snuf snot snik.... hooikoorts

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:18

Ik heb het ook, krijg altijd Telfast 180, werkt prima

Onbekend123
Berichten: 1309
Geregistreerd: 14-04-06

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:30

Ik heb ook heel erg veel last van hooikoorts..
Als ik 's ochtends naar buiten ga beginnen mijn ogen al te tranen. *iedereen op school weer vragen wat er is,, omdat het lijkt of ik huil*

En met paarden heb ik er ook last van. Kan niet poetsen zonder 1x te niezen.
Whaha, ze blijven "gezondheid" zeggen

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:34

Ja ik ben ook alweer aan de medicijnen!
Aerius slik ik!
en heb oogdruppels en neusspray van Livocab.
en daarmee kan ik redelijk het voorjaar doorkomen!

Onbekend123
Berichten: 1309
Geregistreerd: 14-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:42

Ik gebruik pillen van Telfast, oogdruppels van Livostin en een soort neuspoeder van Rhinocort.
Dat neuspoeder zou ik eerst misschien niet meer mogen gebruiken dit jaar, omdat er heel veel hormonen in zitten.
Maar ik had weer een afspraak gemaakt met de HA, en nu mag het uiteindelijk wel nog een jaar..

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:48

Ik heb vandaag paardenmelk gedronken, schijnt ook te helpen. En het is zo lekker En vers van het eigen paardje natuurlijk.

Ik heb altijd aan zee in het begin vreselijk last, heb dan driedubbel zo dikke ogen. Maar na een paar dagen aclimatiseren gaat het dan wel goed en kan ik ook beter ademhalen. En nu woon ik dicht bij zee met vrij veel zeelucht, dus nu heb ik ook weinig last van mijn zee-allergie. Hopelijk blijft dat ook zo als ik weer verhuis want ik lief de zee!

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:56

hier nog één , heb het al vanaf baby af aan ( ben nu bijna 32) dus denk niet dat ik er nog vanaf kom.
Loop alweer 3 wkn te niezen en met dikke ogen, en sinds vorige week is het alleen maar erger geworden.
Ik heb ooit eens 1 jaar zonder gehad, mèn, dat was fijn , ik werkte toen in Engeland , dicht bij zee en heb toen zelfs mee helpen hooien, nergens last van gehad, hoef ik hier niet te proberen, nies dan mijn longen uit mijn lijf.
ik gebruik overigens geen medicatie, het helpt of verlicht totaal niet. Ik had vroeger van die spuiten ( elke week) en toen ging het ook wel aardig, maar helaas heb ik hier een allergische reactie op gehad bij de laatste spuit , dat was dus ook geen optie meer.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:32

Ben dus gisteren een dagje naar scheveningen geweest. ging weg met snot, niezen en jeukende ogen. daar absoluut geen last gehad. kom thuis en laat de hond nog even uit in de wei en ja hoor. de buren heb ik getrakteerd op een nisconcert hihi.

Onbekend123
Berichten: 1309
Geregistreerd: 14-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:26

Ik merk het ook, dat ik bij de zee er veel minder last van heb. Op vakantie enzo.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:58

magicrover schreef:
Is Aeruis niet hetzelfde als Loratadine?


Aerius is desloratadine. Een korte en zeer onvolledige uitleg, je hebt loratadine in 2 soorten en 1 daarvan is des-loratadine. Het wordt gezegd dat het alleen deze vorm is die werkzaam is, daarom is normale loratadine in tabletjes van 10 mg (want dat zijn beide soorten door elkaar), en des-loratadine in tabletjes van 5.

Maar, naar mijn ervaring werkt een tabletje loratadine (en die van het kruidvat is voor zover ik kan vinden het goedkoopst) beter dan een tabletje aerius.
Placebo-effect, verbeelding? Ik heb geen idee. Maar ik hou het lekker bij de kruidvat-tabletjes.

Over de weersomstandigheden: ik heb gemerkt dat bij allergie heel veel dingen samenhangen. Droge lucht maakt het erger, stof ook, rook zeker! Hoewel ik niet allergisch ben voor (bv) stof van zandpaden, heb ik wel meer last van planten of dieren in combinatie met dat stof. Dat zal dus ook wel gelden voor vervuilde lucht in de steden.

Als het overigens een beetje warm, drukkend en vochtig weer is, gaan alle planten en bloemen extra bloeien. Hoewel de lucht dan redelijk vochtig is, zit er dan toch meer stuifmeel in de lucht - en heb ik er dus meer last van.

