Kennen jullie dit gevoel?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Kennen jullie dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:36

Al zolang als ik me kan herinneren heb ik het gevoel dat mijn leven zoals het nu is niet is zoals het moet zijn.
Ik heb het gevoel dat de plek waar ik woon niet is waar ik hoor en dat ik meer moet met mijn leven.
Echt duidelijk is het niet.
Ik ben heel erg aan het zoeken hoe het dan wel moet zijn, maar vind het erg moeilijk.

Ik heb het echt naar m'n zin op school en thuis enzo. Maar toch voelt het niet goed.
Zijn er mensen die dit kennen?

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Kennen jullie dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:50

Nee, dat gevoel ken ik niet zo. Maar als je weet dat je hier niet hoort dan moet je inderdaad op zoek gaan naar een plek waar je je wel thuisvoelt. Klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Veel succes met je zoektocht.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:27

Nee, sorry ik ken dat gevoel ook niet .. Je weet niet war het aan ligt?

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:34

Ik herken het wel, het is allemaal wel leuk enzo, maar je voelt gewoon alsof er iets mist, het klopt gewoon niet allemaal. Je leven gaat gewoon door maar toch is er iets.. maar ik weet niet wat. Soms heb ik ook het gevoel dat ik iemand ben die mensen graag willen dat ik ben.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:08

ik ken het gevoel ook. heb het overigens al mijn hele leven.. Ik ben nog nooit in ierland geweest maar dit is het land waar ik wil wonen!
Ik heb familie in ierland wonen en deze ben ik 2 jaar geleden voor het eerst tegen gekomen op een feest en ik kon perfect met ze overweg! Ik ga dan ook zeker een keer naar hun toe!
Ook heb ik soms momenten dat ik ergens over nadenk en dan in eens niet meer denk en dom voor me uit staar heb een keer gehad dan ik 2 uur zo heb gezeten en toen wakker schrok door dat mijn moeder tegen mij aan aan het praten was..

Maar ik heb ook last van de zo ge hete deja vus etc..

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:15

ingeuh schreef:
Ik herken het wel, het is allemaal wel leuk enzo, maar je voelt gewoon alsof er iets mist, het klopt gewoon niet allemaal. Je leven gaat gewoon door maar toch is er iets.. maar ik weet niet wat. Soms heb ik ook het gevoel dat ik iemand ben die mensen graag willen dat ik ben.


Ja zon gevoel heb ik dus ook, dat ik het altijd mensen naar de zin wil maken!

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Kennen jullie dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:49

Ja ik heb het ook. Ik ben geboren en getogen in de stad, maar ik heb er nooit een band mee gekregen. Ik heb het 'platteland' altijd interesanter gevonden, en mijn vriend en ik (hij heeft hetzelfde) hebben het er vaak over dat we ooit uit de stad wegtrekken en een boerderijtje ergens zoeken. Helaas is dat niet 123 te doen ivm werk waar je aan vast zit....
Maar ik heb het ook wel met landen enz, dat ik me ook niet aan NL verbonden voel.

justremie

Berichten: 168
Geregistreerd: 18-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:51

ja dat ken ik ik heb er ook al een aantal jaar last van. Waarschijnlijk moet je ermee leren leven net als ik, want bij mij is het na al die jaren nog steeds niet verandert

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:54

ingeuh schreef:
Ik herken het wel, het is allemaal wel leuk enzo, maar je voelt gewoon alsof er iets mist, het klopt gewoon niet allemaal. Je leven gaat gewoon door maar toch is er iets.. maar ik weet niet wat. Soms heb ik ook het gevoel dat ik iemand ben die mensen graag willen dat ik ben.


Idd. En vooral die laatste zin. *zucht

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:55

Ik ben geboren in het gooi. Maar dit is zeker niet de plek waar ik me thuis voel. Vroeger lag ik 's avonds huilend in bed omdat ik heimwee had, terwijl ik in m'n eigen bed lag en m'n ouders gewoon thuis waren.

