Extreem droge huid, jeukt erg.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:29

Meer water drinken. Serieus. Je huid krijgt als een van de eerste te weinig vocht als je te weinig (water) drinkt.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:10

bakkie schreef:
ik heb van de week handcreme gekocht van palmer's en die is ontzettend goed!!(echt nodig met mijn werk) je betaald er ook wel voor hoor maar wel super resultaat en als ik het goed heb hebben ze ook bodycreme ervan ofzo? er stond in iedere geval nog een potje van....het is met cacao boter wat ontzetten goed voor je is


Palmers is inderdaad een heel goed merk, die Bodycreme van cacaoboter heb ik ook. Werkt erg goed, ik vind hem alleen een beetje overheersend ruiken Wist trouwens niet dat ze er ook handcreme van hadden, zal van de week eens kijken.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:22

deschels schreef:
niet te heet douchen daar droogt je huid namelijk nog meer van uit?
en gebruik verder gewoon simpele vaseline.


Ik heb het ook. Sta meestal onder een hele hete douche. Dat neemt de jeuk een beetje weg. Ik weet dat het fout is

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:03

Charos schreef:
Dat heb ik ook, maar ik heb eczeem. Badolie ed. is juist heel slecht, het beste is babydouchegel en babybodylotion. Verder de droge plekken goed insmeren met vaseline (of uierzalf).


Ik heb ook last van exceem maar ik smeer er absoluut geen vaseline op, dan kan je huid niet ademen en dan gaat het nog meer jeuken.

Idd ff langs de dokter of apotheek, daar hebben ze goede vettige zalfjes/cremes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:15

Sjimmy schreef:
Meer water drinken. Serieus. Je huid krijgt als een van de eerste te weinig vocht als je te weinig (water) drinkt.

en moet dat perse water zijn>? Ik drink zelf namelijk ook niet voldoende.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:24

Meisje uit mijn klas heeft het ook.
In het begin van het jaar heel klein beetje maar.
Nu zitten haar armen eronder en haar hoofd en nek en alles.
Echt niet smakelijk.
Ze mag waarscheinlijk niet eens op stage.
NIET krabben dus!

Edit; OHJA, ze is naar een dermataloog ervoor geweest..
Maar gewoon als het niet zo erg is gewoon vet houden!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 00:32

Bedankt voor alle tips! Het probleem is dat ik het echt over mijn lichaam heb (en dus niet met 1 tubetje is op te lossen ). Ik heb al een amandelolie-bad geprobeerd maar het zet niet echt zoden aan de dijk. Mijn huid blijft zeer droog en schijnt ook weinig op te nemen.

Charaz

Berichten: 24346
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:02

Famke_a4pje schreef:
Charos schreef:
Dat heb ik ook, maar ik heb eczeem. Badolie ed. is juist heel slecht, het beste is babydouchegel en babybodylotion. Verder de droge plekken goed insmeren met vaseline (of uierzalf).


Ik heb ook last van exceem maar ik smeer er absoluut geen vaseline op, dan kan je huid niet ademen en dan gaat het nog meer jeuken.

Idd ff langs de dokter of apotheek, daar hebben ze goede vettige zalfjes/cremes.


Bij mij is het nu zo droog (verschilt van tijd tot tijd) dat ik er wel vaseline op moet smeren. Als het zo jeukt dan kan ik het met de vaseline erop ook niet open krabben.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:10

Je huid jeukt nu door de kou en door de dode huidcellen op je huid.

Wat bij mij het beste werkt is regelmatig mijn huid scrubben en dan er iets op smeren. Door het scrubben haal je de dode huidcellen weg en dan neemt je huid hetgene wat je erop smeert ook beter op. Bij mij werkt het in ieder geval erg goed.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:18

repair is een creme die je bij de drogist haalt, het is een creme voor als er niets meer werkt

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:39

Wat ik veel gebruik is Bepanthen, er zijn twee soorten bij de apotheek.
Ik heb de zalf .
Er is ook creme, nooit geprobeerd.
De zalf kreeg ik in mijn kraambed, sindsdien is er standaard een tube in huis die niet zo lang meegaat

Kost maar een paar euro.

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:35

ik heb behalve in de zomer altijd een droge huid. eerst gebruikte ik babyolie maar dat sluit je huid alleen maar af ipv het goed te voeden zeg maar.
babyolie voor in bad helpt wel maar in bad duurt mij te lang.

ik gebruik nu van garnier zon rode fles tegen droge huid. gewoon elke dag opsmeren en niet te lang en te heet douchen dat gaat t wel

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:43

Ik ken het. Ik heb het ook elke winter in mijn gezicht, eerst wordt het schilferig, dan rood en dik. Ik zie er niet uit. Ik douche niet heet, drink bijna 3 liter water per dag, maar het blijft komen. Ik heb al zoveel smeerseltjes geprobeert, maar niks helpt echt. Gebruik nu nivea, en nu wordt het iets minder. Waar blijft de lente???

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:31

Hier heb ik iedere winter en soms zelfs in de zomer last van. Ik ben meerdere keren bij mijn huisarts geweest, kreeg ik weer speciale handvcreme voor mijn handen, want met gewone handcreme werd mijn huid alleen maar strakker ipv soepeler.
Bodylotion heeft op mijn huid ook geen enkel effect.
Wat ik nu gebruik is huidolie, heb momenteen tarwekiemolie van de Tuinen en voeg daar wat druppels essentiele olie aan toe, dan kun je lekker elke geur maken die je wilt. En voor onder de douche gebruik ik ook douche-olie en vooral geen douchegel of zeep, dat is nl een garantie voor veel jeuk.
Op mijn handen smeer ik nu pure vaseline, hier worden ze wel lekker zacht van, nadeel is alleen dat het heel erg lang duurt voordat het ingetrokken is...
Ik was mijn handen zo min mogelijk met zeep (hoewel dat in mijn beroep vaak toch niet anders kan).
Ik smeer mijn huid minimaal 1x per dag in met de olie. Ik heb ook baby-olie gebruikt, dat werkte ook prima, maar had een beetje saaie geur. En olie van knijp hielp ook wel, maar nu met deze tarwekiemolie ben ik echt tevreden!

