Extreem droge huid, jeukt erg.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 17:13

Ik heb sinds een paar weken een superdroge huid waardoor ik gek wordt van de jeuk en ook allemaal schilfertjes en rode uitslag heb. Ik heb al van alles geprobeerd: badolie, lotion, douchegels etc, maar er zit geen verbetering in. Weten jullie iets?

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:23

Ik ken je probleem... heb zelf ook nogal een droog velletje. Gelukkig niet schilferig, maar ik "knal" weleens uit m'n vel Gewoon, van de droogte.

Wat bij mij goed helpt, is Zwitsal babyolie in het badwater gooien (gewoon, een paar "kneepjes", stuk of drie) en er vervolgens lekker inkruipen. Dit is geen speciale olie voor in bad, maar het werkt super. Je velletje word er lekker vettig van, maar niet té. Je kunt je gewoon aankleden daarna, het geeft niet af.
Extreem droge plekken insmeren met Vaseline handcrème (roze tube). Dat is echt wonderspul!!
Tegen jeuk zou ik talkpoeder met menthol gebruiken.

En anders toch maar een keertje naar de huisarts...

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:26

niet te heet douchen daar droogt je huid namelijk nog meer van uit?
en gebruik verder gewoon simpele vaseline.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:26

Huisarts. Geeft je een cremepje, is het zo over

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:27

Ik heb het de laatste tijd ook. Komt gewoon van de kou. Vooral niet te warm douchen, dit droogt je huid ook uit. Ik doe nou iedere keer als ik gedoucht heb, mijn huid met bodylotion vet insmeren.
En inderdaad je handen met die rose tube van vaseline. Dat werkt ook erg goed!

Wordt tijd dat het weer warmer wordt buiten.

Storm_inc
Berichten: 70
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:34

Ik heb hier ook veel last van. Bij mij helpt Zwitsal zachte crème. Dit is bodylotion voor babytjes, maar hij trekt zeer snel in, waardoor je huid niet vet blijft, en je je snel weer kan aankleden. Ik gebruik het vooral voor mijn gezicht, en heb na enkele dagen weer een echt 'babyvelletje' daar

Voor droge handen helpt handcrème van The Body Shop dan weer fantastisch. Is wel duurder, maar ik had zo'n verzorgingspakket aan mijn moeder cadeau gegeven, en ze wil sinsdien niets anders meer. Het is jaren geleden dat ze 's winters nog zo'n mooie handen had. Deze producten zijn op basis van amandelolie, en schijnt dus ontzettend goed voor je huid te zijn. Ook baden met amandelolie kan helpen, of je handen daarmee insmeren en met handschoenen over gaan slapen. De pure amandelolie is wel een vette boel.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:03

voor je handen en nagels, wil een beetje slaolie ook wonderen doen. klinkt misschien vies, maar helpt echt! mocht je echt weinig tijd hebben, stop overal een klein tubetje handencreme dan worden die idd goed verzorgd en ziet er netjes uit. olie in bad doet ook wonderen.

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:12

Nivea in een blauw blik werkt ook goed.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:18

Ik heb er ook last van, zelfs op mijn handen zitten er korstjes op, van de droogte in combinatie met schoonmaak middel. Die smeer ik nu elke dag een paar keer in, met handcreme van dove, dat werkt ook wel. En op mijn huid heb ik ook van die rode jeukerige plekjes. Nu ik sinds een week van c1000 eigen merk, baby zeepvrije wasgel en baby shampoo gebruik, scheelt het echt al enorm! Ook hebben ze douchegel waar olie in zit, daar wordt je huid ook lekker vettig van. Ik heb ook wel eens gelezen dat olijfolie erg goed werkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Charaz

Berichten: 24347
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:23

Dat heb ik ook, maar ik heb eczeem. Badolie ed. is juist heel slecht, het beste is babydouchegel en babybodylotion. Verder de droge plekken goed insmeren met vaseline (of uierzalf).

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:25

Zou gewoon een hele vette bodylotion gebruike.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:29

Ook ik heb last van eczeem en een droge huid.

Een paar keer per week neem ik een bad (anders sta ik onder de douche) met daarin zemelenbad (badschuim van het Kruidvat).
Dit zorgt ervoor dat mijn huid niet verder uitdroogt.

Voor mijn handen en gezicht heb ik speciale vaselinezalf van de huisarts (bodylotion werkt niet bij mij).

