Rugpijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:09

IK heb sinds gister enorm veel last van mijn rug. Aangezien ik morgen schoolexamens heb en ik niet eens normaal op een stoel kan zitten zonder dat ik verga van de pijn vraag ik me af of jullie er iets tegen weten?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:30

Wat ik doe als ik last heb van mijn rug: liggen of loopen, niet staan of zitten.
stukje fietsen wil ook wel eens helpen
warm kersenpittenkussen op mijn rug of nog beter: warm bad of douche
Rug rekken, heel langzaam handen richting tenen, en dan even zo blijven hangen

Ik het plotseling opgekomen? Heb je het wel vaker? Waar in je rug?

Aangezien ik een langere periode rugkklachten heb gehad, ben ik naar de huisarts gegaan, en doorgestuurd naar oefentherapie mensendieck. Hier heb ik heel veel baat bij gehad.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:33

heb je vaker zomaar last van je rug? of heb je iets belastends gedaan? Als je het zomaar hebt en het blijft, zou ik als ik jou was toch maar even langs de huisarts gaan..
Ik had altijd last van mn rug als ik een tijdje had gelopen of veel had gedaan. Volgens de dokter lag dat aan mn houding en aan slapperug spieren. Ik heb wat houdingsoefeningen meegekregen en ik ben gaan fitnessen en train ook speciaal op mn rug (krachttrainingsapparaat) en sindsdien heb ik nooit geen last meer

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:50

Ja, ik heb ondering in mijn rug een vergroeing, ik heb hiervoor al ik weet niet hoeveel keer fysiotherapie gehad (ook mensendieck)

Maar nu zit het in mijn bovenrug. Ik ben er gister al mee naar de dokter geweest omdat ik last had van mijn buik, en toen mijn rug. Nu dacht hij dat mijn maagslijmvlies geirriteerd was en dat ik daarvan uitstraling had naar mijn rug. Ik heb er medicijnen voor gekregen, de buikpijn is zo goed als over, maar mijn rug nog helemaal niet, dat is zelfs erger geworden. Ik heb ook niet het idee dat het aan mijn maag lag....

Zitten, lopen, liggen, het doet allemaal evenveel pijn, ik kan er zelfs niet van slapen..... Douche helpt wel, maar even...

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:53

Als douchen helpt, lijkt het mij dat het in je spieren zit... ben je niet toevallig erg gespannen ofzo?
Want als ik bijv spierpijn heb na het sporten en ik ga douche dan is het tijdens het douchen ook even minder,omdat die warmte je spieren ontspant..
Toevallig last van stress of iets dergelijks? want daar kun je ook last van in je bovenste rug gedeelte krijgen...

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 13:17

Ja ik heb erg veel last van stress de laatste tijd...

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:10

grote kans dat je daardoor dan last van je rug hebt! je ontspant slecht en vaak gaat dit in je nek en je bovenrug zitten, tussen je schouder bladen en tussen je schouders en je nek... misschien toch proberen wat meer te ontspannen, desnoods iets van tijgerbalsem of een andere warmende creme kopen, dit kan de pijn ook wel wat verlichten

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:12

Bedankt! Dan zal ik die morgen eens gaan halen!

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:54

geen dank Ik hoop dat het een beetje werkt!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:25