Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:18

Heel erg deze ziekte.
Helaas is het kindje van een vroegere vriendin van me er ook aan overlden, de arts wilde in het weekend niet komen en daarna hoefde het niet meer, het meisje is in de nacht overleden.

Het koste deze mensen al zoveel moeite om een kindje te krijgen, pas na diverse ivf behandelingen raakte ze zwanger en dan maar twee jaar van je kindje te mogen genieten is dan wel heel erg cru.

John, ik heb veel bewondering voor je hoe je ermee omgaat en heel goed dat je dit hier bespreekbaar maakt, want veel ouders zullen in eerste instantie ook naar de arts luisteren en dan kan het al te laat zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:43

Een buurjongen van ons heeft ook hersenvlies ontsteking gehad nadat iedereen een spuit daarvoor had gehad. Wij kwamen terug van vakantie en hoorden dat hij heel erg ziek was geweest en ook bijna was overleden (dacht dat hij ook een paar dagen in coma had gelegen).

Hij voelde zich ook niet goed, last van zijn nek, duf enz. naar de huisarts, moest maar paracetamol nemen of aspirine en weer gaan. Het ging niet over, dus naar de EHBO post, weer aspirine en naar huis. Maar hij werd steeds zieker, midden in de nacht zijn ze weer naar het ziekenhuis gegaan, hij was heel erg ziek, ze hebben hem in een rolstoel bij de balie gezet en zijn niet gegaan voordat er een arts was geweest. Toen is alles ook heel snel gegaan.

Dit is ook allemaal in de doofpot gestopt, bijna niemand in het dorp wist hier ook van.

Gelukkig heeft mijn buurjongen er niets aan overgehouden, ondanks het lakse reageren van sommige medische diensten.

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:42

@Onassa: Ik weet wel dat ik die artsen aan had geklaagd. Het is te belachelijk voor woorden dat ze niet willen komen. Het is hun werk!

@Carolien007: Tja zo gebeurt het vaak. Bij mij zeiden ze dat ik al dood was..... het leven kan raar lopen.

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:24

Bij mij wilde de doktor ook niet komen.. en uiteindelijk kwamen ze erachter op de EHBO, toen me moeder weigerde nog gewoon naar de dokter te gaan en naar de EHBO ging.

Bij ons was het hele dorp op de hoogte, heb 400 kaarten ontvangen. Iedereen leefde mee... Er zijn kaarsjes voor me aangestoken. Alles...

Ze hebben mij onder politie begeleiding naar amsterdam gereden maar voordat ze dat deden zeiden ze tegen me ouders dat ze maar wat kleren moesten halen maar niet mochten verwachten dat ik nog zou leven als ze in Amsterdam aan zouden komen.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:24

ik zit net te denken.. vroeger in de straat was een jongen die nekkramp heeft gehad. Ik was een jaar of 5.. hij 7.
Ik woonde toen in eindhoven.. het zal 1985 1986 zo iest geweest zijn.

Ik dacht altijd.. Nekkramp.. dan heb je stijve nek * vroeger dan *
Maar geeft het altijd deze nare symtomen??

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:52

jeetje... ik zit net het hele topic door te lezen... john wat ontzettend knap hoe je hier mee omgaat zeg! petje af hoor!

verder schrik ik er best van hoeveel mensen iemand kennen die nekkramp gehad hebben of het zelf hebben gehad, ik had geen idee dat dat zoveel voor kwam zeg!
ook niet dat er zoveel algemene symptomen voor zijn, ik dacht idd altijd hoofdpijn, kin niet de de borst kunnen leggen en ik wist van de rode plekjes die niet weggaan door er met een glas overheen te gaan( maar puntjes?cm? etc... geen idee)

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:31

Cayusejuhh schreef:
ik zit net te denken.. vroeger in de straat was een jongen die nekkramp heeft gehad. Ik was een jaar of 5.. hij 7.
Ik woonde toen in eindhoven.. het zal 1985 1986 zo iest geweest zijn.

Ik dacht altijd.. Nekkramp.. dan heb je stijve nek * vroeger dan *
Maar geeft het altijd deze nare symtomen??


