gevoelens durven uiten...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

gevoelens durven uiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 23:22

geen idee of ik hier juist steek enzo, Bokt is nogal vrij nieuw voor mij, zeker nu met die nieuwe lay out.

Sommigen zullen al wel mijn antwoorden opgemerkt hebben hier en daar, vooral in de 2 gepest zijn topics, in een van deze topics (ik meen die met dat heftig achter) heb ik verteld dat ik er tot nu toe nog nooit overheen ben gekomen. ik werd van me zowat 6 jaar tot me 18 gepest, nu niet echt kleerscheuren enzo maar ze hebben me wel netjes in mijn hoofdje aangepakt, Dat heeft geleid dat ik heel me leven tot heden een best grote zwartkijker ben over mezelve, ik heb aandacht nodig enzo, ik ben hier vroeger wel voor naar en psicholooge geweest maar die ebste dame heeft na een jaar die gesprekekn stop gezet omdat ik nogal een taaie kerel was waarbij het geen nut had..
stel je maar voor als die dat al zegt.. ik leef dus geheel op mijzelve kwa denken en gevoelens uiten en aanvaarden.

Ik heb nooit echt vrienden gehad, zeer wijnig zelfs, toen ik 16 was en begon uit te gaan heb ik wel een hoopje leren kennen maar dat zijn geen "dagelijkse" vrienden zal ik zeggen, ook op dat moment is mijn passie voor vrachtwagens deftig van start gegaan, en ook daar heb ik een hoop mensen leren kennen, vreemd genoeg zeggen ze allemaal dat ik een geweldige persoon ben, dat ze goed met mij kunnen praten, en dat ik altijdt weet wat ik moet zeggen tegen mensen die moeilijk hebben, en zovoort.. beetje wonderboy.. haha was het maar... maar ondanks al deze contacten die ik kan leggen, blijf ik mezelve buitensluiten, ik zet mezelve altijdt op de achtergrond en zal ook nooit naar voor treden om mijn zeg te doen of gevoel te uiten als het mij kan zwak doen voorkomen.. Ik zal me nooit zwakke plaatsen uiten, want dan voel ik mij inorm kwetsbaar daarom dat ik ook al heel mijn leven zowat mijn gevoelens opkrop en ze zelden uit.

Nu ik heb het grootste probleem dat wanneer ik mij niet meer nodig voel, en me dus kwetsbaar ofzo begin te voelen enzo, begin ik die personen in kwestie altijdt af te stoten, je kan het beetje met jaloers gaan vergelijken. Ik geef even een voorbeeld, ik ken een meid zeer goed, nu ik ken haar 80% enkel van op msn, we spenderen imens veel tijdt samen op dat kadertje, de overige 20% ontmoeten we elkaar op festivals in het truck gebeuren. zeer geweldige meid, we komen geweldig goed overeen, en kunnen zowat ook over heel veel met elkaar praten, dat wil voor mij zeggen dat ik deels dus mijn gevoelens aan het uiten ben, en neen dat heeft niks met verliefd zijn te maken al zou je wel zeggen als je ons bezig zag dat ik wel wat voelde, maar het is gewoon dat ik dan mijzelve op mijn gemak voel bij haar en dus haar vertrouw enzo, en dat is persoonlijk voor mij al een hemels grote stap.. nu het is heel stom hoor marjah... nu weet ik dat ze zopas een partner heeft... en logischerwijs is het ook zo dat zij zich vooral met die gast zal bezig houden, en dan heb je de moment dat je begint aant e voelen dat de zo geweldige gesprekken beginnen te minderen en minderen, tot zelfs vandaag door de een of andere reden, ze nietmeer tijdt heeft om "hoi" of "doei" te zeggen, je kan het haar niet kwalijk nemen, maar bij mij komt dat als een klap op mijn kop over alsof ik "nietmeer nodig ben"

En als ik dus dat begin te voele, dan begin ik mij weer af te schermen, terug af te zonderen, in feite loop ik weg dan. het kwetst mij inorm hard als ik die bepaalde aandacht zie verdwijnen dat ik voor iemand iets betekende. Ik geef toe dat het zo wellicht niet is, maar het zit gewoon zo in mijn kop geplant dat ik zo begin te denken, en dan begin ik wat kort te zijn, wat duidelijk te maken dat ze me aan het "vergeten" is enzo, een het zijn juist die dingen van mij dat haar werkelijk gaat wegjagen.. en daar heb ik momenteel inorm schrik voor, ik wil haar niet kweit, heb al genoeg goede vrindinnen verloren gespeeld en dit wil ik niet opnieuw, zeker niet met haar.

