relatie verbroken na 2.5 jaar, het word steeds moeilijker.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoltur

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: waar het land de zee kust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:17

als een man zo is zal dat waarschijnlijk niet snel veranderen , is mijn ervaring. Als het vertrouwen eenmaal weg is zal dat niet snel meer terug komen, dus aan jou wat je wilt.
Ga proberen om je eigen weg en ik te volgen en te vinden, hoe rottig het nu ook is, maar je komt er echt wel weer uit!!

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:26

Zoals de waard zelf is vertrouwd die zijn gasten.. Vandaar dat jaloerse van hem misschien.

Probeer eens bij jezelf na te gaan wat je precies mist. In het algemeen de gesprekken en knuffels of meer die gesprekken omdat hij het was.

Tuurlijk is het ´zonde´ om zo´n periode met je ex-vriend af te sluiten. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Jullie zijn lang genoeg bij elkaar geweest om zeker te weten dat jullie niet bij elkaar passen merk ik uit je woorden.

Spijt hebben dat het uit is omdat het vroeger altijd zo gezellig was en je nu alleen bent, is een verkeerde gedachte. Niet achterom kijken, maar voor je uit.

Dat heb ik tenminste gedaan nadat na 5 jaar mijn relatie uit is. Geniet van de tijd die je hebt gehad, geen spijt van de tijd die je nu niet denkt te hebben..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:33

ik wil je echt heel veel sterkte wensen, maar kan je verder niet helpen, ik zit in dezelfde situatie
heb ook een maand geleden mn relatie beeindigd na ruim 1,5 jaar samen, hij dan dan niet lopen flikflooien met andere meisjes maar wel andere dingen gedaan waardoor mijn zelfvertrouwen, die er al amper was, nog meer daalde en ik vond het gewoon niet kunnen... hij heeft in een jaar zoveel gelogen en dingen gedaan die ik niet vond kunnen, ik zal hem nooit meer vertrouwen. dus heb het nu definitief uitgemaakt..
we zien elkaar nog een paar keer per week, hij is mn beste vriend en we hebben het altijd zo gezellig samen, ik hou van hem, hij van mij en ik zie mn toekomst zelfs nog voor me samen met hem
maar ik zal hem nooit meer vertrouwen en dat maakt mij echt knettergek! heb zelfs dagen achter elkaar nachtmerries gehad van hem met een ander, en slapeloze nachten

ik vertrouw geen enkele man meer, en wil dus echt geen relatie meer..
maar aan de andere kant wil ik hem terug, gezellig samen zijn, lekker knuffelen en filmpjes kijken, ik mis het zo erg!

sterkte..

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:39

ik vind het alleen door moeten gaan nog wel het ergste, vinden jullie niet. Het is niet zozeer dat ik HEM mis, maar je mist iemand die van je houdt en om je geeft. En dat deed HIJ niet meer... Terugverlangen naar je relatie is eigenlijk verlangen naar iets dat er niet meer is... maar het blijft moeilijk...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 09:44

Ik mis denk ik eigenlijk nog wel specifiek hem. Hij is altijd over alles heel eerlijk geweest, ook over zijn fouten. Het is verder gewoon een ontzettende lieve jongen voor hem zijn eerste relatie, voor mij mn eerste echte relatie we zijn beide 20 dus moeten nog een hoop leren en soms heb ik het idee dat het gewoon komt omdat hij nog jong is. De ruzies die we hadden gingen ook 9 van de 10 keer nergens over.
Het is zo moeilijk als je zo'n dubbel gevoel hebt aan de ene kant wil ik heel graag maar aan de andere kant niet.

