wratten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:35

Snoevie schreef:
je kan bij de huisarts om salicylzuurzalf vragen,te krijgen op recept in meerdere sterktes.
of een salicylzuur collodium,dat is een vloeistof die erg stinkt,en waar je dan de wrat mee aanstipt.er komt dan een laagje over de wrat heen,en op den duur valt ie eraf.


Heb ik ook! Salicylzuurzalf: niet pijnlijk en werkt echt! Aantippen ben ik immuum voor, en deze zalf is echt eenb uitkomst! gewoon ff langs de dokter dus ermee

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:37

Wratten gaan over het algemeen vanzelf weer weg, maar het kan soms jaren duren

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:40

Bij de apotheek kan je ook Wratner kopen

Dit is stikstof zodat je het zelf kan aanstippen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:42

Wartner werkte bij mij voor geen ene meter, ben ik ook resistent voor, gewoon naar de huisarts gaan en dan schrijven ze wel wat voor

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:42

Nou ik had Ja geloof het of niet 30 wratten op men handen ( in men handen ) maar toen zeiden ze je moet met je handen over paardenzweet heen gaan en 1/2 week waren de Wratten Foetsie ( weg )

Heel apart maar waar en ze zijn nog steeds niet terug gekomen ,.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:44

Ik had rond de 100 wratten op beide voeten, zelfs de dokters schrokken (ik werd een soort rariteit daar, iedereen moest mijn wratten zien ) aanstippen werkte niet, salicylzuur wel

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:15

bij mij werkte formule W echt super, had pas geleden nog een wrat bij mijn voet, aantal keer aangestipt en op een dag was ie geweeon weg!
Helemaal pijnloos verder, als je het nog niet geprobeerd hebt zou ik dat zeker doen.
Je kunt het gewoon bij DA, Kruidvat, Stip, dat soort winkels kopen, kost geloof ik 6-7 euro
Succes in ider geval ermee.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:20

Het hangt van af welke soort wrat het is
Iig bij mij en bij mijn broertje werkte elke dag aanstippen met rauwe aardappel heel goed!! (een halve aardappel over de wrat heen wrijven, elke dag wel een stukje van de aardappel wegsnijden zodat het vochtig is)

Ik heb inmiddels al jaren geen wratten meer en mijn broertje ook niet. (hij had ze overal rondom zijn pols.

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:47

Ik heb ook enorm last van wratten gehad. 3 op m'n handen (en heel veel kleintjes) en 1 op mijn voet. De grootste was zo'n 2 cm doorsnede en zat op de palm van mijn hand. Deze is uiteindelijk weg gebrand. Mijn hand werd eerst verdoofd en toen werd de wrat + het er omheen gelegen gebied aangestipt. Er kwam een enorme bloedblaar onder en uiteindelijk is er dus een rondje van zo'n 5 cm doorsnede afgevallen inclusief wrat. Gelukkig met wortel en al.
De andere 2 zaten op mijn duim en op mijn wijsvinger, schaamde me dood. Deze zijn naar zo'n 3 jaar verdwenen. Heb ze ook meerdere malen laten aanstippen maar dat had geen effect. De wrat op mijn voet was naar binnengeslagen omdat hij op de zool van mijn voet zat. Na ongeveer 5 x aanstippen en 3 maanden wachten is hij uiteindelijk verdwenen!! Nu ben ik een jaar geheel wrat-vrij.

Er zijn heel veel manier van behandelen maar het moet maar net aanslaan. Gewoon uitproberen.

Het bloed wat uit een wrat komt is inderaad besmettelijk, maar met name voor je zelf geloof ik.

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:22

Ze zeiden tegen me dat je paardenzweet moest doen dat heb ik gedaan 1 week later waren ze allemaal weg.

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:23

En ik had er 30 op men beide handen . :l

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: wratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:25

ik tel altijd mijn wratten, pak een touwtje en leg er een aantal knoopjes in (net zo veel als je wratten , 3 wratten = 3 knoopjes enz..)
dan pak ik het touwtje in mijn rechter hand en gooi hem over mijn linker schouder, en dan moet je niet achterom kijken, en het touwtje laten liggen..
het is een stom bijgeloof maar bij mij werkt het altijd..
en mijn nichtje had 13! wratjes op haar handjes..
en toen waren ze allemaal binnen 2 / 3 weken weg.!!

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:27

ojaa.. ze zeggen ook dat je s'ochtens over je wrat moet heen piesen, ze zeggen dat het werkt. maar dat lijkt me toch niet fijn:\

Evelien_
Berichten: 43
Geregistreerd: 31-08-05

Re: wratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:33

Ik had een tijdje geleden ook allemaal wratten op mijn voet. Ik was naar de dokter toegeweest en die had ze aangestipt met stikstof. Het hielp helemaal niks, en het deed zo'n pijn!
Mijn moeder vertelde dat ze vroeger ook allemaal wratten had, en dat ze de wratten had geteld, zoveel knopen in een touwtje had gelegt en door de wc heen had gespoeld. Een tijdje later waren de wratten weg.
Ik heb dit dus ook gedaan, en geloof het of niet, de wratten waren na een tijdje weg

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:28

Ik heb hier laatst een biologie les over urine gehad (doe namelijk de analisten opleiding en moet dus ook urine onderzoeken).

En voor de gene die goedkoop uiit willen zij heb ik de gouden tip
Ochtend urine. Ochtend urine?? jah ochtend urine. Het helpt echt (heb er zelf "gelukkig" geen ervaring mee) Als je een wratje op je handen hebt plas je er over en het helpt!!!.

Omdat je s'nachts niet plast en/of drinkt is je urine in de ochtend zuurder dan normaal (de pH ligt hoger, het is geconsentreerder) en dat zorgt ervoor dat je wrat weg gaat. Kan ook niet goed uitleggen hoe het verder in elkaar zit.

Het is niet zo'n lekkere gedachte maar ach. Is het erger dan een wrat??

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: wratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:33

ik had ze vroeger op mijn voeten,
daar smeerde mama dan altijd een soort zalf op.
Na een tijdje gingen ze weg.
Later kreeg ik ze op mijn handen, die gingen vanzelf weg.
En nu heb ik er nog een aan de zijkant van mijn hand,
ik vind het niet echt fris, maar ik durf ze niet weg te laten halen,
of aan te laten stippen.. wat nu?

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:06

Ik moest altijd de huid om mijn wratten intapen, de wrat dus niet en er dan zalf op smeren. Maar dat mocht niet op de rest van mijn huis komen, want het zorgt ervoor dat dat stukje huid loslaat.
Het heeft mij voor eens en altijd van de wratten verlost.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 12:47

kan het komen door nagelbijten?
Ik bijt namelijk al bijna heel mijn leven lang nagel (ben nu 18.5)
En ze zitten precies waar ik mn velletjes wegtrek en onder mn nagel?!!
Ik heb ze al een paar keer aan laten stippen maar dat helpt helemaal niet!
MEsnen valt het niet op omdat ik mn handen goed verberg.gelukkig (schaam me dood)

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:39

het lijkt me sterk dat het door nagelbijten komt.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: wratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:49

darkmoona schreef:
ik tel altijd mijn wratten, pak een touwtje en leg er een aantal knoopjes in (net zo veel als je wratten , 3 wratten = 3 knoopjes enz..)
dan pak ik het touwtje in mijn rechter hand en gooi hem over mijn linker schouder, en dan moet je niet achterom kijken, en het touwtje laten liggen..



Is dat serieus?