zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:17

ik heb 2keer mn haar geverfd dat het niet zo goed ging;

de eerste keer had ik het niet lang genoeg laten intrekken en was het niet fel genoeg
de tweede keer was mijn echte haarkleur eigenlijk iets te licht voor mijn kleurshampoo dus was het wel heeel fel

heb het sinds dien niet meer gedaan...
maar ga mss deze zomer toch weer iets anders doen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:31

Alleen de 1e keer heb ik mijn haar laten verven door de kapper (met een kleurspoeling), daarna heb ik het thuis altijd zelf gedaan.
Eerst kleurspoelingen, daarna verf.

Allerlei merken en kleuren gehad, tot nu toe zijn alle keren nog goed uitgepakt .
Ik heb zelf 1 kleur, bij anderen heb ik er wel eens high-lights ingedaan of 2 kleuren.

Je bent er even zoet mee, maar het kost vele malen minder als bij de kapper (zeker als je berekent dat je om de paar weken moet kleuren ivm de uitgroei).
Vertrouw je het niet, laat dan de 1e keer bij een kapper doen.
Dat heb ik ook gedaan, had nog nooit mijn haar gekleurd, dus was onzeker hoe het uit zou pakken en bij de kapper heb je dan iets meer zekerheid (ook als het fout gaat).

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:03

Ik heb nog nooit mijn haar laten verven bij de kapper. Vind het veelste duur. Doe het dan ook altijd zelf, of laat het mijn moeder doen.

Zelf ben ik blond en ben begonnen met licht bruin. Daarna donker bruin, vervolgens donker rood en nu ben ik bezig met licht rood. Is nog nooit fout gegaan, soms alleen wat donkerder dan verwacht.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:41

ik ga het zo voor het 1st doen, van heeel donkerbruin naar Red-blue! ben benieuwd!

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:52

hihih, dit kan waarschijnlijk niemand anders zeggen maar... Mijn vader verft mijn haar weleens!! haha, en hij verft ook het haar van mijn moeder. Highlights, roept U maar, mijn pappie kan alles

Meeste mensen moeten er wel om lachen weinigen geloven dat ik het aandurf om mijn vader mijn haar te laten verfen. Maar hij kan het hardstikke goed en bij de kapper is zooooo duur...

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 14:29

nou, ik heb het geverft met Henna poeder, dus de henna uit de turkse winkel en niet het merk henna.

dit is het resultaat:

voor:
Afbeelding

en na:
Afbeelding

het lijkt bovenaan erg veel donkerder, is ook wel zo maar komt ook door de lichtval
ben zelf echt tevreden

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: zelf thuis je haar verven: doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:41

Verven ed laat ik bij de kapper doen, ik wil niet hebben dat het fout gaat en dan weer naar de kapper moet om het te laten herstellen. Ik ga liever meteen zodat het ook meteen goed is.

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:14

Hmm groen haar...?? Verf het heel vaak, en de laatste tijd met het huismerk Kruidvat... dat pakt juist heel goed bij mij. Had altijd een lijn van Garnier, maar die is er behalve op zwarte markt niet meer... Officieel ben ik donkerblond, verfde het altijd blonder maar de laatste tijd ben ik erg van het donkerbruin/rood. Misschien van het zomer weer wat lichter ofzo...!