Lottew

Berichten: 690
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:27

Dan moet je voor jezelf bedenken waarom je wel of niet zou willen, waarschijnlijk omdat je verstand zegt niet en je gevoel wel. Uiteindelijk heeft het verstand meestal gelijk ...En oke, jullie zijn nog jong, maar net daarom is het misschien beter om allebei alleen te zijn en eerst jezelf te ontwikkelen en dan eens verder te kijken. Mijn ex was ook zo lief...maar helaas ook slap, zwak en een leugenaar. Het gaat allemaal om keuzes maken. Het liefst willen we natuurlijk lief én eerlijk én vertrouwen en en en...maar in jouw situatie is het waarschijnlijk óf alleen zijn, geen gezeik maar wel hem missen of samen zijn en wel leuk en lief maar ook ruzie, stress, wantrouwen...wat heb je liever? Ik denk dat als je het even de tijd geeft dat eerste. Dat zou ik echt doen als ik jou was, het de tijd geven. Als hij echt degene voor jou is is hij er over een half jaar nog steeds voor je, bij wijze van spreken.

@Arabesk: Dat is idd het moeilijke...Tuurlijk zijn er ook andere mensen die om je geven en van je houden, maar net die ene persoon waarmee je samen tegen de wereld kunt, zo voelt het dan tenminste...en inderdaad, als ik al iets mis aan mijn ex zijn het dingen van een hele tijd terug en dingen die je nooit meer terug krijgt...We vergeten in zo'n situatie de nadelen en slechte momenten vaak, héél irritant!
@ Chubby: Moet je dan wel niet net iemand tegen het lijf lopen (voor even, voor de lol) waar het dan onbedoeld meer mee wordt dan voor de lol want dan zit je daar weer mee (zie mijn post vorige pagina...)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:21

ik heb nog helemaal geen behoefte aan een andere man, en zeker niet 1 voor afleiding want ik ben niet iemand die zo ff met een jongen gaat zeg maar. Het is net of je een plaatje op je voorhoofd heb staan als je uit gaat met ben weer vrijgezel. Alleen zijn ze snel weer weg omdat ik heel bot en kortaf ben omdat ik er gewoon geen zin in heb. Het is niet vertrouwd zoals het met mn ex wel was.

Hij zegt dat ik nog steeds de enige ben voor hem maar misschien moet ik idd maar eens kijken of ik dat over een paar maanden nog ben. Als hij in de tussen tijd een ander gehad heeft dan weet ik genoeg maarja hoe kom ik daar achter over een half jaar.

Ik heb wel zoiets van als we echt bij elkaar horen komen we wel weer bij elkaar. Maar idd mn verstand zegt niet doen en mn gevoel zegt wel doen. En daar raak ik een beetje van in de war waardoor ik niet zo goed meer kan nadenken.

en het moeilijkste is nog dat ik ons samen echt oud zag worden, kindjes krijgen, trouwen. Maar dat is misschien omdat het nog maar zo kort uit is.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:37

Women are like apples on trees. The best ones are at the top of the
tree. Most men don't want to
reach for the good ones because they
are afraid of falling and getting hurt. Instead, they sometimes take
the apples from the ground that aren't as good, but easy.
The apples at the top think something is wrong with them,
when in reality, they're amazing. They just have to wait for the
right man to come along, the one who is brave enough to climb all the
way to the top of the tree.

Lottew

Berichten: 690
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:19

Ik ken het, heel gemeen hoe gevoel en verstand maar niet samen kunnen werken ...In eerste instantie zou ik zeggen, in dit geval, volg je verstand, maar wacht het inderdaad even af. Geef jezelf en jullie samen de tijd! Niemand kan je de antwoorden geven, helaas...
@Arabesk: Dies leuk

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: relatie verbroken na 2.5 jaar, het word steeds moeilijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:24

Breitling schreef:
weet gewoon niet zo goed wat ik er mee aan moet hij is de eerste jongen waar ik echt verliefd op was, waar ik echt met heel mijn hart van hou maar zal dit ooit weer een normale relatie kunnen worden?


