snuf snot snik.... hooikoorts

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 09:09

Nee he, het seizoen is veel te vroeg begonnen. Sinds drie dagen loop ik met een mega snotneus, jeukende ogen en nies ik ongeveer 50 keer per dag. Wie heeft hier ook last van en welke medicijnen en truukjes gebruik je om de dag door te komen. Aan het einde van de dag heb ik net het gevoel als of mijn lichaampje door een griepvirus is getroffen. Ik heb zachte lenzen, dus oogdruppels kan ik beter niet gebruiken volgens de dokter. Wel slik ik Loratadine 2 keer per dag. Iemand nog tips?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:12

Hier nog een. Liep vorige week bij het eerste zonnetje al te niezen Erg vervelend. Ik gebruik zyrtec ofso. En vooral niet teveel bij de pollen en pluimen in de buurt komen, niet in de ogen wrijven


BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:05

Ja echt vreselijk dat het nu al is begonnen. Ik gebruik fixonase en gaat tot nu toe erg goed.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:16

Sh|t, dus daar komt het van...
Had nog helemaal niet bedacht dat het alweer zo ver zou zijn *hatsjoe*

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:18

Oh jee, ik heb nog niks gemerkt, maar het zal binnenkort wel weer zover zijn.

Ik gebruik eigenlijk altijd van die pilletjes van de drogist.
Homeopatisch spul werkt bij mij niet.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:20

Yep meld me ook maar even....

Ik gebruik de pilletjes van Heel en de neusspray, luffeel.
Daarvoor gebruikte ik zyrtec.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:21

Ik gebruik ook Cetirizine (Zyrtec), dat werkt voor mij afdoende.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 10:24

ik heb ook zyrtec geslikt en daarvoor triludan. ik hoop dat ik het met loratadine een beetje kan onderdrukken.

is er iemand met zachte lenzen die oogdruppels gebruikt?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:26

Er zijn wel oogdruppels die je kunt gebruiken icm zachte lenzen, ik heb ze vorig jaar ook gehad, ben de naam alleen kwijt....
Het is vooral het conserveermiddel in de druppels dat problemen geeft, dus je zult spul moeten hebben zonder conserveermiddel. Nadeel is wel dat je het flesje na een week dan écht weg moet gooien ivm risico op ontstekingen.

Ik maak overigens in de hooikoorts-periode heel veel eiwitten aan, waardoor m'n lenzen echt met een dag helemaal dichtgeslagen zijn, maar ik gebruik tegenwoordig daglenzen, dus dat is ook geen probleem meer.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 10:39

dat van die eiwitten, dat wist ik niet. ik was al aan het mopperen dat er een wit waasje over mijn lenzen zat. ik had ze net een week in, ik draag maand lenzen. heb nog een hele voorraad dag lenzen liggen, die ga ik nu maar gebruiken totdat de hooikoorts over is. bedankt voor dit ideetje.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:42

Ja, zo deed ik dus ook maar een week met m'n maandlenzen...

Je opticiën heeft overigens waarschijnlijk wel een spulletje om die eiwitten te verwijderen hoor, dat heb ik ook wel eens gehad, misschien even overleggen?
Kijk er wel mee uit, je krijgt vlug ontstekingen. En het zit bovendien ook helemaal niet lekker!

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:46

Ik heb wel de afgelopen week meer geniest dan gewoonlijk. Ik dacht dat ik weer verkouden was. Maar misschien dat het toch hooikoorts is. Misschien toch maar beginnen met de acupunctuur.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:50

Helpt dat?

Ik heb wel eens een homeophaat geprobeerd, maar dat haalde niks uit. Ben niet zo van de alternatieve, maar steeds die pillen zit me toch ook niet helemaal lekker.

En oh ja, min of meer standaard de zonnebril op als ik naar buiten ga! Dat scheelt stukken in de oogirritatie.

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:52

Pfff, het is inderdaad weer zover.
Ik gebruik Zyrtec, en xcyzal (hoe schrijf je dat eigenlijk)
Echt veel helpen doet het helaas niet, maar het is iets he.
Kan niet eens lang naar tv en pc kijken, wordt er helemaal tureluurs van.
Zonnebril buiten helpt idd iets, maar ook niet alles helaas...
Ik denk dan maar weer dat het snel zomer is, en lekker warm

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:08

Ik gebruik Mizollen.... verkrijgbaar via je huisarts...werkt echt super en ik heb heel erg last van hooikoorts....maar met deze bijna geen last meer!! Had hiervoor ook al heel veel geprobeerd!

