Weet nog niet wanneer ik daar aan ga beginnen.

Inwonderland
Berichten: 1260
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:37

Super zeg, wat een beetje liefde met zo’n kastje kan doen…

Sannens
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:45

Wat een mooie kleur! Heel goed gelukt. Ik zou zelf voor brons kiezen denk ik.

Zira1994

Berichten: 1274
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 20:50

Oh wauw dat kastje is echt heel gaaf geworden!! Knap zeg dat je dat zo kan bedenken en uitvoeren

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:25

Wauw wat mooi dat kastje <3

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:46

J0anieke schreef:
Mijn kastje is zo goed als klaar!!

Ik ben goede voor foto vergeten te maken, maar het was precies dit kastje.. :D
[ [url=m/t0h7HL.png]Afbeelding[/url] ]

En nu dit! <3 Ik wil er alleen nog handgrepen voor halen, maar die moet ik nog uitzoeken.. Twijfel nog of ik brons/goud of zwart wil..
[ [url=m/e1SFJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga het hoofd en voeteneind van het bedje ook doen. Weet nog niet wanneer ik daar aan ga beginnen.


Wat gaaf!! Welke kleur is dit? <3 En hoe heb je die sierlijsten (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) om die lades gedaan? Want die zaten er niet toch, als ik de before foto bekijk.

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 06:35

Heel mooi gedaan dat kastje!

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:00

Eskimo schreef:
J0anieke schreef:
Mijn kastje is zo goed als klaar!!

Ik ben goede voor foto vergeten te maken, maar het was precies dit kastje.. :D
[ [url=m/t0h7HL.png]Afbeelding[/url] ]

En nu dit! <3 Ik wil er alleen nog handgrepen voor halen, maar die moet ik nog uitzoeken.. Twijfel nog of ik brons/goud of zwart wil..
[ [url=m/e1SFJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga het hoofd en voeteneind van het bedje ook doen. Weet nog niet wanneer ik daar aan ga beginnen.


Wat gaaf!! Welke kleur is dit? <3 En hoe heb je die sierlijsten (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) om die lades gedaan? Want die zaten er niet toch, als ik de before foto bekijk.

Zijn profiellijsten van de praxis. Op maat zagen en erop plakken, ik heb constructie lijm gebruikt.
De kleur is deep sea van rustoleum en omdat het voor de babykamer is heb ik verf voor keukenkastjes gebruikt.

Zebraatje
Berichten: 144
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:03

Inwonderland schreef:
Ik weet even niet meer wie, want ik lees en post op m’n telefoon, maar er werd gevraagd hoe ik me voel… ik ben (net als de vorige keren) hondsberoerd. Ik geef niet over, maar ik kan ook niet eten. Ik vind zwanger zijn echt iets vreselijks, maar het resultaat blijkbaar zo leuk dat ik het nu gewoon weer doe.

Fijn van de goede echo Krabburger!

Zit er nou echt mooi spul in al die babydozen? Ik heb er nog nooit 1 besteld omdat ik bang was voor een eindeloze stroom aan reclame en ‘troep’ die ongebruikt weggaat. En wij proberen het nog enigszins duurzaam (in hoeverre dat kan met kinderen) aan te pakken met de kleintjes, luieren bijvoorbeeld ook wasbaar.



J0anieke schreef:
Inwonderland schreef:
Zit er nou echt mooi spul in al die babydozen? Ik heb er nog nooit 1 besteld omdat ik bang was voor een eindeloze stroom aan reclame en ‘troep’ die ongebruikt weggaat. En wij proberen het nog enigszins duurzaam (in hoeverre dat kan met kinderen) aan te pakken met de kleintjes, luieren bijvoorbeeld ook wasbaar.

Die van babydump vond ik handig. Pakje luiers en plastic lepels en drinkbekers die ik nu nog steeds gebruik. De bekers wel als bakjes weliswaar.
Die van prenatal vond ik wat tegenvallen, maar had vgm toen niet alles gekregen wat er normaal in zit. Kruidvat is heel uitgebreid ook met luiers en shampoo etc. Hoef je niet alles van te halen ook, ik kreeg 2 jaar geleden bonnen waarmee ik de producten gratis kon krijgen. Etos is geloof ik gelijkwaardig aan Kruidvat. (Ik was alweer vergeten dat ik er 4 had gehaald _O- )

Die van ouders van nu moet je écht overslaan. Dat is pure reclame en je kan ook gebeld worden enz. Die van prenatal (blije doos) kan je aangeven waar je reclame van wilt (dus ook alles niet aanvinken = geen reclame) en die van babydump en Kruidvat zijn reclame vrij (afgezien van hun eigen winkel misschien, maar daar kreeg ik al nieuwsbrieven van). Die van prenatal krijg je trouwens wel weer een gratis mutsje met naam (kan je bestellen na geboorte). Dat vond ik wel heel leuk.