Heel herkenbaar. Ja, je kan weer een normale relatie aangaan. Niet met hem, in mijn ogen, maar zeker wel met iemand anders. Ben ook best een tijd kapot geweest toen een vorige relatie uitging, was ook helemaal verliefd op die jongen.. En sinds een jaar is gebleken dat dat ook met iemand anders kan. Het kost even tijd, maar het kan!

Veel , dat zul je zeker wel nodig hebben!

Edding3000
Berichten: 413
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:33

Oei heel lastig. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje...

Al ben ik degene die het verkeerd gedaan heeft .

Ik zla het even kort uitleggen. Ik had 5 maanden met de leukste meid die ik ken echt waar. Oke het is geen 3 jaar of iets, maar geloof me dat het diep zat.
Het ging allemaal al wel wat minder laatste tijd: ruzietjes over meningsverschillen, maar ach: dat doort erbij.
Toen ging het 1 keer zover dat we er gewoon eigenlijk mee wilden stoppen, maar hebben dit niet gedaan!! Daarna ging het echt weer super!! Geen gezeur, geen ruzies, lekker plezier maken en van elkaar houden.
Toen ging het echter mis: ze ging op wintersport met carnaval... Ik bleef thuis om te, je snapt het al, carnavallen. Nou weten jullie wel wat voor feest dat is, en aangezien ik ook nog mee moest doen met een dweilband vloeide het bier helemaal rijkelijk!
Ging allemaal goed, zaterdag en zondag echt verschillende keren gedacht: uh inhouden niet doen, die kus is het niet waard. Maarja, maandag, lange dag, we stonden 8 uur in de kroeg...
Jongetje staat met een meisje te zoenen, en ik niet uiteraard. Hij zegt: zo een chick heb jij niet (of zoiets maakte hij ervan). Dus ik denk hehe wacht maar ff. Ik ga naar dat meisje toe draai me kop, en zie die kerel al flippen... Maarja ze wilde maar al te graag en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Dusja, mee staan zoenen...

Echt hier heb ik heel veel spijt van en zoals je wel leest zat er ook niks achter en zie ik het (sorry) niet al vreemdgaan. Gewoon een slecht geplaaste grap .

Maargoed, alles eerlijk opgebiecht tegen mijn vriendin... Maarja, na aanleiding van de ruzietjes die we toch weleens hadden, wilde ze toch niet door.

Ik moet zeggen, ik was er kapot van... Echt ik wilde constant bij der zijn! Daarna nog een aantal keertjes bij der geweest. 3 keer om precies te zijn . Nu eventjes helemaal uit elkaar en ik moet zeggen, ik begin er weer een beetje bovenop te komen haha. Ik mis haar echt nog steeds hoor: de knuffels, de kussen (en meer natuurliijk ;P), het praten, samen dingen doen, enzovoort... Maarja, het is niet anders. Ik wil haar echt vreselijk graag terug, maar ik weet niet of dat nog zal gebeuren. Nu in ieder geval even niet. En dat is misschien maar beter! Even tot rust komen en dat verder kijken...

Dan kom ik bij jou verhaal: misschien he, moet je hem inderdaad eens laten merken dat het echt niet kan! Dat doe je al op deze manier, en ik weet zeker dat hij er ook heeeel erg mee zit (zo niet is het echt een banketstaaf), dus hou contact maar niet té veel. Bouw het een beetje af en doe een tijdje beide waar je zelf zin in hebt (ookal zul je wel nergens zin in hebben op dit moment). Ga lekker uit met vrienden en maak plezier, vergeet hem even. En voor hetzelfde geld kom hje uiteindelijk toh weer wel bij elkaar uit, en bedenk je dat je toch samen verder wilt! En voor hetzelfde geld gebeurd dat ook niet en vind je gewoon een andere lekkere kerel zoals ik .

