Ontspannen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:24

als ik rot gestressed ben dan zoek ik mijn weg naar modelbouw, lekker rustig knutselen op zolder zonder iemand die me stoord zelfs geen radio op, momenteel doe ik het door naar buiten te gaan en foto's te gaan maken wat ik tegenwoordig zeer graag doe.

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:11

hmm tja, ik zoek zelf ook nog steeds manieren om te ontspannen dus ik lees even mee

maar ik heb ook een tip, voor het slapen gaan of gewoon even de ontspannen op de bank
rustig gaan liggen, op je rug...en rustige muziek opzetten ( momenteel gebruik ik nu zelf een reiki cd) maar je kan ook iets van enya of celtic myst opzetten...of muziek waar je gewoon lekker rustig van word....

verder, een lekkere douche nemen wil ook wel eens helpen en als je een bad heb, lekker in bad gaan liggen met een lavendelgeur bruisbal of wat dan ook !!!
lavendel brengt namelijk rust!

maar ik kan zelf ook wel tips gebruiken dus ik lees ook nog even mee

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 08:50

ik zit op dit moment overspannen thuis, ik merk dat ik het afgelopen jaar nog geen eens heb kunnen ontspannen... Ik was/ben altijd met dingen bezig, waardoor ik niet lekker even m'n gedachten op nul kon zetten en iets voor mezelf ging doen. Nu heb ik therapie en krijg ik ontspanningoefeningen, je moet er van houden, maar ik merk wel dat het helpt. ik merk nu in ieder geval wanneer ik gespannen ben en wanneer ik uit mezelf ontspannen kan gaan zitten. Ik kan nu ook af en toe lekker ontspannen met een boek of een filmpie, moet me er alleen ontzettend bewust van zijn.
ik denk dat de tip van neptunus dan ook werkt, om lekker op je rug te liggen en muziek te luisteren, maar dit kan ook een andere keer zijn, na een drukke inspanning of als je je rot voelt.
ik hoop dat je er wat aan hebt, voor meerdere vragen kan je altijd pben

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 08:58

Lekker uitwaaien op het strand, vooral fijn als het heel erg hard waait of zelfs als het regent, je frist er letterlijk en figuurlijk van op! Daarna uiteraard even warme chocolademelk met slagroom en appelgebak halen!! En als het kan: Neem een hond mee en een bal! Lekker met de hond spelen en je bent helemaal afgeleid.

Fitmen

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:51

Erg lekker is een massage krijgen..........probleempje is dat je dat niet alleen kan (of je moet wel erg lenig zijn)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:17

Lekker koppie thee en op de bank gaan liggen, ik heb een cd met piano en dan hoor je bosgeluiden met vogels en zo op de achtergrond, dat helpt heel goed bij mij

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:41

Heb vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt met een vriendin, that sure helps

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:42

Een buitenrit op maandag helpt idd. Op zondag raak ik er alleen maar gestressder van, door alle 'toeristen'

Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:39

Goeie tips zijn al genoemd maar wat bij mij ook altijd goed werkt:

In de bak met mijn ogen dicht gaan rijden (wel op een paard die braaf is en die je goed vertrouwd) En dan niet steeds je ogen op doen maar gewoon lekker gaan rijden. stap-draf-galop vanalles (ik bljf in het begin wel op de volte). Gewoon rustig opbouwen, het klinkt heel vaag maar ik word er altijd heel rustig en ontspannen van.

En de beste is vergeten: Lekker op BOKT zitten, werkt ook ontspannend

shet_loverrr
Berichten: 214
Geregistreerd: 26-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:40

ga iets met je vrienden doen helpt echt !! dan ontspan je je echt