Altijd verkouden :(

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:36

Hai

Wat te doen als je bijna altijd verkouden bent? Er hoeft maar iemand over me heen te hoesten en poef ik ben verkouden Ik eet braaf mijn fruit, groenten en ik beweeg genoeg (jaja ook buiten). Ik ben wel een astmapatient mét off course allergieen en ik weeg niet zoveel.... wat helpt?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:49

Ik ben ook astmapatient en was indd ook eeuwig verkouden. Bij mij helpt Supradyn, en dan gewoon de sterkste variant. Ben bijna nooit meer verkouden.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:54

Ik zou daar mee ook eens naar de dokter gaan want dat kan toch niet elkekeer verkouden

Sneeuwelfje

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:00

Same here... ben ook al vaak ziek en verkouden geweest deze winter .
Ik denk dat het zowieso al deels te wijten is aan de lange en koude winter die we achter de rug hebben, maar ik merk wel dat zo'n vitaminesupplement
op zijn tijd geen kwaad kan (die multivitaminen en mineralen met sinaasappelsmaak ). Heb trouwens gehoord dat, als je dat (vooral Vit C) begint in te nemen zo rond september, dat je dan een pak minder ziek zou zijn? Volgend jaar toch eens proberen

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:03

Ik herken dit....
Ben toen door mijn huisarts uiteindelijk naar een KNO-arts gestuurd.
Die heeft mijn keelamandelen eruit gehaald....
Dit heeft al grotendeels mijn verkoudheden minder gemaakt, daarnaast is er uitgebreid onderzoek gedaan.
Dus ik kan je zeker aanraden om naar een arts te gaan, ik ben nu van mijn verkoudheden af.
Dussehm zou er toch even met je huisarts over hebben.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:11

Ik ben al wel flink vanaf de r in de maand al aan de vitaminepillen, ik neem omega 3-6-9 omdat ik geen vis eet, slik calciumtabletten en eet daarbij nog gezond
Jakkie ik wil niet naar de huisarts kom daar al te vaak...

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:19

Ja maar vraagt of hij je doorstuurt naar de KNO-arts.
Vaak kunnen zij beter op je klachten in gaan, en je er mee leren omgaan!!!
Misschien ben je wel ergens allergisch voor....
Ik kan je alleen maar zeggen dat ik er veel profijt van heb gehad.
Ik weet nog goed dat ik ook eerst continue bij de huisarts zat, nu gelukkig niet meer...

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:26

Daar zit idd wat in. Moet je nagaan hoe fijn het zal zijn als je er geen last meer van hebt.
Doe het gewoon, je zal dr erg blij van worden!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:27

Ik had dus ook continu last van keel pijn en zo.
En toen ben ik ook met mijn moeder naar de dokter geweest en toen moesten mijn amandels er ook uit dat is nou 12 jaar geleden gebeurt en ik ben nou bijna 27 jaar

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 21:10

Ik weet al wel precies waar ik allergisch voor ben, heb laatst een uitgebreid medisch onderzoek gehad. Bloedtest, allergietest, rontgenfoto's, longonderzoek etc.... er was toen niets verder gevonden (op allergieen na). Ik zal toch eens naar de dokter hupsen

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:47

Ik zou toch maar even naar de dokter gaan, beter een keer teveel dan een keer te weinig..

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:35

ik ben ook vaak verkouden vooral als het weer ineens omslaat..
ookal word het warmer! ik ben verkouden...

ik zit er niet zo mee, ben het wel gewend.. als ik erbij begin te hoesten neem ik gewoon hoestdrankje dan is de hoest zo weer weg

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:12

Het kan idd door het weer komen, heb je geen hooikoorts?

beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:46

ElskedZ schreef:
Ik herken dit....
Ben toen door mijn huisarts uiteindelijk naar een KNO-arts gestuurd.
Die heeft mijn keelamandelen eruit gehaald....
Dit heeft al grotendeels mijn verkoudheden minder gemaakt, daarnaast is er uitgebreid onderzoek gedaan.
Dus ik kan je zeker aanraden om naar een arts te gaan, ik ben nu van mijn verkoudheden af.
Dussehm zou er toch even met je huisarts over hebben.



mijn amandelen zijn er vorrige zomer ook uitgehaald (verschrikkenlijk!!)
maar ben nog steeds verkouden het hele jaar door.
ik heb dit afgelopen half jaar 6x keelontsteking gehad, ondanks dat me amandelen eruit zijn.. tis wel minder erg dan dat me amandelen er nog in zaten (iedere keer 2 weken thuis blijven, en amper kennen praten), longontsteking, luchtpijpontsteking, en nu heb ik weer bijholte ontsteking..
maar soms halen ze ook wel je neusamandelen eruit.

ik zou zeker ook aanraden om naar je huisarts te gaan, en die stuurt je weer door, want anders word het steeds erger..