Sterkte ermee, ik heb het er ook moeilijk mee gehad!

nog 1 ding: doe niet zoveel mogelijk je best om hem te negeren, hij weet vast dat hij fout zit! Als je in 1 keer alles afsluit denk ik dat het nog veel moelijker is!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:41

Ik denk toch dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.
Als je vertrouwen is aangetast zal dat steeds weer naar boven komen en aan je knagen.
Vergeven maar VERGETEN zal je het beslist niet.
Alleen er al aan denken is ontzettend pijnlijk , en jou de schuld geven is natuurlijk makkelijk.

Ik begrijp heel erg goed dat je hem heel erg mist maar bekijk toch eens heel erg goed de negatieve en de positieve dingen.
Tuurlijk zijn er hele leuke dingen maar ook hele vervelende dingen.
En met die vervelende dingen voel je de grond onder je voeten verdwijnen.

Ik heb hetzelfde mee gemaakt en hem telkens willen vergeven maar diep in je hart zal je het niet vergeten.
Het is enorm pijnlijk en je begrijpt ook niet waarom hij zulke dingen heeft gedaan.
Maar je vertrouwen is weg en zal denk ik ook niet meer terug komen.
Als hij uit gaat zit jij al met je handen in het haar en met de gedachten als hij maar niet vreemd gaat.
Ik denk niet dat je zo'n relatie voort moet zetten!!

Ik heb er veel te lang over gedaan om er een punt erachter te zetten ,het was heel erg moeilijk.
Maar achteraf na een hele moeilijke tijd wel veel beter voor mij.

Heel veel sucses en hopelijk zal het gemis en verdriet snel verdwijnen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:58

als hij jouw potje breekt, kan hij nog zo zijn best doen om t lijmen, maar de scheuren blijf je altijd zien!

Er zijn veel leukere mannen in de wereld die jou wel op de 1e plaats zien! Echt waar! Vergeet m, op een dag zal je blij zijn dat je met hem gebroken hebt!

Een vent die vreemdgaat is jou niet waard!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:04

luuntje schreef:
Het gevoel van " houden van" schakel je niet zomaar uit.
Dat kost tijd.

Ik kan mij goed voorstellen dat je hem mist, zeker nu je verdrietig bent en een arm om je heem nodig hebt.

Maar stel dat het weer goed zou komen, voor hoelang zou dat dan zijn?
Zou je hem ooit weer volledig kunnen vertrouwen?


Hier heb ik niets aan toe te voegen, behalve: als je een arm om je heen nodig hebt.. ga dan naar een goede vriendin ofzo

Lottew

Berichten: 690
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:43

Hoe gaat het ondertussen? Ben je het weekend een beetje doorgekomen ?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:11

ja het gaat heel goed met me, een stuk beter moet ik zeggen. Ik vermaakt me in het weekend zoiezo goed nu, trek weer veel met mn vriendinnen op (wat ik onder mn relatie niet deed) en dat doet me wel erg veel goed! Denk voorlopig dat het goed is zo, en misschien over een tijdje dat we nog weer bij elkaar komen, maar dat is afwachten

Lottew

Berichten: 690
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:22

Fijn, super om te horen, ga zo door!!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:32

nou weer een up date, hij heeft al een ander meisje staan zoenen dus weet nu helemaal zeker dat het nooit meer goed komt. Voel me nu ook aardig rot moet ik zeggen, dat ie zo kort na het uit is al een ander zoent, net of ik niks voor hem betekend heb alleen de gedachte er aan word ik al misselijk van

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:41

join de club, ik heb het deze week ook uitgemaakt na 2 jaar en voel precies het zelfde..

Ik denk dat het gewoon is dat je iemand om je heen mist...
Het beste is denk ik om met hem vrienden te zijn..(doe ik nu ook)

Je moet je zelf even de tijd geven , het gaat niet zomaar weg..

Het is moeilijk

SillytheKid

Berichten: 551
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:09

Madjer schreef:
join de club, ik heb het deze week ook uitgemaakt na 2 jaar en voel precies het zelfde..


Ik meld me ook, na bijna 3 rampjaren...