Sweetgirl1 schreef:
Mag ik vragen hoevaak jullie echo's hebben? Ben nu 14 weken.
Heb er nu 1 gepland staan op
21 mei geslachts echo
10 juni normale

En dan pas op 14 augustus weer
En dan 9 sept weer

Ik heb gehad:
7 weken (optioneel, vanwege eerdere miskraam)
Termijn rond 11
13 en 20 (medisch, 20 moet nog)
14 weken (pret, dus extra)
En ik geloof daarna nog 1 echo rond week 32


Ik ben ook een beetje aarzelend om al die gratis boxen te bestellen. Net als Inwonderland wil ik het wel zo duurzaam mogelijk doen en zit ik niet te wachten op allemaal zooi, waar ik niks aan heb.

Wat zit er in de dozen? En wat zit er in aan echt nuttige spullen?

Inwonderland, ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met wasbare luiers. Lijkt mij goed, anders heb je zo oneindig veel afval en luiers die je moet kopen. Maar mijn vriend staat er nog niet echt voor open, dus zoek een plek waar ik goede en eerlijke informatie kan vinden.

Super mooi kastje Joanieke! Mooie kleur, wil mijn box ook in z'n soort kleur verven denk ik.

Waar ik de komende weken een beslissing op moet nemen is of ik met 32 weken nog naar een conferentie in Italie ga. Mag daar presenteren en interessant programma. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet meer heel comfortabel is tegen die tijd om daar heen te gaan. En het dus moet afzeggen. Moet voor 1 juni beslissen. Iemand die zegt, joh dat kan nog makkelijk, wat meer rust nemen daar en het gaat? Ik kan nu totaal niet inschatten hoe ik me dan voel (en dat zal uiteraard per zwangerschap ook verschillen).

Fenn

Berichten: 6168
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:22

Stille meelezers uit het zomertopic hier, wij zijn voor wasbare luiers gegaan bij de eerste en ik sta op het punt ze weer te wassen voor de tweede. Vind het een aanrader. Wij hebben destijds besteld via www.kaatjekatoen.nl. stuur gerust een pb als je vragen hebt.

Zira1994

Berichten: 1274
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 13:45

Ik vond de Kruidvat doos wel echt leuk met veel nuttige dingen. Waaronder:
Pak luiers
Pak kraamverband
Luierdoekjes
Douchegel voor jezelf
Zeep voor de baby
Dettol doekjes
Twee kleine tubetjes tandpasta
Klein flesje
En nog wat kleine dingetjes, maar eigenlijk allemaal bruikbaar. Alleen de fles ga ik denk ik niet gebruiken, omdat ik hoop borstvoeding te geven en daarnaast graag een Brown fles wil.

Krabburger

Berichten: 85
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:10

Ik heb met 6 weken, 10 weken, 13 weken, 20 weken en 36 weken een echo. Heel misschien dat ik met 28 weken zelf nog een pretecho doe.

JOanieke, wat een mooi kastje heel creatief.

Qua babybox inderdaad niet die van ouders van nu doen, dat is drama _-:(
Ik heb deze zwangerschap dus alleen die van de kruidvat besteld en daar zat in: sokjes, luiers, wat naif producten, billendoekjes, kraamverband, onderleggers, washandje etc. Voor ons iniedergeval veel bruikbare dingen.

Zebraatje, wij hebben bij onze dochter een tijdje wasbare luiers gebruikt. Een tijdje, want ik vond het dus echt helemaal niks. Als tip zou ik zeggen, doe een consult. Dit heb ik ook gedaan en daardoor wel echt fijne luiers aangeschaft. En dit is waar ik de fout mee inging, begin zo snel mogelijk met wasbare luiers. Als je eenmaal gewend bent aan wegwerp is het lastig om over te stappen, althans mijn ervaring. Je moet er een stuk bewuster mee bezig zijn, als in, wanneer verschonen, wassen, kleding etc. Kijk ook even naar je kdv/gastouder want bij de meeste werken ze niet met wasbare luiers.
Overigens was onze dochter met net 2 zindelijk dus heb ik uiteindelijk op die manier geprobeerd de vuilstapel te verminderen.

Wij gaan zelf op vakantie naar Italie als ik 30 weken ben en ruim 32 als we terug komen. Dus ik zou het wel aandurfen :=
Maar vakantie is wel anders natuurlijk, dus ik zou het laten afhangen van hoe intensief het is, en of je je 's middags kan terugtrekken.

