Rugklachten,wie ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Rugklachten,wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 17:13

Sinds mijn val vorig jaar had ik op een haar na bijna mijn rug gebroken.
Nu nog steeds last van de rug.
Wie lopen er nog meer met rugklachten rond?
En wat doen jullie er tegen?

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:15

ik loop nu zo'n 5 jaar met rugklachten (spit, overbelaste spieren en gewrichten). ik doe oefeningen om mijn spieren in mijn buik en rug sterk te houden, deze heb ik geleerd bij de fysio. ook zwem ik regelmatig voor totale ontspanning.
sinds ik bij de fysio gelopen heb en ik die oefeningen doe heb ik bijna geen last meer! alleen moet ik nog heel erg opletten met tillen enzo

Perzik

Berichten: 3336
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:20

Ik heb zo af en toe hele erge rugpijn dan schiet het erin een keer in, dan beetje verwaremen met een kruik en dan proberen veel te bewegen

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:40

Ik heb op het moment echt enorm veel last van m'n rug.
Ben langs de dokter geweest, en zetpillen meegekregen jammer alleen dat ze niet helpen.

Het is echt vervelend die pijn, ik kan amper zelf m'n broek aantrekken, en als ik met m'n hoofd knik, voel ik dat in m'n onderrug.

Felinde

Berichten: 1179
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:42

Hier ook. Heb vaak rugpijn na het werk op stal, zoals uitmesten en voeren. Dit ook doordat k dan een verkeerde houding aan neem. Ook betrap ik me er nu steeds op, dat ik scheef op het paard zit. Hoe dit kan? geen idee

Bij ons zit het trouwens ook in de familie, zere rug, en zwakke knieen. Maar goed.. door veel buikspier oefeningen te doen, helpt t wel wat bij mij.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:30

Ik heb lichte rugklachten.
Opgelopen op m'n werk; achter de kassa.

Ik heb nu als ik in een verkeerde houding zit of te lang achter elkaar kassadraai, dat mijn rug 'vast' springt en mijn spieren heel stijf en pijnlijk worden. Na wat beweging gaat het meestal al snel weer goed.

Geloof dat caissières hier heel snel last van kunnen krijgen; meerdere collega's van mij hebben hetzelfde.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:35

ik heb zwaare rug klachten
ik heb een DUBBELE scoliose (als je dat zo wel schrijft ) dat betekend dat mijn rug in de vorm van een omgedraaide S loopt en al mijn ruggewevels gedraait zitten
ook groeit mijn rug scheeft omdat mijn heupen scheeft zijn en DAT komt omdat ik een groot beenlengte verschil heb ( ik heb ook 1 gaat verschil in de lengte van mijn beugels)
ik heb 7 jaar in een corset gezeten om te zorgen dat me rug recht bleef omdat ik anders geopereerd zou moeten worden en stalen pinnen of stalen platen naast me rug zou moeten en dat betekend ...
NOOIT MEER PAARDRIJDEN!! :'( maar nu gaat het naar veel klote jaren weer goed ik mag alleen niet veel zwaar werk doen enzo
ik heb het niet opgelopen het is wel een aangeboren "afwijking"
als jullie vragen hebben mag je ze ook stellen hoor er zijn heel erg veel mensen met een scoliose!!!!

Fuzza
Berichten: 217
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:31

Ik heb, nou ja had dat. Ik heb een beenlengte verschil van een halve centimeter (zie je niets van), daardoor raakte mijn zenuwen in de rug in de knel. Dus ik kreeg rugpijn. Maar ik ben naar een podotherapeut gegaan. En heb speciale zolen en het is nu over. Het kan later wel weer recht groeien, maar misschien ook niet. Mijn moeder had het achteraf bezien ook, maar had nooit ergenbs last van.. maarja nu zit ze met een versleten heup. Dus ik heb wel mazzel ermee dat het ondekt is.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:39

Ik heb heel af en toe last van mijn rug..
Vaak in de bus, en ik zit zo recht mogelijk etc.
Echt niet fijn
Heb er speciale zolen voor, maar ik merk geen verschil met dat ik ze niet had..
Soms heb ik t weken niet, daarna elke dag..
En waaraan? Ik weet ;t niet..
Ik leer er mee leven

