Huisstofmijt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:26

yup, ook ik ben er allergisch voor

Er zijn echt super veel mensen allergisch voor ze,
maar ik vraag me af,
wie hier nog meer & wat doen jullie eraan?

In de winter heb ik er, voor mijn gevoel, altijd veel meer last van dan zomers.

AthenaWytske

Berichten: 482
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Kortessem, Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:54

Ik ben ook allergisch aan huisstofmijt.
Eind augustus-september-oktober heb ik er het meeste last van. Rode opgezwolle ogen, niezen, alles jeukt, etc... Ik neem dagelijks een pilletje en dat helpt wel goed.
Verder heb ik een 'lege' kamer met alleen een bed en een nachtkastje en speciale dekens en matras.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:29

chek me in!

noem maar wat op en ik heb het zitten...
nu dat is al zeer hard verbeterd bij mij, ik heb van mijn 4 maand tot ik 16 jaar was behandelingen moeten ondergaan, dus ik ben eigenlijk genezen...
ik heb 8 jaar lang spuiten gehad hiertegen, en dat spul steekt nogsteeds in mijn lichaam want ik ben vrijwel imuun voor alles is best wel leuk zo , ik zou dus nietmeer weten hoe een griep eigenlijk aanvoelt ofzo

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:31

Ik heb er ook allergie voor. Na dat ik speciale matras en kussen hoezen heb gekregen is t wel een stuk beter geworden.
Was altijd verkouden, keelpijn als ik wakker werd.
Verder hebben wij geen vloerbedekking meer en goed stofzuigen is erg belangrijk...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:30

Ik heb er ook allergie voor en medicatie werkt wel oke.Alleen nu mijn kamer zon rotzooi is loop ik steeds te niezen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:13

Yep, goed schoonmaken, tapijt en te hoop spullen vermijden. Ik stofzuig als het qua tijd etc lukt elke dag en anders zoizo 1 keer per 2 dagen, dweilen ook, zorgen dat alles goed afgesopt is en icm tabletten en neussprays. Helpt wel wat, altijd snotverkouden etc, maar zodra ik ergens ben waar meer stof is in huis merk ik het gelijk.
Schijnt dat er nu spuiten bestaan die je zelf moet inspuiten, dat een hele periode lang en dan ben je er geruime tijd vanaf. Althans voor hooikoorts heb ik dat gehoord.

NewGirl_BQ

Berichten: 1756
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Belgiƫ , Brugge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:42

nog 1 die zich aanmeld

ik heb het dus ook huidstofmijt!
tis echt zo vervelend !
ik eb er in de winter ook veel meer last van , maar in de zomer heb ik dan weer last van hooikoorts!
Kheb zo'n speciaal beddekovertrek, en mijn kamer is ook nogal leeg,kzet m'n ruit ook veel open voor frisse lucht, stofzuigen,etc etc...

En ik moet elke dag een pilletje innemen tegen huisstofmijt ,theet iets van Xyzall ofzo ..thelpt wel goed!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:45

Weer 1 die zich aan kan melden.
Ik heb laminaat in mijn slaapkamer.
En verder stof ik niks af dat doet mijn moeder.

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Re: Huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:22

ik heb er ook last van 1 keer in de week stofzuigen
onder je bed doen de heel kamer schoon maaken

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Re: Huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:24

ik heb er ook last van maar
ik stofzuig 1 keer in de week me kamer en meent schoon maken

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:28

Jah, helaas ik ook. Ik heb ook speciale bedden hoezen. Verder geen vloerbedekking, dikke gordijnen of veel rommel. (Nou ja, ik probeer niet teveel rommel te hebben

Heb ook medicatie. Ben ook een keer begonnen met Imuunotherapie. Dan moet je druppeltjes onder je tong doen en dan wordt je op een gegeven moment ook imuun, maar heb dit niet vol kunnen houden. In het begin moet het elke dag, das geen probleem, maar op een gegeven moment moet het 3 keer per week. dus maandag, donderdag en zaterdag. Dit midlukte nogal vaak, op een gegeven moment was ik het zo vaak vergeten dat het eigenlijk niet veel zin meer had om door te gaan. Baal ik nog staads van, maar ja. Eigen schuld.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 11:17

Ik heb 64 knuffels in mn kamer staan.. heb ze er perioide uitgehad, maar voor mijn gevoel hielp 't gee nzak. Dus heb ze weer terug in mn kamer gebracht
Heb vloerbedekking,
stofzuig amper, en geen medicijnen.
Ben ik nu slecht bezig?

Nja, ik heb wel hoezen enzo om mn kussens e.d. heen.
En op 't moment heb ik er dus ook niet zoveel last van, eigenlijk alleen in de winter.

