zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:51

is hiet iets als je iemand anders met zo, n doosje dat je bij de drogist kan halen, je haar laat verven?
bijvoorbeeld van donkerbruin naar echt mooi *meisje-van-de-titanic-achtig* rood?
of mislukt het vaak.

wie heeft er verstand van?
en als je al Henna (poeder, van turkse winkel)door je haar hebt, is er dan een termijn dat je niet mag verven?

groetjes loveblacky

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:14

Hier in de buurt is een winkel met kappersartikelen en die helpen je altijd goed met de verf en de kleur. Ik verf mijn haar altijd zelf, mijn moeder en zusje ook, en dat gaat altijd prima.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:17

ik heb van mezelf donkerbruin haar, en ben nu hartstikke donkerrood, gewoon thuis gedaan. Gaat best hoor, ff een handige vriendin/moeder charteren en gaan met die banaan

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:17

welk merk is goed dan?

Charaz

Berichten: 24347
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:24

Het kruidvat huismerk is iig niet goed, die verf verbleekt heel snel.

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:25

haha ik heb garnier, die is goed!
ik charter mn schoonmoeder:P

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:36

het hemathuismerk is goed, alleen niet heel veel keuze.

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:10

géén henna gebruiken, mijn zus heeft het ooit zelf een keer geprobeerd en kreeg felrood/oranje haar .
Als je het zelf wilt doen, kun je het beste een spoeling proberen (vervaagt na zes weken) en zeker geen verf nemen met highlights die je zelf moet aanbrengen (heeft mijn zus ook al geprobeerd, werd nog erger dan door de henna )..

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:12

Ik heb m'n haar mahoniebruin (maar lijikt wat roder) geverfd met L'Oreal... Is erg goed gelukt al zeg ik het zelf haha! Gewoon goed lezen wat er op de verpakking staat en kies voor bekende merken dan komt het vast goed. Succes!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:13

Ik heb trouwens WEL verf gebruikt waarbij je zelf highlights aan kunt brengen, ging best aardig hoor...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:16

Ik doe het ook altijd zelf, heb altijd LIVE van Schwarzkopf, gaat altijd prima. Nooit problemen mee gehad.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:16

Ik heb nu een verf van garnier in huis gehaald, heb ook vaak Live van Schwarzkopff gebruikt of loreal. Ik charter mn pa altijd om mn haar te verven. Iemand anders ziet altijd beter of de verf er goed in zit. Verder je strikt aan de tijden houden die op de verpakkingen staan en dan kan er eigelijk weinig mis gaan. Kijk ook wel even goed wat ze melden over geverft of geblondeerd haar en of je bijvoorbeeld een permanentje hebt..

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:18

Ik heb het zelf gedaan met een of ander merk van Country ofzo?
Nayah, t ziet er goed uit iig.

Susan1986
Berichten: 265
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Reek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:48

Koop de dure verf en geen Kruidvat merk! Ik kreeg groen haar... Kostte me daarna weer handenvol geld bij de kapper om 't te fatsoeneren

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:53

hahaha grappig is dit topic!!Want als het mislukt zie ik de meest bijzondere kleuren bij mij in de kapsalon terug!!!Ik heb echt alle kleuren al gezien die de mensen per ongeluk kregen,en idd hebben wij onze handen er vol aan om hun eigen kleur weer voor elkaar te toveren.Succes!!!

djeli
Berichten: 145
Geregistreerd: 12-11-05

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:53

Hoi

Ik zou niet Henna gebruiken,want daar heb ik niet zo goede berichten over gehoord.
Wel een wat betere merk kopen,daar heb je meer profijt van,geloof me.
Ik kleur mijn haar al 20 jaar met wat tussen pauzes natuurlijk(dat is beter voor het haar)Zelf ben ik donkerblond,maar meestal kies ik voor de rode tinten.Het merk wat ik koopt?Ja dat is Guhl,maar de laatste jaren toch country colors geworden..Erg veel keus in de kleuren.
Ja kan ook in de winkels zelf kijken op de kleurenfolders,en om advies vragen.Succes

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:18

oke leuk al die reacties!