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Rugklachten,wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:40

Ik heb vaak rugpijn. Ik gebruik mijn rug verkeerd. Probeer nu ook goed rechtop te zitten.
Maarja ik leef er mee.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:43

rakkertje13 schreef:
Ik leer er mee leven


dat zou ik niet doen als ik jou was ik dacht ook ik leer er wel mee leven en ze kunnen veel vervangen aan je lijf maar van je rug heb je er maar 1 en als dat fout gaat heb je er heel je leven probklemen mee ik zou er toch even naar laten kijken!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:22

Ik heb sinds mn 12e jaar al last van mn rug, ben toen een keer door mn rug heen gegaan. Nu ben ik bijna 20 en heb er nog steeds last van. Heb sinds bijna 2 jaar Cesar therapie (doorverwezen door de huisarts), werkt bij mij opzich best goed als ik mn oefeningen maar doe die ik heb gekregen van mn therapeut. Af en toe heb ik er nog wel last van, maar dat komt dan vaak doordat ik mn rug dan overbelast heb door veel zware dingen te tillen ed. Pas geleden ben ik wel weer echt door mn rug gegaan, deed zoveel pijn dat ik ook mn oefeningen niet kon doen. Kan eigenlijk nooit langer dan een half uur staan/zitten, moet in beweging blijven.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:41

Door een val van 2 jaar geleden is er onlangs, na rugklachten die erger en erger werden, een verzakking in mijn L1 wervel geconstateerd en scoliose in mijn onderrug. Ik moet nu binnenkort naar de orthopeed en een MRI scan laten maken of dit daadwerkelijk van de val komt en of er nog andere beschadigingen zijn.

Sinds kort loop ik (los van de fysio) bij een cesar therapeute, en ik moet zeggen dat dit wel werkt!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:51

Ook ik heb rugklachten, ik ben er mee bij de fysio geweest waar ik werd behandeld.
Mijn rug werd gekraakt en regelmatig losgemaakt.
Ik heb er nog steeds erg last van.
Bij de fysio doe ik nu ook buikspieroefeningen om mijn rug wat sterker te maken.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 00:31

Meld zich.

heb jaren geleden een soort van wipplash gehad en er nix aan gedaan. Jaren later elke dag rugpijn, hoofdpijn. Dus uiteindelijk doorverwezen naar ostheopaat en nu gaat het allemaal beter Al zie je het goed op bv rijfoto's wanneer ik pijn heb en wanneer niet

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:16

Jep. Ik ook.

Heb nu al in iedergeval 8 jaar dagelijks heel veel pijn. En al zeker 10 jaar dat ik pijn voel.

Wat ik er tegen doe? Helemaal niets.

Ben er meerdere malen voor onderzocht (en komen weer nieuwe onderzoeken aan binnenkort) maar niemand weet wat het is en hoe het eventueel te verhelpen is. Word je soms knettergek van.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:48

Ik ook.

Heb lichte scoliose in mijn bovenrug, ben daar last van gaan krijgen nadat ik van een paard ben gevallen. Had toen ook mijn rug gekneusd.

Momenteel heb ik er bijna geen last van, maar er zijn ook periodes dat ik er meer last van heb.

Ben een tijdje naar oefentherapie Cesar geweest, maar daar ga ik nu niet meer heen. Doe er verder niets aan.

Leo_ke schreef:
Ik heb lichte rugklachten.
Opgelopen op m'n werk; achter de kassa.

Ik heb nu als ik in een verkeerde houding zit of te lang achter elkaar kassadraai, dat mijn rug 'vast' springt en mijn spieren heel stijf en pijnlijk worden. Na wat beweging gaat het meestal al snel weer goed.

Geloof dat caissières hier heel snel last van kunnen krijgen; meerdere collega's van mij hebben hetzelfde.