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:18

Pfff, sinds een paar dagen voel ik het weer.
Ik heb gister de hele dag lopen niezen!
Ik gebruik pilletjes (Aerus) en als het te erg wordt, dan neusspray en oogdruppels (livostin en livocab) erbij. En als het écht te erg wordt, dan neem ik twee pilletjes in in plaats van één...

Zonnebril werkt bij mij niet, krijg ik alleen maar meer traanogen van..
ik heb mijn medicijnen op recept van de dokter, daarvoor had ik al alle middeltjes (tabletten) geprobeerd van de drogisterijen/apotheek, maar die werkten maar een maand of twee en dan begon de pret weer

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:24

Ik heb dit sinds vorig jaar ben allergies voor boompollen, kruidpollen, graspollen en huisstofmijt, ik begin nu ook weer te snotterren, tranen en niessen. Als ik mijn medicijnen in neem gaat het redelijk goed, wordt er wel moe van ik heb Nasonex neusspray en aerius pilletjes. Ik heb het op doktersvoorschrift gehad nadat ze me hebben getest.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:25

Heb nu Flixonase en ook druppels van flixonase uit een tubetje. Aeriustabletten en heb Telfast staan en een inhaler (maar die is voor allergie). Niets helpt momenteel, zie er enig uit als ik opsta, dikke traanogen, snotverkouden, hoofdpijn. Moet wel zeggen dat ik al jaren lang last heb van hooikoorts, maar dat ik het idee heb dat het nu nog niet zo erg is en meer allergie is nog.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:20

muppetmayo schreef:
Ik gebruik Zyrtec, en xcyzal (hoe schrijf je dat eigenlijk)

Dat is een beetje dubbelop!
Zyrtec en Xyzal zijn hetzelfde.. de werkzame stof is bij beide cetirizine.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:23

Ik had er laatst ineens dus ook weer last van..
M'n neus zit weer helemaal dicht..

Ik slik Allerfree, kan je gewoon bij de apotheek halen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:27

Jup, het is weer begonnen.
Hoewel het bij mij zo erg is dat het het hele jaar doorgaat, wordt het nu weer zo erg dat ik de komende tijd dagen heb dat mijn ogen gewoon serieus niet open kunnen en ik blijf niesen.

Het zijn bij mij voornamelijk mijn ogen, dat is echt vreselijk. Altijd jeuk, rood, geïrriteerd, tranen, viezigheid. Heb oogdruppels (twee soorten), allergiepillen, hooikoorts pillen en pillen voor extra.

Heb vorig jaar tijdens mijn zomervakantie de drie weken dat ik op vakantie was ook drie weken bijna niks kunnen zien en continu met een zonnebril op binnen gezeten.

Nee, das wel een nadeel van de lente.

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:31

Ik heb om de zoveel jaar weer nieuwe medicijnen of een hogere dosis nodig. Nu gebruik ik Telfast en Flixonase (die helpt niet meer dus krijg weer iets nieuws) en oogrduppels zonder broom, omdat ik daar ook nog eens allergisch voor bleek te zijn. Ben wel even de naam kwijt maar dat zijn dezelfde druppels als mensen met zachte lenzen kunnen gebruiken. Ik ben ook nog proefkonijn voor sublinguale immunotherapie, dat zijn druppeltjes onder je tong, die je allergie zou moeten verminderen. Bij mijn zus werkt het perfect, bij mij lijken de klachten juist erger te worden... Hmmmzzzz ik haat voorjaar en zomer (maar ik hou van de zon )

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:33

Ow, ik vroeg me trouwens ineens af of jullie er ook in het buitenland last van hebben? Ik sprak vorige week een jongen die in de lente regelmatig in Griekenland is omdat zijn moeder grieks is, en die heeft daar nergens last van. Zodra hij weer in Noorwegen is, begint alles opnieuw... Ik heb hier in Noorwegen er pas later last van, maar dat komt omdat alles later in bloei is.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 13:39

Ja vreemd he, als ik op vakantie ben, maakt niet uit wanneer in het Nederlandse hooikoortsseizoen, heb ik nergens last van. Aan het strand in NL heb ik ook nergens last van. Zou er iets speciaals in NL zijn waar we niet tegen kunnen?

Mijn mams en oma hadden het ook. Bij hun is het na de overgang veel minder geworden. Zijn er mensen in jullie omgeving waarvan het op oudere leeftijd is weggetrokken of verminderd?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:57

Ik heb het in het buitenland ook
Maar ook niet alleen in het voorjaar in Nederland, slik het hele jaar door medicijnen gezien de andere allergieën (oa huisstofmijt). Als het nu erger wordt moet ik gewoon weer de oogdruppels erbij bestellen en even opletten met het opstrooien van stallen e.d.

Het is vervelend, maar er zijn ergere dingen