Altijd verkouden :(

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:18

Ik zal er toch eens voor naar de huisarts Ik wil best die neusspray uittesten!

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:50

ik heb dat ook gehad !! echt ALTIJD verkouden en zeker 2x per maand zware keelontsteking
Ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken en ben nooit meer verkouden geweest en geen 1x keelontsteking gehad
maar ik neem aan dat jij niet rookt

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:00

Ik was ook vaak verkouden, vooral in de winter, totdat ik begon met fitnessen en dan 2 x per week na het fitnessen in de sauna ging. Op de één of andere manier zweet je dan alle rottigheid eruit ofzo.
Ik heb nu thuis een sauna en ben veel minder vaak verkouden dan vroeger. Ook merk ik dat de verkoudheden sneller over zijn als ik lekker met veel eucalptusolie e.d. in de sauna ga zitten.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:13

Ik kan helaas niet tegen de sauna, is voor mij te warm. Ik krijg echt zware paniekaanvallen daarin En nee ik rook niet
Volgende week ff langs el doctoro, is die nasoflex (?) neusspray op recept verkrijgbaar?

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:17

Ik ben ook bijna altijd verkouden.. en ik heb ook astma, maar supradyn is toch voor 50 plussers?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:18

Ik slik nu ook 50 + tabletten omdat daar ook ijzer in zit

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:06

Een jonge uit mijn oude klas slikte dat ook maar die werd er gigantisch druk van en stuiterde de hele dag door het lokaal..

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:09

Ik was voorheen ook altijd verkouden! Ik heb me toen bij de KNO arts laten onderzoeken en ben door een scan gegaan. Daarin bleek dat achterin mijn neus een tussenschotje scheef stond zodat je zeg maar de slechte bacterien niet kon uitsnuiten. Ik heb me laten opereren en heb het schotje recht laten zetten. Hierna ben ik echt NOOIT meer verkouden geweest!! Het is een kleine ingreep en echt niet iets om je druk over te maken!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:46

Mijn zus heeft dan wel geen astma maar is wel altijd verkouden en altijd verkouden geweest. Ze is nu 29 jaar en 18 April worden haar keelamandelen eruit gehaald.
Ze komen er nu achter dat daar iets niet helemaal lekker zit.
Ook gaan ze een schotje in haar neus rechtzetten.

Als ik jou was zou ik toch even naar een dokter gaan, altijd verkouden zijn is volgens mij niet echt goed

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:08

Ik was ook elke maand 2 wkeen verkouden.
ik heb ook die operatie voor het tussenschotje gehad, bij mij moetsen ze zelfs de opening nog groter maken. er kwam aleen goed "snot"uit en al t slechte bleef zitten. na de operatie kreeg ik ook flixonase neusdruppels, heerlijk spul, 2 druppels in elk neusgat. Helaas an anderhalf jaar ben ik nog steeds regelmatig verkouden, wel minder, maar nog niet helemaal over:(
Maar ga iig naar de huisarts toe, die verwijst je weer door, en dan kunnen ze misschien er nu egt is achter komen waardoor je telkens verkouden bent!

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:12

Ik had dat vroeger ook.
Ik ben ook astma-patient en daarbij had ik chronische bronchitis.
Op voorschrift van de HA heb ik toen een neusspray gehad.
Niet zo een van de drogist (die hielpen overigens ook niet bij mij).
Nu ben ik er gelukkig over heengegroeid.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:06

flixonase is een merknaam, het gaat erom dat er een corticosteroid inzit. omdat dat niet echt lekker spul is schrijven ze het niet zo makkelijk voor. Dus je krijgt niet meteen een voorraad mee. De Neusspray/druppels zijn meestal wel in lage dosering, maar het haalt wel je lichamelijke evenwicht door de war.
Andere merknamen zijn volgens mij Beconase, Rhinocort, syntaris, nasonex en nasacort.
Dit is allemaal wel op voorschrift van de dokter.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Altijd verkouden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:53

Ik was ook altijd verkouden, keelpijn erbij...
elke maand wel..
Toen heb ik antibiotica gehad, moest dat een paar dagen nemen..
en toen was het weg
Er zat een bacterie in m'n lichaam die me elke keer weer ziek maakte, en door die antibiotica was die verdwenen.
Nu ben ik nog maar heel af en toe verkouden (zoals de meeste mensen, gewoon wat normaal is..). Ik weet niet of het bij jou zoiets kan zijn...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:49

Ik heb al een tijdje geleden antibiotica gehad en 2 kuren prednisolon Ik denk dat ik weer aan de prednisolon moet in mijn longen zit nu alles vast