Nee, niet altijd. Ik had geen pijn in mijn nek en kon mijn kingewoon op mijn borst leggen. Ik heb in dit topic ook de symptomen staan die je kunt hebben bij nekkramp.
roossie22 schreef:
jeetje... ik zit net het hele topic door te lezen... john wat ontzettend knap hoe je hier mee omgaat zeg! petje af hoor!verder schrik ik er best van hoeveel mensen iemand kennen die nekkramp gehad hebben of het zelf hebben gehad, ik had geen idee dat dat zoveel voor kwam zeg!ook niet dat er zoveel algemene symptomen voor zijn, ik dacht idd altijd hoofdpijn, kin niet de de borst kunnen leggen en ik wist van de rode plekjes die niet weggaan door er met een glas overheen te gaan( maar puntjes?cm? etc... geen idee)


Tot voor de inëntingen waren het er 600 gevallen per jaar die nekkramp kregen (meningococcen sepsis). Van de 600 overleefden het er 200 niet! De symptomen die je noemt zijn de meest voorkomende symptomen. De rode vlekjes krijg je wanneer het in de meeste gevallen te laat is. De rode vlekjes beginnen als puntjes die redelijk snel zich uitbreiden.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:07

John_1983 schreef:

Tot voor de inëntingen waren het er 600 gevallen per jaar die nekkramp kregen (meningococcen sepsis). Van de 600 overleefden het er 200 niet! De symptomen die je noemt zijn de meest voorkomende symptomen. De rode vlekjes krijg je wanneer het in de meeste gevallen te laat is. De rode vlekjes beginnen als puntjes die redelijk snel zich uitbreiden.



thnx voor je antwoord.. en nogmaals... ik heb echt nooit geweten dat er zó veel slachtoffers door meningococcen vielen. je leest af en toe eens dat er een kind of jongere getroffen is of met vakantie periodes met warm weer, veel mensen op kleine ruimtes etc, dus d8 ik dat het niet zo heel vaak voor kwam

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:27

roossie22 schreef:
thnx voor je antwoord.. en nogmaals... ik heb echt nooit geweten dat er zó veel slachtoffers door meningococcen vielen. je leest af en toe eens dat er een kind of jongere getroffen is of met vakantie periodes met warm weer, veel mensen op kleine ruimtes etc, dus d8 ik dat het niet zo heel vaak voor kwam


Graag gedaan.

Het komt veel voor op warme plekken, bijvoorbeeld in een discotheek. Omdat het daar broeierig is, kan de bacterie zich makkelijk nestelen.

tweety11
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-06-06

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:30

Helaas,mijn moeder heeft deze klote ziekte nu ook,het begon ermee dat ze zomaar flauw viel vorige week,de ambulance broeders dachten dat het door het warme weer kwam van vorige week en stuurde haar naar huis,ze had over haar hele lichaam pijn,vooral in haar gewrichten,de dagen erna ging het redelijk,ze kreeg zware pijnstillers en er was bloed afgenomen voor onderzoek,ik geloof dat we de afgelopen week 4 x op de 1e hulp geweest zijn,helemaal toen ze rode vlekjes met witte puntjes erin kreeg,ze bleef ziek en veel pijn houden,Ook haar bloeddruk was erg laag.uit het bloedonderzoek kwam dat er ergens een ontsteking was maar waar?dus maar weer bloed afgenomen,het was een griepvirus werd er gezegd de huisarts,de 1e hulp niemand,wist het...
Toen ging zaterdag (ruim 1week later) de telefoon of ze met spoed naar de 1e hulp kon komen,het bleek dus foute boel....
(ik snap het nog niet helemaal) maar ze heeft dus dat enge virus,alleen bij haar is het nog geen hersnevlies ontsteking geworden omdat,volgens de artsen ze er op tijd bij was.Ze ligt nu in het ziekenhuis en gelukkig gaat het goed,ze oet voorlopig 10 dagen blijven maar dat kan ook nog veranderen,Ze ligt aan het infuus.
Ik vind het echt een kwalijke zaak dat het pas zo laat ontdekt is,helemaal de lage bloedruk,rode vlekjes over haar hele lichaam,gewrichtspijn,allemaal symtomen ervan......