de meid zit hier ook op het forum, als ze dit leest prima.. mischien begrijpt ze mij en kan ze het mij vergeven, maar ik kan het haar heel moeilijk zelf zeggen, zoals al duidelijk is ik leg zeer moeilijk gevoelens ofzo bloot.. dus ik kan het gewoon niet, schrik om de reactie.. schrik om wat er kan gebeuren, en dan gaan jullie zeggen, maar ze kan toch ook positief hierop reageren, ja klopt maar ik ben geen zwartkijker als ik de positieve kant zou aanvaarden, dus ik blijf altijdt schrik hebben van wat er mis kan gaan. ik weet het allemaal nietmeer, dit is infeite wel de eerste keer dat ik zoiets op een forum neerplant... en dat te beseffen dat ik 21 jaar ben....wat ben ik in godsnaam aan het doen...
vaak zet ik het liedje Hello op van Evanescence, mocht iemand het kennen..

achja, alvast voor het lezen hiervan en sorry voor het storen of mocht ik het verkeerd gepost hebben hier.

Vedette

Berichten: 513
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Vianen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:41

Tja, helpen kan ik je niet, ik voel me precies hetzelfde. Ben ook een zwartkijker en ben ook altijd bang voor de reacties van mensen.
Je geeft zelf al aan dat het logisch is dat deze vriendin nu meer tijd in haar relatie steekt en daardoor minder aandacht voor jou heeft, je ziet iig wel het plaatje in dat opzicht realistisch. Maar als ze echt een goede vriendin van je is, dan hoef jij je nergens zorgen over te maken. Want ondanks dat ze minder tijd heeft, zal ze dan altijd voor je klaarstaan. Je zegt dat je haar vertrouwd en dat je je op je gemak voelt bij haar. Ervan uitgaande dat dit wederzijds is, zou ik toch proberen het er met haar over te hebben. Gewoon op een rustige manier zonder haar te claimen. Zeg gewoon dat je bang bent dat de vriendschap verwaterd en dat je haar niet kwijt wilt als vriendin en dat ze heel belangrijk is voor je als vriendin. Vertel dit op msn als je het IRL te moeilijk vind of stuur haar een mailtje waarin je het een en ander uitlegd. Je durft het tenslotte ook hier op het forum te plaatsen met de kans dat ze het leest. Wanneer ze echt een goede vriendin is zal ze hier echt niet raar op reageren. Het is gewoon menselijk gevoel dat je hebt en zeker in jouw geval kan ik het me volledig indenken. Misschien dat ze er zelfs rekening mee kan/wil houden!

Succes/sterkte ermee!

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 12:27

njah, ondanks dat ze wellicht minder tijdt heeft zal ze me nogsteeds wel als een goede vriend aanzien enzo, maar het is puur gevoel voor mij, en daar reageer ik nogal angstig op enzo, tuurlijk besef ik voreg of laat dat het allemaal larie en apekool is waarom ik me er ok druk om maak.. maar tjah het is eenmaal bij mij zo snel gebeurd dat ik me opzij gezet voel, ik heb al veel vrienden en vriendinnen verloren door zulke reacties, en als ik het dat durfde zeggen hoe of wat.. dan zadel ik ze op mijn mijn problemen, en dat heb je het effect dat ik weer ga denken dat ze juist daarom me zeker ff nietmeer willen, mooie kringloop iniedergeval, al zeg ik het zelf. ik vind het gewoon erg voor mezelve, ik besef het.. en kan er niets aan doen of veranderen, ik voel me daarom ook zo dom en idioot met momenten. Mischien wil ze er rekening mee houden, maar dan heb ik haar opgezadeld met mijn probs en dat wil ik niet, ik zadel nooit iemand op met mijn dingen, dat is iets dat ik nooit durf. als er soort van "hulp" gesprekken zijn tussen mij en een ander zal het onderwerp ook altijdt de ander zijn, en nooit ik...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:40

je verhaal komt me heel bekent voor...te bekent
maar ja, wat ik er aan gedaan heb
ik heb een half jaar in therapie gezeten , en volg nu nog een cursus...
misschien niet de weg die goed voor jou is
( er waren bij mij ook wat symptomen waardoor deze weg voor mij de enige was)
maar ik redde het niet zonder hulp...en ben blij dat ik die hulp gezocht en gevonden heb ...