Inwonderland
Berichten: 1260
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:22

Zebraatje schreef:
Ik ben ook een beetje aarzelend om al die gratis boxen te bestellen. Net als Inwonderland wil ik het wel zo duurzaam mogelijk doen en zit ik niet te wachten op allemaal zooi, waar ik niks aan heb.

Wat zit er in de dozen? En wat zit er in aan echt nuttige spullen?

Inwonderland, ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met wasbare luiers. Lijkt mij goed, anders heb je zo oneindig veel afval en luiers die je moet kopen. Maar mijn vriend staat er nog niet echt voor open, dus zoek een plek waar ik goede en eerlijke informatie kan vinden.

Super mooi kastje Joanieke! Mooie kleur, wil mijn box ook in z'n soort kleur verven denk ik.

Waar ik de komende weken een beslissing op moet nemen is of ik met 32 weken nog naar een conferentie in Italie ga. Mag daar presenteren en interessant programma. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet meer heel comfortabel is tegen die tijd om daar heen te gaan. En het dus moet afzeggen. Moet voor 1 juni beslissen. Iemand die zegt, joh dat kan nog makkelijk, wat meer rust nemen daar en het gaat? Ik kan nu totaal niet inschatten hoe ik me dan voel (en dat zal uiteraard per zwangerschap ook verschillen).


Ik heb besloten weer geen boxen aan te vragen, mede n.a.v. de reacties hier met wat er in zit. Toch veel wat ik niet ga gebruiken.

Wij hebben bij de oudste voor haar geboorte een luierconsult gevolgd via Kaatje Katoen. Zijn toen direct voor wasbaar gegaan en gaan dat nu dus voor de 3e keer doen. Onze eigen gastouder gebruikt onze luiers ook. Maar ook als je opvang er niet voor open staat is een combinatie prima mogelijk.

Wij hebben op vakantie op de camping bijv. Ook wel wegwerp gebruikt en zijn altijd blij als ze hun eigen luiers weer om konden/kunnen. Zowel billendoekjes als luiers zijn bij ons wasbaar en ik ben dus ook niet anders gewend. Ook met 2 kinderen in de luiers en beide een (praktisch) fulltime baan vind ik het prima te doen. Als je specifiek vragen hebt mag je altijd een pb sturen!

Wbt het reizen, ik ben bij de 2e met ruim 30 weken naar Madeira gevlogen en heb daar nog allemaal mooie wandelingen gedaan, ik voelde me goed, was fit en kreeg ook geen weerstand van de verloskundige op onze voorgenomen reis. En met 35 weken wadlopen en fietsen op Schier. Ging ook goed, als ik inderdaad rust momenten inbouwde. En een zwembad/hottub bij de accommodatie was fijn als het lichamelijk zwaar werd. Tijdje drijven ‘s avonds. Maar ik kan me ook voorstellen als je bijvoorbeeld last krijgt van bekkeninstabiteit het heel anders kan lopen.

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:50

Ik zou niet meer met 32 weken zoiets ondernemen. Maar ik had best een zware zwangerschap.

En ook ik heb wasbare luiers gebruikt bij mij zoontje, iets langer dan een jaar. Beviel hier ook goed. Ik ben zelf begonnen met een huurpakket met verschillende systemen van nappys.nl en dat kan ik ook echt aanraden om te doen. Wij zijn uiteindelijk voor hu-da gegaan met verschillende overbroekjes.
Hier net zoals Inwonderland met uitjes en vakantie en opvang wel wegwerp. En nu helemaal wegwerp gezien m'n zoontje helaas zoveel begon te plassen dat het bij iedere plas direct doorlekte.. (ik hoef hier geen tips voor, heb echt vanalles geprobeerd maar ben er nu wel echt klaar mee) Dit was wel pas sinds hij 15 maanden is, dus het is lang goed gegaan. Voor de tweede ga ik weer wasbaar gebruiken, zeker dat eerste jaar gooi je anders echt zoooveeeel wegwerp weg, en dat krijg ik echt niet over mn hart. :o En met borstvoedingspoep nog lekker makkelijk, kan met poep en al de machine in. :D En nee, het is niet vies.

Sannens
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 07:24

Ik gebruik wel wegwerp. Wat mij uiteindelijk wel hielp was dat in onze gemeente ze luiers los inzamelen om te recyclen, waardoor het iets minder slecht voelde.

Dat doen wij dan ook trouw. :)

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:16

Wij hebben ook wegwerp. Ik vind het super knap dat zoveel van jullie voor wasbaar kiezen, maar niks voor mij/ons. Wij zamelen ze idd ook apart in en dan gaan ze in zo’n aparte container van de gemeente. Je betaalt ook een x bedrag per zak voor daarin.