Als ik bij mensen ben die die bijvoorbeeld in Drente of de achterhoek wonen voel ik me direct thuis, terwijl ik dat thuis niet heb.
De meeste mensen die ik hier ken praten ook nogal minachtent over mensen die in een boerderij wonen enzo, dan voel ik me zo anders.

Ik heb ook heel erg het gevoel dat ik iets moet doen dat iets toevoegd aan de maatschappij, ik kan absoluut niet tegen onmacht, vooral bij dieren.

Ik vind het soms heel moeilijk. M'n ouders vinden dat ik me aanstel. Ik woon nog thuis en zit op school, ik wil iig thuis blijven wonen tot ik mijn studie af heb.
Daarna wil ik wel wat verder gaan zoeken naar wat ik nou echt wil.

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:00

Ik heb dus dat ik thuis zo'n beetje word gedwongen het er leuk te vinden. Heb er veel ruzie om gehad en ik mocht niet meer paardrijden enzo tot ik me gedrag veranderde. Niet meer paardrijden.. wat doe je dan? Idd iemand zijn die je niet bent. Ik zit zo'n beetje in 4 verschillende vriendengroepen(school woonplaats enz.) en ik heb ook echt het gevoel dat ik in alle 4 anders ben dan ik echt ben. Bij maar een paar mensen kan ik echt mezelf zijn. Het is echt het gevoel dat je in een hokje word geplaatst en er alleen uitkan als je het volgende hokje instapt. Maar geen van die hokjes heeft een echte uitgang. Ik weet niet of jullie het nog snappen maar het is zo moeilijk uit te leggen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:01

Ik heb het thuis naar m'n zin en op school ook, dat is het niet. Maar m'n gevoel zegt: Er is meer

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:02

ik ken dat gevoel ja. al heeft dat temaken mijn mijn gepeste geschiedenis, daardoor ben ik iemand die altijdt achteraan staat enzow.. en zo hoort het niet, ik heb een passie in vrachtwagens, en deze passie zit me aardig goed, hier heb ik best veel kennissen en vriende/vriendinnen, dus ik ben ook bezig momenteel met me rijbewijs zodat ik lekker op de baan kan gaan openbloeien

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:02

Gewoon meer het gevoel dat je nu niet genoeg met je leven doet men dat er veel belangrijkere dingen zijn?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:04

Het gevoel dat ik een taak te vervullen heb, maar ik weet niet wat

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:05

ik ken het gevoel ook, ik weet ook precies waar ik wel thuis hoor, maar de tijd is er nog niet rijp voor



misschien moet je eens onder hypnose terug naar vorige levens, dan zal je een hoop duidelijk worden, denk ik

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:09

Ik ben een paar keer bij iemand geweest die met je onderbewuste kan communiceren, toen zijn een aantal dingen me duidelijk geworden.
Maar bij die manier moet je steeds toestemming vragen als je een stapje verder wilt. Om jezelf te beschermen, het onderbewuste beschermt jezelf, als er dingen zijn die (nog) niet goed zijn om te weten kom dat ook niet naar boven.
Iedere keer als we ergens op in wilde gaan konden we niet verder. Dat zegt natuurlijk wel iets, maar je weet nooit wat daarachter zit

Lessien_2810

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:50

Ja ken het gevoel, voel me ook nergens meer thuis. Het poedersuiker gevoel is dat ik helemaal nerges meer zin in heb, geen school, geen sport, geen hobby's, geen vrienden helemal nix meer. Heb uit een test gebleken depressie dus zo vreemd is het niet natuurlijk. Het rotste blijft natuurlijk dat mensen zich er niet voor intereseren en maar denken dat het altijd goed met je gaat. En te veel van je verwachten. ze blijven er altijd.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Kennen jullie dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:54

[Ja ken het wel,

Tis heel moeilijk.. En zowiezo hoord deze omgeving wel bij me, Maar de mensen niet echt. En toch heb ik wel redelijk wat vriendinnen enzo..

Kan me er helemaal in verplaatsen..