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:33

Ik heb ook een soort van eczeem (denk ik), blaasjes, ontzettende jeuk en een erg droge huid op de palm van mijn linkerhand. Mijn vriend heeft me gewezen op paardenmelktabletten, dat moet goed wezen tegen allergiën, eczeem en verder heel erg goed voor je huid. Ik ga dat absoluut proberen!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 18:51

Bedankt voor alle tips tot nu toe! Ik ga zeker een aantal ervan uitproberen!

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:56

Ah, hier heb ik ook last van. Het is vreselijk irritant, ik blijf smeren met vanalles en nog wat.

Wat bij mij heel goed helpt is 1 keer per week de extra vettende badolie van Balneum Hermal te gebruiken. Doe ik dat niet, dan houd ik geloof ik geen huid meer over.
Het is echt extreem vet, maar bij mij trekt het super snel in, ik heb dat juist nodig.
Bodylotion heeft bij mij maar 5 min. effect, daarna is de huid weer net zo droog als daarvoor.

pelipa
Berichten: 91
Geregistreerd: 23-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:29

wat ik soms doe,als ik er last van heb,is mezelf na het douchen niet afdrogen en me dan insmeren met olie.Dan doe ik mijn badjas aan en jedroogt vanzelf.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:33

idd wat al werd genoemd, balneum hermal,
werkt perfect !!
is duur, maar er kan geen enkel ander smeerseltje tegenop!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:34

Heb je al eens amandelolie van Kneip geprobeerd? Want dat helpt echt. Ik heb namelijk ook een droge schilferige huid van mezelf en dat gaat inderdaad jeuken.

En als je in bad gaat, kun je het beste amandel badolie van Kneipp pakken. Probeer maar eens, het ruikt nog aangenaam ook.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:37

Paardenmelk tabletten werkt heel goed tegen huidproblemen, bij mij werkt het heel goed tegen puistjes, maar ook tegen droge huid werkt het volgens mij goed (zelf geen last van)
Moet je wel minstens een maand gebruiken voordat je echt veel verbetering ziet.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:39

Ik heb ook in de winter super droge handen. Worden dan helemaal wit en barsten open. Doet best wel pijn. Paar keer per dag insmeren met Atrix of Glycerona, dat werkt super.

Verder heb ook ik een soort van eczeem op mijn armen. Geen schilfers, maar wordt rood en jeukt heel erg. Toevallig is mijn pappa huisarts en heeft me een zalfje gegeven wat super werkt

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:41

Calendulan creme is mijn wondermiddeltje. Elk jaar steekt bij mij weer een kwaaltje op waardoor mijn handen etreem droog, rood, schilferig en jeukig worden en als ik het weer aan voel komen of heb smeer ik me handen daarmee in. Zovaak als nodig is. Helpt bij mij goed in ieder geva'l!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:43

ik heb van de week handcreme gekocht van palmer's en die is ontzettend goed!!(echt nodig met mijn werk) je betaald er ook wel voor hoor maar wel super resultaat en als ik het goed heb hebben ze ook bodycreme ervan ofzo? er stond in iedere geval nog een potje van....het is met cacao boter wat ontzetten goed voor je is

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:53

zwitsal vernix creme
of sudo creme (grijze pot)

wonder spul

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:19

Rupsje schreef:
Ik heb ook in de winter super droge handen. Worden dan helemaal wit en barsten open. Doet best wel pijn. Paar keer per dag insmeren met Atrix of Glycerona, dat werkt super.

Hier zelfde verhaal. Droge handen met kloven. Maar Glycerona helpt wel veel beter bij mij dan Atrix hoor.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:19

Jamezy schreef:
Tegen jeuk zou ik talkpoeder met menthol gebruiken.

En anders toch maar een keertje naar de huisarts...



Talkpoeder kun je beter niet gebruiken. Het helpt inderdaad wel tegen de jeuk maar droogt (volgens de dokter) je huid juist meer uit waardoor je later weer meer jeuk krijgt...

Hebben jullie ook echte soort van korstjes? ik heb zo af en toe ineens onverklaarbare plekjes op mijn lijf, niet gestoten of gesneden en muggenbulten kunnen het nu ook niet zijn, al lijken ze daar het meest op. Ik weet zeker dat het niet van beesten is (vlooien, luizen, muggen, whatever) maar of het van de droogte komt weet ik ook niet zo zeker... Misschien een allergie ofzo, heb alleen niet zo'n zin om naar de dokter te gaan