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 23:36

Eigenlijk moeten ze het ook meteen ontdekken. Alleen is er 1 heel belangrijk verschil...... je moeder heeft het virus...... dat is vele malen "beter" dan wanneer je de bacterie hebt. Het maakt het er natuurlijk niet minder erg op, alleen heeft zij meer kans om te overleven en om volledig te herstellen. Was dit met de bacterie gebeurd, was het zeer waarschijnlijk de dood van je moeder geweest.

In ieder geval heel veel sterkte en beterschap aan je moeder. En jij ook veel sterkte ermee

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:32

Ik heb een paar vraagjes over deze ziekte..
* Ik heb gehoord dat via bloed het ook besmettelijk is..
* Hoe onstaan die "vlekken"? En de brandwonden?
* Wat doet de ziekte nou echt met je.. Ja je kan er aan overlijden, maar waar overlijdt je dan precies aan? ( sorry als dit een domme vraag is, maar ik begrijp niet helemaal wat het precies met je lichaam doet)
* Als je "genezen" bent, is de kans dan groter dat het terug komt?Of juist niet?
Bedankt alvast
Een zusje van een vriendin van me heeft het ook.. het werd iop het begin niet serieus genomen.. Dat snap ik echt niet van die huisartsen.. Gelukkig heeft zij het overleefd.. en is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.. Maar heeft nog wel veel klachten, als overgeven,hoofdpijn, moe zijn ect ...
Volgens mij kan dat niet goed zijn.. de dokter zegt echter dat dat hoort.. Klopt dat?
Groetjes

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:52

Nessah schreef:
Ik heb een paar vraagjes over deze ziekte..
* Ik heb gehoord dat via bloed het ook besmettelijk is..
* Hoe onstaan die "vlekken"? En de brandwonden?
* Wat doet de ziekte nou echt met je.. Ja je kan er aan overlijden, maar waar overlijdt je dan precies aan? ( sorry als dit een domme vraag is, maar ik begrijp niet helemaal wat het precies met je lichaam doet)
* Als je "genezen" bent, is de kans dan groter dat het terug komt?Of juist niet?
Bedankt alvast
Een zusje van een vriendin van me heeft het ook.. het werd iop het begin niet serieus genomen.. Dat snap ik echt niet van die huisartsen.. Gelukkig heeft zij het overleefd.. en is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.. Maar heeft nog wel veel klachten, als overgeven,hoofdpijn, moe zijn ect ...
Volgens mij kan dat niet goed zijn.. de dokter zegt echter dat dat hoort.. Klopt dat?
Groetjes


Hoi Nessah,

Wanneer je besmet bloed krijgt (maar die kans is nihil) dan kun je het ook krijgen.

Die vlekken ontstaan door de bacterië: die heeft een gif bij zich wat door de aders en de huid heen kan branden. Het zijn dan brandwonden, alleen ontstaan deze van binnen naar buiten. Dit gif tast ook de organen aan (als je pech hebt ) en je hersenen (als je heel veel pech hebt).

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:23

Indrukwekkend verhaal! Ik mag in mijn handjes knijpen dat het bij mij niet snel is gegaan. Het is nu alweer 5 jaar geleden.

20 april 2001: Ik ga bij een aantal winkels langs met een vriendin om vakantiewerk te zoeken. De examens beginnen bijna en dus heb ik tijd over. Ben wel wat moe maar ja lange dag op school verder nergens aangedacht en ik had net keelontsteking gehad. Savonds maar vroeg op bed gegaan voelde me een beetje grieperig.

21 april 2001: ik werd wakker en voelde me direct al niet goed. Ben ook op bed gebleven en heb niks gegeten. Smiddags heeft mijn moeder onder protest van mij de dokter maar gebeld. Zouden er eerst heen maar toch maar weer gebeld dat het beter was om te komen. Dokter kwam en zei dat ik acute en zware ziekte van Pfeiffer had. Ik moest maar ijs met ranja eten en antibiotica slikken. Alles wat ik at/dronk kwam er weer uit. Savonds om 11 uur half duizelig en amper meer op mijn benen kunnen staand naar de wc gelopen die beneden was. Mijn vader zag me toen en zei dat dit echt geen ziekte van pfeiffer was. Ik zei dat dat heus wel zo zou zijn. ben naar de wc gegaan en weer naar boven om weer verder te gaan slapen.