Mijn ellebogen zijn nog een ander probleem, die worden begin van elke winter stug, schilferig, korsterig en rood. Daar smeer ik of lippenbalsem op (purol) of ook gewoon vaseline en als ik mijn armen insmeer met olie neem ik de ellebogen ook gewoon mee.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:33

Desiree schreef:
Sjimmy schreef:
Meer water drinken. Serieus. Je huid krijgt als een van de eerste te weinig vocht als je te weinig (water) drinkt.

en moet dat perse water zijn>? Ik drink zelf namelijk ook niet voldoende.


Nope, maar wel iets waar veel vocht in zit. Klinkt gek maar koffie bv onttrekt eerder vocht uit je lichaam dan dat het opneemt.

(vruchten)spa of waterige frisdrank oid. Het moet niet te geconcentreerd spul zijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:37

Mwa, ik drink echt heel erg veel en juist geen koffie en weinig thee, maar veel water of waterige aanmaaklimo, maar ik heb nog steeds een flink droge huid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:38

Het hóeft daar natuurlijk niet door te komen, het kán daardoor komen.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:25

Inderdaad goed drinken, en ik zweer bij bodybutter van de bodyshop. Je hebt er verschillende heerlijke geurtjes van en ook voor verschillende droogte van je huid. Elke dag na het douchen creme in me helemaal in.
MIjn moeder heeft een extreem droge huid en heeft van alles geprobeerd, maar dit werkt ook super bij haar. Voor mijn gezicht gebruik ik Vichy, het is wel wat duurdere creme, maar werkt echt. Ik ben heel erg gevoelig, en hier is het van opgeknapt.
Voor mijn handen heb ik nog niet echt iets gevonden. Zo nu en dan smeer ik ze in met een soort bijenwas, en dan ga ik slapen met katoenen handschoentjes. Dat werkt wel, maar als ik dan weer een dag met water/kou bezig ben, zijn ze weer droog..

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:57

Nu was ik er vandaag mee naar de dokter gegaan, was het bij mij toch Eczeem, heb een hele gevoelige droge huid. Heb nu speciale shampoo en een creme ervoor. Volgens mij heeft het bij mij ook te maken, met mijn weerstand. Als die iets minder is, dan heb ik ook meer last van droge plekjes.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:21

Ik wou hier net een topic over openen, maar iemand is me dus voor geweest.

Ik heb ook een droge huis en de laatste tijd heb ik het vooral net boven mn knieholte. Als ik ga rijden doet het echt heel erg zeer. Verder mn armen nog....

Ik douche wel elke dag (niet echt super goed voor je huis, maar ja) en smeer er daarna bodylotion met aloë vera op... Maaar ik ga toch maar eens wat anders proberen!

Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 01:02

Ik heb ook een heel erg droge huid ik krab mezelf helemaal open tot bloedens toe (alleen op mijn benen de rest heb ik geen last van) Ben al bij de huisarts geweest en die zei dat ik de krab drang maar moest onderdrukken als het jeukte... maar goed das makkelijker gezegd dan gedaan.
Bij mij komt het krabben ook door medicijngebruik dus of het daarom zo erg is geen idee. Wat bij imj wel goed helpt is 2x per dag ('s morgens en 's avonds) insmeren met bodymilk met aloe vera van het Kruidvat (eigen merk) sinds ik dat doe krab ik niet meer en zijn alle krassen (gelukkig) weer genezen!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:03

Ik ben wel beniewd waar je die paardenmelk-tabletten kunt krijgen. Ik heb ook een heel droge huid, daarnaast krab ik me in mijn slaap tot bloedens toe, op het moment vooral mijn benen en armen. Nivea en dat soort geparfumeerde troep, daar hoef ik niet aan te beginnen, ik wordt een half uur na insmeren echt gek van de jeuk. Balneum Herbal werkt wel, maar dat is voor korte tijd. Ik gebruik nu Parfenac voor de kleinere plekjes (is maar een kleine tube) en dat is één van de weinige producten die blijven werken.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:26

Ik had ongeveer hetzelfde! Was een soort van eczeem.
Heb er hormonenzalf en hele vette zalf voor gehad, en nu is het helemaal over

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Extreem droge huid, jeukt erg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:03

wat goed helpt tegen huidproblemen is PAARDENMELK...echt waar
elke dag 1 glas drinken....
http://www.paardenmelk.nl/index2.html
http://www.equilac.be/
http://www.trekpaardenmelk-zeeland.nl/p ... nmelk.html
http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... en146.html
ook je huid regelmatig scrubben met scrubzout en meteen daarna insmeren huidolie.
verder kan een huid slecht reageren op bepaalde voedingsmiddelen
koeienmelk (een pruducten met melksuiker en melkeiwit) is daar een voorbeeld van.
geitenmelk wordt beter verdragen door mensen

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:25

Ik heb hier ook meestal 's winters last van, en dan voornamelijk benen, borsten en zijdes. Ik heb zelf olie en dergelijke geprobeerd maar werd daar weer geirriteerd van de vettigheid. Heb onlangs een grote fles bodylotion bij het Kruidvat (eigen merk) gekocht met aloe vera. Moet het echt afkloppen, maar het werkt geweldig en trekt snel in. Daar komt nog eens bij dat het lekker goedkoop is

's zomers heb ik er weer helemaal geen last van.