Vloerbedekking bij allergie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Vloerbedekking bij allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 22:38

Volgens mij moet dit topic hier?

Wij gaan verbouwen en ik krijg dus een nieuwe kamer. Nu ben ik allergisch voor huisstofmijt en stof en nog veel meer. Wat is verstandig om op de vloer te leggen. Ik heb nu novilon op de vloer ipv vloerbedekking omdat dat beter zou moeten zijn omdat het makkelijk(er) schoon te maken is. Toen ik het met m'n tante er over had zei ze dat juist vloerbedekking verstandiger is omdat het stof daar in gaat zitten, dan kan je het gewoon er uit zuigen (moet dan wel dagelijks gebeuren). Op laminaat of novilon bijvoorbeeld blijft het stof ook wel liggen, maar kan het makkelijker gaan dwarrelen als je er bijvoorbeeld overheen loopt.

Wat is nou verstandig om te doen?

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:42

thuis hebben ze mij geen vloerbekleding gegeven maar figuurlijke vloerstenen dus van dat plastick spul dat proper is, simpel te onderhouden is enzow.. maar ik krijg zelfs geen mat..
het liefste is zo wijnig mogelijk stof in huis halen....

vloerbekleding kruipt veel stof in, niet alles kan je eruit zuigen met de stofzuiger enkel met een dure en best stevige stofzuiger kun je er al wat uit halen.. wijzelf hebben een "kirby" ofzoiets onvoorstelbare stofzuiger...

dus ik zou voor laminaat kiezen, is zeer simpel te onderhouden, en als je stof ziet, is een swiffer zeer handig hehe

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:39

Ik heb laminaat in mijn slaapkamer

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:35

Laminaat!
Je tante redeneert vrij scheef. Het stof gaat in je vloerbedekking zitten en wordt een broedplaats voor huisstofmijt. Ook krijg je je kamer nooit meer fatsoenlijk stofvrij omdat er altijd stof in je vloerbedekking blijft zitten.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 11:23

Bedankt

Opzich is het niet zo erg als ik niet al het stof uit m'n vloerbedekking zou kunnen zuigen, want ik heb er pas last van als het in m'n neus komt.

sallie
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: alkmaar

Re: Vloerbedekking bij allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:27

ik heb precies hetzelde als jij. Altijd vloerbedekking gehad, tot we verhuisden.
Ik heb nu in mijn nieuwe kamer zijl dat op hout lijkt, en het is veel beter. Je kamer LIJKT dan wel stoffiger, maar je hebt het ook zo weer stofvrij. Als je vloerbedekking hebt, gaat het er juist inzitten.
Heb je trouwens ook al een Anti-allergie kussen? Heeft bij mij ook goed geholpen, en is helemaal niet duur...

Groetjes Chantal

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:31

Je hebt ook heel kort vloerbedekking dat speciaal geschikt is voor huisstofmijt. Ik heb dat jaren gehad, heb vanaf mijn geboorte al last van huisstofmijt, en dat heeft prima geholpen. Maar het beste middel is, is mij toen verteld, om de dag zuigen. Want ook al heb je laminaat waar je de stof op zie dwarrelen, dan is het eigenlijk al te laat. Succes met de verhuizing!!!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:35

Mijn artsen in het umcg verklaarden mij voor gek dat ik nog vloerbedekking had met mijn allergieen Of je nou laminaat of vloerbedekking hebt, de beste remedie is elke dag schoonmaken

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:31

Bedankt voor de reacties
sallie schreef:
Heb je trouwens ook al een Anti-allergie kussen? Heeft bij mij ook goed geholpen, en is helemaal niet duur...

Ja deze heb ik

Javelin schreef:
Je hebt ook heel kort vloerbedekking dat speciaal geschikt is voor huisstofmijt. Ik heb dat jaren gehad, heb vanaf mijn geboorte al last van huisstofmijt, en dat heeft prima geholpen. Maar het beste middel is, is mij toen verteld, om de dag zuigen. Want ook al heb je laminaat waar je de stof op zie dwarrelen, dan is het eigenlijk al te laat. Succes met de verhuizing!!!

Weet je toevallig de naam van dat vloerbedekking? Of een winkel waar ze het verkopen?

