[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 11:46

Aangezien er een hoop topics met vragen over de verschillende methodes van anticonceptie voorbijkomen en het voor een groot deel steeds dezelfde vragen zijn een centraal topic.

Naar een idee van Shiloh

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:25

Goed idee!

Ik heb zelf eigenlijk ook wel een vraag. Best wel persoonlijk, maar ik zet het hier toch maar neer. Misschien dat andere bokkers een antwoord voor mij hebben.

Ik gebruik nu ongeveer een klein jaar de Microgynon30 [mijn eerste pil]

Nu heb ik gemerkt dat ik de laatste 3 maanden ineens veel minder zin in sex heb. Bijna nooit meer eigenlijk. Dit vind ik een beetje zielig voor mijn vriend, dus ik vroeg me af of dit door de pil kan komen?

[Misschien een beetje een rare vraag ]

[edit]Oh ja, en als het wel door de pil komt, wat kan ik er dan aan doen?[/edit]

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:31

Het kan wel door de pil komen ja.
De beste manier om er achter te komen of dat bij jou ook het geval is, is een tijdje stoppen met de pil, of een andere pil vragen aan je huisarts

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:16

Dankjewel.

Stoppen met de pil kan niet. Ik wil geen risico lopen om zwanger te worden.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:32

Dr zijn nog meer middelen dan de pil... gebruik een tijdje condooms bijvoorbeeld

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:33

Die gebruiken we zowieso altijd wel. Ik vind het zonder de pil toch een beetje link. Er hoeft maar een klein dingetje fout te gaan.....

[Ja ik ben misschien wat zeikerig Ik wil gewoon écht NIET zwanger worden. Zeg maar Hihi]

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:35

Ik wil ook echt niet zwanger raken, en had last van bijverschijnselen bij de pil en ben uiteindelijk overgestapt op het mirena spiraaltje

Maar een andere pil kan ook helpen hoor!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:37

Hoe werkt zo'n spiraaltje precies?
* Daar-weet-ik-écht-niks-van

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 15:44


Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:47

Dankjewel Ellende.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:51

www.prosan.nl
Dat is ook een spiraaltje (de Flexi-T). Ik wil volgende week es met mn huisarts gaan praten over dit dingetje

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:53

Mijn huisarts wilde mij van de pil af hebben. Ik gebruik Microgynon 30.
Hij adviseerde mij om meer info te zoeken over idd het mirena spiraaltje. Ik gebruik de pil écht als anticonceptie middel (heb een vaste vriend) en zit ook niet op een kleine te wachten. Echter, is het mirena spiraaltje een aantal malen slecht in het nieuws geweest; het zou niet echt betrouwbaar zijn. Schrikbarend veel vrouwen werden ongewenst zwanger.
Heb voorlopig nog maar besloten om door te blijven gaan met Microgynon. Heb ook een jaartje de pil niet geslikt, maar dit beviel voor geen meter. Niet weten wanneer je ongesteld wordt, het niet kunnen beinvloeden etc....helemaal niets voor mij. Wél een stuk gezonder voor je lichaam, zonder de kunstmatige hormoon beinvloeding. Maar ik vrees dat ik wat dat betreft niet echt super zuinig op mijn lijf ben.

Ik vind het ongemak een groter nadeel. Zo kan ik bv. d.m.v. de pil beslissen wanneer ik wel of niet zwanger wil worden (zo slik ik gerust 3 maanden door, zonder ongesteld te worden).

Ik heb niet bepaald minder zin in sex...integendeel... Buiten dat slik ik ook nog anti depressiva en volgens de bijsluiter (met een ellenlange lijst met veel voorkomende bijwerkingen) neemt in de meeste gevallen juist de zin in sex af! Die arme vriend van mij....die weet niet waar hij het zoeken moet als ik ooit eens van die bende af kom!

Misschien dat je deze reden toch in een ander vlak moet gaan zoeken. Is het nog wel spannend in 'de slaapkamer' tussen jullie, is er nog genoeg uitdaging, etc. Verras elkaar eens op een spannende, erotische of juist romantische manier! Veel succes!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:56

Ja het is nog wel heel spannend. Maar de laatste tijd had ik zowieso wat probleempjes aan de onderkant zeg maar. Nu word ik wel heeel erg persoonlijk, maar ik ben allergisch voor bijna alle soorten metaal, en was éven vergeten dat er ook een soot metalen sluiting aan weerzijden van mijn bikinibroekje zit. Dus onderaan kreeg ik enorme allergische reacties. Misschien dat het dat ook wel is geweest.

