Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 16:03

Hallo,
Ik ben 1 week geleden bij een homeopaat geweest voor mijn probleem(angsten)
Nu wil ik graag weten wie er nog meer ervaringen heeft met een homeopaat en hoe dat was.En of het heeft geholpen.

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 19:05

Heeft er niemand ervaring mee?Ben ik nu de enige

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:00

ik heb er wel ervaring mee, maar volgens mij heb je een hoop verschillende homeopaten die verschillend werken. ik ging er heen voor mijn pfeiffer, mijn moeheid is er niet echt minder van geworden, maar voorheen was ik elke dag misselijk en hoofdpijn en dat is toch wel grotendeels over. Vaak moet je de medicijnen die je krijgt wel langere tijd gebruiken voor je iets merkt.

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 10:02

Dus je hebt er wel het positieve uit kunnen halen.En inderdaad ze werken vast verschillend maar ik was zo nieuwsgierig naar ervaringen.

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:29

ja ik vind het zeker positief! en zou er denk ik echt nog wel een keer heen gaan als ik iets zou hebben. Alleen in het begin wist ik niet of ik er nou in moest geloven, maar de medicijnen hebben blijkbaar toch hun werk gedaan.

Laurierhaag
Berichten: 807
Geregistreerd: 25-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:29

ik ben ook onder behandeling geweest van Homeopaat.. Ik had heel vaak last van hoofdpijn. In het begin stond ik er niet echt voor open.. ik vond dat hij maar raar deed, hij maakte allemaal van die bewegingen tond mijn hoofd enzo. Maar het heeft wel geholpen ik ben er een tijd vanaf geweest, nu heb ik wel weer wat vaker hoofdpijn, maar dat komt van de stress

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:53

Ik ben bijna afgestudeerd (klassiek) homeopaat.
Alleen ga ik met dieren werken, op zich is er niet zo veel vershil hoor, tussen mensen en dieren.
Zelf heb ik er veel positieve ervaringen mee.
O.a door mijn paard, die was 9 jaar geleden al afgeschreven ivm artrose maar ze loopt dankzij de homeo super!
(helaaas heeft ze nu een peesblessure, wordt oa ook dmv homeopathie behandeld).
Ook bij klachten van mijzelf en familie heeft het goed geholpen!
Ik was er zoooo van ondersteboven dat ik het zelf ben gaan studeren!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:55

Jorinee schreef:
ik ben ook onder behandeling geweest van Homeopaat.. Ik had heel vaak last van hoofdpijn. In het begin stond ik er niet echt voor open.. ik vond dat hij maar raar deed, hij maakte allemaal van die bewegingen tond mijn hoofd enzo. Maar het heeft wel geholpen ik ben er een tijd vanaf geweest, nu heb ik wel weer wat vaker hoofdpijn, maar dat komt van de stress

Homeopathen maken geen bewegingen rond je hoofd hoor.
Waarschijnlijk deed hij iets met magnetiseren of iets dergelijks!

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:14

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.Ik ga dus ook onder behandeling van een klassiek homeopaat.Ik geloof er ook zeker in.Met mijn therapie kom ik niet verder,en zoals ik al die dingen op internet ook heb gelezen klinkt het best logisch.Dus ik hoop het goede ervan.Aankomende dinsdag heb ik mijn 2de afspraak.Dus ik ben benieuwd.
Uiteraard hoop ik hier nog op meer ervaringen die mensen met mij willen delen

AthenaWytske

Berichten: 482
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Kortessem, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:00

Mijn pony is goed geholpen door homeopathie.
Ikzelf ben nog nooit naar een homeopaat geweest, maar ik denk er toch wel aan. Ik heb altijd lage bloeddruk en er helpt maar weinig tegen...

Laurierhaag
Berichten: 807
Geregistreerd: 25-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:08

mazzeltje schreef:
Jorinee schreef:
ik ben ook onder behandeling geweest van Homeopaat.. Ik had heel vaak last van hoofdpijn. In het begin stond ik er niet echt voor open.. ik vond dat hij maar raar deed, hij maakte allemaal van die bewegingen tond mijn hoofd enzo. Maar het heeft wel geholpen ik ben er een tijd vanaf geweest, nu heb ik wel weer wat vaker hoofdpijn, maar dat komt van de stress

Homeopathen maken geen bewegingen rond je hoofd hoor.
Waarschijnlijk deed hij iets met magnetiseren of iets dergelijks!


