Spastische darm

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:15

Ik moet soms echt janken van de pijn!
Ben nu weer aan de antibiotica, omdat ik weer heel ziek ben, zwaar verkouden en al die sh*t
en om te voorkomen dat dat een longontseking wordt (heb astma namelijk) moet ik maar weer aan de pillen
Maar als ik ongesteld ben heb ik er inderdaad ook erg veel last van
Dubbel buikpijn :'(

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:40

Ik heb ook een spastische darm. Daarnaast heb ik ook couliakie (glutenintolerantie: geen tarwe, gerst, haver, rogge, enz.)
Ik moet me aan een glutenvrij dieet houden wat niet goed is voor m'n spastische darm, maar anders verdwijnen m'n darmvlokkken.
Omdat ik geregeld krom loop van de buikpijn heb ik nu van de internist duspatal gehad. Ik weet niet wat erin die pillen ziet, maar ze werken echt geweldig. Eindelijk ben ik redelijk buikpijn vrij en van de diarree af. Daarbij is stress, onregelmaat, drukte en slaaptekort echt funest, dan heb ik in no time weer last.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:30

Wat zijn jullie klachten? Ik heb nl af en toe als ik naar de wc moet, dat ik bijna flauw val, hevige kramp en koud zweet, ik voel me dan echt beroerd, m'n buik voelt dan heel hard, asl ik eenmaal be geweest is het weg, maar voel ik me wel een uurtje helemaal gaar, gelukkig heb ik er niet zo vaak last, vroeger vaker dan nu en soms hele periodes niet.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:29

Ik heb door de jaren wel geleerd welke voedingsmiddelen ik moet mijden. Houd me zoveel mogelijk ook aan het bloedgroep dieet.
Ja, ik heb ook altijd pijn als ik naar de wc moet en soms breekt het zweet me uit. Maar ik heb ook dagen dat het makkelijk gaat en dan de bekende verstoppings en diarree dagen dus. Bij mij werkt buscopan wel redelijk tegen de krampen. En ik wandel veel. Voor de rest heb ik een vrij stressvrij leven en dat is zalig. in Nederland had ik veel meer last dan hier waar alles wat niet gaat, morgen wel komt. Verder drink ik hier vanzelf meer, omdat het hier warm is. En dat is wel gunstig. En ik ben vrijwel van de zwarte thee afgestapt, drink groen en kruidenthee. Geen koffie, geen melk (alleen soja melk) en geen (geraffineerde) suiker. Ik kan ook slecht vezels verdragen, dan raken mijn darmen ontzettend geirriteerd! Ik eet dus ook geen bruin brood. Voor de rest probeer ik mijn leven niet te laten beheersen door de plee. Vroeger wilde ik altijd weten waar d ewc was. Nou, hier kun je achter elk busje bij wijze van spreken en dat geeft veel rust. Het is tenslotte ook voor een deel psychisch. Hoe drukker je je maakt, hoe erger het is, hoe meer lak je er aan hebt, hoe minder last. Bij mij tenminste wel. Als ik pijn heb, neem ik wat, als ik verstopt zit gebruik ik een miniklysma , als ik diarree heb doe ik niet zoveel en voor de rest ben ik er niet zo mee bezig. ik heb er ook reuma bij en vermoeidheid en nog een hele serie andere klachten (astma, hartproblemen, nierstenen en cysten op de nieren en eileiders, om maar wat te noemen), maar ik probeer gewoon te doen waar ik zin in heb, alleen doe ik na een activere dag weer een rustige dag. En zo gaat het wel.

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: Spastische darm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:17

Ik heb er nu last van Ben er mee opgestaan. Het is bij mij al enkele maanden geleden dat ik het nog had, maar als ik het heb crepeer ik gewoon. Heb nu 1 pilletje van Spasmine genomen. Hoop dat 't helpt...

Anoniem

Re: Spastische darm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:27

Ik heb het ook, en als extratje heb ik er nog een chronish ontstoken slokdarm bij gekregen ook..

Helaas hier ook het zelfde verhaal " leer er maar mee leven "

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:31

Ben vanochtend op de wc bijna flauwgevallen van de pijn
werd vanochtend 6 uur al wakker omdat ik zo'n buikpijn had
Dus ik lag al vroeg beneden jankend op de bank.
Ikkon maar niet naar de wc.. en toen rond een uur of 11 lukte het eindelijk..
nou heb ik geweten..
Jezus wat een pijn, zo erg heb ik het nog nooit gehad!
Ik ging bijna van mijn stokkie!

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Spastische darm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:31

Sienna schreef:
Ik heb het ook, en als extratje heb ik er nog een chronish ontstoken slokdarm bij gekregen ook..

