snuf snot snik.... hooikoorts

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:06

In het buitenland is het net zo erg, misschien zelfs wel erger.
Wel irritant dat je daar niet aan andere/zwaardere medicijnen kan komen (leg maar eens uit aan zo'n dokter dat je een hogere dosis wilt terwijl je al te zware medicijnen krijgt ) en er dus mee door moet lopen.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:26

Bij mij is het ook weer begonnen, ben nu, in drie weken tijd al drie keer bij allergeloog geweest een de vierde keer staat al gepland (drie dagen achter elkaar voor de plaktest, iemand ervaring?)
Inmiddels is er uitgekomen dat ik allergisch ben voor alle graspollen, specerijen, tarwe, verschillende soorten fruit, huismijtstof en wordt nu dus getest op contact eczeem...
Volgens allergeloog heeft het allemaal met elkaar te maken.
Heb zo'n beetje alle medicijnen gehad, maar niets helpt, ben heel benieuwd wat er uit de plaktest komt en wat er dan uiteindelijk aan gedaan kan worden...

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:28

In het buitenland heb ik er net zo'n last van als hier....
Alleen op de boot op zee niet

Vroeger als kind had ik helemaal nergens last van, toen is het een periode ieder jaar erger geworden en ik heb nu het idee dat het weer een beetje op z'n retour is, minder wordt. Zou dat kunnen? Ik hoop het!!!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:31

Ja, dat is mogelijk, als ik het goed onthouden heb, verandert je lichaam om de 7 jaar, waardoor je in ene voor andere dingen allergisch kunt worden en sommige dingen spontaan overgaan.

Ik kan het thuis even opzoeken en hier plaatsen, weet niet meer precies hoe en wat er stond.

Jules
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:33

K gebruik hooikoorts tabletten van de trekpleister,, gwoon het eigen merk.. enorm goed en het helpt ook als je allergisch ben voor katten of i.d.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:55

Hier nog één die het heeft... kreeg van de week weer jeukende ogen maar ik moet zeggen dat het nu meevalt.
Misschien dat het komt omdat we nu zeer dicht bij het strand wonen, in Rotterdam had ik er nl onwijs last van.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:57

In de grote stad heb ik er ook last van! Maar ik denk dat dat toch een allergie is voor iets anders, smog ofzo. In Rome was het echt een drama... Maar dan noem je ook een vieze stad.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:58

ja dat zou best kunnen, bij het strand waait de vieze lucht wat sneller weg

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:01

Rotterdam staat nou niet bepaald bekend om z'n frisse lucht nee

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:23

Sterkte voor iedereen die nu aan het afzien is

Ik blijf tot hiertoe gespaard *toch even hout vastpakken* Lang leve de zee op een minuutje afstand

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:52

Heb het ook heel erg.. Mijn ogen zijn megadik, dikke korsten erop tijdens slapen, 100x niesen en snotneus. (hoorde ook fijn; jeeetje je ziet er echt uit als een lijk zo Euh bedankt? ) Nu ben ik gelukkig weer aan de medicijnen, zal even kijken hoe het heet Het is xyzal 5 mg, wel op recept maar werkt echt super goed. Je wordt er wel een beetje slaperig van... Maar is zeker aan te raden als je er echt last van hebt!

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:22

Ja hier nog iemand met hooikoorts.. echt verschrikkelijk, maar heb pilletjes en oogdruppels die heel goed werken, maar het is evengoed echt super irritant..

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:22

Ik heb er ook erg last van.
Ben allergisch voor huisstofmijt en andere stofsoorten.
En voor kuilgras e.d. Paarden hebben ze niet kunnen aantonen al denkt de huisarts van wel, maar dan zou ik opnieuw bloed moeten laten afnemen.. niet dus

Slik ook het hele jaar door Xzyzal en dat werkt goed
Als ik het eens vergeet (paar dagen, als ik ergens anders eet oid) dan merk ik dat echt wel als ik op stal ben!
Verder voer ik kuilgras e.d. met een hooivork en als er veel stof in het stro zit een mondkapje op

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:30

Margreet schreef:
Helpt dat?

