oogmigraine..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

oogmigraine..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:56

goedemiddag bokkers!

ik had de laatste tijd last van rare waas voor mijn ogen en hoofdpijn. Daarvoor was ik ook naar de dokter geweest.
Zij dacht vrijwel meteen aan oogmigraine. Ook heeft ze een oogtest gedaan, en daaruit bleek dat m'n linkeroog een stuk minder goed is dan rechts. Vroeger was mijn linkeroog ook lui. De dokter zei als advies: een soort dagboek bijhouden, van wanneer ik het heb, en toch ook ff naar de oogarts gaan. Ook zei ze, dat als het kwam, als het begon (ik voel het altijd aankomen..) dat ik dan een paracetemol/ibuprofen moet nemen. Dat ga ik idd nu ook uitproberen.

Zijn er mensen die dit ook hebben (gehad) en die tips hebben?

Kus

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:09

Migraine begint meestal met waas voor je ogen en vlekken zien.
Ik heb er ook wel eens last van, maar gelukkig niet vaak.
Je kan er niet veel tegen doen?
Tenminste niet dat ik weet.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:37

Ik heb dit ok een aantal keren gehad!!
Het begon met aan d zijkant van mijn ogen een hele rare waas..mn ogen deden ontzettend pijn!
Ik heb geen bril of lenzen (nodig)
Het deed altijd zo'n erge pijn dat ik er van moest overgeven terwijl ik albsoluut geen watje ben!
Ik heb nu een doorverwijskaart van de dokter gekregen zodat als ik eht weer heb direct voor onderzoek naar het ziekenhuis kan gaan!
gr esther

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:28

Ik heb dit ook redelijk vaak!
Heb dan niet alleen hele erge hoofdpijn maar word ook misselijk en duizelig en kan echt niet tegen licht.

Moet dan echt op bed gaan liggen in t donker slapen met een paracetamol op... gaat meestal pas de volgende dag weg bij mij.

Fitch

Berichten: 1242
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Aan de gracht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:38

Ik heb het ook, alleen aan mijn linkeroog. Resultaat: vandaag vanaf dat ik wakker werd tot tien uur 's avonds met knallende koppijn op bed. Af en toe geprobeerd een aspirientje te nemen, maar die kwam er zeg maar meteen weer uit... Ik heb speciale migraine medicijnen, maar ibuprofen werkt beter, alhoewel dat weer erg slecht voor je is. 't Is iig superirritant...

niienkee
Berichten: 74
Geregistreerd: 11-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:32

Ik heb het ook, aan allebei me ogen... schijt irritant... niet meer kunnen zien ,, overgeven en knallende koppijn... ik gebruik ook ipropufen en een anti kots pilletje,, zodat ik het er niet meteen weer uit gooi..

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:23

ik moet 20 april naar de oogarts, ivm met zeer slecht linkeroog. Ben bang voor een bril. Kan leuk staan.. maar ik heb dan toch liever lenzen/niks Ik heb het nu vrijwel constant.. die waas, maar een paracetemol helpt vaak goed.
Je kan het ook goed als smoes gebruiken.. als je bijvoorbeeld TOTAAL vergeten bent dat je moest tennissen! *is gister tennistraining vergeten.

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:14

ppfff....migraine...praat me er niet van!!!!!
heb vandaag ook de hele dag niks kunnen doen, alleen slapen, slapen poging iets te eten, weer slapen, braken, ja word dan zo misselijk als wat, echt ik haat het!!!!
heb het al lang hoor en is al veel minder geworden als vroeger, heb het nu nog maar eens in de week/2 weken, maar als ik het heb tja dan kan ik gewoon echt even niks..
en waar ik heel slecht tegen kan is als mensen dan zeggen...ach ja, ik heb ook wel eens hoofdpijn....zucht, hoofdpijn is totaal iets anders dan migraine.....
maargoed ik heb er ook nog geen wondermiddel tegen gevonden, enige wat echt helpt is wel proberen goed te eten, veel water drinken paar asprientjes en veel slapen....

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:40

Nee niet echt oog migraine maar ik heb vroeger wel heel lang een lui oog gehad. Toen moest ik met een soort pleister op mijn oog lopen

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:45

o ik heb het eigenlijk ook over gewone migraine, maar zit wel altijd aan 1 kant van het hoofd achter het oog en daar boven enzo...weet niet of dat hetzelfde is hoor..