Dat heb ik trouwens ook (werk ook achter de kassa), is dat niet iets van RSI-achtig ofzo? Heb het ook wel eens als ik lang achter de computer zit of lang achter elkaar schrijf ofzo. Jij niet?

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:25

Met uit de wei halen heeft een paard een keer tegen mn rug aan gesteigerd. Sinds die tijd krijg ik vaak last van mn rug.
Ik doe er verder niks tegen.

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Rugklachten,wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:25

Ja hier ook iemand met rugklachten!
Nu is het al minder dan vorig jaar.
Ik heb Mensendieck therapie gehad, ik had een 'verkeerde' houding.
Ik zit in een swingback naar rechts (bovenlichaam iets geroteerd), zet mijn knieën op slot en mijn schouderbladen hellen voorover.
Hierdoor kwam er meer gewicht op mijn onderrug en de spanningen (door o.a knieën op slot zetten) maakten het erger.
Ik heb nu af en toe na het uitmesten last van mijn rug (ligt eraan hoeveel kruiwagens ik vol krijg ) en als ik mij niet op mijn gemak voel, dan kan ik er ook rugpijn van krijgen...

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:28

Meld zich !
ook heel erg last van mijn rug gehad deze week nog.
maar ik heb onder een langwerpig bol kussen geslapen met me rug ongeveer een uurtje en nu heb ik bijna geen last meer !
ook een lekker bad + een massage van me moeder wilt nog wel eens helpen!
ik had verschikkelijk pijn in me onderrug had er een klap op gekregen met volleyballen

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:29

Hier nog iemand..
Ook ik had door een verkeerde houding van jongs af aan last van m'n rug.
Het ging van kwaad tot erger.. Op een gegeven moment ging ik bijna elke week door m'n rug heen waardoor ik weer een aantal dagen op bed lag.
Toen ben ik naar de dokter gegaan en doorverwezen naar de mensendieck.
Door middel van oefeningen is het een stuk beter gegaan!
Ben er een tijd mee bezig geweest, maar ik ga nu nog zelden door m'n rug!
Stallen leeghalen of water emmers vullen is vaak nog steeds te zwaar, waardoor ik 's avonds weer last heb. Maar het zet nu meestal niet door, en als ik er echt last van heb ga ik weer rustig verder met m'n oefeningen

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:30

en hier nog iemand...
ik heb ook rugklachten ik ga naar zo botten kraker,1x in de week.Ik zit altijd hellemaal vast in me rug nek en schouders.dat nu ongeveer al zo 3 jaar.ik heb er eigelijk elke dag last van....ik moet elke dag zo 3 oefeningen doen om me rug weer wat beter te maken,die oefeningen heb ik van de fysio.

JessyHorse
Berichten: 148
Geregistreerd: 01-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:31

Ik heb mijn rug na een val van een paard op 2 plaatsen gebroken (kan het paardrijden wel vaarwel zeggen) en ben daardoor bijna in een rolstoel beland. Maar heb al last van mijn rug sinds mijn 12e jaar. Ik ben toen met schaatsen met mijn rug op een smal paaltje terecht gekomen. Sindsdien is het feest in mijn rug. 2 Jaar geleden heb ik 2 weken plat op bed gelegen omdat ik niks meer kon. Wat doe ik eraan, uhm ja niks, wat kan ik doen??

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:13

Ben dus niet de enige met rugklachten...
Gelukkig!

@LiSSy: ik zwem nu ook 1x in de week,om toch de spieropbouw in me rug sterker te maken.
En dan rijd ik iedere dag een paard sowieso.
En verder wil ik 1 tot 3x in de week gaan skaten. Om zo mijn bekken/heup/onderrug sterker te maken.

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Rugklachten,wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:18

ik heb een aantal jaren geleden een nogal behoorlijke harde klap op mijn rug gehad ( hoe of wat doet er niet toe )
sindsdien heb ik last van mijn rug, ik zwem 1x in de week en dat helpt wel.
en verder uitkijken met tillen en bepaalde bewegingen!
lang zitten of lang staan kan ik niet, en moet afwisselen en als ik lang moet zitten af en toe eens een stukje lopen dus bijv naar de wc !