wratten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

wratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:34

Wat doen jullie als jullie wratten hebben?

Ik heb namelijke en aantal wratten de laatste tijd gekregen (heb er nog nooit last van gehad!)
Ze groeien ontzettend snel, heb ze al een aantal keren laten aanstippen!
Er zijn er 2 die heel hard zijn en een beetje onder mijn nagels groeien??
Ik ben een heel verzorgend type en ik vind het dan ook echt ranzig!!
Iemand nog tips?
EN moet je eerst een bepaald aantal keren de wratten hebben laten aanstippen voordat de dokter ze eventeel wil laten wegsnijden?

Gr esther

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:56

Koop een klein potje genaamd:
Formula W.

Echt super spul.
Elke dag erop doen.(De wrat slaat dan wit uit)
En na ongeveer 2weken laat de blaar los,en verlies je hem,en weg is die...
En dat is echt pijnloos.
Ipv het nare aanstippen bij de dokter...

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:56

Erg vervelend inderdaad he. Ik ben een paar keer naar de dokter geweest waar ze het met stikstof deden en dat deed echt onwijs pijn [geen aanrader] en heeft niks opgeleverd
Wat wel uitstekend heeft gewerkt: Formule W
Dit kun je gewoon in een tubetje in de apotheek kopen

Sophie_
Berichten: 2055
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:03

Vroeger had ik er ook een paar.
Ik ben toen naar de huisarts geweest en die heeft ze gewoon weggebrand oid... Deed geen pijn.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Re: wratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:03

Citaat:
Koop een klein potje genaamd:
Formula W.

Echt super spul.
Elke dag erop doen.(De wrat slaat dan wit uit)
En na ongeveer 2weken laat de blaar los,en verlies je hem,en weg is die...
En dat is echt pijnloos.
Ipv het nare aanstippen bij de dokter...


Dit heeft bij mij dus absoluut niet gewerkt. Had ook een hardnekkige wrat op men vinger. Bij mijn nagelriem. Heb hem meerder keren laten aanstippen. Aanstippen doet tegenwoordig niet meer zo zeer...je hebt er misschien een halfuurtje last van dat het prikt, de rest van de dag is het gevoelig, maar daarna niet echt meer. Je moet geen pleister mee opdoen na de 1e dag! Tenzij je er echt last van hebt, maar anders gaat het trager.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:11

Je moet bij Formula W,wel geduld hebben!
Dat is niet 1maal aanstippen en klaar,nee dat is een dagelijks spulletje wat je er op moet doen,en dan geduld hebben en wachten tot het er vanaf valt!

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:16

Ik heb ook van die wrattenellende gehad. Ik heb 'm 18 keer laten aanstippen en verschillende middeltjes gehad, voordat mijn huisarts me naar de huidarts stuurde. Die wou de CO2laser er wel over laten gaan. Kosten: 1250 euro waarvan ik "gelukkig" maar 250 hoefde te betalen (eigen risico). Het leek prima te werken: wel een groot gat in mijn vinger, maar het was niet erg pijnlijk en de wrat leek toch echt weg te zijn... Maar een paar weken later kwam hij weer terug en werd nog groter dan tevoren. Weer naar de huidarts, die vond het een "interessant geval" en ik moest om de 3 weken het aan laten stippen met een mengsel van monochloorazijn. Leek volstrekt niet te helpen... En toen ging ik naar Noorwegen, en probeer daar maar eens een dokter te vertellen wat je erop moet hebben! Zelfs met het recept van de NLse dermatoloog wilden ze me niet helpen. Ik had de hoop alweer opgegeven, totdat de wrat ineens behoorlijk droog begon te worden en ik er zelf stukjes af kon trekken met een pincet. Dermatoloog in Nederland gebeld en gevraagd of dat verantwoord was: ja hoor, zolang je het zo schoon mogelijk doet kon je het proberen. En ineens was ie weg. Heb nu wel een behoorlijk litteken, maar hij is nu al een behoorlijke tijd verdwenen, hoera!!