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 22:44

ik heb er vroeger hulp voor gehad hoor, ik heb toen zeker een jaar naar een psycholooge geweest hiervoor, en die heeft het simpelweg opgegeven dus dan sta je nog geen stap verder.. (toen was ik 14 meende ik)

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: gevoelens durven uiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:37

Ik ken het ook wel. Maar ik heb geleerd dat wanneer je bepaalde gevoelens uit, je dan ook sterker word. Je moet je lekker voelen bij personen en als je dat niet doet, zul je je ook niet uiten.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 23:41

ik uit gewoon wijnig omdat ik altijdt denkt aan het negatief kantje dat de ractie zou kunnen hebben, ook al zou ik infeite zeker 100% weten dat ze het goed opvatten ofzow... toch denk ik enkel maar aan 1 ding.. wat als ze het niet goed opvatten..

en het is idd bij mij zo dat ik pas echt mij durf uiten en bloot leggen bij iemand als ik ze ook volledig vertrouw, en eer je daar bent geraakt bij mij heb je al een hele weg afgelegt hoor..

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: gevoelens durven uiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:48

Ik snap het helemaal. Daar heb ik ook heel lang mee gezeten. Ik kan me nu gewoon uiten door muziek en omdat ik een vriendin heb. Maar het meeste gewoon door muziek. En ook heb ik een dikke vinger naar degene die denken dat ze alles zijn en alles kunnen doen. Die gasten zijn pas onzeker. Ze pesten gewoon omdat ze zelf niet gepest willen worden.

Maar ik hoop dat je iemand vind die je kunt vertrouwen en waarbij je jezelf kunt uiten.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: gevoelens durven uiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:02

nou, ik heb de meid dit topic laten lezen eergisteren, zij was onder de indruk enzo, en ze zegt ook "mij verlies je niet", nou dat was wel opluchtend om te horen , ik hoop dat ze me beetje kan begrijpen of verstaan, ik wilde haar dit eigenlijk zelfs niet vertellen omdat ik haar dan met mijn zorgen ophoop, en dat is ze niet waard, ze is een zeer goede vrindin, een supperwijfie zoals je er maar wijnig vind, ze is dus wel meer waard dan wat zorgen van een ander te horen moeten krijgen. Iniedergeval was het opluchtend, maar nogsteeds blijft de comunicatie maar op een laag pitje steken , aargg ik wordt soms gek denk ik dan, eerst ben je een van de leukste en belangrijkste personen waarmee ze kan praten en vervolgens zijn 18 zinnen op een avond al veel geworden , waarom!? ik begrijp er niets van, ik zou haar wel willen vragen waarom enzo, maar dat wil ik niet omdat ik dan opdringerig zou overkomen en dan zou ze juist wel nogmeer weglopen van mij vrees ik.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: gevoelens durven uiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 19:46

aarg het is erg met mij, stiekem ben ik toch wel verliefd op haar
sorry kan het ook niet helpen, het doet me altijdt zo pijn als ik haar hoor praten over de ander, weet net wat ik voelen moet of denken moet. Afstand blijkt voor dus geen probleem te zijn, ik heb er ook nooit last van gehad, maar nu heb ik toch zeer hard mijn twijfels, wat doe ik mezelve aan!? ik ontken altijdt dat ik ze te graag zie, en blijf netjes de toffe leuke vriend die ze zo graag van mij heeft. Dit wil ik ook zo blijven doen, maar toch pijn pijn in me hart als ik eraan denk dat zij niet voor mij is. Sjee wat nou te doen

misspapaya
Berichten: 196
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: zaanstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:58

ik wil zeggen dat ik het heel goed vind dat je dit heb neergezet hier! best goede uiting van gevoelens:)
ook al is het moeilijk probeer het tegen haar te zeggen ik denk dat er dan een redelijke last van je af valt:)

k wens je heel veel sterkte groetjes

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: gevoelens durven uiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:22

dat is het nou net, ik durf het haar gewoonweg niet te zeggen.
ik wil haar niet afschrikken ofzow, ik kwam hier op bokt ook een tijdt geleden een topic tegen waarin een meid een goede vriendschapsband had met een gast, en die gast had het haar verteld en dat is om zeep gegaan toen, en ik wil dit gewoon echt niet. ik probeer me al bewust een tijdt op dat gebied te verdoezelen zodat ik enkel die goede vriend kan zijn voor haar, maar het zit gewoon diep dat het pijn doet en daar ben ik ff niet goed van, vreeselijk gewoon.