ik heb al wel een paar keer henna erin gedaan, ik bedoel dus niet het merk henna maar gewoon het spul waar sommige mensen tekenigen mee maken op hun handen, voor een bruiloft enzo.
het werd wel rood maar mij niet rood genoeg eigenlijk.
ik wil echt graag heel mooi rood, (zoals ik zei, de kleur van meisje van film Titanic, 1 keer gehad ooit bij een kapper maar weet niet meer welke tint het was.
en dat was jaren geleden.
heb nu helemaal niks in of met mn haar gedaan en ben dus 'bang' om de henna erin te doen want straks is het niet zo mooi en mag ik het dan ook heel lang niet meer verven..

maar denk nu dat ik ff een goed merk ga doen ja en dan mn vriend ff lief aankijken
komt misschien nog wel een foto van voor en na ofzo (misschien zeg ik hoor )

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:43

niks te misschien, we eisen een foto

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:48

ha gewoon doen ! ik heb me haar al jaren niet meer de zelfde kleur..

ik heb hier voor brand weer rood gehad... maar moest naar een gala dus me vriendin die vond dat ik bruin moest...
dus wij bruin er in gesmeert ( ja ik vond het zonde maarja. het kon namelijk groen worden....)
maar ik ben nu weer donker ... ik heb van elk merk wel 1 tje gehad... niet egt speciaal 1 merk.

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:38

Ik heb mijn haren ook al een aantal keren thuis geverfd. Nou jah, iemand anders dan voor mij.

Dat is een eitje... Gewoon iemand anders laten doen en zorgen dat diegene goed let op onderliggende haren, en korte/dunne haartjes in de buurt van oren en in je nek... Die vergeet je nogal snel...

Tip: wat vazaline op je huid smeren op bij je voorhuid en oren (wel voorkomen dat er vasaline in je haren komt) dat voorkomt dat je je voorhoofd/oren verft. Als er toch verf op je huid komt kun je dat redelijk goed verwijderen met citroensap of afwasmiddel die citroensap bevat.

Ik gebruik trouwens altijd Guhl, maar een vriendin van mij swarzkopf, we zijn allebei erg tevreden. Alleen zit er bij schwarzkop volgens mij net iets meer verf in 1 doosje...

Houd er trouwens rekening mee dat als je erg lang/dun of erg of normaal/dik haar hebt dat je misschien twee van die doosjes nodig hebt.

Ik heb trouwens altijd beetje rood/bruin tinten genomen en ben altijd erg tevreden geweest over de roodachtige gloed die erin zit. Echt helemaal rood heb ik nog nooit gedaan, die vriendin van mij wel, en dat kwam opzich erg mooi uit. Het is wel zo dat het vanuit donker haar iets minder mooi wordt vind ik dan vanuit licht haar...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:48

Mijn moeder verft mijn haar altijd, eerst met een kwastje 1.5/2 cm verven van het haar vanaf je hoofdhuid [dus helemaal bovenaan]
duurt wel even, maar zo weet je iig zeker dat je daar geen stuk van mist en daarna de rest van de verf gewoon in de onderkant van je haar doen.

Zou trouwens niet van huismerken van bijv. kruidvat of hema kopen want dat blijft nooit zo goed zitten, je kan beter wat meer geld betalen voor een goed merk dat ook gewoon mooi blijft tot je je uitgroei weer moet verven en niet na 3 x wassen dof is.
Ik heb vaak van garnier

maar, hou er rekening mee, als je rood wilt dat rood een zwakke kleur is en die er dus sneller uit is dan kleuren als bruin enzo en hij zal ook sneller dof worden [heb zo'n 1.5 jaar rood haar gehad, en was echt een 'ramp' ]

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:38

ik doe niet anders dan thuisverven
krijg ik met mijn haar telkens were ene beter resultaat dan dat ik ooit bij de kapper heb gehad
vorig jaar voor de gein weer eens bij de kapper laten doen
60 euro voor een kleur die het toch niet is en niet lang blijft zitten
nee dank je dan doe ik zelf wel

na henna moet je ene jaar wachten anders kan het zijn dat je haar een vreemd kleurtje aanneemt bij gewone verf erover heen

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:31

Ik haal altijd mn verf bij de kruidvat en dan laat ik mijn ma mn haar verven, dit gaat prima

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:56

Hej.
Ik verf me haren altijd zelf nou jaa me moeder doet dat bij mij.
En ik heb regelmatig tehoren gekregen dat het net lijkt alsof ik het bij de kapper heb laten doen.
Mijn moeder heeft overigens geen kappersopleiding of iets in die richting gedaan.
Ze is gewoon huisvrouw

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:59

Verf het altijd thuis, nog nooit bij de kapper gedaan.
Doe het ook zelf.