'schrikken' van lichamelijk contact

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:28

J0sef1entje schreef:
Soms ben ik gewoon een ijskonijn That's me take it or leave it!


ik sta een beetje bekend als een ijskoningin... maar goed, ik heb kennelijk gewoon niet zoveel behoefte aan zulk soort intimiteit...dat kan ik alleen maar hebben van zeer weinig mensen, die kun je zeker ip 1 hand tellen.

en verder denk ik ook maar: take it, or leave it...

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:46

Precies!

Het lijkt soms wel alsof 'iedereen' van knuffelen en aanraken houdt, maar als je het mensen echt vraagt valt dat vaak nog wel tegen. Als ze weten dat jij het niet zo fijn vindt hoeft dat meestal echt geen probleem te zijn hoor

Beesje
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-04

Re: 'schrikken' van lichamelijk contact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:52

Kwestie van klein beetje opletten hoe iemand reageert...je moet wel een groot bord voor je hoofd hebben om niet door te hebben dat het niet welkom is. Vooral mannen hebben dat helaas nog wel eens. Ben zelf trouwens ook een jongetje maar ik probeer echt wel om niet in iemands "space" te komen als dat ongewenst is.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:59

Met name 1 collega van me heeft zo'n bord voor zijn kop. Gelukkig zit hij nu aan de andere kant van het gebouw, maar die jongen is sowieso erg onhandig op het praktische en sociale vlak....

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Re: 'schrikken' van lichamelijk contact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:04

Sily schreef:
Myryana ik begrijp je vriend wel een beetje....jou natuurlijk ook en je meot ook zeker niets tegen je wil aan doen.
Maar heb er met een ex van me een goed gesprek over gehad, niet op dat vlak maar tijdens een meningsverschil of als hij zijn stem iets harder eruit gooide dan normaal kromp ik automatisch in of stapte weg bij hem uit de buurt.
Voor hem was het erg pijnlijk, omdat hij er niets aan kon doen dat ik dit had, is iemand anders verantwoordelijk voor en hij zit met een vriendin die naar zijn denken iedere keer denkt dat hij uit wil halen.
Heb hem uitgelegd dat ik dat heus niet van hem denk, dat het automatisch gaat, een paniekgevoel is waar ik zelf ook dolgraag vanaf zou willen.
Misschien zou je hem kunnen vragen je meer aan te raken over je kleren, arm om je schouders (rustig) een aai over je been, een knuffel of wat dan ook, mijn huidige vriend is erg knuffelig en aanrakerig en dat hoeft helemaal nergens toe te leiden, gewoon lekker, hij masseert ook graag en dat heeft bij mij heel erg goed geholpen, buiten het meningsverschil gedeelte heb ik bij hem dus nergens last van, gewoon omdat ik weet dat aanraken meer is dan alleen maar dat en als hij mijn blote rug masseert doet hij dat gewoon omdat hij het leuk vind en mij van mijn rugpijn af wilt helpen, geloof dat hij de eerste vriend is waar ik dan ook op dat soort momenten helemaal kan ontspannen en nu zelfs uit mezelf een hand op zijn been leg of een knuffel geef.


Mijn vriend masseert ook heel graag maar zelfs tijdens massages verstijf ik.. Al mijn spieren verstijven gewoon en heb zo veel moeite met ontspannen dat ik er gewoon spierpijn van krijg.

We hebben al heel uitvoerig gepraat hier over en hij wil gewoon heel rustig aan doen en daar ben ik blij om.

Beesje
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-04

Re: 'schrikken' van lichamelijk contact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:25

@ Myryana: klasse vent heb je dus zonder bord voor zijn hoofd.

anno
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 13:00

Van masseren wordt ik dus echt niet soepeler. Een keer een voet-reflex behandeling gehad, zou erg succesvol zijn bij een blessure, nou die vrouw had nog nooit van die reacties gehad, ik kon er absoluut niet tegen en ipv ontspannen werd het alleen maar erger.

Met vriendjes is het ook nooit verder gegaan dan zoenen. Nog nooit echt een relatie aan durven te gaan, zodra ze te dichtbij komen weet ik niet hoe snel ik er van af moet komen want dadelijk zou ik me nog hechten en zouden ze mij nog kunnen kwetsen

Maar het is echt een opluchting om te lezen dat ik toch niet de enige ben en dat er wel mannen te vinden zijn die er mee om kunnen gaan.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:44

ik ben ook heel snel 'plank' ik ken dat gevoel, helemaal verstijven en ff niet meer weten wat je moet doen....

spontaan zoenen met een jongen zit er ook niet in, ik schrik altijd vreselijk...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:30

Ik herken er ook wel wat in.
Dat schrikken als iemand je onverwacht aanraakt, of als je het aan ziet komen weg of inelkaar duiken.
Ik zou het graag anders zien, want ik vind het ergens wel prettig om eens een schouderklopje te krijgen of een knuffel als het even moeilijk is.
Ik denk dat het bij mij voor een groot deel voortkomt uit onzekerheid over mezelf.

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:01

Ik ben ook niet zo van het knuffelen en aanraken.
Sommige mensen mogen mij wel aanraken(ook 'vreemde') maar sommige(en juist ook bekende) juist niet. Het is een gevoel wat ik er bij heb. Ik laat mij bijvoorbeeld liever aanraken dan door mijn tante dan door mijn eigen moeder, raar misschien?
Mijn vriend krijgt ook wel eens een 'klap' als hij bijvoorbeeld m'n billen pakt oid. Hij mag het van mij, maar het gebeurd vaak genoeg dat ik eigenlijk z'n hand in eerste instantie weg sla en dan eigenlijk bedenk dat hij het is en dat het niet erg is.

Ik heb er verder geen last van, maar een knuffelaar zal ik nooit worden.

Beesje
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:29

tinkerLuna schreef:
Ik zou het graag anders zien, want ik vind het ergens wel prettig om eens een schouderklopje te krijgen of een knuffel als het even moeilijk is


Bij deze een schouderklopje en een virtuele knuffel

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:41

Dankjewel Beesje.