Helaas hier ook het zelfde verhaal " leer er maar mee leven "

Jeetje, chronisch ontstoken das poedersuiker!
mijn vriend heeft crohn, zijn darmen zijn chronisch ontstoken

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Spastische darm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:32

katrienh schreef:
Ik heb er nu last van Ben er mee opgestaan. Het is bij mij al enkele maanden geleden dat ik het nog had, maar als ik het heb crepeer ik gewoon. Heb nu 1 pilletje van Spasmine genomen. Hoop dat 't helpt...

Spasmine, wat is dat?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:01

Na 10 jaar ben ik er sinds een paar weken vanaf
Vaak naar de huisarts geweest, allerlei medicijnen, adviezen en weet ik veel gehad maar niks hielp.
Totdat ik ergens las dat tarwe(produkten) dit ook kan veroorzaken. Ik ben direkt overgestapt op speltbrood ( erg lekker brood, gewoon bij de supermarkt te koop ) en liet alles links liggen waar tarwe in zat. En...... totaal geen last meer en ook mijn altijd opgeblazen buik is weg. Dus wie er last van heeft, het is zeker de moeite waard om te proberen en je hoeft er écht niet veel voor te veranderen!!
Nog iets over spelt/tarwe: http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/Spelt138.html

Een klein stukje tekst van deze site:
Citaat:
In de afgelopen 25 jaar zag ik -uitsluitend door het weglaten van tarwe- de volgende klachten verdwijnen, die meestal al jarenlang bestonden: opgeblazen gevoel en opgezette buik, darmverstopping, buikkrampen, maagpijnen, spastische dikke darm, aften, moeheid gevolgd door diarree, algemeen vermoeidheidsgevoel, migraine, lusteloosheid, allerlei typen eczeem, jeukend hoofd, vochtophoping in de benen, ziekte van Menière, flauwtes, depressiviteit, woedeaanvallen, angstaanvallen, hyperactiviteit, loopneus, bronchitus en reumatische artritus.

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:02

jeeej ik kan weer tegen bloemkool!
zolang er maar geen groentesaus overheen is gedaan
Ik kon dus niet tegen die combi.. weer wat geleerd

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Spastische darm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:32

Hoi mensen,
Ik heb de laatste tijd (paar maanden) ook erg veel last van mijn buik. De pijn zit vooral tussen mijn navel en borsten in (dus stukje boven de navel).
De laatste tijd heb ik ook wel veel last van stress gehad, zowel lichamelijk als geestelijk.
De ontlasting wisselt sterk, de ene dag is ie heel dik en dan juist weer heel dun. ik heb ook wel veel last van winderigheid (dus ook veel wcbezoekjes daarvoor, haha.)
Ik heb op alle momenten van de dag eigenlijk wel pijn gehad, maar ik heb het bijna altijd wel als ik 's avonds naar bed ga (dan sta ik erbij stil misschien?), na het eten en als ik naar de toilet ben geweest.
Zou het dan een spastische darm kunnen zijn en moet ik nu naar de huisarts?
groetjes leonie

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:34

ik heb trouwens ook last van eczeem (ook aantal maanden, iets minder lang) en mn buik voelt opgeblazen en heb ook last van steken. Ben ook wel veel moe en heb last van hoofdpijn

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Spastische darm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:34

Bij mij werd het er ook op gegooit dat ik een spastische darm heb.
Dokters gooien het er snel op dat het een spastische dram is maar meestal weten ze de oorzaak niet en kunnen ze het niet verhelpen.
Ik heb ook vezels moeten drinken en gezonder moeten eten enz.. ik heb ook aan de medicijnen gezeten om me darm te verdoven. Niets helpt wat ik heb gehad.
Het enige middel wat helpt bij mij is: op water en droogbrood leven dan heb ik nergens last van.
Als ik 1 mars op heb dan lig ik savonds in mijn bed met krampen in me buik. Patat is ook een ramp dan lig ik meestal een nacht wakker van de pijn de volgende dag heb ik heel erg last van vaak naar de wc toe moeten en dan die nacht lig ik ook wakker van de pijn.
1 woord het is verschrikkelijk!

@laquintatje: Ik had daar ook altijd steken bij mij werd gezegt dat ik last had van mijn twaalfvingerige-darm. Ik moest daarvoor s'ochtens een blokje pure chocolade eten of een lepel citroen-sap, maar wat ook hielp gewoon gezonder eten.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:39

Ik heb niets gelezen van dit topic (ik moet nu weg), maar kijk eens op www.centrumdezon.nl
Hij doet ook onze paarden en dat werkt echt super.