22 april 2001: Werd wakker met nog veel meer en grotere vlekjes dan gister. Ik was niet/nauwelijks meer aanspreekbaar, was duizelig en had gigantische koppijn. Mijn moeder weer vragen of de dokter moest komen. Nee hoor ging vast wel weer over! Mijn moeder was gelukkig zo eigenwijs dat ze hem wel heeft gebeld en dat de dokter naar mijn idee er vrij snel was. Hij heeft de vlekken bekeken en zei dat ik toch maar naar het ziekenhuis moest. Kreeg ondertussen een soort hyperventilatie. Mijn oom kwam mij ophalen (hij was toen nog ambulancechaufeur) en omdat er toen MKZ was en ik op een boederij woonde kwamen ze als marsmannetjes binnen. De lange oprit van klinkers heb ik ook op een brancard mee gemaakt. Toen ik eenmaal in de ambulance lag had mijn oom zo'n haast dat hij was vergeten de brancard vast te doen dus weer stoppen. Van de rit verder weet ik niet meer veel. Ik weet dat ik naar het ziekenhuis in drachten ben gegaan en dat ze daar een ruggenprik hebben gedaan maar dat ik me niet kon ontspannen dus moest die nog een keer. En dat ik weg werd gemaakt en dat mijn moeder dus nog afscheid heeft genomen.

22/23 april: Ben met spoed naar het ziekenhuis in Groningen gegaan waar ik op de IC kwam voor kinderen. Ik werd kunstmatig in slaap gehouden maar weet nog wel vlagen. Ik heb gevraagd hoe ajax heeft gespeeld maar die had niet gespeeld. En alle infusen en slangetjes kwamen uit op 1 kastje. Als je daarop ging liggen ging het keihard piepen. Toen heeft mijn moeder nog gezegd dat dat niet mocht. En ik heb gevraagd waar dat dan stond?

24 april: Ze hebben me uit mijn slaap gehaald. En ik mocht weer terug naar Drachten.

tot 30 april in Drachten in het ziekenhuis gelegen.
Ik heb later ook nog ee gehoortest gehad maar ik hoor alles nog steeds goed. Het enige wat ik eraan over heb gehouden zijn 2 littekens, stukje tand minder en heel snel hoofdpijn. Meer niet.

1.5 week later begonnen de examens en ik heb het gehaald ondanks de slechte voorbereiding! Was toen echt super blij!

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 11:25

Je hebt behoorlijk geluk gehad minnie muis. En dan te lezen dat het 20 april 2001 was, 2 dagen nadat ik in het ziekenhuis lag.

Update van mij uit:

Ik heb weer een klein probleempje erbij: ik loop scheef wat ik heel erg in mijn rug voel. Straks ga ik naar de fysio met de bedoeling dat we mijn rug wat aan gaan sterken. Verder zit er een wondje op mijn voet. Dat zal wel even duren voordat dat dicht is. Ik verwacht dat dat ook altijd wel een zwak plekje blijft.

Over Jamie:

Ze is van de beademing af, wat geweldig nieuws is. De volgende stap is dat ze uit haar slaap wordt gehaald.

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:38

Wij hebben het ook bij ons in de fam gehad een neefje van mij 2 en half jaar oud was die,ook symptonen maar arts zij dat het een griepje was en toen die plekjes,weer arts gebelt die zij ow dat zijn de waterpokken,tja asprientjes halen,ik ben toen even bij me zus gaan kijken omdat ik zo'n raar gevoel er over had.Bij aankomst liep ik naar boven en wat ik daar zag schrok met werkelijk het lazeres,ik zie tegen haar jij gaan nu ogenblikkelijk naar het ziekenhuis naar de eerste hulp,weg wezen jullei binnen 10 min in het ziekenhuis,dokters rukte haar het kind uit de armen heeft nog een paar uur aan beademing en weet ik wat voor slangen gelegen,maar hij heeft het helaas niet mogen halen een paar uur later is hij overleden.Ik heb toen zo kwaat de dokter terug gebelt tja hij had spijt dat hij niet was komen kijken,tja maar ja wat kan je dan nog meer zeggen tegen een dokter nou ik weet niet meer wat ik heb gezecht maar ja als nu een van mijn kinders ziek is en ik bel zegt hij ik kom zo snel mogelijk langs,om het zekere voor het onzekere te nemen,tja dat had je toen ook moeten doen dokter.Dit is al weer 4 jaar geleden maar zoiets vergeet je nooit.