Edit: ff googlen op monochloorazijn en ik ben erachter gekomen dat het in behangplaksel en voor bestrijdingsmiddelen wordt gebruikt... Lekker dan

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:43

afkrabben of aanstippen heb ze wel eens 1 keer afgekrabt en toen is hij weer helemaal verdwenen (ja weet het dat het geen goede manier is maargoed ) maar nu stip ik ze dus meestal met van dat spul van de drogist

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:21

ik vind het erg smerig..vooral omdat het op mijn handen zit!!
Is het trouwens waar dat het bloed van een wrat besmettelijk is?
Ik verberg echt altijd mn vingers nu, gewoon omdat ik me er echt voor schaam!
Eerst was het er eentje ondertussen heb ik er 2 zelf weg gekregen en heb ik er nu nog 4!!!bahbah
Komt het omdat ik nagelbijt mischien??

Fuzza
Berichten: 217
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:17

Ik heb er ook last van. Ik ging dus naar de dokter. Die verwees me naar de podotherapeut en die keek naar mijn drukpunten. Ik kreeg speciale zolen, zodat mijn drukpunten minder belast werden en mijn eelt weg ging. Wnat anders kan je ze wel weg laten stippen, maar dan pak je alleen het eelt aan. 1 keer per maand ging ik er heen, om eelt weg te laten schrapen(nee, doet niet pijn, kriebelt juist wel lekker). En nu ga ik 1 keer per week om ze met stikstof aan te laten stippen. Doet misschien even pijn, maarja ze zijn al bijna weg

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:27

Ik heb vroeger wel wratjes gehad maar is vanzelf weggegaan.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:39

ik heb er paar jaar geleden gehad, ook op m'n handen. ook ik hield m'n handen zoveel mogelijk verbogen, vond het echt vies. ik had er op een bepaald moment stuk of 5 op m'n handen, en toen in 1x gingen ze allemaal weg. best vreemd eigenlijk, maar ik was hartstikke happy.

mss dat afbidden een optie is? ik heb het zelf nooit geprobeerd en ik heb geen idee of het echt werkt. misschien dat iemand daar ervaring mee heeft? Het is iig zeker een pijnlose manier.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:45

Stikstof is niet aan te raden. Vroeger als klein meisje had ik ook erge last van wratten. Ze zaten zelfs in m'n gezicht. Die hebben ze toen met stikstof aangestipt. Ik heb er nu nog littekens van. Gelukkig zie je ze niet echt meer.
Verder heb ik ze ook in m'n knieholtes gehad en 1 op m'n duim en onder m'n voet. Deze wratten hebben we allemaal behandeld met Formule W. Oke, het duurde even voor ze weg waren, maar na die tijd heb ik er geen last meer van gehad *afkloppen*.

Sommige verdwenen ook vanzelf trouwens.

Edit: het schijnt trouwens dat weg laten snijden vrij preventief werkt.

noby
Berichten: 396
Geregistreerd: 29-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:48

er zijn meerdere dingen om wratten te bestrijden.
zo zijn er verschillende huismiddeltjes bijv een rauwe aardappel er op stippen.
mijn broertje heeft vroeger erg last gehad van wratten en geloof het of niet deze zijn helemaal verdwenen met behulp van Dove Showercream.
ik zou zeggen baat het niet dan schaadt het niet

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:50

ik heb er 2 gehad, de een op mijn voeten zijn bevrozen en verdwenen, de andere stond knal op mijn knokels van me rechterhand, die hebben ze vergiftigd ofzoiets, maar weggesneden nadien., verder nergens meer last van gehad.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:53

Een paar jaar geleden had ik er ook 1 op mn vinger bij mn nagelriem. En die was ook best groot dus ik schaamde me er voor en liet mn handen zo weinig mogelijk zien. Toen heb ik het laten aanstippen maar hij ging niet weg, toen nog een keer en nog een keer en t hielp maar niet Ik heb het ook met formule W geprobeerd en dat werkte ook niet.

Toen nog een keer latenaanstippen en toen 5 dagen later weer terug dat ze de blaar erafsneden en de punten van de wrat nog met een electrisch iets aanstipte (verbranden). Dat deed pijn joh! Ik had een lange dag school gehad, weinig gegeten en ik moest echtt gaan liggen wilde ik niet flauwvallen.