Maar volgens mn dokter was ik hardstikke positief enzo en blabla
Ik heb er zelf niet eens zo last van, misschien ben ik aan 't snotteren gewend

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:13

MSQuincyTE schreef:
Weer 1 die zich aan kan melden.
Ik heb laminaat in mijn slaapkamer.
En verder stof ik niks af dat doet mijn moeder.

Hier precies hetzelfde.
In de winter heb ik er ook meer last van en in de zomer heb ik weer last van hooikoorts..

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:19

hier nog 1!!!
Ik ben echt allergisch voor alles, maar sinds ik niet meer bij m'n ouders woon heb ik er minder last van. Dus de kat van m'n ouders was 1 van de grote boosdoeners! wel moet ik vaak stofzuigen en m'n aerius nemen!

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:01

Meld zich! Heb van de allergoloog een speciaal matrassenhoes gekregen en ook een dekbed. Het is van dat spul dat stofafstotend is en zich makkelijk laat afstoffen d.m.v. van een stofzuiger of iets dergelijks.
Dat Xyzall of weet ik veel wat heb ik ook van de alleroloog gekregen, maa dat moet ik pas innemen als ik allergie bulten krijg.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:12

Mijn knuffels staan boven op een plank ver van mijn bed

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:36

Heb er ook erg last van.

Ik heb laminaat i.p.v. vloerbedekking, heb lamellen en rolgordijnen i.p.v. gewone gordijnen, speciale hoezen om matras, dekbed en kussen, en veel schoonmaken. Verder heb ik er zat medicijnen voor.

Maarja, ik groei er een beetje overheen, ben met de medicijnen gestopt en het schoonmaken schiet er nog wel eens bij in (nee, het is niet vies, maar er ligt af en toe best wat stof), en het gaat nog prima. Af en toe een terugval, maar dan weer even een tijdje medicijnen en dan stop ik weer, koppig als ik ben.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:44

En hier nog een
Heb laminaat in m'n kamer, maar zou graag vloerbedekking hebben. Verder heb ik een speciale hoes om m'n kussen en geen gordijnen maar een rol-ding

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:50

ik slik speciaal 2 keer per week 20 druppels en dat helpt heel erg goed! je moet het ongeveer 3 tot 5 jaar slikken en ik ben nu al voor m'n 2e jaar bezig, en het werkt bij mij tot nu toe super! maar ik ben ook voor meerdere dingen allergisch (bomen, gras (heb dan ook hooikoorts enz.) maar waarschijnlijk ben ik er dan over een paar jaar helemaal vanaf

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:55

Ik ben er ook allergisch voor...
Bij mij is het in de lente en herfst erger dan in de winter...
Maar ik heb ook hoezen om mn matras en kussen, had er ook een om mn dekbed maar daardoor gleed hij steeds uit de sloop, werkte dus niet echt.
Verder heb ik altijd veel last als ik mn kamer net heb opgeruimd... kan beter in een stoffige kamer slapen dan in een kamer die net is opgeruimd want dan zweven alle stofdeeltjes weer....
maarja... hoop dat ik er ooit nog over heen groei!

djeli
Berichten: 145
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:23

Ik meld me ook aan.
Ik heb geen vloerbedekking of gordijnen meer in me huis.
Bij de kinderen wel gordijnen,maar van dat dunne spul.
En een inloopmatje in de gang,thats it.
En inderdaad meer last van in de winter dan de zomer.Zomers gaat de deur naar de tuin lekker open en is de hele huis meer luchtig dan in de winter.De hele winter hebben we het raam open hoor,maar toch is het anders.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:19

Ik heb het ook.

Ik heb er vooral in de zomer last van op de boot. Ik hoef de boot maar op te stappen en het niezen ed begint al. Maar gelukkig heb ik er medicijnen voor.
Voor de rest heb ik ook speciale hoezen, en stofzuig ik veel.

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:39

Mag ik vragen wat voor medicijnen jullie hebben?
Ik heb Aerius, elk tablet bevat 5 mg desloratadine... (geen idee wat dat is maarja)
Als ik erg allergisch ben moet ik zown pilletje innemen en dan werkt het soms... ben dus erg benieuwd naar wat jullie hebben en jullie ervaringen daarmee!
(ik krijg het trouwens wel op recept van de dokter dus niet van de drogist)

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:42

Heb er ook erg last van. In de zomer valt het nog wel mee maar de rest van het seizoen ben ik bijna steeds verkouden...

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:18

Ik krijg het ook op recept van de dokter. Ik heb cetirizine, tabletjes die ik elke dag in moet nemen, als ik naar de boot ga.