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:42

Zal eens voor je informeren. Is voor mij ook alweer een tijd geleden dat mijn ouders dat toendertijd op mijn kamer hebben laten leggen. Weet wel dat het strak geknopt en laag polig is.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:33

Heel graag. Dankje

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:50

Kurktegels zouden ook handig zijn bij allergie voor huisstofmijt. Supermakkelijk schoon te maken (zowel wb zuigen als dweilen) en er kan geen stof inkruipen (zit een laklaag over)

Makkelijk zelf te leggen en ook nog eens isolerend en aangenaam om op blote voeten op te lopen (ik had vroeger ook novilon en nu kurk, wat een zaligheid tegenover dat ijskoude gevoel van vroeger)

Zoek eens op "Santana" en kurktegels. Santana hebben wij hier thuis, maar er zijn ook nog andere merken.

Met welke vloerbedekking ook, ALTIJD dagelijks schoonmaken bij allergie voor huisstofmijt, en zowel wb alle stof kunnen verwijderen als wb schoonmaak-gemak is een glad oppervlak dan juist het beste.

(trouwens, bij vasttapijt ofzo dwarrelt het stof ook hoor! )

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:14

Laminaat.

Ik heb vloerbedekking in mn kamer, en ook huisstofmijt.
Moet je eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel last van heb,
maar mijn doker adviseerde mij om het eruit te halen.
Maar eigenwijs dat ik ben, ligt het er nog steeds

Maar als ik zou verhuizen, zou ik laminaat in mn kamer neerleggen

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:34

Kruktegels zat ik idd ook aan te denken. M'n ouders hadden daar al een keer naar gekeken, maar toen kregen ze te horen dat je er dan ongeveer 3 dagen niet overheen kan/mag lopen omdat ze gelakt zijn/worden.

Ik denk dat het weer novilon of laminaat word. Jammer, het lijkt me zo lekker om m'n bed uit te stappen en op iets zachts en warms te staan ipv op een koude vloer

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:04

ja dat klopt wel

Maar om het even welke vloerbedekking je gaat leggen, al je meubels moeten er sowieso uit dan. En als je verbouwt is het toch altijd even behelpen... Je zult toch wel enkele nachtjes je bed in een andere kamer kunnen neerzetten?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Vloerbedekking bij allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:56

Kurk is heel goed te doen, dat heb ik jaren gehad, dat is warmer dan laminaat, en toch een beetje zacht. Het ziet er ook wel leuk uit vind ik. Een beetje apart. Dat lakken neem ik wel voor lief, als ik lekke rmakkelijk kan zuigen en dweilen en daardoor niet ga niezen of het benauwd krijg, of continu verkouden ben... GRAAAG zelfs! (heb nu een gelakte houten vloer btw, die is ook heel erg ok).

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:47

Ja, er is vast wel een mogelijkheid om even ergens anders te slapen

Bedankt voor alle reacties.

Edit: Als je spullen op het kurk zet, zie je dan plekken waar het heeft gestaan? Bijvoorbeeld de ronde poten van je bed. Want dan verbouw je je kamer niet zo snel als alles er in blijft staan .

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:49

Iets met een glad oppervlak dat goed schoon te houden is. Laminaat wordt relatief snel lelijk vind ik. Linoleum kan ook heel mooi zijn, is slijt vast en je kunt het ook goed nat reinigen.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:51

lindatje schreef:
Ja, er is vast wel een mogelijkheid om even ergens anders te slapen

Bedankt voor alle reacties.

Edit: Als je spullen op het kurk zet, zie je dan plekken waar het heeft gestaan? Bijvoorbeeld de ronde poten van je bed. Want dan verbouw je je kamer niet zo snel als alles er in blijft staan .

*verschuift bed*
*checkt*

ja je ziet wel een "indruk", maar het valt niet super op (en misschien gaat die er nog wel uit als er een tijd geen druk op komt?)

anders even navragen bij de verdeler?


mmm ik verschuif net mn bureau (loeizwaar) ook maar "even", en daar zie ik geen indruk, maar die poten hebben ook een vlakke onderkant, in tegenstelling tot de poten van mijn bed

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:28

Hehe bedankt voor het kijken
Ik ga me toch maar eens wat meer verdiepen in kurk, het klinkt allemaal wel goed.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:09

ik heb al heel veel in mijn kamertje gehad en merk dat laminaat toch het beste werkt bij mij, en dan wel elke dag of om de dag zuigen!