Rugklachten,wie ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Rugklachten,wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:13

Massage, elektro-therapie, accupunctuur, fysio, foto's en manueel therapie...ik heb het allemaal gehad en mijn rug/schouders doen nog steeds zeer. Ze weten niet wat ze met me aan moeten en ik weet het langzamerhand ook niet meer maar blijf wel met de pijn zitten

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 01:35

ik loop sinds juli 2005 ongeveer al met rugklachten..
voor 2/3 week geleden kocht ik een bergkristal...
in eens merkte ik aanzienlijke verbetering 2 week geleden..
ik kon ineens veel meer, het ging al wel iets beter met mijn rug, maar bukken kon ik echt niet. Laat staan hoe erg ik door de grond ging als ik struikelde of met 1 voet op een lager gelegen stukje grond zette.
toen las ik ineens dat een bergkristal helpt tegen rugklachten
(dit wist ik niet! ik had die kristal om andere reden gekocht)

sindsdien leg ik het naast me als ik ga slapen..

en voor degenen die het niet geloven.
het is de moeite waard!
ik geloofde er ook nooit in maar ik begin geloof ik overtuigd te raken
je hebt al een stukje bergkristal vanaf 1 euro!
(ik zelf heb een slagje groter, 4euro)

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:45

Ik loop al een aantal jaar met klachten. Ik heb een torsie scoliose en een scivose.
De oefeningen van de fysiotherapie, met gewichten oefeningen doen, werkten bij mij zeer goed. Op dit moment is het goed mis, ik doe de oefeningen al 9 maanden niet meer en merk dat dus. Aankomende week gaik naar de Mensendieck therapeute. Ik loop ok bij een ostepaath. Deze werkt samen met o.a. de mensendieck therapeute in een multi disciplinair team, met oa ook een neuroloog en orthopeed en fysiotherapeut.
Ik hoop snel weer wat vooruit gang te boeken.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:17

@ Spirit: ja ook als ik te lang achter de computer zit. Dit komt vooral omdat ik niet goed zit dan en verkeerd typ. (Ik kan niet met 10 vingers typen, en de manier waarop ik typ is erg belastend voor mijn rechterarm / schouder. Het lukt me alleen niet het af te leren.)

Op mijn werk hebben we wel vrij goede stoelen en ik stel hem ook altijd van te voren goed af. Ik zit zo hoog mogelijk, met mijn benen tegen de onderkant van mijn kassa. Dit moet sowieso omdat ik vrij klein ben en anders wegval. Mijn gaspendaal plank heb ik ook altijd hoog staan, zodat ik met mijn benen bijna in een hoek van 90 graden zit. Mijn rugleuning staat vrij ver naar voren zodat ik goed rechtop zit.

Dit helpt allemaal wel een beetje, maar na 2 volle uren draaien voel ik het toch. Ik denk inderdaad dat het een soort RSI is.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Rugklachten,wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:18

Heb ook altijd last van m'n rug, waardoor weet ik niet en hij is vergroeid.

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:26

talisha.... dan komt jou rugpijn zeer waarschijnlijk van die vergroeing

ik loop ook al met rugklachten,of eigenlijk zijn het mijn bekken,mijn linker heup (staat te ver naar voren),en mijn linker SI gewricht....
wat een drama allemaal, de oefeningen willen maar niet helpen, en verder kan ik er nikjs aan doen pfff..
en wat de pijn betreft, die rijkt natuurlijk helemaal naar ,mijn benen,en naar de zijkanten van mijn rug (of gewoon wat hoger als je onderrug )

we kunnen elkaar allemaal een handje geven!

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:09

hier ook een.
ze zijn er naar 10 jaar last van me rug te hebben(niet alleen me rug maar ook de rest van me lichaam daar bedoel ik snel spierpijn mee)dat ik hele soepele spieren heb(hyper mobiel ofzO)dat betekend dat me spieren heel erg rekbaar zijn enzo.
nu zit ik half jaar op cesartherapie is me ruppijn veel minder(had zowat elke dag rugpijn)en veel minder spierpijn omdat me houding is verbeterd.
verder heb ik er met rijden ook profijt van

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:16

Ik ben sinds een maand ofzo er achter wat er met mijn rug scheeld, ik had al een jaar of wat altijd last van mijn rug en dan zijn we eindelijk gegaan omdat ik het die week echt even niet meer hield. Blijkt dat mijn bekken is vastgegroeit aan de uitsteeksels van een ruggenwervel (die zijn net iets te fors bij mij) Ik heb een vernauwing tussen mijn 2 onderste ruggenwervel, en mijn rug is krom gegroeit Ze hebben me subtiel duidelijk gemaakt dat, gezien het feit dat mijn bekken vastgegroeit is, en die vernauwing tussen mijn 2 onderste ruggenwervels het beter is alsik zou stoppen met paardrijden. Toen ik zei dat ik zeker het eerste jaar niet kon stoppen heeft hij me aangeraden van dan op zijn minst te stoppen wanneer ik voel dat mijn rug opspeelt en eventueel de volgende dag of de dag daarna weer eens te rijden. Dat ik zo nu en dan mijn rust neem omdat ik er anders echt te veel last van kon krijgen, ook al sik nog veel groei kan het erger worden omdat mijn onderste ruggenwervels niet mee kunnen met de beweging (gezien die ene vast gegroeit is met mijn bekken kunnen die daar onder niet genoeg meebewegen) moeten mijn bovenste alles opvangen Ik was absoluut niet zo blij met die diagnose

Ik moet nuook naar de kinesist en verdorie die oefeningen doen pijn Kan normaal echtg wel pijn verbijten maar als ik mijn oefeningen moet doen heb ik tranen in mijn ogen

Cloverdale: als hij echt werkt ga ik ook zo eentje langs mijn bed leggen denk ik

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:27

En nog een bokker met rugklachten. Heb de klachten sinds ik in September 2005 van het paard ben gevallen plat op een knoerdharde ondergrond met allemaal steentjes. Dacht dat het veel spierpijn was, maar het bleek een gekneusde rug te zijn. Tijd rustig aan gedaan en fysiotherapie gehad en ging een heel eind de goede richting op maar nu is het weer bagger. Dus ja als de pijn ondraaglijk wordt maar weer eens aan de bel trekken.