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:24

Klopt John. Toen besefte ik dat nog niet zo goed maar ja nu ben ik wat ouder en nu word ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Dan ga je er toch wel wat anders over denken.

Toen ik in het ziekenhuis lag is een broer van een jongen die bij mij in de klas zat ook met nekkramp naar het ziekenhuis gegaan. Die heeft er 11 weken gelegen.

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:02

harlekijn schreef:
Wij hebben het ook bij ons in de fam gehad een neefje van mij 2 en half jaar oud was die,ook symptonen maar arts zij dat het een griepje was en toen die plekjes,weer arts gebelt die zij ow dat zijn de waterpokken,tja asprientjes halen,ik ben toen even bij me zus gaan kijken omdat ik zo'n raar gevoel er over had.Bij aankomst liep ik naar boven en wat ik daar zag schrok met werkelijk het lazeres,ik zie tegen haar jij gaan nu ogenblikkelijk naar het ziekenhuis naar de eerste hulp,weg wezen jullei binnen 10 min in het ziekenhuis,dokters rukte haar het kind uit de armen heeft nog een paar uur aan beademing en weet ik wat voor slangen gelegen,maar hij heeft het helaas niet mogen halen een paar uur later is hij overleden.Ik heb toen zo kwaat de dokter terug gebelt tja hij had spijt dat hij niet was komen kijken,tja maar ja wat kan je dan nog meer zeggen tegen een dokter nou ik weet niet meer wat ik heb gezecht maar ja als nu een van mijn kinders ziek is en ik bel zegt hij ik kom zo snel mogelijk langs,om het zekere voor het onzekere te nemen,tja dat had je toen ook moeten doen dokter.Dit is al weer 4 jaar geleden maar zoiets vergeet je nooit.


Die fout wordt heel veel gemaakt door doctoren. Ik had het geluk dat die arts meteen wist wat er aan de hand was. Het is vrij moeilijk een diagnose te stellen omdat het zo erg op griep lijkt, maar de vlekken verraden zich dan. Wanneer je op een vlek een glas drukt en de vlek blijft rood, moet je zo snel mogenlijk naar het ziekenhuis.

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:09

Morgen ga ik weer naa het ziekenhuis voor mijn schoen. Hij is nu al klaar gelukkig. Ik heb het probleem dat ik scheef loop, waardoor mijn rug ook alle vormen behalve de goede aanneemt. Ook zak ik steeds verder n de beugel totdat ik met mijn volledige voet in het "bakje" steun, wat eigenlijk niet de bedoeling is. We zien morgen wel wat ze zeggen. In ieder geval hoop ik dat ik binnenkort weer mag gaan rijden, zodat ik minder afhankelijk ben van anderen en dat ik weer ergens naar toe kan. Morgen meer.....

annekeg
Berichten: 114
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:36

John,

wat jij doet is heel goed, je steunt met jouw verhaal Jamie en haar ouders. Alleen jij weet waar ze doorheen moeten en met jou steun lukt dat ook best. De beste deskundige is de ervaringsdeskundige.
Hoop dat je jezelf ook door de moeilijke tijden heensleept en dat je snel een leuk baantje vindt.

"Als je zorgt voor een ander komt het beste in je boven."

Anneke

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Nekkramp: sluipmoordenaar voor u (en uw kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 00:17

Wat ook vrij erg is, is dat je af en toe in een dipje zit. Dan lijkt het alsof wat je doet of zegt niet gewaardeerd wordt. Waardoor het komt weet ik niet. Maar wanneer je afleiding hebt, heb je er wel minder snel last van.