Maar goed de wrat zou weg gaan. Niet dus

De keer erna weer laten aanstippen en toen gevraagd of ze hem wat langer aan wilde stippen. Dat heeft hij toen gedaan en heb de rest van de middag op mn bed gelegen met een kloppende vinger die echt veel pijn deed
Maar goed er groeide en groeide een enorme blaar, die blaar droogde uit, ging eraf en........ het had geholpen Nu heb ik wel een beetje vreemde plek daar maar hij is weg Joepie! Daarna er helemaal geen last meer van gehad gelukkig

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:01

Ik heb ze ook wel eens gehad. Toen ik klein was onder mijn voet. En daarna kreeg ik er ook een paar op mijn hand. Niets maar dan ook niet hielp! Ooit nog naar de huidarts geweest maar die vertelde tegen mij dat als je een wratje aanstipt of wegbrand/snijd, dat je altijd nog kans hebt dat ze terug komen.
Hij zei dat je lichaam zelf moet gaan inzien dat die wratjes daar niet horen en dan gaat hij er een antistof voor maken.

Ik werd er echt gek van want, ik had ze al heel lang. En toen opeens een paar weken laten verdwenen ze 1 voor 1.

Lena01
Berichten: 1774
Geregistreerd: 06-01-06

Re: wratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:44

Formule 1 werkt niet bij mij. Wegstippen ook niet. Helemaal niks werkt. Bij andere helpt ook wel eens: octhend urine (wellicht van je zelf ) op een gaasje doen en strak om je vel heenspannen. Bij sommige werkt het. Ik heb ze op mijn nagelriemen zitten, als ik ze wegstip, slaan ze zwart uit, doen gigantisch pijn, ruiken verbrand, ziet er ranzig uit, dus ik wacht totdat ze weer verdwijnen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:16

Jaaaaren heb ik er last van gehad, alles geprobeerd. Het werd alleen maar erger! Zodra ik in de aanval ging, gingen de wratten in tegenaanval! 't was niet te controleren. Mijn hele voetzool stond onder de wratten.

Toen heb ik het maar opgegeven en een jaar later was alles weg. Vraag me niet hoe. Maar sindsdien lijk ik wel immuun voor wratten.

't Is iets viraal, dacht ik. Dus wachten tot het over gaat, is nog niet zo'n slechte tactiek.

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:18

Ik had wratten en ik had ze zelf eraf gehaald.
Veel frunneken met een schaar, naald en pincet. Maar niet aan beginnen, bah

Maar eh ja, wij hadden ook zo'n potje, bij de kruidvat gehaald geloof ik. En tsjah, laten aanstippen. Maar volgens mij gaan ze sowieso ooit wel weg.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:33

je kan bij de huisarts om salicylzuurzalf vragen,te krijgen op recept in meerdere sterktes.
of een salicylzuur collodium,dat is een vloeistof die erg stinkt,en waar je dan de wrat mee aanstipt.er komt dan een laagje over de wrat heen,en op den duur valt ie eraf.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:57

Als klein kind heb ik ook wratjes onder mijn voet gehad. Bij de huisarts meerdere keren aan laten stippen, maar hielp mooi niks. Op een gegeven moment heeft mijn moeder toen een homeopatisch middel gekocht (geen idee of de formule W waar mensen het hier over hebben homeopatisch is?) en een poosje daarmee behandeld, wratjes zijn verdwenen en nooit meer terug gekomen.

Ik zou het eens proberen als ik jou was, kwaad kan het iig niet!!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:36

Formule W heb ik ook gehad, bij de een werkt het wel bij de andere wrat niet. Als ik het goed heb mag je dat ook maar 7 dagen (of een andere bepaalde tijd) achter elkaar gebruiken.
Verder heb je ook nog Wartner, een soort van stikstof busje alleen dan kan je dit zelf doen. Dat heeft bij mij ook wel eens bij 1 wrat geholpen.

En natuurlijk kan je naar de dokter gaan, vaak voel je daar wel wat van en vaak is 1 keer ook niet genoeg.

Hier in de buurt is een vrouwtje die wratten "beleesd". Een soort van reiki (???) op je wrat. Ik weet eigenlijk nooit wat ik van dat soort dingen moet denken, maar dit heeft elke keer nog gewerkt!

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:39

Mijn nichtjes gingen naar een 'man' , die wrijft over hun handen en heeft een gave? ze hadden vroeger paar wratten op hun handen en nu geen een meer.. ze zijn 2x bij die man geweest

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:33

Ik heb er een paar op mijn handen, die zie je niet zo heel goed gelukkig! Ze zijn nu gelukkig ook aan het weggaan