Ik weet het ook niet precies, ik moest een soort pilletje onder mijn tong leggen, maar hij maakte echt bewegingen rond mijn hoofd!!
Net alsof hij iets dat in mijn hoofd zat weg aan het trekken was

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:56

ik heb ook wel ervaringen met een homeopaat. vroeger had ik vaak long- en blaasontstekingen. door een middel van een homeopaat heb ik het daarna nooit weer gehad. zeg nooit nooit, maar iig tot nu toe..

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:30

Ik heb al vanaf mijn 5e ofzo last van mijn knieën, artsen weten ook niet wat het is.... Op mijn 12e ben ik naar een homeopaat geweest en die heeft mij ruim 4 jaar pijnvrij laten sporten. Waarin ik alleen het eerste jaar ben behandeld.
Nu komt het wel steeds regelmatiger weer terug, maar nog niet echt constant. Als het nog wat erger wordt, ga ik zeker weer een vervolgafspraak maken.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:43


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:48

Taygalover schreef:
Ik heb al vanaf mijn 5e ofzo last van mijn knieën, artsen weten ook niet wat het is.... Op mijn 12e ben ik naar een homeopaat geweest en die heeft mij ruim 4 jaar pijnvrij laten sporten. Waarin ik alleen het eerste jaar ben behandeld.
Nu komt het wel steeds regelmatiger weer terug, maar nog niet echt constant. Als het nog wat erger wordt, ga ik zeker weer een vervolgafspraak maken.

Laat ik je dan bij deze aanraden heel snel een nieuwe afspraak te maken, vooral niet wachten tot het erger wordt, waarschijnlijk moet het middel gewoon herhaald worden!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:49

Hannanas schreef:
Je kan ook even googlen op Mesoloog en op Mesologie. Een Mesoloog is ook alternatief/homeopatisch.

http://www.mesologen.nl/index.php?page=3&section=1

Mesoloog is misschien wel alternatief maar heeft met homeopathie helemaal NIETS te maken!

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:16

Geen homeapatische middelen nee. Alhans, soms wel.

het helpt het erg goed.

Homeopatische middelen zoals je ook van dokter vd hoog kan kopen hebben vaak een placebo effect.
En als je het hebt over kruiden enzo en bepaalde stoffen bij homeopatie, dat gebruikt de mesoloog ook.

n_atas

Berichten: 991
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:57

mijn moeder is homeopaat, ik sta er ook heel positief over
ik geloof ook zeker in de werking ervan

mijn moeder heeft haar eigen praktijk, en als je ziet hoe druk ze het er mee heeft, hele lange wachtlijsten, m`n moeder heeft tot nu toe ook alleen maar positieve reacties gehad van haar patienten

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:39

cerridwen schreef:
mijn moeder is homeopaat, ik sta er ook heel positief over
ik geloof ook zeker in de werking ervan

mijn moeder heeft haar eigen praktijk, en als je ziet hoe druk ze het er mee heeft, hele lange wachtlijsten, m`n moeder heeft tot nu toe ook alleen maar positieve reacties gehad van haar patienten

Doet zij ook regressie bij mensen?

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:41

Nou ik ben vandaag dus bij mijn 2 de afspraak geweest.De homeopaat heeft aangeboden om regressie te doen.Erg spannend vond ik het vooral omdat ik er weinig van af weet enz.Maar goed ik heb dus 1 sessie gehad alleen maar om te ontspannen.De volgende keer zullen we wel meer doelgericht gaan.
Nog meer mensen die ervaring hebben met regressie?

n_atas

Berichten: 991
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:23

nee regressie doet ze niet

maar ik heb zelf ook regressie therapie gehad
het heeft me enorm geholpen

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:29

regressie hoort niet echt bij homeopathie, natuurlijk kan je homeopaat het wel geven Heb zelf een tijdje voor mn exceem bij een homeopaat gelopen en het is een stuk verminderd. Kon het alleen niet zo goed met hem vinden. Ga nu voor acupunctuur

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:31

Ik heb een tijdlang bij een homeopaat gelopen. Voor mij was het weggegooid geld. Het was iemand die een heel goede naam had (wachtlijsten, ook opgeleid tot traditioneel arts) maar het hielp bij mij geen zier. Verschillende afspraken / medicijnen gehad. Zondegeld.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:25

waarom krijg je regressie ?

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Homeopaat wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:19

Ik heb ook een tijdje bij een homeopaat gelopen. Dit was voor mijn longklachten. Ik heb astma en ben altijd heel snel benauwd/moe. Ik vond het eigenlijk niet echt helpen, het werd er opzich wel beter van, maar hij vond dat ik beter ook kon stoppen met mijn medicijnen van de dokter. Dat durfde ik dus echt niet, omdat ik dan echt enorme aanvallen kan krijgen, waarbij ik zowat stik en helemaal paars word. Vandaar heb ik de behandeling stil gezet.