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: België , Brugge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:58

ik heb vroeger nog zyrtec genomen maar dat hielp niet genoeg
en ik had het eens vergeten te nemen savonds en ik had het dus smorgens genomen toen ik de bijsluiter las stond erop datje er slaperig van werd en da wist ik dus niet en toen ik op school "zat" (lag ) viel ik heel de tijd in slaap

en dan heb ik ook nog telfast 180 genomen maar na een tijdje hielp dit ook al niet meer .. en nu neem ik iets van Xyzall fzo
En dat werkt echt prima, als ik het één dag niet neem dan ...
aarg dan loop ik heel de dag te niezen en te snotteren!

vandaag ook maar ben ook ziek aan het worden ( hoofdpijn,keelpijn, neus zit helemaal dicht ) + hooikoorts! echt geen goede combinatie!
iedereen dacht dat ik huilde omdat m'n ogen zo waterig waren ...kwam gewoon door die stomme allergie !

i hate it

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: snuf snot snik.... hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:18

Ik heb er ook last van, alleen nu nog niet zo erg moet ik zeggen.
Ik heb gewoon van die dingen die je bij de drogist kan kopen; reactine/ claritine.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 04:16

Margreet schreef:
Er zijn wel oogdruppels die je kunt gebruiken icm zachte lenzen, ik heb ze vorig jaar ook gehad, ben de naam alleen kwijt....
Het is vooral het conserveermiddel in de druppels dat problemen geeft, dus je zult spul moeten hebben zonder conserveermiddel. Nadeel is wel dat je het flesje na een week dan écht weg moet gooien ivm risico op ontstekingen.

.


De oogdruppels die je in combinatie met zachte lenzen kunt gebruiken zijn Opatanol en Emadine. Deze flesjes zijn gewoon een maand houdbaar na opening van het flesje.

Eerst indruppelen en na 10 minuten je lenzen inplaatsen.
Mijn vriend heeft hooikoorts en gebruikt Opatanol. Soms heeft hij echt superode en jeukende ogen en dan een druppeltje in ieder oog en binnen 5 minuten is de elende over.

Hij gebruikt ook nog Livocab neusspray. Werkt ook heel goed.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:38

Tolstoj, zijn die oogdruppels bij de apotheek te halen op recept of bij de drogist?

Gisteren ben ik met paard en hond 1.5 uur de hei op geweest, paardje moest lopen ivm de verkoop. Zonnenbril op en pillen geslikt. Wat was ik blij dat ik thuis was. Heb de hele route gesnotterd en geproest.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:02

Ik heb er vanaf dit jaar echt heel erg veel last van. Ik heb altijd wel een paar weekjes er last van gehad maar nu heb ik het al vanaf Januari. Ben dan ook getest en ben voor zowat bijna alles allergisch wat met planten en/of bomen te maken heeft.
Ik heb een allergiespuit gekregen een week of 4 geleden die 6 weken tot 3 maanden zou moeten helpen plus ik slik nog eens Xzyzal erbij. Verder omdat ik astma erbij ontwikkeld heb gebruikt ik hier ook nog dagelijks pompjes voor.Het ging redelijk goed en ik kon weer normaal functioneren tot vorige week, heb weer last van niesten, jeuk aan de ogen en erg benauwd.

Misschien nog wat tips;

Sommige soorten fruit kunnen verband houden met hooikoorts zoals appel, aardbeien, en nog een aantal. Maar ook andere voedingsmiddelen zoals tomaat,pinda's, aardappelen, plantaardige olieén ( wat bijna overal in zit, zoals boter, bakboter, frituurvet etc ). Ik merk als ik daarvan iets eet meteen een dikkere keel krijg ( lymfeklieren zwellen op ), en de laatste tijd dikkere lippen dus ook echt een allergische reactie..
Verder is het inderdaad beter voor mensen met hooikoorts om bij de zee of in de bergen te zijn, hier " vliegt " er minder van dat spul in de lucht. Ook ramen dicht houden helpt iets ( wel luchten wanneer het geregend heeft want ook dan zijn die " dingen die rond vliegen " veel minder aanwezig in de lucht.

Ikzelf ga deze week weer even langs de HA, kijken of er nog iets is wat hij kan doen, want vind het op dit moment een beetje akelig om te eten omdat ik vaak erna erg benauwd ben.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:32

magicrover schreef:
Tolstoj, zijn die oogdruppels bij de apotheek te halen op recept of bij de drogist?

Gisteren ben ik met paard en hond 1.5 uur de hei op geweest, paardje moest lopen ivm de verkoop. Zonnenbril op en pillen geslikt. Wat was ik blij dat ik thuis was. Heb de hele route gesnotterd en geproest.


Deze middelen zijn alleen op recept te krijgen.
Sommige huisartsen kennen het middel niet en willen je dan afschepen met Livocab oogdruppels maar die werken minder effectief en mogen niet met contact lenzen. Je moet dus echt duidelijk zeggen welk middel je wil hebben. Emdine werkt supersnel. Opatanol werkt ook preventief(maar dan moet je wel iederedag druppelen als je wil dat het ook prventief werkt) Opatanol hoef je maar 1x daags te druppelen en Emadine 2x daags. Van Emadine en Opatanol zijn geen neusdruppels beschikbaar daar zal je het dus met Livocab moeten doen.