Fuzza
Berichten: 217
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:21

Het kan zijn dat je neusschot wat anders staat. Mijn neef had dat ook, was ook achter elkaar verkouden. Hij heeft zijn neusschot goed laten zetten, en TADA het was over

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:27

Ik ben ook redelijk snel verkouden

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:39

AjTjUh schreef:
Het kan zijn dat je neusschot wat anders staat. Mijn neef had dat ook, was ook achter elkaar verkouden. Hij heeft zijn neusschot goed laten zetten, en TADA het was over

Idd, dit moet mijn moeder ook laten doen, ivm aanhoudende verkoudheden jarenlang.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:44

mijn neusamandelen zijn eruit gehaald, maar ben nog steeds verkouden. ze hebben laatst gekeken en het is niet helemaal goed gedaan. door zout water te drinken via mijn neus moeten de restjes minder worden ook zei hij dat mijn neusschot een beetje scheef stond maar hij is begonnen met de amandelen eruit te halen.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:20

pff ik ook, maar niet echt verkouden, maar altijd een loopneus, vooral met fietsen, paardrijden, sporten dus. Altijd, ook in de zomer... al ligt het bij paardrijden misschien wel deels aan allergie voor paarden? iig snuit ik tijdens het rondje rust op de helft van de les altijd even me neus:S..

meer mensen die dit hebben?

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:54

Ik heb hetzelfde, en daarbij moet ik ook een aantal keer per jaar een paar weken heel erg hoesten. Nu zit ik weer in zo'n hoestperiode en was ik het echt zat. Ben naar de dokter geweest, hoesten bleek een ontsteking van mijn luchtpijp te zijn (fijnnn) en wat betreft mijn altijd verstopte of lopende neus: ik heb een overgevoelig neusslijmvlies. Dus geen neusdruppels meer voor mij, dat werkt alleen maar averechts (ja wist ik veel ) en nu heb ik een neusspray "Nasonex" die zorgt dat de gevoeligheid minder wordt. Het helpt wel moet ik zeggen, na 2 dagen al, niet meer verstopt! (Alleen nog een beetje met slapen gaan, zal met de liggende hoofd-houding te maken hebben?)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:54

Ik slaap al half rechtop omdat anders mijn neus gelijk volstroomd Ik heb ook idd hooikoorts, ik zal eens die nasonex gaan proberen

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:05

Flew schreef:
Ik ben ook astmapatient en was indd ook eeuwig verkouden. Bij mij helpt Supradyn, en dan gewoon de sterkste variant. Ben bijna nooit meer verkouden.


Een vriendin van me was ook veel ziek en is ook Supradyn gaan slikken en heeft er ook goede ervaringen mee (Supradyn Energie ofzo).

Ik ben zelf een aantal jaren ook veel verkouden geweest en ben er min of meer overheen gegroeid. Alleen deze winter weer een flink aantal keren aan de beurt geweest (extra vitamine-pillen-stoot heeft toen goed gehollpen).

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:17

Ik ben ook astmapatiënt, en ook gronische verkouden.
al mijn amandelen zijn er uitgehaald.

Die Supradyn ga ik ook maar eens proberen, gebruik je die dan altijd? of alleen als je verkouden dreigt te worden?

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:27

Ik heb wel eens gehoord van Supradyn, of eigenlijk wat voor vitaminepillen/supplementen ook, dat het vooral goed werkt als je daarnaast wel gewoon je fruit enzo blijft eten.
En Supradyn helpt bij mij niet zo super, wel om te voorkomen, niet om mijn verkoudheid sneller over te laten gaan ofzo.
Ik gebruik Supradyn Complex Forte, bruistabletten met vitamines zijn dat, 1x per dag nemen. Helpt wel iets hoor

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:59

Heb niet alles gelezen. Ik ben ook astmapatiënt en wás tot een jaar terug altijd verkouden. Ik had jaren terug ook al een neusspray gehad van de longarts, maar die hielp geen zier, zonder was ik minder erg verkouden dan mét. Sinds ruim een jaar heb ik toch weer dezelfde van mijn huisarts gekregen: flixonase, helpt echt super! Ben er helemaal blij mee, ben nu als iedereen verkouden is en met mond open moet eten (had ik heel erg vaak vroeger, erg genant) een beetje verkouden en ook maar een paar daagjes. Heerlijk!