Ik krijg btw wel meer puisten van deze pil.
EN stemmingswisselingen. Daar word ik wel een beetje gek van. De ene keer voel ik me op en top, en binnen een uur kan ik ontzettend down zijn en dat wel 3 dagen hebben. Dat had ik vóór deze pil nooit, en ik gebruik hem nu een jaar, ben 17, dus aan de pubertijd ligt het dan ook niet. Dan had ik het voor de pil ook wel moeten hebben. Maarjah. Wij vrouwen hebben het maar moeilijk.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:59

Citaat:
Ik vind het ongemak een groter nadeel. Zo kan ik bv. d.m.v. de pil beslissen wanneer ik wel of niet zwanger wil worden (zo slik ik gerust 3 maanden door, zonder ongesteld te worden).


ZWANGER moet zijn ONGESTELD

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:02

Ik kreeg stemmingswisselen, winterdepressies en minder zin in sex door de Diane 35 pil. Vandaar dat ik op zoek ging naar wat anders en mijn huisarts raadde de mirena aan.

De nuvaring zag ik zelf niet zo zitten, en vanwege mijn negatieve ervaringen met de pil wilde ik van de hormonen af

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:03

Ik hoorde over een of ander chipje in je schouder, zou je ook niet zwanger kunnen raken (en je word dan dus ook niet ongesteld...)
Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand hier ervaring mee?

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:03

Ik heb ook wel stemmingswisselingen, maar of dat door de pil komt????

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:04

Ik slik Microgynon sinds mijn 15e maar ik kan me geen stemmingswisselingen herinneren. Tja...op (veel) latere leeftijd maar dit bleek een andere reden te hebben. Ik ben trouwens 29.

Hmmm....iedere vrouw is natuurlijk weer anders en zit anders in elkaar. Meestal is 17 wel een 'moeilijke' leeftijd.

Als je er erg mee zit en je een leuke/goede huisarts hebt...ga het daar eens mee bespreken.

Die allergie is inderdaad wel erg lastig en kan me voorstellen dat je dan geen tot veel minder zin hebt in sex. Toch...kun je ook een heleboel andere leuke en intieme dingen met elkaar doen...heb je daar dan wel zin in?
Vergeet het niet bespreekbaar te maken met je vriend!

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:05

ilovehorses4ever schreef:
Ik hoorde over een of ander chipje in je schouder, zou je ook niet zwanger kunnen raken (en je word dan dus ook niet ongesteld...)
Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand hier ervaring mee?

Bedoel je niet dat 'stokje' wat in je bovenarm geimplanteerd wordt?

Daar hoorde ik dus weer veel slechte ervaringen over, itt de mirena.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:07

Ik ben dus ook 17, maar ik heb ze niet zo heel erg, maar wel de laatste tijd, maar dat zal wel met leeftijd te make hebbe

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:07

Je bedoelt Implanon? Ik hoor daar ook niet van die beste dingen over, maar ja, het is natuurlijk ook vrij nieuw.

Wat ik wel weer hoor van dames die het spiraaltje gebruiken, is dat je ongesteldheid wegblijft. Dat lijkt mij helemaal super (vieze kledderzooi ) maar op de betreffende sites lees ik daar niks over...
Is het waar?

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:08

hmmm ik hoop eigenlijk nog wat te hore van mensen die er echt ervaring mee hebben en over hoe het nou precies werkt...

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:08

Ik hoorde van mijn collega die het ding nu zowat 5 jaar heeft dat het waar is

Bij mij is ie afgelopen vrijdag geplaatst, dus ik kan er uit eigen ervaring niks over zeggen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:08

ik weet trouwens niet of het implanon is, maar het is iets dat je bij je schouder krijgt ofzo...

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:12

wendytjeG schreef:
Ik hoorde van mijn collega die het ding nu zowat 5 jaar heeft dat het waar is

*gaat gelijk de dokter bellen*


Citaat:
Bij mij is ie afgelopen vrijdag geplaatst, dus ik kan er uit eigen ervaring niks over zeggen.

Ohhh en?? Ze zeggen dat het erg pijn doet, vooral als je nog geen kinderen gehad hebt.... brrrr....

Met de prikpil was ook ook nooit ongesteld, echt geweldig! Maar nu heb ik toch wel een klein vermoeden dat ik er ook erg zwaar van geworden ben, vandaar dat ik naar een alternatief zoek, waarvan ook nog es je ongesteldheid wegblijft....