Ik heb wel eens een homeophaat geprobeerd, maar dat haalde niks uit. Ben niet zo van de alternatieve, maar steeds die pillen zit me toch ook niet helemaal lekker.

En oh ja, min of meer standaard de zonnebril op als ik naar buiten ga! Dat scheelt stukken in de oogirritatie.


Het jaar dat ik acupunctuur deed had ik er bijna geen last van. Het jaar had ik niets gedaan en kwam het 2 keer zo erg terug. Dus ik ben dit jaar even aan het twijfelen wat ik doe.

Anoniem

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:59

Ik heb nu (nog!) nergens last van. Normaal moet ik het hele jaar door Ceterizine slikken maar ik ben nu al maanden pil- en niesvrij. En dat ondanks twee honden en een pony, met bijbehorend hooi, waar ik al jaren last van heb.

Nu maar hopen dat die zeven-jaar-cyclus ook echt bestaat
Mijn hooikoorts is 14 (2x7!) jaar geleden vrij plotseling begonnen en elk jaar steeds erger geworden.... tot 7 jaar geleden.
De laatste 7 jaar is het stabiel gebleven/iets afgenomen en omdat ik nu al maanden medicijnvrij ben heb ik stiekem wat hoop dat...

n_atas

Berichten: 991
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: veenendaal

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:06

hier nog eentje... begint bij mij nu ook alweer heel erg

vorige week begon het bij mij... echt veeels te vroeg *zucht*

Ninah

Berichten: 121
Geregistreerd: 31-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:07

Ik heb er ook last van. Ik slik tabletjes van Allerfree. Ze werken 24 uur en het helpt redelijk. Ik heb er meestal alleen in maart/april last van (pollen van bomen). In Oostenrijk op wintersport had ik er geen last van. Het begon meteen toen ik terugkwam. Niezen en jeuk in mijn ogen. Ik draag ook zachte maandlenzen. Bij mij werden ze ook helemaal troebel. Ik heb er ook al een aantal na een week weg moeten gooien. Ik heb ook oogdruppels. Sterkte allemaal.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:09

Ik heb er denk ik ook last van. Sinds gisteren nies ik me helemaal suf. Gisteren denk ik wel een keer of dertig en vanmorgen ook alweer ontelbare keren Ben ook erg snotterig

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 11:48

moet je voor de acupuntuur een verwijsbrief van de dokter hebben, anders ga ik het toch een keertje proberen. wordt echt gek van het niezen en de jeuk aan de ogen.

je zou toch denken dat wanneer je regelmatig snuit, je neus wel leeg zou moeten zijn, maar nee hoor, na een uur weer een volle zakdoek. mijn collega zei: je moet niet meer snuiten, dan stopt de snotproductie, hihi.

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:36

je kan ook gewoon zulke pilletjes slikken, dat helpt ook heel goed ..bij mij tenminste

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:05

Bij mij begint t ook weer
Heb ook aerius maar vind t helemaal niet helpen eigenlijk dus zal maar weer eens wat anders gaan vragen.!

ZazoutjeJarig

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:40

Ik ook! Verschrikkelijk!
Ik heb ook Aerius, maar ik heb ook niet echt het idee dat het wat uitmaakt..

offtopic; we hebben echt hetzelfde onderschrift

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:12

Zazoutje schreef:
Ik ook! Verschrikkelijk!
Ik heb ook Aerius, maar ik heb ook niet echt het idee dat het wat uitmaakt..

offtopic; we hebben echt hetzelfde onderschrift


en hetzelfde medicijn en dezelfde mening.........

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:22

Nou echt niets helpt meer. Slik 3 pillen Loratadine per dag, snuif de neusspray leeg en loop met een zonnebril. Ril tijdens de niesbuien. Collega vroeg net of het het dierenpark is, haha Leek wel een zeeleeuw.

Is Aeruis niet hetzelfde als Loratadine?

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:37

Heb nu Tavegil in combinatie met Celestone, voor m'n eczeem, maar het helpt (nu nog wel iig) goed tegen hooikoorts, heb wel wat last van mijn ogen en een kriebelneus maar lang niet zo erg als andere jaren. Ik had hiervoor (2 weken geleden ong.) Telfast, maar daar werd ik een beetje 'zweverig' van.