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:36

hehe het is zeker het jaar dat het bij iedereen zowat uitgaat..

LINS
Berichten: 291
Geregistreerd: 24-03-06

Re: relatie verbroken na 2.5 jaar, het word steeds moeilijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:13

Dat is echt zo hoor, als je om je heen kijkt ook! Overal gaan relaties kapot, inclusief die van mij helaas..
Na 2 jaar en 3 maanden samen, besloot hij plotseling dat hij "geen gevoel" meer voor me had, zonder tegen mij te vertellen hoe hij zich voelde over onze relatie. Van het ene op het andere moment was het voorbij.
Lekker vaag dus en duidelijker dan dit werd het ook niet. Ik heb uiteindelijk maar besloten er niet meer naar te vragen, aangezien t toch niet opschoot en ik mezelf er alleen maar gek mee maakte.
Voor mij is het nu bijna een maand uit (sinds 18 maart) en heb nog regelmatig contact met hem, wat eigenlijk best goed gaat. We hebben ook een periode zonder contact gehad, maar dat beviel geen van beide eigenlijk. Ik heb zo nu en dan ook nog de beruchte huilbuien in bed, maar al stukken minder dan een paar weken terug. De eerste weken die een hel waren zijn gelukkig voorbij. Vanaf nu kan het alleen maar beter, hoe erg ik hem ook mis. Ik zie overigens geen mogelijkheid meer dat we weer samen komen, wat eigenlijk een beslissing van ons beiden was. Nu het eindelijk een beetje beter gaat met hem en (vooral) mij, wil ik niet riskeren dat het mogelijk weer fout gaat en dat ik weer door zo'n hel moet gaan als toen het net uit was.

Wat ik Breitling voor tip mee wil geven: wees optimistisch.
Nu je weet dat hij met een ander heeft gezoend, is de twijfel tenminste ook uit de lucht dat het misschien nog zou werken tussen jullie. Ik begrijp echt dat je er kapot van bent, zou ik ook zijn (gelukkig heeft ie nog niks uitgespookt met een ander meisje, voor zover ik weet), maar zet je gedachten op iets anders.
Zoek je vriendinnen op, echt dat helpt zoveel, neem dat maar van mij aan!! Richt je op iets waar je al je energie in kwijt kan en wat al je gedachten bezet.
Oja nog als laatste: als jullie voor elkaar bestemd zijn, dan vinden jullie uiteindelijk wel weer de weg die jullie naar elkaar toe leidt.
Je zal het nu nog niet zien, maar uiteindelijk wordt je hier sterker van. Je leert hiervan. Vooral dat je elkaar niet voor lief moet nemen, nooit! Voor je het weet is het voorbij. Hou dat in je gedachte bij een volgende relatie, waar je hoofd nu nog lang niet naar staat wat ik heel goed snap, heb er zelf ook geen zin in!

Boven alles wens ik je veel sterkte! Blijf niet hangen, ga door met je leven, je bent nog jong en er kunnen nog zoveel mooie dingen gebeuren in je leven!

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:04

Pfff mijn relatie is ook uit. Na 20 maanden en 2 weken
Weet verder niet wat ik ervan moet zeggen.
Het was een besluit van ons beiden. We hebben nu ook geen contact, zou het graag willen, maar kan het niet aan!
Ik heb nog een fiets van hem, en een sleutel... en er liggen nog wat spullen daar van mij. Maar dat komt wel, nu even niet!

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:17

ik heb de huissleutel nog van hem
Maar rustig aan eerst ff tijd voor me zelf...

heb er toch niks meer te zoeken dus zal niet naar binnegaan

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:07

Ja ik heb zijn huissleutel ook nog.
Ik zal zijn huisje echt gaan missen, was een plek waar ik me thuis voelde. En de kat, die ga ik ook heel erg missen! Het is wel zijn kat, maar we hebben haar samen uit het asiel gehaald... en zo zijn er natuurlijk meer van dat soort dingen.