Enge, koude hand?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:31

fjordjes schreef:
het heeft ook te maken dat vrouwen een trage stofwisseling hebben....


Ik denk dat jij in de war bent met doorbloeding? Stofwisseling is niet iets wat per man of vrouw verschild maar echt per persoon, en heeft niet echt iets met koud geworden handen te maken.

Het probleem wat de TS beschrijft heeft te maken met een verslechterde doorbloeding en waarschijnlijk ook met dat zenuwen afgekneld worden door een bepaalden houding die aangenomen wordt. Vooral langdurig in dezelfde houding zitten (vaak zelfs hangen achter de computer bijvoorbeeld) zorgt ervoor dat it soort klachten kunnen optreden. Zorg ervoor dat je bijv. niet lang achter elkaar met een gebogen elleboog zit.
Misschien heb je zelf nog andere ideeen hoe het kan komen?
succes ermee.

Anne_Loes
Berichten: 177
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Enge, koude hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:22

Heey..

Ik heb dit altijd al gehad, en ook best wel heftig.
Urenlang afgestorven vingers, k kan dingen ook niet te lang vastpakken.
Het heeft te maken met een slechte doorbloeding en beknellen van bepaalde zenuwen. Als je 18 jaar of ouder bent en je hebt er echt erg veel last van, kan je eraan geopereerd worden.
Ohwja, het heet trouwens het Syndroom van Reneau..

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Enge, koude hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:17

doe je toetsen bord eens omlaag dan stroomt het bloed beter door en misschien met het lezen je handen neer leggen

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:19

heb ikook altijd, maar mijn linkerhand is nooit veel warmer als mijn rechter gezien ik áltijd, zowel in de zomer als in de winter koude handen heb. Maar ik ben er zo aan gewend dat ik mijn handen tegen mijn gezicht moet houden om te voelen of ze warm of koud zijn

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:25

Uhm als je achter de computer zit wordt je rechterhand koud?
Uhm denk eens........dat komt puur omdat je dan je rechterhand op de muis hebt... en je linker niet... dan heb je een andere doorbloeding. Ik loop al 1,5 jaar in het ziekenhuis ivm armklachten... en heb een tijd op mijn armen moeten letten en ik had dit ook ... alleen tijdens het computeren...

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Enge, koude hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:30

Neonlight schreef:
Ik heb het ook altijd als ik aan de computer zit, altijd rechterhand, de muishand.


Ja, dit heb ik ook altijd, idd altijd mijn muishand! Niet erg hoor, maar de eerste keer schrok ik ervan. Ik heb ook zo'n stemmingsring, die verkleurt als je hand een andere temperatuur wordt, nou, dan springt ie gelijk op zwart...

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:52

heb ik ook altijd ! komt bij mij niet door de muis maar toch door het typen (ik beweeg erg weinig met mijn handen/vingers tijdens het typen, ben datatypiste geweest en hoef dus nauwelijks te verschuiven )
losse muis heb ik niet ik zit achter de laptop met zo'n mousepadje...
met autorijden heb ik het trouwens ook ! dan word mijn rechterhand na een tijdje echt blauw paars !

Jasmijn159

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Enge, koude hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:55

Dat heeft gewoon te maken met de bewegingen die je hand moet maken tijdens het computeren. Die zijn zo eenzijdig dat alleen bepaalde spiertjes gebruikt worden en dat zorgt ervoor dat je hand niet goed doorbloed wordt. Bij mij gaat het meestal over door even al je vingers los van elkaar te bewegen of met je hand te schudden.

Echt goed is t natuurlijk niet voor je..

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Enge, koude hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:17

Anne_Loes schreef:
Heey..

Ik heb dit altijd al gehad, en ook best wel heftig.
Urenlang afgestorven vingers, k kan dingen ook niet te lang vastpakken.
Het heeft te maken met een slechte doorbloeding en beknellen van bepaalde zenuwen. Als je 18 jaar of ouder bent en je hebt er echt erg veel last van, kan je eraan geopereerd worden.
Ohwja, het heet trouwens het Syndroom van Reneau..


Dat is echt een ziekte van reneau
dat heeft de moeder van een goede vriend van mij
maar die kan met temeratuur wisselingen ook niet naar buiten zonder handschoenen dan worden haar handen helemaal koud en gaat het daarna jeuken
dat is dit dus niet

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:41

Ik heb ook Raynaud (zo schrijf je het) het heet het syndroom van raynaud, maar het is echt een ziekte. En tis erg vervelend...ik kan in de winter 3 lagen handschoenen aandoen en mn medicijnen ophogen en dan nog krijg ik dode handen die vreselijk pijn doen

Anoniem

Re: Enge, koude hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:26

ik zat ook aan de doorbloeding te dneken inderdaad

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:28

veel vrouwen hebben dit probleem geloof ik ... Ik heb het zelf ook.. altijd.. En een goede vriendin van mij die heeft ook altijd koude handen.. en die van haar worden zelfs paars, blauw...

Slechte doorbloeding idd.

Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:27

heb ik ook altijd! Krijg paarse nagels en hand wordt of heel wit, of heel rood.. Geen idee wat ik ertegen kan doen..

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:21

inderdaad een slechte doorbloeding, ik durf te wedden dat je bloedruk ook laag is , heb hier zelf namelijk ook veel last van !

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:12

sherif schreef:
inderdaad een slechte doorbloeding, ik durf te wedden dat je bloedruk ook laag is , heb hier zelf namelijk ook veel last van !


Dan moet ik het toch vaak koud hebben. Ik heb een behoorlijk lage bloeddruk (90/60).

Je kunt de doorstroming verbeteren door je hand afwisselend in een bak met warm en koud water te doen.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:19

bij een lage drukdruk komt het inderdaad wel vaak voor dat je het sneller kouder hebt (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) dan bv iemand die een hoge bloeddruk heeft, de delen die kouder zijn worden vanzelf warmer als je ze in geweging houdt..door bv te wrijven

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:20

Ik heb dat ook altijd. Heel irritant. Vooral als ik even gecomputerd of gelezen heb.
Een jongen die ik ken heeft serieus áltijd paarse handen. Echt heel eng.