Fitheid voor paardrijden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Fitheid voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:29

JE moet lenig zijn en een goed evenwicht (dus mee kunnen bewegen en in evenwicht kunnen zitten) dan kom je al een heel eind denk ik.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:18

Wandellen deed ik ook veel met onze hond inclusief mijn paard erbij.
Maar zins vorige week is onze hond overleden helaas dus wandellen met de hond kan niet meer

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Fitheid voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:15

Ik zit op fitness, maar merk daardoor absoluut niet dat rijden beter of slechter gaat. Je krijgt wel sterke spieren en evenwicht van paardrijden...Lenig ben ik op zich nog wel, maar heel wat minder dan een paar jaar geleden toen ik nog op turnen zat

Ik heb eerder dat ik met paardrijden snel buiten adem ben. Op zich is mijn conditie goed, hardlopen lukt wel aardig. Oke, ik ben dan wel een beetje astamatisch maar ik vind het toch vreemd dat je bijv. met galopperen vet snel buiten adem kan zijn

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:13

Misschien ben je te gespannen met galoperen? Of doe je heel veel moeite om het paard in galop te houden of om er goed op te blijven zitten?

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Re: Fitheid voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:37

eerder, toen ik nog naar school ging, toen ging ik buiten het rijden om ook nog 4x per week naar de sportschool. Dat red ik nu niet meer;gevolg 7.5 kg gegroeid!!

Ben nu met mijn 40-50 urige werkweek, 6x per week pardrijden(dressuur) en 3 x per week op de hometrainer en buikspieroefeningen. Oké, ik ben nog maar 1 week bezig, maar ik heb er al 2 kg af.

Moet ook wel, want mijn nieuwe rijlaarzen passen niet meer, moet ze 2- april weer aanhebben!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:39

Moet je beide armen eens niet kunnen/mogen gebruiken, dan moeten je buikspieren pas aan het werk.

Ik heb btw blokjes onder mijn laagje vet Mijn buikspieren zijn getraind maar helaas wil dat laagje vet maar niet vertrekken.