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:56

Sannens schreef:
Ik gebruik wel wegwerp. Wat mij uiteindelijk wel hielp was dat in onze gemeente ze luiers los inzamelen om te recyclen, waardoor het iets minder slecht voelde.

Dat doen wij dan ook trouw. :)

Wil de pret niet bederven, maar er is maar capaciteit voor 10% van wat er verzameld wordt om daadwerkelijk te recyclen.. := De overige 90% beland gewoon op de stort.

Mensen die op voorhand al zeggen dat het niks voor hun is, zonder het te proberen.. Hoef de zin niet af te maken denk ik.. :D Voor mensen die t wel echt hebben geprobeerd en het niet doen heb ik vrede mee. :o

Uiteindelijk moet natuurlijk iedereen het helemaal zelf weten. Ik ben nu ook gewoon over op wegwerp, maar ik merk dat er vaak negatief over wordt gedacht (en drogredenen omheen hangen om het niet te doen). Vaak ook zonder dat mensen het überhaupt een kans hebben gegeven..

Ik ga er verder geen woorden over vuil maken, maar wilde dit toch even zeggen.. :')

Sannens
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:22

J0anieke schreef:
Sannens schreef:
Ik gebruik wel wegwerp. Wat mij uiteindelijk wel hielp was dat in onze gemeente ze luiers los inzamelen om te recyclen, waardoor het iets minder slecht voelde.

Dat doen wij dan ook trouw. :)

Wil de pret niet bederven, maar er is maar capaciteit voor 10% van wat er verzameld wordt om daadwerkelijk te recyclen.. := De overige 90% beland gewoon op de stort.

Mensen die op voorhand al zeggen dat het niks voor hun is, zonder het te proberen.. Hoef de zin niet af te maken denk ik.. :D Voor mensen die t wel echt hebben geprobeerd en het niet doen heb ik vrede mee. :o

Uiteindelijk moet natuurlijk iedereen het helemaal zelf weten. Ik ben nu ook gewoon over op wegwerp, maar ik merk dat er vaak negatief over wordt gedacht (en drogredenen omheen hangen om het niet te doen). Vaak ook zonder dat mensen het überhaupt een kans hebben gegeven..

Ik ga er verder geen woorden over vuil maken, maar wilde dit toch even zeggen.. :')


Oh echt? Ze geven hier aan dat ze twee dingen doen: ze recyclen en en plastic uit winnen en daarnaast ze op zo’n manier verwerken dat ze energie winnen uit de biogassen. Geen idee van dat het maar zo weinig is…

Ik heb toen wel uitgebreid ingelezen in de herbruikbare luiers, wat me enorm tegen hield waren de aanschafkosten terwijl je niet weet hoe het is. Nu zijn de goedkopere merken er ook wel op ingesprongen, dus als ik de keuze nu opnieuw zou moeten maken zou het misschien wel anders zijn.

J0anieke

Berichten: 4934
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:25

Gelukkig zijn daar nu ook oplossingen voor, zoals een huurpakket, consult, noem maar op.. Ik snap dat mensen afschrikken van de prijs, maar om het te proberen hoef je natuurlijk ook niet gelijk een heel fulltime pakket aan te schaffen..

Wat ik wel jammer vind.. Tegenwoordig bieden winkels zoals een Kruidvat en een Hema wasbare luiers, of zelfs hybride luiers aan. Dat zijn dan vaak helaas weer de wat minder betrouwbare systemen (bv all in one), die vaker lekken e.d., waardoor mensen weer (in mijn ogen) een verknipt beeld krijgen van wasbare luiers.. Uiteraard wel fijn dat er meer aandacht aan wordt besteedt, alleen jammer van de uitvoering.. _O-

Sannens
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:31

Ik ben net terug van de eerste echo, en die was helemaal goed! Mooi kloppend hartje gezien, goede termijn. <3

Wel is er kennelijk een hematoom gevormd, dus het kan zijn dat ik bloedverlies ga krijgen. Maar het kan ook zomaar dat mijn lichaam het zelf opruimt. Iemand ervaring mee?

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:34

Ik ben blij dat iedereen de keuze voor wasbaar of wegwerp zelf mag maken. En ook een keuze op basis van een gevoel dat je ergens bij hebt, dus zonder eerst alle opties uit te proberen, is wat mij betreft legitiem. Dat geldt in mijn ogen overigens niet alleen voor wasbaar luieren, maar ook voor bijvoorbeeld borstvoeding.

Fijn dat je eerste echo goed was Sannens! Ik ben zelf niet bekend met een hematoom. Heb je nu daarvoor nog extra controles of moet je nog iets speciaals doen?